The Face: Γιώργος Μαραζιώτης

The Face: Γιώργος Μαραζιώτης Facebook Twitter
0
Νυχτερινός τύπος;

Αρκετά... Αλλά η ημέρα, και δη το φυσικό της φως, είναι αυτό που με βοηθά στη ζωγραφική μου και μόνο όταν υπάρχει αυτό μπορώ να δουλέψω ικανοποιητικά! Ίσως γι' αυτό προσπάθησα από την αρχή η έκθεσή μου να είναι λουσμένη στο φως και να κυριαρχεί το λευκό, ενώ μιλάω για τη «νύχτα».

Τι προτερήματα έχει η νύχτα;

Η νύχτα κρύβει τις ατέλειες... οι κινήσεις αποκτούν μια κάποια θεατρικότητα, ενώ το πιο σημαντικό για μένα είναι το εκτυφλωτικό φως των αστεριών, που το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να δει! Είναι εκεί όμως!

Τι υλικά χρησιμοποιείς;

Όταν δημιουργώ εγκαταστάσεις, χρησιμοποιώ φυσικά ή τεχνητά υλικά, όπως το νέο, το μάρμαρο, η στάχτη, το χώμα κ.ά., ενώ στα ζωγραφικά μου έργα χρησιμοποιώ κυρίως ακρυλικά και μελάνια. Τελευταία ασχoλήθηκα αρκετά και με τη μεταξοτυπία και ένα μέρος από τα έργα αυτής της τεχνικής παρουσιάζω για πρώτη φορά στο πλαίσιο της έκθεσης.

Δέχεσαι επιρροές από το εκάστοτε περιβάλλον στο οποίο δημιουργείς;

Φυσικά και δέχομαι... Και νομίζω πως φαίνεται καθαρά στα έργα μου η επιρροή όσων συμβαίνουν γύρω μου.

Διαβάζω ότι εμπνέεσαι όμως και από τον Hegel. Τι είναι για σένα ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος;

Πρέπει να σου πω πως την πρώτη αναφορά στη «Νύχτα του Κόσμου» τη διάβασα σε γραπτό του μεγάλου στοχαστή, Κώστα Αξελού. Ο Αξελός, λοιπόν, με οδήγησε στον Hegel. Η αναφορά του Γερμανού φιλοσόφου στη «Νύχτα» με γοήτευσε και γι' αυτό που περιγράφει και υπονοεί (σχετικά με το ανθρώπινο ασυνείδητο δηλαδή), αλλά κυρίως γιατί είναι τόσο διαφορετική από το υπόλοιπο διαλεκτικό/πανλογικό του έργο, για το οποίο άλλωστε έχει ξεχωρίσει. Για εμένα, λοιπόν, ο Hegel στο διάστημα του σχεδιασμού των έργων ανάμεσα στη σχέση φύσης και νόησης, αντικειμένου γνώσης και ιδεαλισμού, αισθητικής και τέχνης υπήρξε κυρίως το πώς από μια τρομερή αρνητικότητα μπορούμε να οδηγηθούμε σε κάτι θετικό!

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM