Παύλος Παυλίδης & The Boy: Η εμπειρία της αντανάκλασης ενός live στα γυαλιά της μυωπίας μου

PAVLOS PAVLIDIS Facebook Twitter
Ο Παυλίδης πολύ γρήγορα δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σκηνικό ήχου, δίνοντας στο βράδυ έναν καθησυχαστικό, ήρεμο ρυθμό. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0



ΒΡΕΘΗΚΑΜΕ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ τη στιγμή που ο Παύλος Παυλίδης και ο The Boy, κατά κόσμον Αλέξανδρος Βούλγαρης, πρόβαραν τα τραγούδια τους για τη μεγάλη, από κοινού τους συναυλία που θα πραγματοποιηθεί απόψε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Πρώτος ανέβηκε στη σκηνή ο The Boy, σε μια ξεχωριστή και ίσως σπάνια χωροχρονική συγκυρία για τους fans του πολυσχιδούς καλλιτέχνη.

To set up του αποτελείται από ντραμς και συνθεσάιζερ. Ξεκινάει να σιγοτραγουδάει «Τα όνειρά μου κόκκινα / τα όνειρά σου άσπρα», η φράση κόβεται απότομα, τα πρώτα αρχέγονα «ντουμ-ντουμ-ντουμ» της τραγουδοποιίας του ηχούν κάτω από τον ιερό βράχο και ακούγονται οι στίχοι «Σε θυμάμαι τα πρωινά πια / όταν με βλέπει ο ήλιος / Πέρασα τόσα πολλά μα ακόμα φοβάμαι τα χείλη σου / είναι γιατί με φιλήσανε», κομμάτια βγαλμένα από ένα αφαιρετικό σύμπαν, γεμάτο γοητεία και σαγήνη. Έπειτα παίζει σχεδόν ντροπαλά το «Σ’ αγαπώ να της λες» και το «Αγαπημένο μας μέρος στη Γη».

Το πολυσυλλεκτικό του setlist συνεχίζεται με ένα 40λεπτο πηγαινέλα σε όλη τη δισκογραφία του. Σειρά τώρα έχει το «Απαιτώ» αντάμα με το «Ατλαντίς». Έπειτα, το «Γλυκιά μου αγάπη» και το «Φιλί».

Τα κομμάτια του The Boy σε φέρνουν σε μια εσωτερική διαδικασία, ερεθίζουν τη μνήμη σου, ψαρεύοντας στο ασυνείδητο. Φέρνουν στην επιφάνεια το καλύτερο που έχεις μέσα σου, σε βοηθούν να δεις αυτό που νιώθεις πως έχεις κρυμμένο. Κορυφαίο ανάμεσά τους και το αμέσως επόμενο στη σειρά, το «Νήμα». Ακούσαμε το megahit του «Γιατί δεν χορεύετε, ρε», ενώ ζήσαμε μια κάπως ιδιαίτερη στιγμή όταν τραγούδησε τους στίχους από το τραγούδι του Άκη Πάνου «Το Θολωμένο μου Μυαλό». Το Αγόρι ολοκλήρωσε την εμφάνισή του με το «Αν πεθάνω απόψε» και το «Θρίλερ».

ΤΗΕ ΒΟΥ Facebook Twitter
Πρώτος ανέβηκε στη σκηνή ο The Boy, σε μια ξεχωριστή και ίσως σπάνια χωροχρονική συγκυρία για τους fans του πολυσχιδούς καλλιτέχνη.

Στη συνέχεια στη σκηνή ανέβηκε ο Παύλος Παυλίδης, αυτός ο ποιητής για πολλούς, παραμυθάς για κάποιους, ίσως ένας από τους πιο χαρισματικούς και ονειροπόλους story tellers που έχουμε. Ο Παυλίδης παρουσίασε ένα live, ή καλύτερα μια saga, αφιέρωμα στην ανήσυχη ιδιοσυγκρασιακή του πορεία. Παρακολουθήσαμε ένα παιχνίδι με την εσωστρέφεια, γεμάτο όνειρο και εικόνες. Η εμφάνισή του ξεκίνησε με τους στίχους: «Ορίζοντες και ουρανοί / κι αυτή η απόκοσμη λιακάδα / μι’ άγνωστη χώρα μυθική κι αυτό που οι άλλοι λέν’ Ελλάδα».

Ο Παυλίδης πολύ γρήγορα δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σκηνικό ήχου, δίνοντας στο βράδυ έναν καθησυχαστικό, ήρεμο ρυθμό. Έπαιξε περισσότερο από μία ώρα, ίσως και παραπάνω, αν και είναι δύσκολο να το προσδιορίσεις, επειδή κάπου χάνεσαι μέσα σε όλο αυτό που δημιουργεί.

Το σετ είχε μια καλή δόση από κλασικά τραγούδια του, όπως το «Χαζοπούλι», ο «Βροχοποιός», η « Φωτιά στο λιμάνι», το «Καράβι», το «Μόνο αυτός» και το «Κηπουρός». Έπαιξε και νέο υλικό, από το οποίο ξεχώρισα ή, καλύτερα, συγκράτησα τους στίχους: «Δίχως κρότο δίχως ήχο / όπως και τα σύννεφα δεν περίμενα πως θα ’ρθει/, πως θα έρθει σήμερα». Η συναυλία έκλεισε με το «Σιωπηλό Ποτάμι». 

Οι ιστορίες του Παυλίδη και οι κινηματογραφικές μελωδίες του δημιουργούν μια ατμόσφαιρα οικειότητας και συνοχής, που σε κάνουν να νιώθεις πως όλα προκύπτουν ήρεμα, αβίαστα και αυθόρμητα σε αυτό το live.

Παύλος Παυλίδης – The Boy

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

12/07/2021 στις 21:00






 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άνοιξη - Στο μάτι του Κυκλώνα

Lifo Picks / Πρεμιέρα στο LIFO.gr: Δύο νέα τραγούδια του Παύλου Παυλίδη σε ένα οπτικό ποίημα του Βασίλη Κεκάτου

Τα νέα τραγούδια του Παύλου Παυλίδη «Άνοιξη» και «Στο μάτι του Κυκλώνα» οπτικοποιήθηκαν από τον Βασίλη Κεκάτο σε μια μικρού μήκους ταινία διάρκειας 9 λεπτών.
THE LIFO TEAM
Ηρώδειο

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 / Οι βραδιές του Ηρωδείου θα γεμίσουν με μουσική το φετινό καλοκαίρι

Συναυλίες απ’ όλο το φάσμα της σύγχρονης ξένης και της ελληνικής μουσικής, αλλά και μεγάλες ορχήστρες του κόσμου και όπερες θα απολαύσει φέτος το αθηναϊκό κοινό στο Ηρώδειο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης, μουσικός

Οι Αθηναίοι / Παύλος Παυλίδης: «Kάποιος πιτσιρικάς φτιάχνει τώρα κάτι στο δωμάτιό του, που θα μας αφήσει άφωνους»

Μωρά στη φωτιά, Ξύλινα Σπαθιά, B Movies, μια αξιοζήλευτη πορεία στο ελληνικό τραγούδι: Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του υλικού, ο Παύλος Παυλίδης αυτοβιογραφείται στη LiFO.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ