Βαβυλώνια αιχμαλωσία

Βαβυλώνια αιχμαλωσία Facebook Twitter
0

«Η ομοφυλοφιλία και η αλλαγή φύλου αφορούν μια μικρή μερίδα ανθρώπων... αποτελεί μια κατάσταση που ξεφεύγει από το φυσιολογικό... Η παρουσίαση στοιχείων για την ερωτική τους ζωή... καθώς και η προβολή των τρανσέξουαλ ως φυσιολογικών ατόμων που ενσωματώνονται ομαλά στην κοινωνία από ένα ΜΜΕ σε ώρα απογευματινή που τηλεθεατές, ανήλικοι και μη, παρακολουθούν τηλεόραση αμέριμνοι και ανυποψίαστοι... θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους». Θλιβερό το σκεπτικό του ύψους 30.000 ευρώ «χαρατσιού» του ΕΣΡ στην εκπομπή «Φώτης+Μαρία live» (Star) ένεκα Μπέττυς. Και καραμπινάτα ρατσιστικό. Τα περί «ακατάλληλης» ώρας -σάμπως μόνο τα μαύρα μεσάνυχτα να ταιριάζουν σε γκέι και τρανς- είναι μούφες. Άλλωστε, ο συγκεκριμένος φορέας έχει διεγνωσμένη αλλεργία στη θετική προβολή της ομοφυλοφιλίας.

Αν το ΕΣΡ ταράχτηκε τόσο με την κυριλέ τηλεοπτική εμφάνιση μιας επώνυμης τρανς, πρέσβειρας της Unesco το 2007 και υποψήφιας Β' Γυναικείου Ρόλου στα φετινά βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τη Στρέλλα, σκέψου πώς θα αντιμετώπιζε την προβολή άλλων, λιγότερο γνωστών τρανσέξουαλ (ήδη, άλλο κανάλι ακύρωσε τα γυρίσματα σχετικής εκπομπής). Οργισμένα αντέδρασαν ακτιβιστικές οργανώσεις αλλά και οι Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη. Ο Πάνος Κούτρας μίλησε για «ανοιχτή πληγή στην καταπάτηση ανθρώπινων δικαιωμάτων». Το νέο κρούσμα ήρθε «καπάκι» σε εκείνο με το Mega και το Straight Story.

Βραβεία Outview 2010: Επιτροπής - Postcard to Daddy, Κοινού - An Englishman in New York (δες στήλη I Was There).

«Οι Έλληνες ευθύνεστε για την ευρωπαϊκή κρίση... φάγατε τόσα λεφτά από την Ε.Ε., δεν παράγετε, δεν πληρώνετε φόρους κι ωστόσο θέλετε να ζείτε καλύτερα από όλους... στην Ευρώπη τώρα σας μισούν γιατί τρώτε τα λεφτά των άλλων και τους απειλείτε κιόλας...». Ένα ακόμα «ανθελληνικό» δημοσίευμα; Όχι, σειρά κουλών μηνυμάτων που έλαβε φίλος στο gayromeo από άγνωστό του και άνευ profile pic Γερμανό. Δεν σήκωνε κουβέντα, δεν επεδίωκε καν γνωριμία. Ήθελε φαίνεται απλά να την πει στον πρώτο τυχόντα Έλληνα online!.. Έργο ψυχάκια ή ενδεικτικό της προϊούσας εθνικής μας απαξίωσης, ακόμα και σε τέτοιους χώρους;

«Βαβυλώνα, ένα μέρος που δεσπόζουν θνητά διαμάντια, όπου πόρνες, μονομάχοι και παρτάλια ξυπνούν από τον λήθαργό τους», απαγγέλλει ο σερ Ίαν ΜακΚέλεν στο βιντεοκλίπ του κομματιού «Invisible Light» του νέου,supersexual 'n' sleazy άλμπουμ «Night Work» των Scissor Sisters (Polydor).

Queer Week

O Μάης ανήκει στη Θεσσαλονίκη! 12ο Πολιτιστικό Πανόραμα για την Ομοφυλοφιλία και τη Διαφυλικότητα: 6-12/5 Φεστιβάλ LGBT ταινιών στο σινέ Ολύμπιον (πλ. Αριστοτέλους 10), έκθεση κόμικ στο Γαλλικό Ινστιτούτο μέχρι 12/5 (Λ. Στρατού 2Α), party night 8/5 στο Μικρόπολις (Β. Ηρακλείου & Βενιζέλου), εργαστήρια, ομιλίες, συζητήσεις κ.ά. Πλήρες πρόγραμμα: cultpanorama.org. Ακολουθεί το Homotopia Festival (15-17/5). Άνθιμοι-Ψωμιάδηδες, η πόλη δεν είναι μόνο δική σας9/5 Της Κυριακής χαρά: Bubbles and pop party στο My Bar, Κακουργοδικείου 6, Ψυρρή 9/5 Είναι στο χέρι σου! Τελική συνάντηση εθελοντών Athens Pride 2010 στο Nosotros, Θεμιστοκλέους 66, Εξάρχεια 7 μ.μ. Ψήνεσαι, αλλά δεν προκάνεις το ραντεβού; Κάλεσε 699 5107527 καθημερινά (2 μ.μ.-).

    Lgbtqi+
    0

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

    *Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Αγαπώντας τα αγρίμια της ζωής σου/από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Αγαπώντας τα αγρίμια της ζωής σου/από τον Πάνο Μιχαήλ

    Τι ενώνει έναν σταρ, μια πόλη, ένα κορίτσι, έναν φωτογράφο, μια θεότητα και ένα βλέμμα; Τίποτα. Και τα πάντα. Ο Skarsgård γίνεται queer χώρος από αφέλεια. Η Αθήνα θυμάται το υπόγειό της. Η Corinne Day την εφηβεία όπως ήταν. Ο Hujar μια «τίποτα-μέρα» που έγινε μνήμη. Η Blanchett αλλάζει τον αέρα. Η Schafer τον τρόμο. Η ΟΑΣΗ δεν κυνηγά queer icons, αλλά τη στιγμή που η εικόνα τους σπάει. Γιατί εκεί αρχίζει η αλήθεια.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Στο νέο πολυποστ της ΟΑΣΗΣ, έξι μορφές γίνονται έξι κάρτες ενός tarot της εποχής:ο Jonathan Anderson που κοιτάζει το μέλλον, η Metropolis που χάνει την queer αφή της, η Greer Lankton που ξαναγεννά το σώμα της, ο Udo Kier που σπάει την εικόνα, ο William E. Jones που βλέπει την ιστορία στα σώματα, και η πρώτη queer γενιά του AIDS που επιστρέφει μέσα από το κείμενο του Βρασίδα Καραλή για να ενώσει όλες τις επόμενες.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

    Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

    Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
    Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

    Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

    Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Οκτώ ιστορίες που κοιτούν την εποχή κατευθείαν στα μάτια και βλέπουν λίγο πιο βαθιά απ’ όσο θα περίμενες. Η Tina Brown που ξεγυμνώνει την αλήθεια των new media, ο Tillmans που κρατά ένα τραγούδι αθάνατο, η νύχτα του Chengdu που χάνεται μπροστά μας, το wool-camp σαν μικρή τελετουργία επιβίωσης, ο Hujar που φωτογράφιζε ψυχές, η Swinton που κουβαλά φως για όσους έφυγαν, ο νέος «Φρανκενστάιν» ως καθρέφτης της πατριαρχίας και ο Λαπαθιώτης που βρίσκει ξανά στόμα στη σκηνή. Διαφορετικά μεταξύ τους, συντονίζονται σαν ένας χάρτης του τώρα, λαμπερός, σκοτεινός, ακριβής.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
     Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

    Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

    Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
    M. HULOT
    *Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

    Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

    Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

    Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

    Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
    ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
    *Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    «Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

    ΟΙ ΑΛΛΟΙ / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

    Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
    ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
    Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

    Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ