Χίλντα Παπαδημητρίου: «Πιάσαμε πάτο αλλά τίποτα δεν έχει χαθεί οριστικά»

Χίλντα Παπαδημητρίου: «Πιάσαμε πάτο αλλά τίποτα δεν έχει χαθεί οριστικά» Facebook Twitter
0
Χίλντα Παπαδημητρίου: «Πιάσαμε πάτο αλλά τίποτα δεν έχει χαθεί οριστικά» Facebook Twitter

Ανάμεσα στις ερωτήσεις παρατίθενται αποσπάσματα από το τελευταίο της βιβλίο «Έχουνε όλοι κακούς σκοπούς» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

_______________

«Μην τους πιστεύεις, ό, τι κι αν πουν

έχουνε όλοι κακούς σκοπούς».

_______________

Έχουνε όλοι κακούς σκοπούς μέχρι να αποδειχτεί το αντίθετο;

Κάθε άλλο, δεν είναι γενικός κανόνας αυτό - ευτυχώς. Διάλεξα τον τίτλο για δυο λόγους: επειδή είναι τραγούδι του Πουλικάκου με τον Εξαδάκτυλο, άρα παραπέμπει στην περίοδο του ελληνικού ροκ που διαπραγματεύεται το βιβλίο, αλλά κι επειδή λειτουργεί σαν προειδοποίηση τόσο στον αναγνώστη, όσο και στον αστυνόμο Χάρη Νικολόπουλο: τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο, αφού ο κάθε ήρωας έχει τα δικά του συμφέροντα κι επιδιώξεις. Οι βασικοί χαρακτήρες του βιβλίου είναι μέλη μιας παλιάς παρέας, άνθρωποι που βασανίζονται από ματαιωμένες ελπίδες και φιλοδοξίες. Κι εδώ υπάρχει ένα άλλο σχόλιο, καθαρά προσωπικό. Πιστεύω ότι οι παλιές παρέες προσφέρουν τη ζεστασιά και την ασφάλεια της εφηβικής φιλίας, αλλά οφείλεις να τις εγκαταλείψεις κάποια στιγμή για να μπορέσεις να βρεις τον εαυτό σου. Οι παλιοί φίλοι έχουν μια παγιωμένη εικόνα για μας και αρνούνται να δεχτούν τις αλλαγές μας. Αν θέλουμε να προχωρήσουμε και να εξελιχθούμε, θα πρέπει να τις αφήσουμε πίσω. Και ίσως να επιστρέψουμε σ’ αυτές όταν νιώσουμε ότι στεκόμαστε πραγματικά στα πόδια μας.

Κάπως σκληρό δεν ακούγεται αυτό; Είναι επιτεύξιμο;

Όλα αυτά είναι δικές μου απόψεις, βασισμένες σε προσωπικές εμπειρίες. Ο καθένας χαράζει το δρόμο που του ταιριάζει. Εγώ πάντως πιστεύω ότι η ουσιαστική ενηλικίωση απαιτεί θυσίες. Κοιτάξτε για παράδειγμα τον αστυνόμο Χάρη Νικολόπουλο. Στο πρώτο βιβλίο (Για μια χούφτα βινύλια), οι πιο cool ήρωες τον σνομπάρουν και τον υποτιμούν, κανείς δεν τον παίρνει στα σοβαρά. Αν ο Χάρης δεν ξεκολλήσει από την εικόνα που έχουν οι ξαδέλφες του και οι φίλοι τους για εκείνον, δεν θα καταφέρει να κάνει τα βήματα που είναι απαραίτητα για να πετύχει στη δουλειά του και να βελτιώσει τη ζωή του.

_______________

«Εγώ ήμουνα μια ζωή χύμα στο κύμα… Όταν ερωτευόμουνα, τα παράταγα όλα και ζούσα τον έρωτά μου. Εκείνος δεν επέτρεψε ποτέ στον εαυτό του να καεί από έρωτα. Όλα έχουν το τίμημά τους σε τούτη τη ζωή».

_______________

Επιτρέπει ή όχι κανείς στον εαυτό του να καεί από έρωτα;

Σ’ αυτά τα πράγματα δεν υπάρχουν κανόνες. Κάποιοι άνθρωποι επιτρέπουν στα πάθη τους να τους καταπιούν, άλλοι αντιστέκονται σθεναρά επειδή φοβούνται μήπως χάσουν τον έλεγχο. Νομίζω πάντως ότι για να ερωτευθεί κάποιος πολύ, πρέπει να μπορεί να ξεχάσει για λίγο τις δικές του ανάγκες. Αν πιστεύει ότι όλος ο κόσμος περιστρέφεται γύρω απ’ αυτόν και μόνο, τότε δύσκολα θα επιτρέψει σε κάποιον να του γίνει απαραίτητος. Ο Απόστολος Μελισσηνός, ο ήρωας του Έχουνε Όλοι Κακούς Σκοπούς, βάζει πάνω απ’ όλα την καριέρα του. Είναι κι αυτό μια επιλογή καθόλα σεβαστή. Το παράδοξο είναι ότι ο Απόστολος που δεν έχει άλλα πάθη εκτός της μουσικής, προκαλεί έντονα πάθη στους άλλους.

Συμβαδίζουν ταλέντο και ορθολογισμός;

Η εικόνα του καταραμένου καλλιτέχνη που είναι μονίμως χύμα, εμπεριέχει μεγάλη δόση εφηβικού ρομαντισμού κι αφέλειας. Ευτυχώς για μας, οι άνθρωποι βγαίνουν σε όλα τα μεγέθη, τα χρώματα και τις ιδιοσυγκρασίες - αλλιώς ο κόσμος μας θα ήταν πολύ πληκτικός. Ας πάρουμε ένα παράδειγμα από το χώρο της μουσικής: από τη μια έχουμε τον Μικ Τζάγκερ, προικισμένο μουσικό και συγχρόνως ευφυέστατο επιχειρηματία.Από την άλλη τον Ίαν Κέρτις, ο οποίος δεν μπορούσε να διαχειριστεί το ταλέντο του και αυτοκτόνησε στα 24 του χρόνια.

_______________

«Έδειχνε χαμένη σ’ έναν δικό της κόσμο, πολύ μακριά από απλά προβλήματα όπως οι φόνοι, οι θάνατοι κι οι απώλειες».

_______________

Ποιο θεωρείτε σύνθετο πρόβλημα σήμερα;

Λέγοντας σύνθετο, εννοούμε δυσεπίλυτο; Η απάντηση δεν μπορεί να είναι μία, όπως είναι αυτονόητο. Για ένα παιδί από τη Σομαλία, το πιο δυσεπίλυτο πρόβλημα είναι πού θα βρει νερό – για να πιει και να επιβιώσει. Για μια κοπέλα από το Αφγανιστάν, το πώς θα καταφέρει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά της και να σπουδάσει. Για τους κατοίκους της Νάπολης είναι τα τοξικά απόβλητα που στοιβάζονται στην περιοχή τους και έχουν αυξήσει δραματικά τους καρκίνους. Για τον έλληνα άνεργο είναι πώς θα βρει δουλειά και θα ξανακερδίσει τον αυτοσεβασμό του. Ποια είμαι εγώ που θα τα βάλω όλα αυτά σε αξιολογική σειρά; Για μένα που δεν ζω στη Σομαλία κι έχω μια δουλειά, ένα σύνθετο πρόβλημα είναι το πώς θα βγει η χώρα μου από την κρίση που τη μαστίζει.

_______________

«Ο Απόστολος είχε συνδεθεί στο μυαλό μιας ολόκληρης γενιάς με την αισιοδοξία και τη βεβαιότητα ότι όλα θα πάνε καλά: η ζωή της, η ζωή των φίλων της, η Ελλάδα, ο κόσμος όλος».

_______________

Σήμερα είναι διάχυτη η βεβαιότητα ότι τίποτε δεν θα πάει καλά…

Ήταν ωραίο αυτό το κλίμα της γενικευμένης αισιοδοξίας των προηγούμενων δεκαετών, αλλά δεν ήταν δυνατόν να διαρκέσει επ’ άπειρον. Η απόλυτη αισιοδοξία μπορεί να αποδειχτεί εξίσου ζημιογόνα με την παθολογική απαισιοδοξία. Πιάσαμε πάτο αλλά τίποτα δεν έχει χαθεί οριστικά. Σε όλα χρειάζεται μια γερή δόση ρεαλισμού, στις ελπίδες και στις απαιτήσεις μας, στο πώς φανταζόμαστε το μέλλον.

Πού να στηριχτείς λοιπόν;

Στον εαυτό σου πρώτα απ’ όλα, στον εσωτερικό πυρήνα σου. Στην αγάπη που μπορείς να πάρεις από την οικογένειά σου. Η ζεστασιά και η αποδοχή από τους γονείς μας είναι η πιο σημαντική περιουσία που μας αφήνουν. Και φυσικά στους φίλους. Τους δοκιμασμένους φίλους με τους οποίους μας συνδέουν ουσιαστικά πράγματα. Αλλά κυρίως στην ανθρωπιά και την αλληλεγγύη – αλλιώς είμαστε χαμένοι. Ή όπως έλεγε ο στίχος του Κ. Χ. Μύρη «Βοήθα καλέ μου μη φαγωθούμε μεταξύ μας».

_______________

«Αυτός όμως με τις κολακείες και τα γλειψίματα κατάφερε να γίνει το δεξί χέρι του… Είναι δύσκολο να ξεπεράσει κανείς την ανάγκη να έχει γύρω του αυλή, ανθρώπους που να τον χειροκροτούν και να επικροτούν τις ιδέες του».

_______________

Πού μπορεί να σε οδηγήσει η απόρριψη;

Η απόρριψη είναι δηλητήριο, μπορεί να σε σακατέψει. Γι’ αυτό ο καθένας μας οφείλει να μάθει να την αξιολογεί. Να τη χρησιμοποιεί σαν εφαλτήριο για να προχωρήσει παραπέρα. Κάτι που ισχύει ακόμα περισσότερο για έναν καλλιτέχνη. Δεν έχω γνωρίσει καλλιτέχνη που να αντέχει την κριτική. Ωστόσο, οι επιτυχημένοι παίρνουν την απόρριψη και την κάνουν καύσιμο για να συνεχίσουν, να βελτιωθούν και να ξεπεράσουν τον εαυτό τους.

_______________

«Μια ζωή να τσιγκουνεύεσαι τα συναισθήματά σου. Μια ζωή να μετράς τα πάντα με το υποδεκάμετρο. Τι να σου κάνει το ταλέντο αφού η καρδιά σου ήταν στεγνή;».

_______________

Τι να σου κάνει;

Έγραψα αυτή τη φράση έχοντας τον Μπομπ Ντύλαν κατά νου. Έναν από τους μεγαλύτερους μουσικούς και ποιητές του 20ου αιώνα που μοιάζει φτιαγμένος από πάγο. Ίσως οι άνθρωποι με τεράστιο ταλέντο να έχουν διαφορετικές ανάγκες από μας τους υπόλοιπους. Ή ίσως το μεγάλο ταλέντο να κατακλύζει το εσωτερικό ενός καλλιτέχνη, παραγκωνίζοντας όλα τα άλλα – συναισθήματα, ενδιαφέροντα, ανάγκη για επικοινωνία. Επειδή όμως δεν πιστεύω στα κλισέ, ο καθένας διαλέγει το δρόμο που του ταιριάζει. Ένας τέτοιος δρόμος είναι και η απομόνωση.

_______________

«Living is easy with eyes closed, λένεοι Beatles».

______________

Πώς είναι όταν ανοίγεις τα μάτια;

Σαν να τρως σφαλιάρα. Ή όπως ένιωσε η Τζασμίν, η ηρωίδα της τελευταίας ταινίας του Γούντι Άλεν, όταν άνοιξε τα μάτια της και είδε τη γη να φεύγει κάτω από τα πόδια της. Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να ζουν για χρόνια προσποιούμενοι ότι δεν βλέπουν. Αλλά κάποια στιγμή αναγκάζονται να ανοίξουν τα μάτια και τότε… η ζωή τους την έχει φυλαγμένη. Όπως κάναμε κι εμείς, σαν χώρα. Και στην γωνία μάς περίμενε η σκληρή πραγματικότητα.

_______________

«…εδώ χρειάζεται η βοήθεια του ψυχολόγου. Μόνο ένας ειδικός μπορεί να ερμηνεύσει γιατί κάποιοι άνθρωποι είναι τόσο ευάλωτοι στους ψυχολογικούς εκβιασμούς».

_______________

Γιατί κάποιοι άνθρωποι είναι τόσο ευάλωτοι στους ψυχολογικούς εκβιασμούς;

Παλιότερα πίστευα ότι είμαστε προϊόντα της ανατροφής μας και μόνο. Τώρα παραδέχομαι ότι ένα κομμάτι τού τι είμαστε οφείλεται στα γονίδια. Κάποιοι άνθρωποι είναι πιο αδύναμοι, πιο ευάλωτοι συναισθηματικά, έχουν λιγότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Πολλοί γονείς – σχεδόν όλοι – φορτώνουν τα παιδιά τους με διαρκείς ενοχές. Έχω δει φίλους να μην αντέχουν να ξεπεράσουν τους γονείς τους, να μην τολμούν να φτιάξουν μια σχέση, να μη διεκδικούν τη δική τους ζωή, όπως την ονειρεύονται κι όχι όπως την υπαγορεύουν οι άλλοι. Ο ψυχολογικός εκβιασμός νομίζω ότι πατάει σ’ αυτό το πονεμένο και ταλαιπωρημένο παιδί που κρύβουμε όλοι μέσα μας.

Εσείς πότε νιώθετε ένοχη απέναντι στον εαυτό σας;

Οι δικές μου ενοχές αφορούν τη δυσκολία μου να ακολουθήσω αυστηρά προγράμματα – μία αντίδραση του σώματος στη δικτατορία του μυαλού. Μ’ ενοχλεί, αλλά έχω συμβιβαστεί πια μ’ αυτό.

_______________

«Κι ας είναι πιο εύκολο να πιάσεις έναν δολοφόνο παρά να φτιάξεις τη ζωή σου».

_______________

Είναι τόσο δύσκολο να φτιάξεις τη ζωή σου;

Πέρα από τις κοινές ανάγκες που έχουμε όλοι – για αγάπη, ασφάλεια, αξιοπρέπεια – ο καθένας έχει διαφορετικά όνειρα για τη ζωή του. Η υλοποίηση αυτών των ονείρων σπάνια είναι εύκολη υπόθεση, απαιτεί πολύ κόπο και δουλειά, πρώτα και κύρια για να ανακαλύψεις τι ακριβώς θέλεις εσύ – κι όχι τι περιμένουν οι άλλοι από σένα . Αυτό είναι το πρώτο, το μεγαλύτερο και το πιο δύσκολο βήμα.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γυναικείες φωνές από διαφορετικά μέρη του κόσμου

Βιβλίο / Από τη Μαλαισία μέχρι το Μεξικό: 5 νέα βιλία που αξίζει να διαβάσετε

5 συγγραφείς από διαφορετικά σημεία του πλανήτη χαράζουν νέους δρόμους στη λογοτεχνία. Ανάμεσά τους, η Τζόχα Αλχάρθι που κέρδισε το Booker και η βραβευμένη με Πούλιτζερ Κριστίνα Ριβέρα Γκάρσα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Αρχαιολογία / Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Η διακεκριμένη ιστορικός Mary Beard στο βιβλίο της «Οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες. Οι ηγεμόνες του αρχαίου ρωμαϊκού κόσμου», παρουσιάζει τη ζωή και το έργο των αυτοκρατόρων μέσα από ανεκδοτολογικές αφηγήσεις και συναρπαστικές λεπτομέρειες, που θυμίζουν απολαυστικό μυθιστόρημα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια εστιάζει στον ρόλο των δούλων, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στη σεξουαλική ζωή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων.
M. HULOT
Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Βιβλίο / Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Από την Αμοργό ως την Αλεξανδρούπολη και από την Ξάνθη ως τη Μυτιλήνη, τα μικρά βιβλιοπωλεία αποκτούν για πρώτη φορά συλλογική φωνή. Βιβλιοπώλες και βιβλιοπώλισσες αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT