ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Είμαστε όλοι συγγραφείς

Facebook Twitter
0

 

 

140 χαρακτήρες: μέσα σ’αυτό το όριο έχουμε μάθει να κλείνουμε ραντεβού, να τσακωνόμαστε, να ειρωνευόμαστε και να χωρίζουμε. Αρχικά με τον περιορισμό των κινητών, τώρα με τον περιορισμό του Twitter. Έχουμε προπονηθεί τόσο πολύ που αν σταδιακά οι περιορισμοί αυξηθούν  οι επόμενες γενιές θα γράφουν χαϊκού από το δημοτικό.

140 χαρακτήρες: είναι λίγοι, οπότε πρέπει να μπεις κατευθείαν στο θέμα, ταυτόχρονα είναι τόσο λίγοι, που μπορείς να αποφύγεις το θέμα. Οι ετοιμόλογοι μπορούν να χωρέσουν πολλά επίπεδα νοήματος που μοιάζουν σα να προέκυψαν τυχαία αλλά φυσικά έχουν προκύψει μετά από πολύ σκέψη. Οι λιγότερο ετοιμόλογοι γράφουν κάτι επίπεδο που μέσα στον περιορισμένο χώρο μοιάζει πιο σημαντικό. Το Twitter εξισώνει.

140 χαρακτήρες: γίναμε όλοι εκδότες του εαυτού μας. Παλιά γράφαμε πολυσέλιδα γράμματα στους φίλους και στους εραστές μας, προορισμένα μόνο για τα μάτια τους. Τώρα γράφουμε κοιτάζοντας στον καθρέφτη για να δούμε πώς φαινόμαστε μέσα από αυτόν τον αριθμό. Μπορεί να απευθυνόμαστε σε κάποιον, αλλά το σημαντικό είναι να αρέσει και στους υπόλοιπους. Οι πιθανότητες αυτοεπιβεβαίωσης αυξάνονται, αν παίξουμε σωστά τα χαρτιά μας.

140 χαρακτήρες: αυτός ο περιορισμός δεν υπάρχει στο Facebook. Γι’αυτό το Facebook είναι λαϊκό, και η είσοδος επιτρέπεται σε όλους. Το follow back του Twitter δείχνει μεγαλύτερη αποδοχή: η φλυαρία σου θα φανεί στο timeline του άλλου, δε μπορεί να σε αποφύγει πια. Ο διαγωνισμός εξυπνάδας είναι ασταμάτητος.

140 χαρακτήρες: με το Twitter είδαμε μέσα στο μυαλό διασημοτήτων. Η Kim Kardashian ενθουσιάζεται κάθε φορά που βγαίνει ο ήλιος, προωθώντας παράλληλα διάφορα προϊόντα. Η Lindsay Lohan επιμένει ότι έχει κόψει τα ναρκωτικά και ότι όλοι θέλουν το κακό της. Η Courtney Love καταφέρνει και μπλέκεται σε μηνύσεις λόγω επιθετικών tweets, εισάγοντας νέα ζητήματα στο δικαστήριο. Είναι τα tweets ισάξια με δημόσιες δηλώσεις; Το δικαστήριο είπε ναι.

140 χαρακτήρες: προσωπικότητες που δεν βρίσκονται στη ζωή ή που δεν θα είχαν δημόσιο Twitter βρίσκουν φωνή από ανώνυμους δότες και η ανταπόκριση του κόσμου δείχνει τη συλλογική μας αντίληψη. Τι θα έγραφε ο δικτάτορας της Βορείου Κορέας, ο Λένιν, η Βασίλισσα της Αγγλίας; Μεγάλοι ατακαδόροι του παρελθόντος θα ήταν αναμφισβήτητα πολύ καλοί παίκτες. Ο Ντίκενς, ο Όσκαρ Ουάιλντ, ο Τσόρτσιλ, ο Μαρκ Τουέιν θα είχαν αυξήσει τους οπαδούς τους κατά εκατομμύρια.

140 χαρακτήρες: off-beat προσωπικότητες έγιναν διασημότητες. Η Lena Dunham η οποία πλέον γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη νέα πετυχημένη σειρά Girls περιγράφει το Twitter με το χαρακτηριστικό της χιούμορ: «Ο πατέρας μου λέει ότι το Twitter είναι απείρως αδιάφορο. Λέει, γιατί να θέλω να πω στον οποιονδήποτε τι έφαγα για σνακ; Είναι κάτι το προσωπικό! Κι εγώ του απαντώ, γιατί να θέλεις να φας ένα σνακ αν είναι να μην το πεις σε κανέναν; Γιατί να μπεις στον κόπο να φας;»

Υ.Γ. Δεν είμαι υπεράνω. Θα με βρείτε στο @lenfou.

Βιβλίο
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ