Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Με την Κόρα Καρβούνη και τον Νίκο Καραθάνο η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Φωτό: Ορφέας Εμιρζάς
0

Επίκαιρες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα, μεγάλα ονόματα και παραστάσεις... από το άγριο χάραμα αυτό το καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο.

Εδώ και χρόνια, το Φεστιβάλ Αθηνών μεριμνά ώστε οι λιγοστές παραστάσεις που φιλοξενούνται στη Μικρή Επίδαυρο να «συγγενεύουν» με τον θεματικό άξονα του προγράμματος της Επιδαύρου, λειτουργώντας συμπληρωματικά.

Φέτος, που το γενικό πρόσταγμα φαίνεται να είναι η εμπιστοσύνη σε νέους δημιουργούς, νέες ιδέες και επίκαιρες προσεγγίσεις (με ό,τι αυτό συνεπάγεται), στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου έχουμε να αναμένουμε γνωστά, πλην εναλλακτικά ονόματα, σπουδαίους ερμηνευτές –με κορυφαίο τον Δημήτρη Καταλειφό–, παράτολμες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα και αναπάντεχες ώρες παράστασης (αξημέρωτα, στις 6 το πρωί, λόγου χάριν...).

Χοηφόροι

Σε αυτό το πνεύμα η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Η συνέργεια Ηλέκτρας - Ορέστη - Πυλάδη στην εξόντωση της Κλυταιμνήστρας προσεγγίζεται καταιγιστικά, με στόχο να γίνει πεδίο προβληματισμού για τη σύγκρουση των ανθρώπινων ενστίκτων με την κοινωνική υπόσταση. Εδώ ο Χορός αναλαμβάνει ρόλο διαδραστικό, στοχεύοντας στη βαθύτερη εμπλοκή των θεατών στην εξέλιξη της τραγωδίας.

Info:

6-7/7, 21:30

Ομάδα Vasistas - Αργυρώ Χιώτη

Χοηφόροι του Αισχύλου

Αντιγόνη

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Ποιος είναι το πραγματικό κέντρο της τραγωδίας; Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας προσεγγίζει το δίπολο Αντιγόνης - Κρέοντα με διάθεση που ταιριάζει στην εποχή της ταυτότητας των φύλων.

Από τη μια η ηρωίδα να θάβει τον αδελφό της, κάνοντας δουλειά αντρική, και από την άλλη ο Κρέοντας να θρηνεί συντετριμμένος, ωστόσο μόνο να θρηνεί... Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Info:

20-21/7, 21:30

Κωνσταντίνος Ντέλλας

Αντιγόνη του Σοφοκλή

Προμηθέας Δεσμώτης

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Με τον Νίκο Καραθάνο και την Κόρα Καρβούνη, η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Στόχος εδώ είναι η απόδειξη της δύναμης του λόγου, η μελωδική απόδοση του κειμένου με ρυθμό, μέτρο και αισθητικό πλαίσιο αυστηρά ορισμένο από την αρχαιοελληνική γραμματεία.

Όλη η παράσταση αντιμετωπίζεται ως μουσική και κινησιολογική παρτιτούρα, γι' αυτό και η θεατρικότητα και το ερμηνευτικό πάθος εδώ θα υποβοηθηθούν από τη χρήση μάσκας. Ο Χορός έχει συμβουλευτεί τη Μαρίνα Σάττι για τη σωστή, εύηχη απόδοση του δικού του μέρους.

Info:

3-4/8, 21:30

Μάρθα Φριντζήλα

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου

Ευμενίδες

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Στις Ευμενίδες, ήδη από το 2015 στο Φεστιβάλ Αθηνών, στόχος ήταν ιδανικά ο θεατής να βλέπει εκείνο που ο ηθοποιός φαντάστηκε. Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία: το τέλος της ενοχής του Ορέστη –που εδώ παρουσιάζεται ως δημιουργική άσκηση– να αποδοθεί σαν ταξίδι αυτογνωσίας.

Οι ενοχές, οι Ερινύες που δύσκολα εξευμενίζονται, είναι όλες οι φωνές και όλα τα πρόσωπα που συνυπάρχουν στον άνθρωπο. Όλα ωραία, μόνη δυσκολία η ώρα της παράστασης, αφού έχει προγραμματιστεί για τις 6 το πρωί!

Info:

14-15/7, 6:00

Στεφανία Γουλιώτη

Ευμενίδες του Αισχύλου,

Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Θέατρο / Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Ένα δειλό πείραμα επιχειρεί φέτος να διευρύνει τη θεατρική σεζόν, πέρα από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το θέατρο το καλοκαίρι
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Θέατρο / «Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Ο Oύγγρος δεξιοτέχνης του θεάτρου και του κινηματογράφου έρχεται με το Proton Theatre στο Φεστιβάλ Αθηνών και εξετάζει αν μπορούμε να ορίσουμε τη μοίρα μας ή αν είναι προδιαγεγραμμένη
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ