Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας

Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας Facebook Twitter
Η performance Digital Love σχολιάζει τη σύγχρονη διαδικασία σχέσεων /μη σχέσεων, εγγύτητας και απόστασης που προκύπτει στα ψηφιακά περιβάλλοντα.
0

Digital Love

Ευγενία Γραμμένου

Πως ερωτευόμαστε στην εποχή των social media; Η διαδικασία δημόσιας έκθεσης του ιδιωτικού εαυτού βρίσκει την πιο ισχυρή έκφρασή της στο διαδίκτυο, «Μια τεχνολογία που προϋποθέτει και υλοποιεί έναν δημόσιο συναισθηματικό εαυτό και μάλιστα κάνει τον δημόσιο συναισθηματικό εαυτό να προηγείται των ιδιωτικών αλληλεπιδράσεων και να τις συνθέτει», αναφέρει η Eva Illouz.

Ο ψηφιακός κόσμος και οι εφαρμογές κυριαρχούν αλλάζοντας άρδην την αντίληψη του εαυτού και του κόσμου.

Πως βιώνεται σήμερα ο έρωτας; Στην εποχή των social media και της ψηφιακής διασύνδεσης. Στην εποχή που προηγείται και κυριαρχεί πολλές φορές η ψηφιακή ταυτότητα και εικόνα; Η φυσική επαφή σε ποιο στάδιο επιρροής των σχέσεων υπάρχει και πόσο επηρεάζει ή καθορίζει την σχέση; Έχει επαναπροσδιοριστεί η δόμηση των σχέσεων και η αντίληψη του εαυτού στα ψηφιακά περιβάλλοντα; Εν τέλει η σύγχρονη αγάπη πόσο ψηφιακή είναι στα χρόνια της ψηφιακής καθημερινότητας;

Σχολιάζει την ανάγκη για επαφή αλλά και την απομόνωση πίσω από τις οθόνες. Δύο πρόσωπα, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, επιθυμούν να επικοινωνήσουν, να ερωτευτούν. Υπάρχει πράγματι επιθυμία που να οδηγεί προς τον «άλλο» ή προτιμούν την ασφάλεια του ψηφιακού «σελοφάν»;

Η performance Digital Love σχολιάζει τη σύγχρονη διαδικασία σχέσεων /μη σχέσεων, εγγύτητας και απόστασης που προκύπτει στα ψηφιακά περιβάλλοντα. Σχολιάζει την ανάγκη για επαφή αλλά και την απομόνωση πίσω από τις οθόνες. Δύο πρόσωπα, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, επιθυμούν να επικοινωνήσουν, να ερωτευτούν. Υπάρχει πράγματι επιθυμία που να οδηγεί προς τον «άλλο» ή προτιμούν την ασφάλεια του ψηφιακού «σελοφάν»;

Η performance θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του Athens City Festival του Δήμου Αθηναίων, στις 11 Μαΐου στην Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Λεωνίδου και Μυλλέρου.

Σκηνοθετική επιμέλεια/concept: Ευγενία Γραμμένου
Performers: Έρη Πολυζωγoπούλου, Νίκος Βλαχογιάννης
Πληροφορίες
Δημοτική Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων: Λεωνίδου και Μυλλέρου
Πέμπτη 11 Μαΐου 2023

«Room 87»

Της Ευφροσύνης Μαστρόκαλου

Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας Facebook Twitter
Το «Room 87» είναι μια performance από θραύσματα, λέξεις, κραυγές, χειρονομίες διαφορετικών γυναικείων προσώπων

Το «Room 87» είναι μια performance από θραύσματα, λέξεις, κραυγές, χειρονομίες διαφορετικών γυναικείων προσώπων για τον εγκλεισμό  του φύλου τους και τη δημιουργία ως ανυπακοή στον ανδροκρατούμενο πολιτισμό. Τα αποσπάσματα αυτά συνιστούν μια ενότητα καθώς συναρθρώνονται και εκφράζουν το εκρηκτικό ζωτικό αίτημα αυτών των γυναικείων προσώπων να χειραφετηθούν, να αυτονομηθούν και να αποκτήσουν το δικό τους φυσικό χώρο.

Τα κείμενα προέρχονται από το έργο των: Μάτση Χατζηλαζάρου, Virginia Woolf, Sylvia Plath, Joyce Mansour, Francesca Woodman.

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Ευφροσύνη Μαστρόκαλου
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Σκηνικά: Δημήτρης Ταμπάκης
Κοστούμια: Δήμητρα Καίσαρη
Performer: Βάλια Παπαχρήστου

ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΟΝ
Παράσχου 87, Γκύζη

12, 13, 14, 26, 27, 28 Μάϊου   Ώρα 21.15

Iso -Άϊζο-

Μια σύνθεση της Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου

Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας Facebook Twitter
Ένα μουσικό πείραμα που αντικατοπτρίζει εν μέρει, την πραγματική ζωή. Φωτ.: Πάνος Τσίγκος

H παράσταση Iso -Άϊζο- είναι μια μουσική και σκηνική σύνθεση της Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου, όπου μελετάει την ηχητική σύνθεση σε σχέση με την κίνηση, εσωτερική ή εξωτερική, καθώς και διάφορες εφαρμογές που εμπλέκονται στην τελική μορφή της, την καταγραφή αυτού αλλά και την δραματουργία του ήχου.

Ανεξάρτητες οντότητες, έχοντας μοναδικό κοινό ένα πουλί που ζούσε σε κλουβί, τον Αϊζο, συναντιούνται όλοι μαζί, ενώπιον κοινού, κάθε φορά σε διαφορετικά σχήματα, ακολουθώντας ο καθένας την πορεία του και τη δράση του σε κάθε κεφάλαιο της σύνθεσης αυτής. Πολλές διαφορετικές οπτικές και προσεγγίσεις μέσα από δύο ηχοχρωματικά άκρα σε κάθε έναν από εμάς, όπου αναπτύσσονται με αποκαλυπτικές λεπτομέρειες σε κάθε κεφάλαιο.

Πέντε κεφάλαια, τρείς καλλιτέχνες που έχουν δουλέψει  σόλο την πορεία τους ο καθένας, ο χρόνος: η Καμπάνα και η κινούμενη Εικόνα.

Ένα μουσικό πείραμα που αντικατοπτρίζει εν μέρει, την πραγματική ζωή. Διαφορετικές αφηγήσεις έχοντας ταυτόχρονα μια κοινή ιστορία μεταξύ τους. Άϊζο.

Ον Οff Studio | Φειδιππίδου 22, 3ος όροφος
Ημερομηνία: 15 /05 | 21.00
Μουσική|Σκηνική Σύνθεση, Σύλληψη: Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου
Ενδυματολογική επιμέλεια: Μαργαρίτα Δοσούλα

Επί σκηνής:
Χάρης Παζαρούλας +κοντραμπάσο
Δήμητρα Κουστερίδου +ηλεκτρονικά
Ειρήνη Σγουρίδου +φλάουτο
Justine Goussot + πλήκτρα
Rafal Habel + birbyne
Μιχάλης Καταχανάς+ βιόλα
Ιάκωβος Παυλόπουλος + κρουστά

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«ΠασΠορτ – Μια αληθινή περιπέτεια», μια χαρτογράφηση για τον καρκίνο του μαστού

I Was There / «ΠασΠορτ – Μια αληθινή περιπέτεια»: Μια περφόρμανς - χαρτογράφηση του καρκίνου του μαστού

Η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος και η καλλιτεχνική διευθύντριά της, Χρύσα Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση της ίδιας με τον καρκίνο του μαστού, ονειρεύτηκαν αυτή τη site-specific performance για να υμνήσουν τη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ADD Festival 2023: Τα SOS του μεγαλύτερου πάρτι ηλεκτρονικής μουσικής της Αθήνας

Μουσική / ADD Festival 2023: Τα SOS του μεγαλύτερου πάρτι ηλεκτρονικής μουσικής της Αθήνας

Η πόλη ετοιμάζεται να χορέψει για 32 ώρες σε τρεις διαφορετικές σκηνές και σε έναν εντελώς αναπάντεχο χώρο και εμείς ξεχωρίζουμε 10 από τα 61 ονόματα του φεστιβάλ που ξέρει τι πάει να πει dance κουλτούρα του τώρα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ