H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου

H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Ο πήλινος κρατήρας με τα ανάγλυφα λουλούδια, που ξεπηδούν από το σώμα και το πόδι του, αποτελεί ένα από τα πιο ξεχωριστά και πρωτότυπα δείγματα του πολύχρωμου καμαραϊκού ρυθμού της μινωικής κεραμικής, ο οποίος αναπτύχθηκε στην Κρήτη κατά την παλαιοανακτορική περίοδο. Τα πλαστικά ολόγλυφα λουλούδια, που παριστάνουν νάρκισσους ή κρίνα, είναι μοναδικά και εκπέμπουν ολοκάθαρα τη χάρη της φύσης.... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
0

Αυτές οι 35 φωτογραφίες δεν αποτυπώνουν αξιολογικά το μοναδικό μουσείο του Ηρακλείου ― ένα από τα σπουδαιότερα της Ελλάδας. Τα περισσότερα αριστουργήματά του δεν συμπεριλαμβάνονται. Είναι περισσότερο οι εμμονές του βλέμματός μου, κυρίως πάνω σε λεπτομέρειες που έλκουν το μάτι, αλλά σπανίως αποτυπώνονται φωτογραφικά: το κίτρινο χρώμα ενός φύλλου, το θραύσμα στην άκρη μιας σύνθεσης κ.λπ. 

Είναι τέτοια η δύναμη αυτής της τέχνης, που όσο κι αν «ζουμάρεις», ανακαλύπτεις θησαυρούς μέσα στους θησαυρούς. Ανεξάντλητα. Ανεκτίμητα.

Περιέργως, όσο κι αν προσπαθήσεις, δεν θα καταφέρεις να δείξεις φωτογραφικά εκείνα που περισσότερο σε συγκινούν. Π.χ. το Ρυτό των θεριστών: κάθε φορά που βλέπω τους πανάρχαιους γεωργούς (15 αιώνες π.Χ. - πολύ πριν τον Όμηρο!) να κυκλώνουν με δρεπάνια και στάχια τη μαύρη πέτρα του, θέλω να φωτογραφίσω αυτό το ρωμαλέο και ζωτικό αίσθημα της γιορτής, την αλάνθαστη γεωμετρία, τη χάρη που μπλέκονται οι καρποί και οι μύες, τα χαμόγελα, το βροντερό τραγούδι― και είναι αδύνατον. Βγάζω μια μπάλα από στεατίτη.

Κάθε χρόνο, η επίσκεψη εκεί είναι η κορύφωση του παραθερισμού. Αν επισκέπτεστε την Κρήτη, είναι ανεπίτρεπτο να μη πάτε. Είναι και ιδανική η στιγμή. Λόγω κορωνοϊού, μπαίνουν λίγοι και μετρημένοι επισκέπτες κάθε φορά (τα μέτρα τηρούνται υποδειγματικά) κι έχεις την άνεση να κινείσαι ατάραχα στο συνήθως πηγμένο και πολύβουο μουσείο.

― Σ.Τσ.

H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Μοναδική στο είδος της λίθινη σαρκοφάγος, που βρέθηκε σε τάφο της Αγίας Τριάδας και περιείχε την ταφή κάποιου πρίγκηπα. Είναι επιχρισμένη με κονίαμα και ζωγραφισμένη με την τεχνική της τοιχογραφίας. Το αριστουργηματικό αυτό έργο διακρίνεται για τη ζωντάνια των χρωμάτων και την κίνηση των μορφών.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Τα Καμαραϊκά αγγεία ανήκουν στην κεραμική της Μεσομινωικής περιόδου που διακρίνεται για την πολύχρωμη διακόσμησή της και την υψηλή καλλιτεχνική της ποιότητα. Διακοσμούνταν συνήθως με πολύπλοκα καμπυλόγραμμα σχέδια γεμάτα φαντασία και πιο σπάνια με θέματα από τον ζωικό και φυτικό κόσμο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκά αγγεία.. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Το κύπελο της αναφοράς: Η κύρια σύνθεση απεικονίζει δύο αντιμέτωπους νεαρούς άνδρες. Ο ένας, ο πρίγκηπας, στέκεται σε τελετουργική στάση κρατώντας σκήπτρο στο δεξί χέρι, έχει μακριά μαλλιά και φοράει περίζωμα, υψηλά υποδήματα και περιδέραια. Απέναντί του στέκεται ο νεαρός αξιωματούχος με μαζεμένα μαλλιά και λοφίο στο κεφάλι. Φοράει περίζωμα και υψηλά υποδήματα και κρατάει σπαθί, ακουμπισμένο στο δεξί του ώμο, σε στάση χαρακτηριστική της αναφοράς... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Τρία ζευγάρια εραστών από πηλό. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Πολλοί συνειρμοί. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκά αγγεία. Βότσαλα έχουν εντεθεί περιμετρικά. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκό αγγείο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκά αγγεία Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Από το άνοιγμα της πόρτας, που έκλεινε με ξεχωριστό θυρόφυλλο, φαίνεται η γνωστή γυναικεία θεότητα με υψωμένα χέρια και πόλο στο κεφάλι. Είναι καθισμένη σε θρανίο και στο ένα χέρι της κρατεί κυκλικό αντικείμενο. Πάνω στην ελαφρά θολωτή στέγη του κτίσματος δύο ανθρώπινες μορφές με χαμηλά ταινιωτά καλύμματα στο κεφάλι... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Το Ρυτό των Θεριστών συγκαταλέγεται στα κυριότερα καλλιτεχνικά έργα της Μινωικής Εποχής. Συγκεκριμένα, χρονολογείται στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού, στη Νεοανακτορική περίοδο, περίπου μεταξύ 1550 - 1500 π.Χ. Το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο είναι ο μαύρος στεατίτης (μαλακή πέτρα). Το αγγείο βρέθηκε στην βασιλική έπαυλη της Αγίας Τριάδας στο Ηράκλειο Κρήτης. Το περίφημο «αγγείο των θεριστών» συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα της νεοανακτορικής τέχνης. Πρόκειται για ρυτό με ωοειδές σχήμα, που θυμίζει αυγό στρουθοκαμήλου, και η επιφάνειά του καλύπτεται με μια μοναδική παράσταση. Σε χαμηλό ανάγλυφο αποδίδεται πομπή ανδρών, που προχωρούν σε ομάδες κρατώντας θεριστικά εργαλεία στον ώμο τους, ενώ ορισμένοι τραγουδούν με τη συνοδεία σείστρου. Την πομπή οδηγεί ένας μεσήλικας με μακριά μαλλιά, που φοράει παράξενο φωλιδωτό χιτώνα με κρόσσια και στο δεξί του χέρι κρατάει ανασηκωμένο ραβδί. Συνθετική δύναμη, ζωντάνια και ανατομική ακρίβεια κυριαρχούν στην παράσταση, η οποία διαθέτει ρυθμό και μουσικότητα στην κίνηση. Αποκορύφωμα της ευαισθησίας του καλλιτέχνη και της ζωντάνιας της σκηνής είναι η απεικόνιση ενός άνδρα που γυρνάει το κεφάλι του προς τα πίσω, γελώντας περιπαικτικά προς έναν άλλο, που μάλλον έχει σκοντάψει....Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Μοναδική στο είδος της λίθινη σαρκοφάγος, που βρέθηκε σε τάφο της Αγίας Τριάδας και περιείχε την ταφή κάποιου πρίγκηπα. Είναι επιχρισμένη με κονίαμα και ζωγραφισμένη με την τεχνική της τοιχογραφίας. Το αριστουργηματικό αυτό έργο διακρίνεται για τη ζωντάνια των χρωμάτων και την κίνηση των μορφών. 'Ανδρες ντυμένοι με δέρματα ζώων, σε πομπή, προσφέρουν ομοίωμα πλοίου και ζώα στο θεοποιημένο νεκρό, ο οποίος στέκεται μπροστά από ένα ναόμορφο κτήριο και δίπλα σε βαθμιδωτό βωμό και δένδρο.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Έξοχα δείγματα της μινωικής μικροπλαστικής αποτελούν τα δύο περίφημα αγαλματίδια που απεικονίζουν τη χθόνια μινωική θεά των όφεων, ίσως τη μητέρα θεά και την κόρη. Το μικρότερο από αυτά παριστάνει τη θεά όρθια, με ανασηκωμένα χέρια, να κρατάει από ένα φίδι στο καθένα. Φορεί το περίτεχνο μινωικό ένδυμα, το στενό περικόρμιο με μανίκια που αφήνει ακάλυπτο το πλούσιο στήθος, και το μακρύ φόρεμα που διαχωρίζεται σε επτά επάλληλα οριζόντια επίπεδα και καλύπτεται με κοντή ποδιά, ενώ στο κεφάλι φέρει χαμηλό περίτεχνο κάλυμμα, πάνω στο οποίο κάθεται ένας πάνθηρας.... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις» αφηγείται σε φύλλο του Γεννάρη του 1931 όσα συνέβησαν σε παράρτημα ασφαλείας της Αθήνας και κατέγραψε η κάμερα του σκηνοθέτη Δημήτρη Γαζιάδη.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Αρχαιολογία & Ιστορία / To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Από την εποχή που η πρωτεύουσα του Αφγανιστάν ήταν το σταυροδρόμι των χίπις μέχρι τους Ταλιμπάν, το θρυλικό InterContinental της Καμπούλ καταφέρνει, με κάποιον αξιοθαύμαστο τρόπο, να παραμείνει ανοιχτό μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Είδωλο της ποπ κουλτούρας, fashion icon, influencer προτού καν εφευρεθεί ο όρος, εξακολουθεί να επηρεάζει τη μόδα με την απαράμιλλη γοητεία της. Μια έκθεση στο μουσείο V&A, η πρώτη για τη Γαλλίδα βασίλισσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μας το υπενθυμίζει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ζαφείρης Γκούσιος: Ο κοινωνικός ονειροπόλος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τι σκεφτόταν ο άνθρωπος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας;

Ο Ζαφείρης Γκούσιος, που αυτοχαρακτηριζόταν «κοινωνικός ονειροπόλος», το 1927 αποπειράται να δολοφονήσει τον Παύλο Κουντουριώτη. Το πώς και το γιατί μέσα από τον Τύπο της εποχής.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κατηγόρησαν και τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Ιστορία / Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Αυτή είναι η ιστορία του Ιωάννη Συκουτρή, ενός μεγάλου πνευματικού Έλληνα που κατηγορήθηκε ως άθεος για τη μετάφραση του «Συμποσίου» του Πλάτωνα εξ αιτίας της αναφοράς του στις «γενετήσιες σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα».
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Η απροσδόκητη κατάκτησή της από τους Ισραηλινούς στον πόλεμο των έξι ημερών. Ο Νταγιάν, ο Σαρόν και ο Χουσέιν της Ιορδανίας. Η Ιντιφάντα, ο PLO και η συντριβή τους. Το Τείχος, το Ορος του Ναού και οι υπόγειες σήραγγες. Μια συναρπαστική σύνοψη της ιστορίας μιας εκρηκτικής πόλης από τον Σάιμον Σίμπαγκ Μοντεφιόρε.
Ρήνεια: Το νησί των νεκρών απέναντι από τη Δήλο

Ιστορία μιας πόλης / Ρήνεια, η άλλη Δήλος

Ένα νησί που δεν προοριζόταν για ζωή αλλά για θάνατο. Απέναντι από τη λαμπρή Δήλο, η Ρήνεια κουβαλά τα πιο σιωπηλά –και ίσως πιο ανθρώπινα– μυστικά του Αιγαίου. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Αρχαιολογία & Ιστορία / Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Η συγγραφέας, δημοσιογράφος και φεμινίστρια Λιλίκα Νάκου επισκέφθηκε το –υπό κρατική διαχείριση– πορνείο των Βούρλων τον Φλεβάρη του 1936, συνομίλησε με τις «γυναίκες της αμαρτίας» και μετέφερε τις εντυπώσεις της.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ