Οι παραμυθένιοι κόσμοι του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, That night in Xanadu when the birds were set free, 2019-2021 (λεπτομέρεια). © Raqib Shaw. Φωτο: Prudence Cuming Associates Ltd.

Φαντασία, ρεαλισμός και μυθολογία στους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw

0

Η έκθεση του Raqib Shaw στην Pace της Γενεύης είναι από τα πιο πολύχρωμα σόου της πόλης, με τις αίθουσες της γκαλερί να μεταμορφώνονται σε πλούσιους και περίπλοκους κόσμους που θυμίζουν τους τόπους της καταγωγής του, την Ινδία και το Κασμίρ, με φανταστικούς παραδείσους στολισμένους με χρωματιστά κοσμήματα και σμάλτο.

Η έκθεσή του, το Reflections Upon the Look-Glass River συγκεντρώνει μια σειρά από πρόσφατα έργα ζωγραφικής που έγιναν στη διάρκεια της πανδημίας και μιλούν με τον πιο περίπλοκο εικαστικά τρόπο για τα πιο πιεστικά θέματα της σύγχρονης ζωής, την ομορφιά, την καλοσύνη, τη σκληρότητα, τη μοναξιά, την ικανοποίηση, την απώλεια.

Εμπνευσμένος από το τοπίο του Κασμίρ αλλά κλεισμένος στο σπίτι με τον σκύλο του στο νότιο Λονδίνο, έφτιαξε τα οπτικά του κεντήματα, τον ίδιο να διαβάζει κάτω από το φως του φεγγαριού με τον αγαπημένο του σκύλο, περίτεχνα αλπικά και βραχώδη τοπία μέσα σε συστάδες από λουλούδια, θάμνους και μικροσκοπικά δέντρα.

Πεινασμένα κοράκια σε ένα χειμερινό τοπίο και παπαγαλάκια που απελευθερώνονται από περίτεχνα κλουβιά, αυτός είναι ένας κόσμος ωμότητας που συναντά έναν κόσμο παράδοσης και μια εποχή με επιβλητική, όπως λέει, βραδύτητα που εφιστά την προσοχή στις ήσυχες στιγμές της ζωής.

Η μίξη φαντασίας, μυθολογίας, ρεαλισμού και βιογραφίας, με άμεσες αναφορές στην ινδική μικρογραφία και στην ιστορία της δυτικής τέχνης, με μια πλούσια αλλά και λεπτεπίλεπτη οπτική γλώσσα διαγράφει την ένταση μεταξύ της απόδρασης και του περιορισμού, της λαχτάρας και της συγκράτησης.

Οι πίνακές του είναι φτιαγμένοι μέσα στην πολυσύχναστη πόλη, με τρόπο στοχαστικό, με ειδυλλιακές εικόνες μεταξύ φύσης και παιδικής φαντασίας, με τον Τάμεση να κυλά σαν φίδι γύρω από τον εμβληματικό ορίζοντα της πόλης, μια έντονη υπενθύμιση της πραγματικότητας του εξωτερικού κόσμου, ενώ ο πρωταγωνιστής του πίνακα παραμένει εδραιωμένος στον ατομικό του κόσμο.

Η μίξη φαντασίας, μυθολογίας, ρεαλισμού και βιογραφίας, με άμεσες αναφορές στην ινδική μικρογραφία και στην ιστορία της δυτικής τέχνης, με μια πλούσια αλλά και λεπτεπίλεπτη οπτική γλώσσα διαγράφει την ένταση μεταξύ της απόδρασης και του περιορισμού, της λαχτάρας και της συγκράτησης. Οι αντανακλάσεις του νερού είναι ένα παιχνιδιάρικο σχόλιο για την εύθραυστη σχέση μεταξύ πραγματικότητας και μίμησης.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Reflection in the looking-glass river, 2020-2021 (λεπτομέρεια). © Raqib Shaw. Φωτο: Prudence Cuming Associates Ltd.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, That night in Xanadu when the birds were set free, 2019-2021.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Tempesta (after Giorgione) in the looking-glass river, 2020-2021.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Bloom Bleeder in the looking-glass river, 2020-2021.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Reflection in the looking-glass river, 2020-2021.

Οι παραμυθένιοι κόσμοι του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Bloom Bleeder in the looking-glass river, 2020-2021 (λεπτομέρεια). © Raqib Shaw. Φωτο: Prudence Cuming Associates Ltd.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, High Summer in the looking-glass river, 2020-2021.

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Agony in the garden (after Tintoretto) I, 2020-2021

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Final Submission in the looking-glass river, 2021

Η πανδημία στο Λονδίνο και η ομορφιά του Κασμίρ μέσα από τους παραμυθένιους κόσμους του Raqib Shaw Facebook Twitter
Raqib Shaw, Winter Landscape with Daffodil (after Caspar David Friedrich), 2021

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ονάσις αιρ

Εικαστικά / Οι καλλιτέχνες του Onassis AiR παρουσιάζουν την έρευνά τους στο πρώτο Open Day

Η μετακίνηση του Onassis AiR στις νέες εγκαταστάσεις φέρνει κοντά καλλιτέχνες κάθε γενιάς από διαφορετικά σημεία του πλανήτη, που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια δημιουργικών διαδικασιών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πού οφείλεται το booming της τέχνης στην Αθήνα;

Εικαστικά / Δεκάδες νέες γκαλερί στην Αθήνα – Πού οφείλεται το booming της τέχνης;

Από την Κυψέλη, τον Νέο Κόσμο και το Κουκάκι μέχρι τον Πειραιά, μια έκρηξη δημιουργίας καλλιτεχνικών χώρων τα τελευταία χρόνια βάζει την Αθήνα πολύ ψηλά στον παγκόσμιο καλλιτεχνικό χάρτη.
M. HULOT
ΤΕΤΑΡΤΗ Inner Sanctum: Ο Κώστας Πράπογλου για την έκθεση στο εγκαταλελειμμένο ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί

Εικαστικά / 36 καλλιτέχνες συμμετέχουν σε μια νέα έκθεση στο εγκαταλελειμμένο ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί

Ο επιμελητής Κώστας Πράπογλου μάς ξεναγεί στην έκθεση «reality check κεφάλαιο ΙΙ: inner sanctum» που φιλοξενείται σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκαταλελειμμένα κτίρια του συγκροτήματος του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κίκα Κυριακάκου εξερευνά τα άκαμπτα όρια του χώρου και της ταυτότητας μέσα από την έκθεση «Sheltered Gardens»

Εικαστικά / Η Κίκα Κυριακάκου εξερευνά τα άκαμπτα όρια του χώρου και της ταυτότητας, μέσα από την έκθεση «Sheltered Gardens»

Η επιμελήτρια του υβριδικού, εικαστικού προγράμματος «Sheltered Gardens», που άνοιξε τις πόρτες του στον Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους στις 22 Σεπτεμβρίου, μιλά για τη σύνδεση της σύγχρονης τέχνης με το κείμενο και τη λογοτεχνία, αλλά και το πώς το μη-εικαστικό υλικό μπορεί να συνυπάρχει και να συνδιαλέγεται με σύγχρονα εικαστικά έργα.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΑΚΚΑ
Ρένα Παπασπύρου και Νίνα Παπακωνσταντίνου στην Πινακοθήκη του δήμου Αθηναίων

Εκθέσεις / Ένας εικαστικός κομήτης περνάει πάνω απ' την Αθήνα

Δυο γυναίκες εικαστικοί, η Ρένα Παπασπύρου και η Νίνα Παπακωνσταντίνου, με «Το πέρασμα του κομήτη: Επεισόδια και εικόνες στην ύλη» και τα «Phantoms» παρουσιάζουν σημαντικά σύνολα της δουλειάς τους στην Πινακοθήκη του δήμου Αθηναίων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ο Φώτης Κόντογλου και η επιρροή του στους νεότερους» στο Μουσείο Β&Ε Γουλανδρή

Εικαστικά / Η επιρροή του Φώτη Κόντογλου στην ελληνική τέχνη σε μια έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή τιμά τον εμβληματικό καλλιτέχνη από το Αϊβαλί με μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ειρήνη Γερουλάνου: «Το μουσείο Μπενάκη ίσως να μην υπήρχε σήμερα αν δεν ήταν ο Άγγελος Δεληβορριάς»

Εικαστικά / Ειρήνη Γερουλάνου: Ο Άγγελος Δεληβορριάς όπως τον έζησα

Με αφορμή τη σημερινή συναυλία της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, η πρόεδρος της διοικητικής επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη μιλά στη LiFO για τον αναμορφωτή του μουσείου, Άγγελο Δεληβορριά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής

Εικαστικά / Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής

Στον Βοτανικό Κήπο Διομήδους, τον μεγαλύτερο σε έκταση στην Ελλάδα αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο, περισσότεροι από 35 διεθνείς καλλιτέχνες, συγγραφείς και performers ενώνονται μέσα σε ένα μεγαλειώδες τοπίο της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μουσείο Μπενάκη: Σπάνια εκθέματα από τη μεγάλη έκθεση για τη Μικρασιατική Καταστροφή

Εικαστικά / Μουσείο Μπενάκη: Σπάνια εκθέματα από τη μεγάλη έκθεση για τη Μικρασιατική Καταστροφή

Τιμώντας την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών ζωντανεύουν το χρονικό της ιστορικής περιόδου μέσα από την έκθεση «Μικρά Ασία: Λάμψη - Καταστροφή - Ξεριζωμός - Δημιουργία».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ