Όταν ο Χιου Χέφνερ βοηθούσε στην κυκλοφορία ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος

 Όταν ο Χιου Χέφνερ βοηθούσε στην κυκλοφορία ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ
0

Δυο παρατηρήσεις για το Φαρενάιτ 451 του Ray Bradbury πάνω στον τρόπο με το οποίο γράφτηκε και εκδόθηκε. Ο Bradbury ξεκίνησε να γράφει τις πρώτες σελίδες του βιβλίου σε ένα υπόγειο σε μια γραφομηχανή που χρεωνόταν με την ώρα. Έριχνε ένα κέρμα και έγραφε σαν τρελός προσπαθώντας να προλάβει τον χρόνο. Ήταν η τελευταία του λύση για να γράψει το βιβλίο. Τα έβγαζε δύσκολα πέρα. Όμως, στο σπίτι του στην Καλιφόρνια υπήρχε και κάτι άλλο που του αποσπούσε την προσοχή που απαιτούσε η συγγραφή: Οι κόρες του. Κλεινόταν σε ένα μικρό γκαράζ για να γράψει αλλά οι κόρες του χτυπούσαν το τζάμι για να παίξουν μαζί του. «Προτίμησα να παίξω με τα παιδιά μου τότε παρά να γράψω» έλεγε και το υπόγειο με την γραφομηχανή που νοίκιαζε ήταν η μόνη λύση. Έγραφε εκστασιασμένος υπό την πίεση του χρόνου και των οικογενειακών υποχρεώσεων. Όσοι βάζουν δικαιολογίες, υποχρεώσεις και ζητήματα χρόνου που κρατάνε πίσω την δημιουργικότητα τους, ας έχουν το παράδειγμα του Bradbury στο μυαλό τους την επόμενη φορά.

Κάτι άλλο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση έχει να κάνει με τις δυσκολίες που συνάντησε ο Bradbury στην έκδοση του Φαρενάιτ 451. Κανένας εκδότης δεν ήθελε να ρισκάρει για ένα μυθιστόρημα που μιλούσε για την λογοκρισία στο παρόν το παρελθόν και το μέλλον. Αυτός που πήρε το ρίσκο ήταν ένας νεαρός εκδότης από το Σικάγο: O Hugh Hefner. Ο εκδότης του Playboy είδε τα χειρόγραφα του Bradbury και τα αγόρασε για 450 δολάρια ώστε να δημοσιεύσει σε συνέχειες στο πρώτο, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τεύχος του Playboy.

Έτσι το χειμώνα του 1953 ο Χέφνερ στο πρώτο τεύχος του Playboy με την Marilyn Monroe στο εξώφυλλο, θα έδινε ένα διπλό χτύπημα κατά της λογοκρισίας του γυμνού όσο και της λογοκρισίας στο γραπτό λόγο. Bradbury και Hefner, χρόνια μετά, θα βρεθούν στα εγκαίνια των καινούριων γραφείων του Playboy. Ο Χέφνερ θα σφίξει το χέρι στον συγγραφέα του Φαρενάιτ 451 και θα του πει: «Σε ευχαριστώ που ήσουν εκεί». «Μόνο εγώ κατάλαβα τι εννοούσε» θα γράψει ο Bradbury αργότερα σε ένα κείμενο του για την συνάντηση.

Μια λεπτομέρεια από το επαγγελματικό ξεκίνημα του Χέφνερ που δείχνει ότι στόχος του ήταν να χτυπήσει κάθε έκφανση του πουριτανισμού με το περιοδικό του.

 ________________

Είναι περιττές οι γνώμες για ένα αριστούργημα που διαβάζεται μονορούφι 63 χρόνια μετά.

Για το ποστ χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από το κείμενο του Ryan Bradbury με τίτλο «Η λάμψη της φλόγας» που περιλαμβάνεται στην ελληνική έκδοση του «Φαρενάιτ 451», Eκδόσεις: ΑΓΡΑ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Εμανουέλ Καρέρ «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα»

Το πίσω ράφι / Ένα επτασφράγιστο μυστικό που προκάλεσε αμηχανία και πάταγο

Προκλητικός, ωμός, συχνά σοκαριστικός, ο Εμανουέλ Καρέρ εξερευνά στο «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα» το οικογενειακό του παρελθόν, φέρνοντας σε δύσκολη θέση ακόμα και τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ζυμώνοντας ψωμί και ταριχεύοντας έναν νεκρό στην αρχαία Αίγυπτο

Αναγνώσεις / Ζυμώνοντας ψωμί και ταριχεύοντας έναν νεκρό στην αρχαία Αίγυπτο

Πώς ήταν η ζωή στην αρχαία Αίγυπτο; Ένας Αμερικανός αρχαιολόγος περιγράφει το 24ωρο των ανθρώπων κάθε ιδιότητας και κοινωνικής τάξης στις Θήβες της αρχαίας Αιγύπτου μέσα από ιστορίες που θα μπορούσαν να είναι αληθινές.
THE LIFO TEAM
Ανί Ερνό: «Όπως η σεξουαλική επιθυμία, έτσι και η μνήμη δεν σταματά ποτέ»

Βιβλίο / Ανί Ερνό: «Όπως η σεξουαλική επιθυμία, έτσι και η μνήμη δεν σταματά ποτέ»

Η Γαλλίδα συγγραφέας που τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας γεφυρώνει, με τη μυθιστορηματοποίηση της μνήμης, τη μεγάλη λογοτεχνία, από τον Μαρσέλ Προυστ μέχρι τον σύγχρονό μας Εντουάρ Λουί. Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1940.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
ΕΠΕΞΕΡΓ. Παύλος Μεθενίτης «Αμανίτα μουσκάρια»

Το πίσω ράφι / Όταν μια ολόκληρη διμοιρία ανταρτών ξεκληρίστηκε από παραισθησιογόνα μανιτάρια

Στηριγμένο σε πραγματικά γεγονότα, το μυθιστόρημα «Αμανίτα μουσκάρια» του Παύλου Μεθενίτη εξερευνά το ζήτημα των ουσιών ως καταφύγιο αλλά και ως καταστροφή, και μας παρασύρει σ’ ένα ταξίδι ποτισμένο από την ελληνική πραγματικότητα, παραμονές της οικονομικής κρίσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Arsenale: Το πιο απρόσμενο βιβλιοπωλείο των Κυκλάδων φτιάχτηκε στην Ανάφη

Βιβλίο / Arsenale: Το πιο απρόσμενο βιβλιοπωλείο των Κυκλάδων φτιάχτηκε στην Ανάφη

Σε ένα νησί που μετρά λιγότερους από 300 μόνιμους κατοίκους, ένα παλιό καραβόσπιτο μεταμορφώθηκε σε ένα καταφύγιο πολιτισμού γεμάτο βιβλία, μουσικές και μικρούς θησαυρούς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μαρκ Τουέιν, «Οι περιπέτειες του Χακ Φιν»

Το πίσω ράφι / Το μυθιστόρημα του Μαρκ Τουέιν που έθαψαν οι κριτικοί και το αποθέωσε ο Χέμινγουεϊ

Στις «Περιπέτειες του Χακ Φιν» ο Μαρκ Τουέιν έπλασε τον πιο ελεύθερο ήρωα της αμερικανικής λογοτεχνίας, που αρνήθηκε τους κανόνες της κοινωνίας του και ένωσε την τύχη του με έναν σκλάβο δραπέτη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ