Τσέρνομπιλ: Ο εφιαλτικός κόσμος μετά την καταστροφή στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Τσέρνομπιλ: Ο εφιαλτικός κόσμος μετά την καταστροφή στο Θέατρο του Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat
0

Στις 26 Απριλίου του 1986 µια σειρά εκρήξεων κατέστρεψε τον αντιδραστήρα του τέταρτου ενεργειακού µπλοκ στον πυρηνικό σταθμό του Τσέρνοµπιλ. Το ατύχημα αυτό χαρακτηρίστηκε η μεγαλύτερη τεχνολογική καταστροφή του 20ού αιώνα.

Η Λευκορωσίδα συγγραφέας Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, δέκα χρόνια µετά το «ατύχημα», περιπλανήθηκε στην απαγορευμένη ζώνη, ρισκάροντας την υγεία της, µίλησε µε δεκάδες ανθρώπους, έψαξε αρχεία εφημερίδων, ληξιαρχείων, νοσοκοµείων, αναζήτησε στην άλλοτε σοβιετική επικράτεια τα νήματα των απωλειών. «Μαγνητοφωνώντας τους, είχα την αίσθηση πως ηχογραφώ το µέλλον» έγραψε η Αλεξίεβιτς, που τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2015.

Στο βιβλίο της «Τσέρνομπιλ: Ένα χρονικό του μέλλοντος» µιλούν άντρες, γυναίκες, παιδιά, χωρικοί, στρατιώτες, µαθητές, πυροσβέστες, επιστήµονες, µελλοθάνατοι και συγγενείς µελλοθανάτων, µητέρες που γέννησαν παραµορφωµένα παιδιά, µαθητές που δεν συναντιούνται πια στο σχολείο µα σε µονάδες λευχαιµικών ασθενών, αγρότες που ξεριζώθηκαν από την απαγορευµένη ζώνη, γονιοί που θάψαν τα παιδιά τους, γυναίκες που είδαν τους άντρες τους να λιώνουν ζωντανοί πριν πεθάνουν, γέροντες που αναθυµούνται τις παλιές προφητείες, κορίτσια που κρύβουν την καταγωγή τους γιατί αν την αποκαλύψουν δεν θα βρουν σύντροφο στη ζωή τους.

Το να προσπαθούμε να εντάξουμε το Τσέρνομπιλ σε μια σειρά μεγάλων καταστροφών μάς αποπροσανατολίζει από το πραγματικό του νόημα. Κινούμαστε σε λάθος κατεύθυνση. Στην περίπτωση του Τσέρνομπιλ, κάθε προηγούμενη εμπειρία είναι απλώς ανεπαρκής. Ζούμε στη «μετά-Τσέρνομπιλ» εποχή.

Με αυτό το βιβλίο ανά χείρας πέρασε την περίοδο της καραντίνας ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, που ανεβάζει στις 10 Νοεμβρίου την παράσταση «Τσέρνομπιλ – Ένα χρονικό του μέλλοντος», με αφηγήσεις που αποκαλύπτουν την ιστορία του ανθρώπου σαν μια ιστορία οδύνης και φέρνουν στην επιφάνεια αναπάντητα ερωτήματα για το νόημα της ανθρώπινης ζωής, ίσως ακόμα και για την ύπαρξή μας πάνω στη Γη.

«Το "Τσέρνομπιλ" της Σβετλάνας Αλεξίεβιτς ήταν το αγαπημένο μου ανάγνωσμα στη διάρκεια της περσινής καραντίνας, απ’ όταν έκλεισαν τα θέατρα, παραμονή της γενικής μας πρόβας για την "Τριλογία των Λήμαν Μπράδερς", και φύγαμε για την Άνδρο. Αυτό το βιβλίο είχα σκοπό να το ανεβάσω μετά τους Λήμαν, τελικά ανεβαίνει στην ίδια θεατρική σεζόν, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα.

Το αφηγηματικό θέατρο έχει πάντα τη θέση του στις επιλογές μου τα 30 χρόνια που σκηνοθετώ. Ξεκίνησα με τον "Κοινό Λόγο" της Έλλης Παπαδημητρίου και τα κλείνω με τους "Λήμαν" και το "Τσέρνομπιλ".

Χωρίς να γνωρίζουμε πότε θα τελειώσει η καραντίνα και θα ελευθερωθούμε, πότε θα ανοίξουν επιτέλους τα θέατρα, κουβεντιάζαμε με την Κοραλία και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, στο σπίτι ή περπατώντας στα μονοπάτια της Άνδρου, για τον κόσμο του Τσέρνομπιλ.

Η Κοραλία επέλεξε τις 16 μαρτυρίες, από τις 100 συνολικά του βιβλίου, που θα δημιουργούσαν τη δική μας θεατρική αφήγηση. Σιγά σιγά κλείστηκε ο θίασος, κι άρχισα να συζητώ με τους βασικούς συνεργάτες της παράστασης: με τον Παντελή Μάκκα καταλήξαμε στον σκηνικό χώρο που θα μας ταίριαζε – πάντα από το σκηνικό αρχίζω την προετοιμασία μιας παράστασης.

Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat

Οδηγήθηκα στην επιλογή του συγκεκριμένου σκηνικού χώρου μέσα από μια αφήγηση που μας άρεσε, αλλά ως εκείνη τη στιγμή δεν είχε περιληφθεί στην παράσταση: ένας άνθρωπος φτιάχνει στη Λευκορωσία ένα μουσείο για το Τσέρνομπιλ. Αυτή θα ήταν η εισαγωγή στην παράστασή μας - ό,τι πιο ταιριαστό. 

Ο Παντελής ανέλαβε αυτό το σκηνικό-εγκατάσταση και τα βίντεο. Συνεργάτης καθοριστικός, όπως και η Σεσίλ Μικρούτσικου στην κίνηση, ο Σταύρος Γασπαράτος με τις μουσικές του, η Βασιλική Σύρμα στα κοστούμια και ο Αλέκος Αναστασίου, ο μόνος νέος συνεργάτης, στους φωτισμούς. Και βέβαια η Μαρία Παπαλέξη, αυτήν τη φορά στον ρόλο της βοηθού σκηνοθέτη.

Κάπου διάβασα πως η πανδημία αποδείχτηκε το Τσέρνομπιλ του 21ου αιώνα. Το βιβλίο της Αλεξίεβιτς έχει σελίδες προφητικές. Ο Covid-19 μπήκε στη ζωή μας σαν ένας άγνωστος, κι ακόμη τώρα, που έχουν περάσει σχεδόν δυο χρόνια από την αρχή της πανδημίας, δεν ξέρουμε πώς να τον χειριστούμε και βαδίζουμε στα σκοτεινά.

Υποκλίνομαι στους πυροσβέστες και σ’ όλες τις άλλες ομάδες που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν την καταστροφή στο Τσέρνομπιλ, με βαρύ τίμημα για τη ζωή και την υγεία τους, υποκλίνομαι στους γιατρούς και στους νοσηλευτές, στην Ελλάδα και σ’ όλο τον κόσμο, που δίνουν τη μεγάλη μάχη με την πανδημία» λέει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat

«Γιατί το έγραψα;», αναρωτιέται για το βιβλίο της η Σβετλάνα Αλεξίεβιτς. «Το έγραψα για όλους αυτούς για τους οποίους ξέρουμε τόσο λίγα πράγματα – σχεδόν τίποτε. Προσπάθησα να εξερευνήσω τα συναισθήματα, να μάθω τι ένιωσαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που είχαν αγγίξει το άγνωστο, το μυστήριο. Το Τσέρνομπιλ παραμένει ένα μυστήριο που ζητά να διαλευκανθεί. Ίσως αυτό να γίνει τον εικοστό πρώτο αιώνα. Να μια πρόκληση για τον νέο αιώνα. Τι έμαθε, τι μάντεψε και τι ανακάλυψε ο άνθρωπος για τον ίδιο.

Το να προσπαθούμε να εντάξουμε το Τσέρνομπιλ σε μια σειρά μεγάλων καταστροφών μάς αποπροσανατολίζει από το πραγματικό του νόημα. Κινούμαστε σε λάθος κατεύθυνση. Στην περίπτωση του Τσέρνομπιλ, κάθε προηγούμενη εμπειρία είναι απλώς ανεπαρκής. Ζούμε στη "μετά-Τσέρνομπιλ" εποχή. Ό κόσμος "πριν το Τσέρνομπιλ" απλά δεν υπάρχει. Όμως δεν θέλουμε να το σκεφτόμαστε έτσι, γιατί απλά δεν είχαμε ποτέ σκεφτεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Νομίζω πως "πιαστήκαμε αδιάβαστοι"», γράφει η Αλεξίεβιτς σε μια προφητική, ανατριχιαστική αναλογία με τον σημερινό «μετα-πανδημικό κόσμο».

Οι ηθοποιοί που θα ανέβουν στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου θα επιχειρήσουν να καθρεφτίσουν το απροσδόκητο και το ανεξήγητο των γεγονότων, τα πράγματα που αποκτούν ένα όνομα όταν τα ονομάζουμε για πρώτη φορά.

Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat

«Έγινε κάτι το οποίο δεν το γνώριζε η όραση, η ακοή και το λεξιλόγιό μας. Το σώμα μας είναι ρυθμισμένο έτσι, ώστε να βλέπει, ν’ ακούει, ν’ αγγίζει. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν μπορούσε να γίνει στην περίπτωση του Τσέρνομπιλ. Για να το  καταλάβει ο άνθρωπος, πρέπει να ξεπεράσει τα όριά του. Πρέπει να εφεύρει νέες αισθήσεις» γράφει η Αλεξίεβιτς, που μίλησε με γιατρούς, στρατιώτες, πρόσφυγες, ανθρώπους που είχαν επιστρέψει στην απαγορευμένη ζώνη μετά το ατύχημα, με ανθρώπους διαφόρων επαγγελμάτων, γενεών και ιδιοσυγκρασιών – πιστούς και άθεους, χωρικούς και διανοούμενους, ανθρώπους που μολύνθηκε ολόκληρη η ζωή τους.

«Το Τσέρνομπιλ μας μετέφερε από μια εποχή σε μια άλλη. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα αλήθεια. Ό,τι κι αν συζητάμε όμως, με ό,τι κι αν καταπιανόμαστε, αποκαλύπτουμε πάντοτε ένα μέρος του εαυτού μας. Τι είμαστε τελικά;

Η ιστορία μας είναι μια ιστορία οδύνης. Η οδύνη είναι το καταφύγιό μας. Η μυστική μας θρησκεία. Μας υπνωτίζει. Ήθελα όμως να θέσω και άλλα ερωτήματα – για το νόημα της ανθρώπινης ζωής, ίσως ακόμη και για την ύπαρξή μας στη Γη. Αυτοί οι άνθρωποι ήταν οι πρώτοι που αντίκρισαν αυτό που όλοι εμείς υποψιαζόμασταν. Αυτό που αποτελεί ακόμη ένα μυστήριο για όλους μας», λέει.

Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat
Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat
Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat
Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat
Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat
Τσέρνομπιλ: 16 μαρτυρίες στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου για τον εφιαλτικό κόσμο μετά την καταστροφή Facebook Twitter
Φωτο: ©AlexKat

Τσέρνομπιλ: Ένα χρονικό του μέλλοντος

Tης Σβετλάνα Αλεξίεβιτς

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Μετάφραση: Ορέστης Γεωργιάδης

Δραματουργία: Κοραλία Σωτηριάδου

Σκηνικό - Βίντεο: Παντελής Μάκκας

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Παπαλέξη

Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Μπίζα

Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Μάινας, Μαρία Κατσιαδάκη, Πηνελόπη Τσιλίκα, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Λεάκος

Συμμετέχει μέσω βίντεο η Αρετή Σεϊνταρίδου

Θέατρο του Νέου Κόσμου - Κεντρική Σκηνή

Πρεμιέρα: 10 Νοεμβρίου

Μέρες & Ώρες Παραστάσεων:Τετ. 20:00, Πέμ.-Σάβ. 20:30, Κυρ. 18:00 

Στη μνήμη του Ζακ η πρεμιέρα της παράστασης

Το Θέατρο του Νέου Κόσμου αφιερώνει την πρεμιέρα του «Τσέρνομπιλ- Ένα χρονικό του μέλλοντος» (Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου, 8 μ.μ.) στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου και θα διαθέσει όλη την είσπραξη της βραδιάς για τα έξοδα της δίκης που άρχισε στις 20 Οκτωβρίου. Αν σας ενδιαφέρει, μπορείτε να προμηθευτείτε εισιτήρια ή να κλείσετε θέσεις μόνο από το ταμείο του θεάτρου, Αντισθένους 7 και Θαρύπου, τηλ. 2109212900. Ώρες ταμείου καθημερινά (εκτός Δευτέρας-Τρίτης) 5 -10 μ.μ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λευκορωσία: Η νομπελίστρια Σβετλάνα Αλεξίεβιτς καταγγέλλει την κυβέρνηση για «τρομοκρατία» κατά του λαού της

Διεθνή / Λευκορωσία: Η νομπελίστρια Σβετλάνα Αλεξίεβιτς καταγγέλλει την κυβέρνηση για «τρομοκρατία» κατά του λαού της

Η συγγραφέας Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, το μόνο μέλος του Συντονιστικού Συμβουλίου της αντιπολίτευσης που δεν έχει συλληφθεί, καταγγέλλει τις λευκορωσικές αρχές για «τρομοκρατία»
39’ με την Πηνελόπη Τσιλίκα

TV & Media / Η Πηνελόπη Τσιλίκα έδωσε στον «Σιωπηλό Δρόμο» την κορυφαία τηλεοπτική ερμηνεία της σεζόν

Λίγο πριν από το μεγάλο φινάλε της εξαιρετικής αστυνομικής σειράς μιλήσαμε με την ταλαντούχα ηθοποιό για όσα την απασχόλησαν το προηγούμενο διάστημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα βραβεία Νόμπελ Λογοτεχνίας της τελευταίας δεκαετίας

Βιβλίο / Τα βραβεία Νόμπελ Λογοτεχνίας της τελευταίας δεκαετίας

Όλοι οι συγγραφείς και ποιητές (ακόμα και μουσικοί, για τον ποιητικό τους λόγο) που βραβεύτηκαν από τα μέλη της Σουηδικής Ακαδημίας για το έργο τους από το 2011 μέχρι και φέτος και οι λόγοι για τους οποίους τους επέλεξαν.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ