Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών;

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Marlene Monteiro Freitas, of ivory and flesh – statues also suffer. Φωτο: Herve Veronese
0

Λουίζα Αρκουμανέα (LiFO)

Marlene Monteiro Freitas, of ivory and flesh – statues also suffer: Ένας πληθωρικός, γκροτέσκος και συναρπαστικός χορός αγαλμάτων που ζωντανεύουν με κινήσεις ρομποτικές, καρικατούρες που προσπαθούν να συμπεριφερθούν ως άνθρωποι σατιρίζοντας ταυτόχρονα το ανθρώπινο είδος και τα πάθη του, πρόσωπα-μάσκες κραυγαλέας έκπληξης ή, την επόμενη στιγμή, σπαραγμού κι απόγνωσης, όντα στα όρια του αποδεκτού που μιλούν με φράσεις δανεικές από ταινίες, η αγωνία κι η τραγικωμωδία του εξανθρωπισμού μας, η άσβεστη επιθυμία γι' αγάπη και για ελευθερία που κινεί όλα τα πλάσματα καταδικασμένα ν' αναζητούν την ταυτότητά τους στο σκοτάδι: ναι, ακόμη και τ' αγάλματα υποφέρουν.

Boris Charmatz, enfant: Παιδιά που γίνονται πλαστελίνη στα χέρια των ενηλίκων, μηχανές χειραγώγησης –κυριολεκτικές και μεταφορικές– που τα πετούν πέρα δώθε σαν άψυχες μάζες, σώματα που μοιάζουν να έχουν απολέσει το προνόμιο της κίνησης, οι «μικροί» στα χέρια των «μεγάλων», αυτοί που ήμασταν κάποτε κι αυτοί που είμαστε τώρα, αποδέκτες ανομολόγητων ή ασυνείδητων βιαιοπραγιών αλλά και συνεχιστές τους, ανελέητοι απέναντι στα εύθραυστα όντα αυτού του πλανήτη, που όμως κάποτε ξυπνούν κι αρχίζουν να μεγαλώνουν, να διεκδικούν τον χώρο τους, να πειραματίζονται – με ανεξέλεγκτες συνέπειες, συνθέτοντας σταδιακά μια ορδή που παρασύρει τα πάντα, μια σπουδή επάνω στη δυναμική του χάους, εικόνες λεηλασίας, «Οι συμφορές του πολέμου» του Γκόγια, ο χορός των «Τρωάδων» του Ευριπίδη, ό,τι πιο σκοτεινό κι ασύλληπτο, και ταυτόχρονα μια αριστοτεχνικά σχεδιασμένη επίθεση στις αντιλήψεις περί πολιτικής ορθότητας που διέπουν την εποχή μας, όταν οποιουδήποτε είδους αταξινόμητη επαφή με τα παιδιά θεωρείται κολάσιμη.

Ό,τι πιο σκοτεινό κι ασύλληπτο, και ταυτόχρονα μια αριστοτεχνικά σχεδιασμένη επίθεση στις αντιλήψεις περί πολιτικής ορθότητας που διέπουν την εποχή μας, όταν οποιουδήποτε είδους αταξινόμητη επαφή με τα παιδιά θεωρείται κολάσιμη.

Βένα Γεωργακοπούλου (Εφημερίδα των Συντακτών)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Γιάννης Μόσχος, Η Πόλη

Δεν είναι εύκολο να διαλέξω μια μόνο παράσταση, κάθε φορά που λέω «τη βρήκα, αυτή είναι», εμφανίζονται οι ανταγωνίστριές της και αρχίζω από την αρχή. Οι Τρεις αδελφές στη νοηματική από τον Ρώσο Τιμοφέι Κουλιάμπιν ή ο αναποδογυρισμένος κόσμος του Ούγγρου Μούντρουτσο στην Απομίμηση ζωής; Ο Βραζιλιάνος χορογράφος Μπρούνο Μπελτράο, που πήρε στο Inoah το hip hop και το street dance και το έκανε υψηλή τέχνη ή μήπως ο Γάλλος συνάδελφός του Μπορίς Σαρμάτς που αποθεώθηκε, αυτός και τα παιδάκια του, στο enfant;

Με περηφάνια και συγκίνηση, όμως, θα καταλήξω σε μια ελληνική, την Πόλη από τον Γιάννη Μόσχο. Γιατί ήταν Λούλα Αναγνωστάκη. Και γιατί ο σκηνοθέτης ανέτρεψε όλα τα μαυρόασπρα κλισέ μου -είμαι και παλιάς γενιάς- και έβαλε την αγαπημένη μου συγγραφέα στο έγχρωμο, μοντέρνο σήμερα.

Μαρία Κρύου (Αθηνόραμα)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Boris Charmatz, enfant. Φωτο: Marc Domage

Boris Charmatz, enfant: Το έργο του Boris Charmatz είναι ένα αγκάθι στο μάτι! Ανεβάζει παιδιά στη σκηνή όχι για να τους αφηγηθεί παραμύθια αλλά για να μας δείξουν πώς παίζεται το ιδιότυπο θέατρο της καθημερινότητας μιλώντας για ριζωμένες πραγματικότητες: κακοποίηση, παιδική εργασία και εκμετάλλευση, αναγκαστική φτώχεια. Σε αντίθεση με πολλές παραστάσεις θεάτρου και χορού που είδαμε στο φεστιβάλ δεν κάνει τη σκηνή ένα βήμα για τον πολιτικό διαλογισμό, αλλά μια διαπραγμάτευση με ζητήματα μορφής του χορού μέσα από τα οποία ξαναβρίσκει κανείς το πολυφορεμένο Πολιτικό. Και μάλιστα χωρίς πολλά λόγια... για την ακρίβεια χωρίς λέξη.

Γιώργος Νάστος (Το Βήμα)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Νίκος ΚυπουργόςΤα μυστικά της Εγνατίας. Φωτο: Θωμάς Δασκαλάκης

Δεν θα επιλέξω μία, αλλά δύο – τις είδα όμως την ίδια εβδομάδα. Τα Μυστικά της Εγνατίας, σε επιμέλεια Νίκου Κυπουργού και Ελίτας Κουνάδη, ήταν μια συγκινητική, μελωδική, στέρεη απάντηση στα εθνικοπατριωτικά παραληρήματα των τελευταίων μηνών και μια ευκαιρία να δω επιτέλους τη φιλενάδα μου Εμινέ Μπουρουντζή από την Ξάνθη να κατακτά τη σκηνή του Ηρωδείου με πομάκικα τραγούδια.

Με τη συναυλία της Ελευθερίας Αρβανιτακη(«Την ίδια στιγμή» ο τίτλος της) που δόθηκε στον ίδιο χώρο λίγες μέρες αργότερα, σε συνεργασία με τους φοβερούς ΤΑΚΙΜ (και με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης), πετάρισε η καρδιά μου γιατί την αγαπάω κοντά 30 χρόνια τώρα, αλλά και διότι τραγούδησε το «Σκιές και χρώματα» που είναι από τα αγαπημένα μου κομμάτια της και το ερμηνεύει σπάνια. Με την ευκαιρία να θυμηθώ μόνο να αγοράσω ένα καθισματάκι γιατί πανέμορφο το ρωμαϊκό μας ωδείο, δεν αντιλέγω, αλλά μεγαλώνουμε και δεν παλεύεται το πόσο άβολο είναι.

Όλγα Σελλά (artplay.gr)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Κόρνελ Μούντρουτσο, Απομίμηση Ζωής

Περισσότερο; Φέτος αυτό είναι δύσκολη ερώτηση, διότι ήταν αρκετές οι παραστάσεις που άρεσαν πολύ.
Από τις ξένες παραστάσεις κρατάω ιδιαιτέρως δύο. Αυτήν που άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, του Ίβο βαν Χόβε, με δύο έργα του Μπέργκμαν, το Μετά την πρόβα και την Περσόνα, που κυριολεκτικά καθήλωσε όσους το είδαν. Και την Απομίμηση ζωής του φοβερού Ούγγρου Κόρνελ Μούντρουτσο, όχι μόνο για το θέμα που επέλεξε, όχι μόνο για τα τόσα πολλά που έθιξε, αλλά και για εκείνη τη μοναδική σκηνή αναποδογυρίσματος και κατάρρευσης μιας ζωής, μέσω του αναποδογυρίσματος και της κατάρρευσης, κυριολεκτικά, του σκηνικού της παράστασης.

Από τις ελληνικές προτάσεις, με τη σειρά που τις είδα, κρατάω τον «περίπατο μαθητείας και αλητείας» στον Εθνικό Κήπο του Θοδωρή Γκόνη· η πιο όμορφη διαδρομή σ' ένα κομμάτι της Αθήνας και στην ιστορία του, μέσω το θεάτρου. Και κρατάω ασφαλώς το Φαρενάιτ 451 του Θωμά Μοσχόπουλου και την Πόλη της Λούλας Αναγνωστάκη και του Γιάννη Μόσχου για την ολοκληρωμένη και ιδιαίτερη θεατρική πρόταση και για το σκηνικό αποτέλεσμα.

Χρήστος Παρίδης (LiFO)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ίβο βαν Χόβε, Μετά την πρόβα - Περσόνα

Αν πρέπει να ανατρέξω στην καλύτερη στιγμή του φετινού φεστιβάλ Αθηνών θα επέστρεφα πίσω στην πρώτη-πρώτη μέρα, στην 1η Ιουνίου, στο Μέγαρο Μουσικής και την παράσταση του Toneelgroep Amsterdam Μετά την πρόβα – Περσόνα, διασκευή των ταινιών του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε σκηνοθεσία του Βέλγου Ivo van Hove. Μία απαιτητική παράσταση τόσο για τους συντελεστές της όσο και για το κοινό αφού συνδύαζε δύο εμβληματικά έργα του τιτάνα του κινηματογράφου και την αναπαραγωγή τους επί σκηνής. Παρόλ' αυτά μας καθήλωσαν οι εκπληκτικές ερμηνείες, η εξαιρετική αισθητική, ο ρυθμός και ο συντονισμός ηθοποιών, κειμένου, σκηνοθετικής γραμμής, στοιχεία που δεν συναντάς συχνά, από μια ομάδα δεμένη που έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα για να αστοχήσει.

Θα ήθελα να κάνω και μια ειδική αναφορά στα εξαιρετικά Δωμάτια μνήμης, μια έκθεση στη μνήμη της Λούλας Αναγνωστάκη στην Πειραιώς 260. Μια περιπλάνηση εν μέρει εικαστική-σκηνογραφική κι εν μέρει λογοτεχνική για μια προσωπικότητα του μετεμφυλιακού θεάτρου μας, μέσα από εικόνες, αντικείμενα, ηχητικές μαρτυρίες και έντυπο υλικό που σε συνέπαιρνε. Προσωπικά, έχοντας μεγαλώσει με τη μυθολογία του Θεάτρου Τέχνης, με το οποίο συνδέεται η εργογραφία της Αναγνωστάκη, και έχοντας προλάβει μερικές ιστορικές παραστάσεις του Κουν όπως την «Κασέτα» και τον «Ήχο του όπλου», κι αργότερα το «Διαμάντια και μπλουζ» του Παπαβασιλείου και το «Σε σας που μας ακούτε» του Βογιατζή, η έκθεση αυτή με ταξίδευσε στο παρελθόν. Ξαναέζησα ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου, στοιχειωμένο από τα σκληρά γεγονότα της πολιτικής αρένας του '60 και του '70.

Γιώργος Μητρόπουλος (Euronews)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Τιμοφέι Κουλιάμπιν, Τρεις Αδερφές. Φωτο: Viktor Dimitriev

Το of ivory and flesh – statues also suffer της Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας για τον αναρχικό, σουρεαλιστικό τρόπο με τον οποίο απέδωσε τη μεταμόρφωση των αγαλμάτων σε ανθρώπους. Η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι χρησιμοποίησε για άλλη μια φορά ένα αναπάντεχο κινητικό λεξιλόγιο, πάντα σε συνδυασμό με εξαιρετική μουσική και τραγούδια, για να μας παρουσιάσει μια συγκινητική και ταυτόχρονα αστεία ιστορία μεταμόρφωσης και αγάπης.

Τις Τρεις Αδελφές του Άντον Τσέχοφ, οι οποίες έλαμψαν χάρη στον τρόπο που τις είδε ο Ρώσος Τιμοφέι Κουλιάμπιν. Το εμβληματικό έργο φωτίστηκε διαφορετικά, καθώς η απόδοση ήταν στην νοηματική γλώσσα. Οι λέξεις, οι εικόνες και τα αισθήματα δεν έλειπαν όμως από αυτό το εκπληκτικό πεντάωρο ανέβασμα. Γιατί και η σιωπή έχει τον μαγευτικό ήχο της. Ο ποιητικός ρεαλισμός στα καλύτερά του.

Ματούλα Κουστένη (Εφημερίδα των Συντακτών)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Μπιλ Μάρεϊ, New Worlds. Φωτο: Έλλη Πουπουλίδου

Bill Murray, New Worlds: Χόρεψε τανγκό με χολιγουντιανό αέρα, έκανε όλο το Ηρώδειο να τραγουδά «I Feel Pretty», διηγήθηκε τα ηθικά διλήμματα των ηρώων του Μαρκ Τουέιν και τις υγρές περιπέτειες του Έρνεστ Χέμινγουεϊ, θύμισε πόσο επίκαιροι παραμένουν οι στίχοι του Γουόλτ Γουίτμαν, μας ξενάγησε στον αμερικανικό νότο κι αποτύπωσε μοναδικά την τραγικότητα των ποιημάτων της Λουσίλ Κλίφτον, ανέβηκε ως το άνω διάζωμα για να προσφέρει ένα-ένα τα τριαντάφυλλα που του χάρισαν. Δεν το περιμέναμε, αλλά αυτή η καλοκεντημένη περιήγηση του Μπιλ Μάρεϊ στο αμερικανικό σύμπαν, αφού λίγο μας μπέρδεψε κι άλλο τόσο μας άγχωσε, τελικά πολύ μας άρεσε.

Μαρίνα Τσικλητήρα (Real News)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ο Sting και ο Shaggy στο Ηρώδειο. Φωτο: Αφροδίτη Ζαγγανά

Τα σύννεφα έφεραν βροχή και ο Sting έφερε τον Shaggy, όμως τίποτα δεν εμπόδισε εμάς, τους φαν του πρώην frontman των Police, να περάσουμε σούπερ εκείνη τη βραδιά του Ιουνίου στο Ηρώδειο. Ξεσηκωθήκαμε με το «Roxanne», το «Desert Rose» και το «Every Breath you Take», ανάψαμε τους φακούς μας για το «Fields of Gold», συγκινηθήκαμε με το «Shape of my Heart», στείλαμε κι ένα «Message in a Bottle» στην εφηβεία μας.

Την ώρα που ο αεικίνητος Shaggy έκανε τον κονφερασιέ, ο δωρικός Sting εξέπεμπε τη δύναμη του πραγματικού πρωταγωνιστή, χωρίς περιττές προσπάθειες. Η πιο έντονη στιγμή για μένα ήταν όταν τραγούδησε το «Walking on the Moon». Αυτή η φωνή, εντυπωσιακά αναλλοίωτη. Ακόμα με ανατριχιάζει. Έφυγα μούσκεμα, αλλά χαλάλι. Κι ας μην είπε το «Bring on the Νight».

Μανώλης Βαμβούνης (gkoultoura.gr)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ομάδα Τ ρ ι ς, Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης. Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

 

Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης του Ανδρέα Εμπειρίκου: Η καβαλάρισσα παρθένα και ο καυλωμένος λέων. Η Ζεμφύρα, η queer θηριοδαμάστρια ηρωίδα του Εμπειρίκου, ερωμένη γυναικών και απόρθητη αμαζόνα με το μαστίγιο, χάνει τον έλεγχο του αρσενικού λιονταριού της, παγιδευμένη πλέον σε έναν αμείλικτα ερωτικό, ενστικτώδη χορό πείνας και πόθου, επιβίωσης και εξουσίας. Σε μια open air παράσταση στον μαγευτικό κήπο του Μεγάρου Υπατία στην καρδιά της ζούγκλας της πόλης, η νεαρή ομάδα Τ ρ ι ς, με ήδη εξαιρετικά κρυσταλλωμένη άποψη και προσεγμένη λιτή αισθητική προσέγγιση, μετερμηνεύει μια (ίσως συχνά μισογυνιστική) male-gaze αφήγηση σε μια διαδρομή προς μια εμβληματική στιγμή θρίαμβο του female empowerment.

Αλέξανδρος Διακοσάββας (LiFO)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ντρις Βερχούφεν, Τοπία Ενοχής. Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

Η επιστροφή του τρομερού Ολλανδού visual artist Ντρις Βερχούφεν στην Αθήνα έγινε με ένα μικρού βεληνεκούς αλλά μεγάλης συναισθηματικής αξίας πείραμα. Το πρώτο επεισόδιο των Τοπίων Ενοχής που φιλοξενήθηκε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ήταν για μένα μια τεράστια έκπληξη –ανάλογη με το περσινό του «Phobiarama» στην πλατεία Συντάγματος–, μόλις συνειδητοποίησα τι ακριβώς συνέβαινε μέσα σε εκείνη την κλειστή αίθουσα με τον βιντεοπροβολέα. Οποιαδήποτε παραπάνω λεπτομέρεια θα κατέστρεφε ανεπανόρθωτα την εμπειρία παρακολούθησης αυτού του πρότζεκτ που συνεχίζεται σε διάφορες πόλεις του κόσμου, με άλλα «επεισόδια», στα οποία ο καλλιτέχνης αντιστρέφει την κάμερα της τρομολάγνας καθημερινής ειδησεογραφίας και τη θέτει να κοιτά τους «θύτες» και όχι τα «θύματα». Το στοιχείο της έκπληξης στην τέχνη είναι για μένα το παν, τελικά.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ίβο βαν Χόβε: Ο ακούραστος ανατόμος των κλασικών στην Αθήνα με Μπέργκμαν

Θέατρο / Ίβο βαν Χόβε: Ο ακούραστος ανατόμος των κλασικών στην Αθήνα με Μπέργκμαν

Πορτρέτο του Βέλγου σκηνοθέτη, με αφορμή το θεατρικό έργο που εμπνεύστηκε από τις ταινίες «Περσόνα» και «Μετά την πρόβα» και το οποίο θα παρουσιάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Τοπία Ενοχής»: Μια νέα πρόκληση του Dries Verhoeven στο Φεστιβάλ Αθηνών

Εικαστικά / «Τοπία Ενοχής»: Μια νέα πρόκληση του Dries Verhoeven στο Φεστιβάλ Αθηνών

Έναν χρόνο μετά το αξέχαστο «Phobiarama», ο Ολλανδός καλλιτέχνης επιστρέφει στην Αθήνα με ένα νέο έργο, που εξετάζει τους δυσδιάκριτους ρόλους του θύματος και του θύτη στη σημερινή κοινωνία της καταστροφολαγνείας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ