ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

The Face: Κώστας Κουτσολέλος

The Face: Κώστας Κουτσολέλος Facebook Twitter
1

Τι εννοείτε με τον τίτλο της παράστασης, Less;

Ότι δεν χρειάζεται να κάνεις, σώνει και καλά, πολλά πράγματα όταν ανεβαίνεις στη σκηνή. Ότι δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι φοβερό και τρομερό για να κρατήσεις το ενδιαφέρον του θεατή. Κι ούτε πρέπει να φοβάσαι την ανία. Η ανία είναι κομμάτι της ανθρώπινης κατάστασης, κι όπως υπάρχει παντού, έτσι ας υπάρχει και στο θέατρο – δεν έγινε και τίποτα. Μου φαίνεται τόσο κουραστικό να τρέχουμε με τη γλώσσα έξω «να κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή»...

Με την κρίση έχουμε επικεντρωθεί στα λιγότερα;

Μπορούμε να κάνουμε κι αλλιώς; Εγώ, τουλάχιστον, όχι...

Το Βios είναι αυτό που λέμε off-Βroadway;

Υπό μία έννοια, ναι. Είναι από τους ελάχιστους χώρους που δίνουν την ευκαιρία σε περισσότερο ερευνητικές ομάδες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους αξιοπρεπώς και επαγγελματικά. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, λείπουν χώροι σαν το Bios, που να φιλοξενούν πιο απρόσμενες παραστάσεις. Να δούμε κι αυτό πόσο θα αντέξει χωρίς κρατική οικονομική ενίσχυση...

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ένας άνδρας και μία γυναίκα. Πιστεύεις στις σχέσεις;

Ναι. Για τους άλλους...

Ποιος είναι ο ρόλος του σώματος στην παράσταση;

Ο βασικότερος. Για εμάς η απλή και ανεπιτήδευτη παρουσία ενός ανθρώπου, ενός ανθρώπινου σώματος δηλαδή, επί σκηνής έχει σχεδόν κάτι το θρησκευτικό. Ιδανικά, θα θέλαμε η ερώτηση που σχηματίζεται στο μυαλό ενός θεατή που παρατηρεί ένα ανθρώπινο σώμα να είναι «τι είναι αυτό;», λες και το βλέπει για πρώτη φορά. Για να το καταφέρουμε πρέπει να αποσπάσουμε το επί σκηνής ανθρώπινο σώμα από κάθε μορφή ιστορίας, χαρακτήρα, ωραιοποίησης κλπ. και να μείνει αυτό που είναι – και βιολογικά: ένα σώμα.

=====

«Less»

24/10-3/11, Πέμ.-Κυρ.: 9.00 μ.μ., €10.
Bios basement, Πειραιώς 84, 210 3425335.

Θέατρο
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια