«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Oι γυναίκες του έργου −η μητέρα, η κόρη, η γραμματέας, η φίλη, η πρώην ερωμένη− συγκροτούν φευγαλέα ένα ενιαίο σώμα χορού που αντικατοπτρίζει, εν είδει φαντασίωσης, και οδηγεί σε κρεσέντο το πανδαιμόνιο μέσα στο κεφάλι της κεντρικής ηρωίδας. Φωτο: Τάσος Θώμογλου
0

Ένα κρεβάτι, το κέντρο της ζωής της. Σε αυτό την βλέπουμε την Πέτρα φον Καντ να ξυπνάει, να τηλεφωνεί, να υποδέχεται τη φίλη της. Επάνω στα τσαλακωμένα σεντόνια του οι δύο κομψές γυναίκες πίνουν καφέ, ενώ η οικοδέσποινα μακιγιάρει αριστοτεχνικά το χλωμό πρόσωπό της και περιγράφει λεπτομερώς τα στάδια αποσύνθεσης του γάμου της. Την επόμενη μέρα, στο ίδιο ακριβώς σημείο θα προσφέρει χαβιάρι και χάδια στο νέο αντικείμενο του πόθου της, την αισθησιακή Κάριν.


Ένα κρεβάτι, ένα δωμάτιο, ένα οχυρό υψηλής αισθητικής, στο οποίο εισέρχονται και κατοικούν μόνο γυναίκες, ενώ οι άντρες υπάρχουν είτε ως δυσάρεστες αναμνήσεις είτε ως ζωγραφισμένες μορφές στην τεράστια αναπαράσταση του πίνακα «Ο Μίδας και ο Βάκχος» του Νικολά Πουσέν.


Η Πέτρα θέλει να ελέγχει τους πάντες και τα πάντα. Να ορίζει τι φοράνε οι γυναίκες, να οδηγεί τα βήματα και τα αισθήματα της Κάριν, να φέρεται στην άλαλη βοηθό της σαν σκλάβα. Η ζωή όμως έχει άλλα σχέδια για την εκκεντρική σχεδιάστρια που θα βουλιάξει ξαφνικά σε ωκεανό δακρύων και από αγέρωχος θύτης θα μετατραπεί σε αξιολύπητο θύμα.

Το σκηνοθετικό ντουέτο της Κορίνας Βασιλειάδη και του Χάρη Πεχλιβανίδη επιτυγχάνει μια φρέσκια και γοητευτική ισορροπία: ειλικρινές ενδιαφέρον για το διακύβευμα της ερωτικής ιστορίας από τη μια, και γόνιμη, αναζωογονητική αποστασιοποίηση μέσω χιούμορ από την άλλη.


Έχοντας κατακτήσει τη σαγήνη της επιφάνειας, η Πέτρα θα αναγκαστεί να γνωρίσει τώρα τον τρόμο του βυθού, εκεί όπου το μακιγιάζ δεν στερεώνεται στο δέρμα και η πανοπλία της μόδας δεν προστατεύει από τις δαγκωματιές. Κι όμως! Είναι αυτή ακριβώς η αντιπαράθεση ανάμεσα στην απόλυτη οργάνωση του «έξω» και στην υπέρτατη αποδιοργάνωση του «μέσα» που παράγει την υπέροχη αισθητική ένταση στην ταινία του Φασμπίντερ.


Το στυλ ως ύστατο καταφύγιο από την πιο καταστροφική ψυχική θύελλα: ακόμα και την ώρα της κατάρρευσης, η κεντρική ηρωίδα συνθέτει με το ίδιο πάθος τις εντυπωσιακές εμφανίσεις της, σαν ένα κάστρο πολιτισμού που ορθώνεται περήφανα απέναντι στην επέλαση του «βάρβαρου» έρωτα.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Στεφανία Ζώρα, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Αγγελική Παπαθεμελή, Ειρήνη Κυριακού, Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη . Φωτο: Τάσος Θώμογλου


Πώς επανερμηνεύει κανείς αυτό το κορυφαίο εστέτ μελόδραμα σήμερα, σαράντα έξι χρόνια μετά τη δημιουργία του από τον ιδιοφυή Γερμανό σκηνοθέτη; Τόσο η θεατρικότητά του (ως γνωστόν, ήταν πρώτα θεατρικό έργο) όσο και η διαχρονικότητα του θέματός του −οι σχέσεις εξουσίας μεταξύ ερωτικών συντρόφων− στέκονται αδιαμφισβήτητες.


Εξίσου αδιαμφισβήτητη όμως στέκεται και η αισθητική τελειότητα της ταινίας: τα αριστοτεχνικά πλάνα του διευθυντή φωτογραφίας Μίκαελ Μπάλχαους έχουν μείνει ανεξίτηλα εντυπωμένα στο μυαλό του θεατή που προσέρχεται στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Αποδεικνύεται, ευτυχώς, πως πάντα υπάρχει τρόπος, όταν συνοδεύεται από γνήσια διάθεση εξερεύνησης και διαλόγου ανάμεσα στα έργα, τους καλλιτέχνες και την εποχή τους.


Καθισμένοι στο φουαγέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, παρακολουθούμε τη σκηνική δράση να εκτυλίσσεται σε απόσταση αναπνοής. Τα έπιπλα έχουν εξαφανιστεί: απουσιάζουν το μυθικό κρεβάτι, η επιβλητική τοιχογραφία, η ατέλειωτη λευκή φλοκάτη επάνω στην οποία η πρωταγωνίστρια του Φασμπίντερ έσερνε τις πέρλες της και ποδοπατούσε τα πορσελάνινα σερβίτσια του τσαγιού με τ' ασημί σανδάλια της.


Ως εκ τούτου, σε αυτό τον «άδειο» χώρο, που σηματοδοτείται πλέον μονάχα από τις βίντατζ κρυστάλλινες απλίκες και τις βελούδινες κουρτίνες, οι ηθοποιοί δεν έχουν από πουθενά να κρατηθούν, παρά μόνο από τους ρόλους και τα υφάσματα των κοστουμιών τους.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Η Αγγελική Παπαθεμελή αποδεικνύεται και πάλι ένα σπάνιο πλάσμα υποκριτικής δεινότητας. Μας μαγνητίζει ως Πέτρα ακόμη κι όταν στέκεται ακίνητη, με βλέμμα απλανές. Φωτο: Τάσος Θώμογλου

Ο φορτωμένος αισθητικά κόσμος του Φασμπίντερ εξαϋλώνεται. Μένουν νύξεις και χειρονομίες, αντικείμενα και φευγαλέες πόζες που τον ανακαλούν με τρόπο αφαιρετικό, συχνά χιουμοριστικό: τα γυναικεία παπούτσια που τοποθετούνται σε διάφορα σημεία της αίθουσας, το πορτοκαλί τηλέφωνο που κουδουνίζει από άλλη δεκαετία, ένα χορευτικό ξέσπασμα με περούκες που ανεμίζουν ξέφρενα.


Ελλείψει επίπλων, τα ίδια τα σώματα, υπό την καθοδήγηση της Σοφίας Παπανικάνδρου, εσωτερικεύουν τις λειτουργίες της ανάπαυσης, της στήριξης, της εργασίας. Η γραμματέας της Πέτρα γίνεται στην κυριολεξία το τραπεζάκι της και αυτό γεννά αυτομάτως την ευφρόσυνη αντίδρασή μας.


Το σκηνοθετικό ντουέτο της Κορίνας Βασιλειάδη και του Χάρη Πεχλιβανίδη επιτυγχάνει μια φρέσκια και γοητευτική ισορροπία: ειλικρινές ενδιαφέρον για το διακύβευμα της ερωτικής ιστορίας από τη μια, και γόνιμη, αναζωογονητική αποστασιοποίηση μέσω χιούμορ από την άλλη. Μια κωμική τρυφερότητα σχολιάζει και ταυτόχρονα αγκαλιάζει τις οδύνες της Πέτρα.

Η μουσική του Μίνου Μάτσα συλλαμβάνει απόλυτα το πνεύμα αυτής της προσέγγισης, επισφραγίζοντας τον παιγνιώδη εναγκαλισμό ύφους και συναισθήματος: η μελωδία στο πιάνο συνιστά σαφές hommage στις μελοδραματικές ταινίες της εποχής του Φασμπίντερ. Κι αν η τοιχογραφία του πίνακα του 17ου αιώνα απουσιάζει από τη σκηνογραφία, μια sarabande με ηλεκτρονικό beat και τσέμπαλο έρχεται κι αυτή να καταθέσει το σχόλιό της για τη σχέση μας με τους μάστορες του παρελθόντος.


Στο πάρτι γενεθλίων της Πέτρα, οι γυναίκες του έργου −η μητέρα, η κόρη, η γραμματέας, η φίλη, η πρώην ερωμένη− συγκροτούν φευγαλέα ένα ενιαίο σώμα χορού που αντικατοπτρίζει, εν είδει φαντασίωσης, και οδηγεί σε κρεσέντο το πανδαιμόνιο μέσα στο κεφάλι της κεντρικής ηρωίδας. Το «εγώ» διαθέτει πολλά πρόσωπα, πολλές ηλικίες, πολλούς ρόλους.


Μέσα μας χοροπηδούν ο κοινωνικός περίγυρος, οι χαμένες αγάπες, οι πρόγονοι και οι απόγονοί μας. Είμαστε όλες Πέτρα, Κάριν και Μαρλένε ταυτόχρονα. Είμαστε όλες δυνάμει θύματα και θύτες: εξαρτάται ποια περούκα έχουμε απέναντί μας.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Η Μαριάνθη Παντελοπούλου πλάθει μια εξαιρετική Μαρλένε. Φωτο: Τάσος Θώμογλου


Η Αγγελική Παπαθεμελή αποδεικνύεται και πάλι ένα σπάνιο πλάσμα υποκριτικής δεινότητας. Μας μαγνητίζει ως Πέτρα ακόμη κι όταν στέκεται ακίνητη, με βλέμμα απλανές. Ο έλεγχος των εκφραστικών της μέσων καθίσταται εξίσου αισθητός με τη θέρμη και τη δύναμη που εκπέμπει, δημιουργώντας την αίσθηση ότι μπορεί εν ριπή οφθαλμού να καταδυθεί στο βαθύτερο σημείο του ωκεανού και να αναδυθεί όχι ασθμαίνοντας αλλά τραγουδώντας.


Η Μαριάνθη Παντελοπούλου πλάθει μια εξαιρετική Μαρλένε: το απολαυστικό τρεξιματάκι της μόλις λάβει εντολή από την αφέντρα της, η κωμική ευκολία με την οποία πέφτει στο πάτωμα για να της βάλει τα παπούτσια, τα δάκρυα που χύνει κρυμμένη στην κουρτίνα, η λατρεία που ξεχύνεται από τα μάτια της, συνθέτουν μια παράλληλη διάσταση που περιβάλλει γλυκά τις ηρωίδες· μια γυναίκα-γραφομηχανή στα πρότυπα των ντανταϊστών, ένας ασυνήθιστος φύλακας-άγγελος, που φέρει κάτι από την κωμική αύρα του βωβού σινεμά.


Η Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη, λαμπερή μητέρα φον Καντ, μια Πάστα-Φλώρα που ποτίζει τη δράση με αλμοδοβαρική εσάνς. Η Ειρήνη Κυριακού αιχμαλωτίζει τη σκληρότητα της νιότης, πλάθοντας μια Κάριν για την οποία η κατάκτηση του έρωτα είναι εξίσου αυτονόητη όσο και η απόρριψή του.


Η εκκεντρική κοσμική φίλη (Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου) και η παρδαλή έφηβη θυγατέρα (Στεφανία Ζώρα) ολοκληρώνουν την πινακοθήκη των ηρωίδων που περιστρέφονται σαν κομήτες γύρω από την Πέτρα.


Αντλώντας έμπνευση από το γκλαμ των eighties, τα κοστούμια (Διδώ Γκόγκου, Ελένη Κανακίδου, Σόνια Σαμαρτζίδου) μαρτυρούν θεατρική αντίληψη και φαντασία − μοναδική αστοχία, ίσως, οι υπερβολικά μετρημένες επιλογές που επεφύλαξε το ενδυματολογικό τρίο για την ίδια την Πέτρα.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Φωτο: Τάσος Θώμογλου

Info:

«Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία: Κορίνα Βασιλειάδου & Χάρης Πεχλιβανίδης

Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών 

Πεμ.-Σάβ. 21:00, Τετ. 18:00, Κυρ. 19:00, έως 1/4

Στο ρόλο της Πέτρα φον Καντ η Αγγελική Παπαθεμελή.

Παίζουν: Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη (Βαλερί φον Καντ), Στεφανία Ζώρα (Γκάμπι φον Καντ), Ειρήνη Κυριακού (Κάριν Τιμμ), Μαριάνθη Παντελοπούλου (Μαρλένε), Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου (Σιντονί φον Γκράζεναμπ).

Η παράσταση «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» είναι ακατάλληλη.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν Σήμερα / Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν σήμερα το 1982 πεθαίνει ο μεγάλος Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Πόσο βοήθησε η σκηνοθετική ματιά του το ομοφυλοφιλικό κίνημα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
O Νικόλας Ανδρουλάκης έχει μεγαλώσει σε ένα σπίτι με πραγματική ελευθερία

Θέατρο / O Νικόλας Ανδρουλάκης έχει μεγαλώσει σε ένα σπίτι με πραγματική ελευθερία

Ο πολυπράγμων γιος του πολιτικού Μίμη Ανδρουλάκη διασκευάζει και πρωταγωνιστήσει στον εμβληματικό μονόλογο «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.», υποδυόμενος έναν υποψήφιο αυτόχειρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ