Ο Μυστικός Κήπος: Γαλάζια ρόδα από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα

"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
0

Ένα λουλούδι από ανακυκλωμένο τζιν μεγαλώνει στην οροφή στον «μυστικό κήπο» του Ian Berry, δίπλα σε αμπελόφυλλα, γλυσίνες και χρυσάνθεμα ενώ γαλάζιοι λαγοί δημιουργούν ένα παραμυθένιο περιβάλλον. Ένας πυκνός κήπος αιωρείται, με άνθη και φυλλώδη φυτά που δημιουργήθηκαν εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο τζιν, δημιουργώντας συναρπαστικούς χώρους γεμάτους με ντένιμ που έχουν ξεθωριάσει με διαφορετικό τρόπο και πλύσεις.

Η εγκατάσταση έγινε για πρώτη φορά στο Παιδικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης και από τότε επαναλαμβάνεται συστηματικά σαν τη μαγική γωνιά ενός κήπου με υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός τεχνητού υπαίθριου χώρου μέσα στην πόλη.

Η αρχική εγκατάσταση προήλθε από το Cone Denim, το οποίο είναι γνωστό για την αφοσίωσή του στη δίκαιη προμήθεια βαμβακιού και τη δέσμευσή του να χρησιμοποιεί λιγότερο νερό. Αν και πολλά έργα του Μπέρι ανακυκλώνουν παλιά τζιν, μπουφάν και υλικά που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ρούχα, η βιωσιμότητα των υλικών είναι ένα βοηθητικό στοιχείο της πρακτικής του.

Η εγκατάσταση έγινε για πρώτη φορά στο Παιδικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης και από τότε επαναλαμβάνεται συστηματικά σαν τη μαγική γωνιά ενός κήπου με υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός τεχνητού υπαίθριου χώρου μέσα στην πόλη.

Ο καλλιτέχνης με έδρα το Ανατολικό Λονδίνο επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας ευρύτερης συνομιλίας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι κοινότητες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου και στην ελπίδα ότι οι άνθρωποι θα βρουν μαγεία όπου δεν είναι απαραίτητα αναμενόμενο. «Το κομμάτι γεννήθηκε από την ιδέα ότι στη Νέα Υόρκη πολλά παιδιά μεγαλώνουν χωρίς κήπο, εφόσον μεγάλο μέρος της δουλειάς μου αφορά την κοινότητα σε αστικά περιβάλλοντα».

Το «Secret Garden» προβάλλεται ως μέρος της δουλειάς του Μπέρι, «Splendid Isolation», η οποία διαρκεί έως τις 15 Αυγούστου στο Museum Rijswijk στη Χάγη.

"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ