Farmers Republic

Farmers Republic Facebook Twitter
0

Farmers Republic Facebook Twitter

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου ανοίγει στον Άγιο Στέφανο Αττικής το Farmers Republic, μια τεράστια στεγασμένη αγορά με φρέσκα λαχανικά, φρούτα και τυποποιημένα προϊόντα από τις παραγωγικές γωνιές της χώρας μας.

Εμπνευστής της ιδέας είναι ένας νέος επιχειρηματίας με σπουδές οικονομολόγου, ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, που έχοντας εργασθεί σε μεγάλες εταιρείες εξαγωγικού λιανικού εμπορίου, επιλέγει να «επιχειρήσει» στον χώρο του τροφίμου. Όπως πολλοί άλλοι νέοι της γενιάς του, πιστεύει ότι το ελληνικό τρόφιμο και το ελληνικό φαγητό μόλις τώρα αρχίζουν να κερδίζουν το διεθνές επενδυτικό αλλά και εγχώριο καταναλωτικό ενδιαφέρον.

Χίλια διακόσια τετραγωνικά μέτρα όμορφα διακοσμημένα, κλιματιζόμενοι χώροι, οι Έλληνες παραγωγοί παρόντες για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, ηλεκτρονικό κατάστημα για δωρεάν αποστολή στο σπίτι, 40 παραγωγοί φρέσκων προϊόντων, 100 παραγωγοί με περισσότερα από 200 προϊόντα στο παντοπωλείο του Farmers Republic αρχικά, το όλο εγχείρημα παραπέμπει στα υπερκαταστήματα τροφίμων Eataly (Eat+Italy) που εγκαινίασαν Ιταλοί επιχειρηματίες πριν από μερικά χρόνια με σκοπό να βοηθήσουν τις εξαγωγές ιταλικών προϊόντων αλλά και να παρουσιάσουν στους καθημερινούς πελάτες τους ό,τι καλύτερo έχει να προσφέρει η γείτονα χώρα, με τη συμβουλευτική καθοδήγηση όμως του μεγαλύτερου διατροφικού κινήματος για καλύτερη τροφή, της Slow Food. Oι εμπνευστές του ελληνικού Farmers Republic επισκέφθηκαν τα Eataly και δεν κρύβουν ότι εμπνεύστηκαν από τη μεθοδικότητα και τη φιλοδοξία τους να δημιουργήσουν κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα.

Η αλήθεια είναι ότι το Farmers Republic έρχεται σε μία αγορά-κονφούζιο, που πολλές φορές μπερδεύει και παραπλανεί τον καταναλωτή τόσο ως προς την ποιότητα, την αληθινή προέλευση των προϊόντων αλλά και τις τιμές που τραμπαλίζονται εντυπωσιακά από το ένα κατάστημα στο άλλο!

Farmers Republic Facebook Twitter

Λαϊκές αγορές, βιολογικές αγορές, καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παζάρια, κινήματα παραγωγών για απευθείας σύνδεση με τους καταναλωτές σε γειτονιές, καλάθια από τον μπάρμπα στο χωριό, σούπερ μάρκετ, υπερ-μάρκετ... Αναρωτιέμαι, λοιπόν, τι επιπλέον έχει να προσφέρει αυτό το καινούργιο επιχειρηματικό τόλμημα στον καταναλωτή, ιδίως σε μια εποχή που πρωτίστως η τιμή –και, δυστυχώς, η ανάλογη ποιότητα δευτερευόντως– παίζει αποφασιστικό ρόλο; Συνεργάτες τους δηλώνουν ότι «δεν επιδιώκουν την τοποθέτηση ακριβών προϊόντων στο παντοπωλείο τους, το οποίο άλλωστε δεν εξυπηρετεί και την πολιτική τους για χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τις παραδοσιακές αγορές. Επίσης, βασική αρχή της εταιρείας για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι να προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής-ποιότητας. Συνεπώς, κάθε προϊόν που μπαίνει στην αγορά τους έχει υποστεί έλεγχο από την ομάδα του Farmers Republic, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία».

Το Farmers Republic επίσης, εκτός του καταναλωτή, φιλοδοξεί να στηρίξει τον Έλληνα γεωργό, κτηνοτρόφο, οικοτέχνη και βιοτέχνη τροφίμων με την απευθείας πώληση, χωρίς μεσάζοντες, «αναδεικνύοντας τα παραδοσιακά πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης, επαναφέροντας τις αξίες και την ηθική στη διάθεση των τροφίμων» και, όπως τονίζουν οι συνεργάτες του Farmers Republic, επενδύοντας στην εργατικότητα, στις επιχειρηματικές ικανότητες, τις παραδόσεις και τις αξίες των Ελλήνων παραγωγών τροφίμων, δημιουργώντας έτσι ένα δυναμικό και εξωστρεφές μοντέλο ανάπτυξης».

Το Farmers Republic έρχεται σε μια στιγμή που η Ευρώπη τολμά τη νομοθεσία που δεν υποστηρίζει τους παραδοσιακούς σπόρους και δεν ενδιαφέρεται τόσο για τα μικρά ή μεγάλα αγροκτήματα που συνεχίζουν να καλλιεργούν λαχανικά και φρούτα με σπόρους που επί γενιές κρατούν στα χέρια τους σαν χρυσάφι, εξασφαλίζοντας ποιότητα και πάνω απ' όλα... γεύση! Ρωτώ αν το Farmers Republic θα υποστηρίξει την παραγωγή και με παραδοσιακούς σπόρους ή μόνο με συμβατικούς.

«Η ομάδα επιλέγει κάθε προϊόν με όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για τα στάνταρ που έχουν τεθεί, όπως το προϊόν να είναι πιστοποιημένο βιολογικό ή προϊόν ήπιας καλλιέργειας. Η επιλογή του σπόρου που θα χρησιμοποιηθεί είναι καθαρά ευθύνη του παραγωγού. Είναι έξω από το πεδίο αρμοδιότητάς της εταιρείας και δεν προτιθέμεθα να εμπλακούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Πρόθεσή μας είναι να δημιουργηθεί μια αγορά που να δίνει βήμα και πρόσβαση σε όλους και να είμαστε εναρμονισμένοι με το νομικό πλαίσιο που προωθείται από το υπουργείο για τη λειτουργία των Farmer's Markets στην Ελλάδα. Οι προτάσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Τσαυτάρη αποτέλεσαν και αυτές μια σοβαρή αφορμή για την πραγμάτωση του εγχειρήματος».

Η Λαϊκή Αγορά λειτουργεί αρχικά κάθε Σάββατο από τις 11:00 έως 16:00, ενώ το παντοπωλείο και το ηλεκτρονικό κατάστημα καθημερινά.

Και μία σημαντική λεπτομέρεια, σημείο των καιρών μας: οι παραγωγοί που συνεργάζονται με το Farmers Republic προσφέρουν τα προϊόντα τους σε δράσεις κοινωνικής προσφοράς, στηρίζοντας, για παράδειγμα, την οργάνωση «Μπορούμε», που συγκεντρώνει φαγητό ή τρόφιμα από διάφορες επιχειρήσεις και εστιατόρια, συμβάλλοντας στη σίτιση των απόρων.

http://twominutesangie.blogspot.gr

http://www.lifo.gr/team/u34535

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ιδιαίτερες γεύσεις του καλοκαιριού στο Αιγαίο

Γεύση / Σαρδέλες Καλλονής, Φούσκες, Σκίζα. Αυτή είναι η γεύση του Αιγαίου

Οι μένουλες Καρπάθου, το σπινιάλο Καλύμνου, η σκίζα της Μήλου και η μόστρα της Μυκόνου: Από τον ιωδιούχο αφρό του Αιγαίου ως τα μητάτα των Κυκλάδων, η γεύση του καλοκαιριού αποτυπώνεται σε προϊόντα που φέρουν την ιστορία και το φως των νησιών.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Από τη γαλλική bistronomie στο σαμιώτικο αμπέλι: Η συναρπαστική διαδρομή του Βασίλη Αλεξίου

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη γαλλική bistronomie στο σαμιώτικο αμπέλι: Η συναρπαστική διαδρομή του Βασίλη Αλεξίου

Ο σεφ και οινοποιός μας ταξιδεύει από τη Σαντορίνη στο Παρίσι, στο Μarais, όπου είχε μια πολύ επιτυχημένη μακρόχρονη πορεία ως ένας από τους δημιουργούς του ρεύματος του bistronomie. Τώρα βρίσκεται στη Σάμο όπου φτιάχνει κρασιά τα οποία εκφράζουν την προσωπικότητά του και τον χαρακτήρα του, με σκοπό να τα απολαμβάνει ο κόσμος με το φαγητό του, μαζί με άλλους ανθρώπους.
THE LIFO TEAM
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Τραπέζι κάτω από την κληματαριά

Γεύση / Τραπέζια κάτω από βαθύσκιωτες κληματαριές. Αυτό είναι το καλοκαίρι

Σκάροι με μπάμιες μαγειρεμένα στον χυμό των ανώριμων σταφυλιών από την κληματαριά της αυλής μας, σκορπιοί μακαρονάδα με ρόγες των ώριμων τσαμπιών, καθώς και αρνάκι κοκκινιστό με γλυκόξινες αγουρίδες. Αυτές είναι οι γεύσεις που αξίζουν τον ίσκιο της κληματαριάς.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Αν ζούσε ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, το ελληνικό κρασί θα ήταν διαφορετικό

Το κρασί με απλά λόγια / Αν ζούσε ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, το ελληνικό κρασί θα ήταν διαφορετικό

Ένα podcast από την Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και τον Παναγιώτη Ορφανίδη αφιερωμένο σε έναν πιονέρο του ελληνικού αμπελώνα, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.
THE LIFO TEAM
Τα μυστήρια της κουζίνας του λιμανιού

Γεύση / Mε τα«δώρα» του λιμανιού θα μαγειρέψεις τα ωραιότερα φαγητά

Κάβουρες από τα βαθιά νερά, φλογάτες σκορπίνες, μαγιάτικα στον φούρνο και άλλα ψάρια που δεν φτάνουν στον πάγκο του ιχθυοπώλη. Η βόλτα στο λιμάνι είναι πηγή έμπνευσης για τους σπιτικούς μάγειρες.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ