H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου

H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Ο πήλινος κρατήρας με τα ανάγλυφα λουλούδια, που ξεπηδούν από το σώμα και το πόδι του, αποτελεί ένα από τα πιο ξεχωριστά και πρωτότυπα δείγματα του πολύχρωμου καμαραϊκού ρυθμού της μινωικής κεραμικής, ο οποίος αναπτύχθηκε στην Κρήτη κατά την παλαιοανακτορική περίοδο. Τα πλαστικά ολόγλυφα λουλούδια, που παριστάνουν νάρκισσους ή κρίνα, είναι μοναδικά και εκπέμπουν ολοκάθαρα τη χάρη της φύσης.... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
0

Αυτές οι 35 φωτογραφίες δεν αποτυπώνουν αξιολογικά το μοναδικό μουσείο του Ηρακλείου ― ένα από τα σπουδαιότερα της Ελλάδας. Τα περισσότερα αριστουργήματά του δεν συμπεριλαμβάνονται. Είναι περισσότερο οι εμμονές του βλέμματός μου, κυρίως πάνω σε λεπτομέρειες που έλκουν το μάτι, αλλά σπανίως αποτυπώνονται φωτογραφικά: το κίτρινο χρώμα ενός φύλλου, το θραύσμα στην άκρη μιας σύνθεσης κ.λπ. 

Είναι τέτοια η δύναμη αυτής της τέχνης, που όσο κι αν «ζουμάρεις», ανακαλύπτεις θησαυρούς μέσα στους θησαυρούς. Ανεξάντλητα. Ανεκτίμητα.

Περιέργως, όσο κι αν προσπαθήσεις, δεν θα καταφέρεις να δείξεις φωτογραφικά εκείνα που περισσότερο σε συγκινούν. Π.χ. το Ρυτό των θεριστών: κάθε φορά που βλέπω τους πανάρχαιους γεωργούς (15 αιώνες π.Χ. - πολύ πριν τον Όμηρο!) να κυκλώνουν με δρεπάνια και στάχια τη μαύρη πέτρα του, θέλω να φωτογραφίσω αυτό το ρωμαλέο και ζωτικό αίσθημα της γιορτής, την αλάνθαστη γεωμετρία, τη χάρη που μπλέκονται οι καρποί και οι μύες, τα χαμόγελα, το βροντερό τραγούδι― και είναι αδύνατον. Βγάζω μια μπάλα από στεατίτη.

Κάθε χρόνο, η επίσκεψη εκεί είναι η κορύφωση του παραθερισμού. Αν επισκέπτεστε την Κρήτη, είναι ανεπίτρεπτο να μη πάτε. Είναι και ιδανική η στιγμή. Λόγω κορωνοϊού, μπαίνουν λίγοι και μετρημένοι επισκέπτες κάθε φορά (τα μέτρα τηρούνται υποδειγματικά) κι έχεις την άνεση να κινείσαι ατάραχα στο συνήθως πηγμένο και πολύβουο μουσείο.

― Σ.Τσ.

H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Μοναδική στο είδος της λίθινη σαρκοφάγος, που βρέθηκε σε τάφο της Αγίας Τριάδας και περιείχε την ταφή κάποιου πρίγκηπα. Είναι επιχρισμένη με κονίαμα και ζωγραφισμένη με την τεχνική της τοιχογραφίας. Το αριστουργηματικό αυτό έργο διακρίνεται για τη ζωντάνια των χρωμάτων και την κίνηση των μορφών.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Τα Καμαραϊκά αγγεία ανήκουν στην κεραμική της Μεσομινωικής περιόδου που διακρίνεται για την πολύχρωμη διακόσμησή της και την υψηλή καλλιτεχνική της ποιότητα. Διακοσμούνταν συνήθως με πολύπλοκα καμπυλόγραμμα σχέδια γεμάτα φαντασία και πιο σπάνια με θέματα από τον ζωικό και φυτικό κόσμο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκά αγγεία.. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Το κύπελο της αναφοράς: Η κύρια σύνθεση απεικονίζει δύο αντιμέτωπους νεαρούς άνδρες. Ο ένας, ο πρίγκηπας, στέκεται σε τελετουργική στάση κρατώντας σκήπτρο στο δεξί χέρι, έχει μακριά μαλλιά και φοράει περίζωμα, υψηλά υποδήματα και περιδέραια. Απέναντί του στέκεται ο νεαρός αξιωματούχος με μαζεμένα μαλλιά και λοφίο στο κεφάλι. Φοράει περίζωμα και υψηλά υποδήματα και κρατάει σπαθί, ακουμπισμένο στο δεξί του ώμο, σε στάση χαρακτηριστική της αναφοράς... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Τρία ζευγάρια εραστών από πηλό. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Πολλοί συνειρμοί. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκά αγγεία. Βότσαλα έχουν εντεθεί περιμετρικά. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκό αγγείο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Καμαραϊκά αγγεία Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Από το άνοιγμα της πόρτας, που έκλεινε με ξεχωριστό θυρόφυλλο, φαίνεται η γνωστή γυναικεία θεότητα με υψωμένα χέρια και πόλο στο κεφάλι. Είναι καθισμένη σε θρανίο και στο ένα χέρι της κρατεί κυκλικό αντικείμενο. Πάνω στην ελαφρά θολωτή στέγη του κτίσματος δύο ανθρώπινες μορφές με χαμηλά ταινιωτά καλύμματα στο κεφάλι... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Το Ρυτό των Θεριστών συγκαταλέγεται στα κυριότερα καλλιτεχνικά έργα της Μινωικής Εποχής. Συγκεκριμένα, χρονολογείται στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού, στη Νεοανακτορική περίοδο, περίπου μεταξύ 1550 - 1500 π.Χ. Το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο είναι ο μαύρος στεατίτης (μαλακή πέτρα). Το αγγείο βρέθηκε στην βασιλική έπαυλη της Αγίας Τριάδας στο Ηράκλειο Κρήτης. Το περίφημο «αγγείο των θεριστών» συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα της νεοανακτορικής τέχνης. Πρόκειται για ρυτό με ωοειδές σχήμα, που θυμίζει αυγό στρουθοκαμήλου, και η επιφάνειά του καλύπτεται με μια μοναδική παράσταση. Σε χαμηλό ανάγλυφο αποδίδεται πομπή ανδρών, που προχωρούν σε ομάδες κρατώντας θεριστικά εργαλεία στον ώμο τους, ενώ ορισμένοι τραγουδούν με τη συνοδεία σείστρου. Την πομπή οδηγεί ένας μεσήλικας με μακριά μαλλιά, που φοράει παράξενο φωλιδωτό χιτώνα με κρόσσια και στο δεξί του χέρι κρατάει ανασηκωμένο ραβδί. Συνθετική δύναμη, ζωντάνια και ανατομική ακρίβεια κυριαρχούν στην παράσταση, η οποία διαθέτει ρυθμό και μουσικότητα στην κίνηση. Αποκορύφωμα της ευαισθησίας του καλλιτέχνη και της ζωντάνιας της σκηνής είναι η απεικόνιση ενός άνδρα που γυρνάει το κεφάλι του προς τα πίσω, γελώντας περιπαικτικά προς έναν άλλο, που μάλλον έχει σκοντάψει....Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Μοναδική στο είδος της λίθινη σαρκοφάγος, που βρέθηκε σε τάφο της Αγίας Τριάδας και περιείχε την ταφή κάποιου πρίγκηπα. Είναι επιχρισμένη με κονίαμα και ζωγραφισμένη με την τεχνική της τοιχογραφίας. Το αριστουργηματικό αυτό έργο διακρίνεται για τη ζωντάνια των χρωμάτων και την κίνηση των μορφών. 'Ανδρες ντυμένοι με δέρματα ζώων, σε πομπή, προσφέρουν ομοίωμα πλοίου και ζώα στο θεοποιημένο νεκρό, ο οποίος στέκεται μπροστά από ένα ναόμορφο κτήριο και δίπλα σε βαθμιδωτό βωμό και δένδρο.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
H απόλυτη ομορφιά της αρχαίας ελληνικής τέχνης: 35 λεπτομέρειες από το Μουσείο του Ηρακλείου Facebook Twitter
Έξοχα δείγματα της μινωικής μικροπλαστικής αποτελούν τα δύο περίφημα αγαλματίδια που απεικονίζουν τη χθόνια μινωική θεά των όφεων, ίσως τη μητέρα θεά και την κόρη. Το μικρότερο από αυτά παριστάνει τη θεά όρθια, με ανασηκωμένα χέρια, να κρατάει από ένα φίδι στο καθένα. Φορεί το περίτεχνο μινωικό ένδυμα, το στενό περικόρμιο με μανίκια που αφήνει ακάλυπτο το πλούσιο στήθος, και το μακρύ φόρεμα που διαχωρίζεται σε επτά επάλληλα οριζόντια επίπεδα και καλύπτεται με κοντή ποδιά, ενώ στο κεφάλι φέρει χαμηλό περίτεχνο κάλυμμα, πάνω στο οποίο κάθεται ένας πάνθηρας.... Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος/ LIFO
Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Τι το ιδιαίτερο συμβαίνει στο Βαθύ της Αστυπάλαιας και τι συνεχίζει να αποκαλύπτει η αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«ΒΙΑΣ»: Τα αρχαιολογικά τοπία ως ζωντανά οικοσυστήματα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καμπανούλες στους Δελφούς, Πέρδικες στο Σούνιο. Ό,τι φυτρώνει και ζει στους αρχαιολογικούς χώρους

Μια πρωτοποριακή επιστημονική προσέγγιση του πολιτιστικού τοπίου αποκαλύπτει έναν άγνωστο κόσμο χιλιάδων ζώων και φυτών σε είκοσι εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Ιστορία μιας πόλης / Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Από το Ωδείο Αθηνών έως τη Σουηδία της εξορίας, ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος δεν υπήρξε μόνο ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας, αλλά και ένας διανοούμενος που οραματίστηκε μια πιο δημοκρατική, λειτουργική και πολιτισμένη πόλη. Ποια είναι η παρακαταθήκη του στη σύγχρονη Ελλάδα; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Λουκά Μπαρτατίλα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Πώς κατανοούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την ψυχική ασθένεια; Ήταν θεϊκή τιμωρία, παθολογία του σώματος ή ένα υπαρξιακό βάρος που αποτυπωνόταν στη λογοτεχνία και στο θέατρο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Γιώργο Καζαντζίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τον τρόπο με τον οποίο η αρχαιοελληνική κοινωνία εξηγούσε, απεικόνιζε και αντιμετώπιζε τις ψυχικές διαταραχές.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεταλλεία του Λαυρίου: Ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της ιστορίας του Λεκανοπεδίου

Ιστορία μιας πόλης / Μεταλλεία του Λαυρίου: Ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της ιστορίας του Λεκανοπεδίου

Κάτω από την επιφάνεια της Λαυρεωτικής κρύβεται ένας λαβύρινθος από υπόγειες στοές και μυστικά που συνδέονται με τη δύναμη της αρχαίας Αθήνας. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον γεωλόγο Μάρκο Βαξεβανόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η Αθήνα της Μαρίας Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Ποιος ήταν ο δεσμός της Μαρίας Κάλλας με την Αθήνα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Βασίλη Λούρα, δημιουργό του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στα άδυτα του Γεντί Κουλέ με τα άνθη του κακού

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Είμαστε στον τάφο βρε παιδιά, θέλετε να μπούμε ακόμη βαθύτερα;»

Τον Οκτώβρη του 1933, ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις», Ε. Θωμόπουλος, επισκέφθηκε τις φυλακές του Γεντί Κουλέ στη Θεσσαλονίκη, περιηγήθηκε στο εσωτερικό τους και μίλησε με κατάδικους και μελλοθάνατους.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ