Τα παιδιά του Ήλιου στο Θέατρο Τέχνης είναι μια παράσταση που πρέπει να δεις

Τα παιδιά του Ήλιου στο Θέατρο Τέχνης είναι μια παράσταση που πρέπει να δεις Facebook Twitter
0
Τα παιδιά του Ήλιου στο Θέατρο Τέχνης είναι μια παράσταση που πρέπει να δεις Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης έκοψε ικανό μέρος του πρωτότυπου έργου και προχώρησε σε δραστικές επεμβάσεις: αφαίρεσε επουσιώδεις ρόλους, ενίσχυσε άλλους, σύμπτυξε κάποιες σκηνές και έκοψε το ιλαροτραγικό τέλος...

«[...] Αδύνατο να περιγράψει κανείς με σαφήνεια τι ξυπνάει το έργο σας στα μύχια της ψυχής. Βλέποντας τους ήρωές σας πάνω στη σκηνή είχα την αίσθηση ότι μ' έκοβε ολάκερο ένα μαλακό πριόνι: τα δόντια του μπήγονταν κατευθείαν στην καρδιά κι εκείνη από τον πόνο σφιγγόταν, βογκούσε, ξεσκιζόταν. Για μένα ο "Θείος Βάνιας" σας είναι εξαίσιος, μια θεατρική μορφή ολότελα καινούργια, ένα σφυρί που το χτυπάτε στο αδειανό κεφάλι του κοινού. Η βλακεία του κοινού, άλλωστε, είναι ανυπέρβλητη και δεν μπορεί να συλλάβει μήτε τον "Γλάρο" σας μήτε τον "Θείο Βάνια" σας». Αυτά έγραφε ο Μαξίμ Γκόρκι (1868-1936) τον Νοέμβριο του 1898 σε μία από τις πολλές επιστολές που αντάλλαξε με τον Άντον Τσέχοφ (1860-1904).


Ο Γκόρκι θαύμαζε ανυπόκριτα τον μόλις οχτώ χρόνια μεγαλύτερό του Τσέχοφ. Στα «Παιδιά του Ήλιου» η επιρροή που άσκησε ο δεύτερος στον πρώτο είναι περισσότερο από σαφής. Ό,τι λένε οι ήρωες του Γκόρκι αποτελούν, θαρρείς, παραλλαγμένες σκέψεις των τσεχοφικών ηρώων. Παράδειγμα; Ο γιατρός Αστρόφ (από τον «Θείο Βάνια») λέει: «Οι χωριάτες ζουν όλοι μεταξύ τους καθυστερημένοι, μες στη βρόμα, και με τους διανοούμενους δύσκολο να τα βγάλεις πέρα. Κουράζουν. Όλοι αυτοί οι καλοί μας φίλοι − η σκέψη τους είναι ρηχή, τα αισθήματά τους ρηχά και δεν βλέπουνε πέρα απ' τη μύτη τους. Είναι απλούστατα βλάκες. Κι όσοι είναι λίγο πιο έξυπνοι και πιο σημαντικοί, αυτοί είναι υστερικοί, τους έχει φάει η ανάλυση, και η ενδοσκόπηση».

Όλοι οι ηθοποιοί καταφέρνουν να αποδώσουν τον ρόλο τους με τρόπο που να αποτυπώνεται ξεκάθαρα ένα βασικό χαρακτηριστικό της ιδιοσυγκρασίας και του ψυχισμού τους.


Ο Προτάσοφ, ο επιστήμων στο έργο του Γκόρκι, που όλο κάνει πειράματα, αλλά είναι ανίκανος για μια ανθρώπινη σχέση της προκοπής, επιβεβαιώνει τον Αστρόφ, με την «υψηλή», αλλά χωρίς αναφορά στην πραγματικότητα σκέψη του: «Να περιφέρεσαι στον κόσμο των θαυμαστών αινιγμάτων της ύπαρξης, να ξοδεύεις την ενέργεια του μυαλού σου γι' αυτά, να ποια είναι η πραγματικά ανθρώπινη ζωή, να ποια είναι η ανεξάντλητη πηγή ευτυχίας και ζωοφόρου χαράς! Μόνον στον τομέα της διάνοιας είναι ελεύθερος ο άνθρωπος, μόνο τότε είναι άνθρωπος, όταν διανοείται, κι όταν διανοείται είναι έντιμος και καλός! Το καλό έχει γεννηθεί από τη νόηση, χωρίς συνείδηση δεν υπάρχει καλό!».

Τα παιδιά του Ήλιου στο Θέατρο Τέχνης είναι μια παράσταση που πρέπει να δεις Facebook Twitter
Παρατηρούσα με αμείωτη προσοχή την Κωνσταντίνα Τάκαλου στον ρόλο της νευρωτικής Ελιζαβέτας να ζωγραφίζει εμμονικά σχέδια πάνω στα χέρια και στα πόδια της, με ανεπαίσθητα πειραγμένο τρόπο ομιλίας και κίνησης, και τη διακριτική μελαγχολία του Μάκη Παπαδημητρίου στον ρόλο του κυνικού κτηνιάτρου που την αγαπά...


Η αδελφή του η Ελιζαβέτα, που έχει κλονισμένα νεύρα, αδίκως φωνάζει με πόνο ψυχής στους «αυτοαναφορικούς» αστούς, συγγενείς και φίλους, της ιστορίας: «Είστε όλοι σας τυφλοί! Ανοίξτε τα μάτια. Αυτό με το οποίο ζείτε, οι σκέψεις σας, τα συναισθήματά σας, μοιάζουν με άνθη ενός δάσους ολοσκότεινου, σε αποσύνθεση... Φρικιαστικού... Είστε λίγοι, λαθραίοι πάνω στη γη...» και «Έχετε μεθύσει από τα ωραία λόγια και τις ωραίες ιδέες, δεν το βλέπετε αυτό, ενώ εγώ είδα πώς ξεχύθηκε στους δρόμους το μίσος, και οι άνθρωποι, άγριοι, κακιωμένοι, με απόλαυση εξόντωναν ο ένας τον άλλο... Κάποια φορά η οργή τους θα πέσει πάνω σας...».


Να το το σημείο όπου ο Γκόρκι απομακρύνεται από την επίδραση του Τσέχοφ. Ο δεύτερος μετέφερε την ηττοπάθεια της ρωσικής ιντελιγκέντσιας (των πιο μορφωμένων στρωμάτων του πληθυσμού, γιατρών, εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, ανθρώπων των γραμμάτων, καλλιτεχνών, δημοσιογράφων, ανοιχτόμυαλων διοικητικών υπαλλήλων κ.ο.κ.) μετά τα αντίποινα (εκτελέσεις και εξορίες) που προκάλεσε η δολοφονία του τσάρου Αλέξανδρου Β' το 1881. Τα πρόσωπά του παραμένουν παγιδευμένα σε ένα αδιέξοδο παρόν. Η δυνατότητα της πολιτικής αλλαγής δεν υπάρχει στο τσεχοφικό θέατρο και οι εκπρόσωποι των κατώτερων τάξεων (υπηρέτες και μουζίκοι) έχουν ασήμαντους ρόλους.


Στον Γκόρκι, αντίθετα, είναι έντονος ο προβληματισμός για λογοτεχνικά έργα που να μπορούν να λειτουργήσουν ως επαναστατική κινητήρια δύναμη. Και είναι χαρακτηριστικό ότι λίγο μετά τις «Τρεις Αδελφές» (1901) και τον «Βυσσινόκηπο» (1904), στα «Παιδιά του Ήλιου» (1905) ο Γκόρκι δίνει σημαίνοντες ρόλους σε υπηρέτες και μαστόρους. Επιπλέον, το έργο τελειώνει με ένα παρ' ολίγον λιντσάρισμα των αστών πρωταγωνιστών από το «πλήθος».


Πάντα με συγκινούσε ο τρόπος που η Ιστορία εγγράφεται σε λογοτεχνικά ή θεατρικά κείμενα. Είναι ο Γκόρκι που μιλάει όταν, π.χ., η Ελιζαβέτα περιγράφει την οδυνηρή εμπειρία της από τις βιαιοπραγίες που έζησε ως μάρτυρας κάποιας διαδήλωσης. Ήδη το 1902, σε γράμμα του στον Τσέχοφ, μεταφέρει αποτρόπαιες λεπτομέρειες από αιματηρές ταραχές με νεκρούς στην πόλη του. Πόσο μάλλον που έγραψε τα «Παιδιά του Ήλιου» κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού στη φυλακή από το τσαρικό καθεστώς, μετά τα δραματικά επεισόδια της Ματωμένης Κυριακής (στις 9/22 Ιανουαρίου 1905 οι δυνάμεις του τσάρου σκότωσαν άμαχους εργάτες κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαμαρτυρίας στην Αγία Πετρούπολη – ήταν η αρχή της επανάστασης του 1905).


Ακόμη κι αν ο θεατής δεν γνωρίζει τον κοινωνικό και πολιτικό αναβρασμό που αποτέλεσε πεδίο σύλληψης και συγγραφής των «Παιδιών του Ήλιου», διόλου δεν μειώνεται η αξία τους: πρόκειται για ένα θαυμάσιο έργο, με πολύ ζωντανούς ανθρώπους που σκέφτονται, αγαπούν, υποφέρουν σε μια μεταιχμιακή στιγμή της Ιστορίας. Ίσως γι' αυτό συνομιλεί τόσο καλά μ' εμάς, που, 110 χρόνια μετά, καλούμαστε να διαχειριστούμε ένα ακόμη ιστορικό μεταίχμιο, μια εποχή με καινοφανή γνωρίσματα που δικαιολογούν αγωνία και φόβο.


Οφείλουμε στο Θέατρο Τέχνης και στον Νίκο Μαστοράκη το ότι μας συστήνουν αυτό το εν πολλοίς άγνωστο έργο του Γκόρκι με μια καθόλα ευχάριστη παράσταση, με έντονη ερμηνευτική άποψη και θαυμάσιες ερμηνείες. Ο σκηνοθέτης έκοψε ικανό μέρος του πρωτότυπου έργου και προχώρησε σε δραστικές επεμβάσεις: αφαίρεσε επουσιώδεις ρόλους, ενίσχυσε άλλους, σύμπτυξε κάποιες σκηνές και έκοψε το ιλαροτραγικό τέλος. Έτσι, κατέστησε το έργο πιο συμπαγές, με μικρότερη διάρκεια και πιο σφιχτή ροή.


Επιπλέον, με τον τρόπο που δίδαξε τους ρόλους στους ηθοποιούς ισορρόπησε τα δραματικά στοιχεία με στιγμές ελαφράδας και χιούμορ, κυρίως μέσω του τρόπου που ερμήνευσε η «κιτσοπουλική» Ιωάννα Μαυρέα τον ρόλο της νταντάς και η Φωτεινή Μπαξεβάνη τον ρόλο της χαζούλας Μελανίας Νικολάγεβνα.

Τα παιδιά του Ήλιου στο Θέατρο Τέχνης είναι μια παράσταση που πρέπει να δεις Facebook Twitter
Καιρό είχα να δω τη μικρή σκηνή του Υπογείου να αναπνέει (το λέω γιατί τα κουρέλια και τα βαμβάκια, ως βασικό σκηνογραφικό στοιχείο που έχουμε δει σε πρόσφατες παραγωγές του, προκαλούν ένα αίσθημα ασφυξίας στον θεατή)...


Όλοι οι ηθοποιοί καταφέρνουν να αποδώσουν τον ρόλο τους με τρόπο που να αποτυπώνεται ξεκάθαρα ένα βασικό χαρακτηριστικό της ιδιοσυγκρασίας και του ψυχισμού τους. Παρατηρούσα με αμείωτη προσοχή την Κωνσταντίνα Τάκαλου στον ρόλο της νευρωτικής Ελιζαβέτας να ζωγραφίζει εμμονικά σχέδια πάνω στα χέρια και στα πόδια της, με ανεπαίσθητα πειραγμένο τρόπο ομιλίας και κίνησης, και τη διακριτική μελαγχολία του Μάκη Παπαδημητρίου στον ρόλο του κυνικού κτηνιάτρου που την αγαπά. Την αισθαντική ερμηνεία της Μαρίας Καλλιμάνη στον ρόλο της Γελένα, που ανακαλεί ευθέως την Ελένα του «Θείου Βάνια», και τον Χάρη Φραγκούλη, σε έναν ρόλο διαφορετικό απ' ό,τι άλλο έχει ερμηνεύσει μέχρι σήμερα, να αποδεικνύει τις μεγάλες του δυνατότητες. Τον καλό Γιάννη Κότσιφα στον ρόλο του ζωγράφου Βάγκιν και τον Άρη Ντελία σε δύο μικρούς ρόλους. Όλοι αποτελούσαν ένα δεμένο σύνολο στο οποίο τα άτομα δεν απορροφώνταν αλλά ξεχώριζαν, έτσι ώστε οι συγκρούσεις τους (εσωτερικές οι περισσότερες) να αποδίδονται ανάγλυφα.


Καιρό είχα να δω τη μικρή σκηνή του Υπογείου να αναπνέει (το λέω γιατί τα κουρέλια και τα βαμβάκια, ως βασικό σκηνογραφικό στοιχείο που έχουμε δει σε πρόσφατες παραγωγές του, προκαλούν ένα αίσθημα ασφυξίας στον θεατή). Ο Βασίλης Παπατσαρούχας αξιοποίησε όλο τον σκηνικό χώρο, αποφεύγοντας τοίχους και χωρίσματα, και με αντικείμενα που δεν μπούκωναν την όψη. Οι γυάλινοι δοκιμαστικοί σωλήνες και τα χρωματιστά υγρά τους δέσποζαν σ' ένα τραπέζι στο βάθος, και σε συνδυασμό με την ταπετσαρία του τοίχου, έδιναν μια ευχάριστη, μοντέρνα νότα στη συνολική εικόνα.


Είναι μια παράσταση που αξίζει να δείτε!


Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν»-Υπόγειο

Πεσμαζόγλου 5,Κέντρο
11/11- 7/2
Τετ., Κυρ.: 20:00, Πέμ., Σάβ. 21:15
Τιμη : € 5-18

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ