Με τη νέα της έκθεση, "η απουσία " (The Absence), η Sophie Calle , εξετάζει το αίσθημα της απώλειας. Συνδέει το θάνατο της μητέρας της με την περίφημη κλοπή των δεκατριών έργων τέχνης από το Gardner Museum της Βοστώνης, το 1990.

Ανάμεσα στα έργα που κλάπηκαν τότε ήταν και «η συναυλία» του Βερμέερ, έργο για το οποίο η Calle δημιούργησε μια εγκατάσταση.

Στην έννοια της απουσίας εργάζεται από το 2006 μέχρι σήμερα. Ενσωματώνει αυτοβιογραφικές φωτογραφίες , ιστορίες , και εικονογραφικά σύνεργα. Επιχειρεί μια διαυγή και μεθοδική απεικόνιση της ψυχολογικής διαλεύκανση του πένθους ως κόρη.

Σημειώνει: « Έθαψα το πορτρέτο και τα κοσμήματα της μητέρας μου στην ακτή του Βόρειου Πόλου . Η μητέρα μου πάντα ονειρευόταν να πάει στο Βόρειο Πόλο. Πέθανε πριν από δύο χρόνια, χωρίς να εκπληρώσει αυτό το όνειρο. Ίσως ήθελε να το κρατήσει ζωντανό. Πέρυσι είχα προσκληθεί στην Αρκτική, και πήγα γι 'αυτήν. Στη βαλίτσα μου είχα : το πορτρέτο της, το Chanel κολιέ της, το δαχτυλίδι της ".

 

 

Τί βλέπετε; (Βερμέερ, Η Συναυλία)
Τί βλέπετε; (Βερμέερ, Η Συναυλία)

 

Η Απουσία
Η Απουσία

 

Η Απουσία
Η Απουσία

 

Η Απουσία
Η Απουσία

 

Βόρειος Πόλος (λεπτομέρεια)
Βόρειος Πόλος (λεπτομέρεια)

 

Η Απουσία
Η Απουσία

 

Βόρειος Πόλος
Βόρειος Πόλος

 

Η Απουσία
Η Απουσία

 

I Died In A Good Mood (από την ταινία που έκανε για τη μητέρα της, λεπτομέρεια)
I Died In A Good Mood (από την ταινία που έκανε για τη μητέρα της, λεπτομέρεια)

 

 

Η έκθεσή της Sophie Calle,  στη γκαλερί Paula Cooper της Βοστώνης

H Sophie Calle γεννήθηκε στη Γαλλία το 1953.  Συγγραφέας , φωτογράφος , καλλιτέχνης εγκαταστάσεων.Τη δεκαετία του 60 ήταν γνωστή στο λογοτεχνικό κίνημα ως Oulipo. Με τη δουλειά της ακολουθεί τις γραμμές της ζωής των άλλων, διερευνώντας την ιδιωτικότητα. Στα θέματά της εξετάζει την ταυτότητα, την οικειότητα, και την ανθρώπινη ευαισθησία.

 

*****