ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Κάτοψη της εικονικής γκαλερί με τα έργα του Μπεν Τζόνσον.
0

Το μουσείο V&A του Λονδίνου έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τους αρχιτέκτονες προκειμένου να δημιουργήσουν μια εικονική γκαλερί με το έργο του καλλιτέχνη Ben Johnson.

Mέσα στον κήπο John Madejski του μουσείου, ο ψηφιακός χώρος περιλαμβάνει δώδεκα περίπτερα, που περιέχουν 10 έργα ζωγραφικής του Τζόνσον, καθώς και μια ματιά στο στούντιο του καλλιτέχνη και τη διαδικασία πίσω από τη δημιουργία κάθε κομματιού. Με σχολαστική λεπτομέρεια, οι πίνακες του Τζόνσον είναι μεγάλης κλίμακας ερμηνείες των αρχιτεκτονικών ορόσημων.

Με αφοσίωση, συγκέντρωση και εμμονή στην τελειότητα, ο Βρετανός ζωγράφος δημιουργεί λεπτομερείς πίνακες αρχιτεκτονικής και τοπίου που απαιτούν τεράστια προσπάθεια και χρόνο για να ολοκληρωθούν.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Γεννημένος το 1946, ο Τζόνσον επικεντρώνεται στην αρχιτεκτονική για πάνω από 50 χρόνια και έχει συνεργαστεί ακόμη και με τον αρχιτέκτονα Norman Foster για τη δημιουργία απεικονίσεων των κτιρίων του για την πρώτη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, το 1991.

«Ο Μπεν μιλάει τόσο αρμονικά για τα κτίρια που τον εμπνέουν - έχει μια πραγματική ενσυναίσθηση για την αρχιτεκτονική», λέει ο Christopher Turner, υπεύθυνος της της αρχιτεκτονικής και της ψηφιακής ανάπτυξης στο V&A. «Στη δική του περιγραφή, οι πίνακές του αποθεώνουν όλα όσα πιστεύει ότι είναι υπέροχα στην αρχιτεκτονική και τη μηχανική - όχι το εγώ των αρχιτεκτόνων, αλλά τις φιλοδοξίες της αρχιτεκτονικής».

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους.

Συχνά συγχέεται με τον φωτορεαλισμό, αλλά οι πίνακες του Μπεν Τζόνσον διερευνούν πολύπλοκες προοπτικές, μερικές φορές κατασκευασμένες από μη δυνατές απόψεις και απεικονίζουν χαμένα κτίρια. Με το κρυσταλλικό τους φως, την προσεκτικά επιλεγμένη κορνίζα και την σταθερότητα, δείχνουν την ισχυρή υποκείμενη γεωμετρία των δομών που ο ζωγράφος  θαυμάζει περισσότερο. «Βλέπω τη ζωγραφική μου ως διαδικασία διαλογισμού», λέει ο Τζόνσον. «Βλέπω τους πίνακες ως συγκέντρωση της έμπνευσής μου».

Το έργο του Τζόνσον στεγάζεται για την έκθεση σε ένα εικονικό «θησαυροφυλάκιο της σύγχρονης τέχνης» που είναι μια πολύ καινοτόμος πλατφόρμα που είναι μια από τις πιο συναρπαστικές απαντήσεις, νομίζω, στο πρόβλημα της καραντίνας και των προβλημάτων που δημιουργεί η κοινωνική απόσταση. Ο Τζόνσον σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία τέχνης τη δεκαετία του 1960, και στη συνέχεια είχε ως βάση το μουσείο V&A, με το έργο του να είναι εμπνευσμένο από τις συλλογές του μουσείου.

Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους, αξιοποιώντας όμως τα εργαλεία που παρέχει ο ψηφιακός κόσμος.

Στο μέλλον, η πλατφόρμα VCA θα συνεχίσει να εξερευνά τη σύγχρονη τέχνη, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην αρχιτεκτονική, τις πόλεις και τα μέρη - τόσο αληθινά όσο και φανταστικά. Οι «τέλειοι χώροι: πίνακες του Ben Johnson» θα προβάλονται έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Περισσότερα για την έκθεση Perfect Spaces του Μπεν Τζόνσον εδώ.

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Three Moments of Illumination, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings.
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Poolside Reflection, Ben Johnson, 1984. Collection of the royal institute of british architects ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Inmos Central Spine, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Queen’s House Greenwich II, Ben Johnson, 1978. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Approaching the Mirador, Ben Johnson, 2013. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Dome of the Rock Triptych, 2017. Collection of the artist. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Crystal Palace Reconstruction II, Ben Johnson, 1986. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Ο Μπεν Τζόνσον στο στούντιό του.
Εικαστικά
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ