Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία Facebook Twitter
0



ΚI ENΩ ΤΟ NETFLIX μοστράρει στην χαοτική πασαρέλα του το τελευταίο άνισο δημιούργημα του Ράιαν Μέρφι ο οποίος έχει τσεπώσει γύρω στα 300 μύρια από το κανάλι και μέχρι τώρα μας έχει προσφέρει σειρές όπως το “The Politician” (επιεικώς μέτριο), το “Hollywood” (χάλια) το “Ratched” (ανεκδιήγητο) και τώρα το “Halston” (όχι κακό ακριβώς αλλά πάντως μία από τα ίδια, δηλαδή ο γνώριμος glossy πολτός), κυκλοφορεί στην πλατφόρμα ένα κανονικό διαμάντι και μάλιστα «για όλη την οικογένεια». 

Πρόκειται για την ταινία (εντυπωσιακών) κινουμένων σχεδίων The Mitchells vs. the Machines (Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών), από τους δημιουργούς αντίστοιχων εξαιρετικών computer-animated ταινιών όπως το Cloudy with a Chance of Meatballs (Βρέχει κεφτέδες), The Lego Movie και το πιο πρόσφατο Spider-Man: Into the Spider-Verse (που επίσης κατοικοεδρεύει στην πλατφόρμα όπως και οι «κεφτέδες» 1 και 2). Για όσους ακόμα δεν εμπιστεύονται τις ταινίες animation (κάθε είδους και τεχνοτροπίας) παρά τις απεριόριστες αφηγηματικές και αισθητικές δυνατότητες που προσφέρει το είδος, ειδικά με την ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.  

Αρχικά (προ πανδημίας) η ταινία είχε τον τίτλο “Connected” που είναι πιο αφηρημένος και πιο ελλειπτικός από το όνομα που επικράτησε μετά την αγορά της από το Netflix, συγχρόνως όμως είναι και πιο ενδεικτικός της θεματολογίας της που σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τις συνδέσεις των μελών μιας οικογένειας αλλά και των μελών μιας οικουμενικής ψηφιακής κοινότητας, δηλαδή όλων μας.

Αυτοί χάνουν, ειδικά αν είναι συνδρομητές του Netflix, ένα από τα μεγάλα ατού του οποίου τελικά είναι ακριβώς αυτό το είδος, καθιστώντας το κανάλι τον πιο σημαντικό ανταγωνιστή της Disney, είτε πρόκειται για δικές του παραγωγές είτε για αποκτήματα όπως το The Mitchells vs. the Machines, το οποίο ήταν έτοιμο να βγει στις αίθουσες λίγο πριν χτυπήσει η πανδημία αλλά κόλλησε στο καθαρτήριο μέχρι που το διέσωσε η πλατφόρμα αγοράζοντάς το. Και είναι πραγματικά κρίμα που δεν παίχτηκε στη μεγάλη οθόνη ώστε να αναδειχτούν επαρκώς οι τεχνικές αρετές της (και κάποιες φαντασμαγορικές σκηνές που μοιάζουν να καταπιέζονται στη μικρή). 

The Mitchells vs. the Machines Facebook Twitter

Η ταινία ξεκινά ως road trip μια δυσλειτουργικής (δηλαδή φυσιολογικής) οικογένειας, γρήγορα εξελίσσεται όμως σε περιπέτεια «αποκάλυψης» καθώς τα ρομπότ που δημιούργησε ένας νεαρός τεχνο-γκουρού της Silicon Valley για να υπηρετήσουν τους ανθρώπους, στρέφονται εναντίον τους και απειλούν να μας εκτοξεύσουν όλους στο διάστημα. Αρχηγός τους μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που κατοικεί σ’ ένα smartphone, έχει τη φωνή της Ολίβια Κόλμαν, λέγεται PAL (φιλαράκι) και μέχρι πρότινος  ήταν αναντικατάστατη ως «ψηφιακή βοηθός» μέχρι που αντικαταστάθηκε από μηχανές φυσικού μεγέθους, τις οποίες όμως κατάφερε να θέσει υπό τον έλεγχο της για να εκδικηθεί όχι μόνο τον δημιουργό της αλλά ολόκληρη την ανθρωπότητα. 

Αρχικά (προ πανδημίας) η ταινία είχε τον τίτλο “Connected” που είναι πιο αφηρημένος και πιο ελλειπτικός από το όνομα που επικράτησε μετά την αγορά της από το Netflix, συγχρόνως όμως είναι και πιο ενδεικτικός της θεματολογίας της που σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τις συνδέσεις των μελών μιας οικογένειας αλλά και των μελών μιας οικουμενικής ψηφιακής κοινότητας, δηλαδή όλων μας. Πέρα από τον φρενήρη ρυθμό, τις εξωφρενικές καταστάσεις, την ευφυέστατη σάτιρα και τα πρωτοποριακά εφέ, το ταξίδι της οικογένειας Μίτσελ και οι μάχες που καλούνται να δώσουν ο ‘λουδίτης’ μπαμπάς, η ισορροπίστρια μαμά, η μεγάλη κόρη (λίγο πριν φύγει από τα δεσμά της οικογένειας για να σπουδάσει κινηματογράφο) και ο μικρός γιος, προκειμένου να αποτρέψουν την «Αποκάλυψη των ρομπότ», αποτελούν μια απολύτως ψυχαγωγική και απαλλαγμένη από διδακτισμό παραβολή για τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή της ατέρμονης διασύνδεσης.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ