Συζητώντας με τον Γιώργο Γάλλο μπροστά από ένα αγγείο όπου απεικονίζεται ο μύθος της Μήδειας Facebook Twitter
Μου αρέσει η καθαρότητα της αφήγησης μέσα από τις εικόνες. Τα πρόσωπα που απεικονίζονται έχουν το καθένα μια απόλυτη πρόθεση. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Συζητώντας με τον Γιώργο Γάλλο μπροστά από ένα αγγείο όπου απεικονίζεται ο μύθος της Μήδειας

0

Το Μουσείο Ακρόπολης, νωρίς το πρωί, μόλις ανοίξει τις πόρτες του, είναι τόσο ήσυχο, που θυμίζει εκκλησία. Είναι λίγο μετά τις 8 και ο Γιώργος Γάλλος φτάνει βιαστικός στο ραντεβού μπροστά στην είσοδο την ώρα που μια τουρίστρια με ρωτάει αν εδώ είναι ο σταθμός του μετρό (!). «Δεν είναι το μετρό, είναι το μουσείο». «Α», λέει, «είπα κι εγώ, πολύ ωραίος για σταθμός!».


Ο λόγος της επίσκεψής μας είναι η έκθεση «Emotions, ένας κόσμος συναισθημάτων» που φιλοξενείται στο ισόγειο του κτιρίου, μια εξαιρετική ευκαιρία να δεις αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης από διάφορα μουσεία του κόσμου, τοποθετημένα ανάλογα με τα συναισθήματα που προκαλούν, από την ηδονή και τη λύπη μέχρι την απόγνωση και τον πόθο. Ανάμεσα σε αυτά και ένας εντυπωσιακός κρατήρας του 3ου π.Χ αιώνα με τον μύθο της Μήδειας από το Antikensammlungen του Μονάχου, ο οποίος ολοκληρώνει την κυκλική πορεία της έκθεσης και σημαδεύει την επίσκεψή σου. Βρίσκεται στο τέλος της διαδρομής και είναι μια εικόνα που, φεύγοντας, κουβαλάς μαζί σου.

Είναι ένας ερυθρόμορφος κρατήρας από την Απουλία της Κάτω Ιταλίας, με την ιστορία της Μήδειας στο κύριο μέρος της μιας πλευράς και μια αμαζονομαχία στο πάνω μέρος. Η άλλη πλευρά δείχνει στο πάνω μέρος τον Σάτυρο, τον Διόνυσο και μία από τις Μαινάδες. Στον κορμό του αγγείου απεικονίζεται ένας νεαρός με το άλογό του σε έναν ναΐσκο, περιτριγυρισμένος από νέους άντρες και γυναίκες.

Η Μήδεια ζει ανάμεσα στη θεϊκή υπόσταση και στην ανθρώπινη. Για τον έρωτά της απαρνιέται τη μία, τη θυσιάζει για να ζήσει σαν κοινός άνθρωπος, αλλά όταν προδίδεται επιστρέφει με ορμή στη σχέση της με το Θείο, αφανίζοντας οτιδήποτε έχει σχέση με την «επίγεια» ζωή της. 


Στεκόμαστε στην μπροστινή πλευρά του και παρατηρούμε προσεκτικά τα περίτεχνα σχέδια που ζωντανεύουν ολόκληρο το μύθο της Μήδειας, με τους χαρακτήρες να έχουν στο πρόσωπό τους εκφράσεις έκπληξης, πόνου και απόγνωσης. Είναι όλοι εδώ: στο κέντρο η σύζυγος του Ιάσονα, η Γλαύκη, που πέφτει νεκρή από τον θρόνο της. Έχει δηλητηριαστεί από το στέμμα της, γαμήλιο δώρο της Μήδειας, η οποία την εκδικείται γιατί της πήρε τον άντρα. Ο πατέρας της Γλαύκης, ο βασιλιάς Κρέων, κρατά την κόρη του και κοιτά απελπισμένα τη γυναίκα του Μερόπη, η οποία απεικονίζεται σε στάση απόγνωσης. Στα δεξιά, ο αδελφός της Γλαύκης, ο Ιππότης, μάταια προσπαθεί να απομακρύνει το θανάσιμο στέμμα.

Συζητώντας με τον Γιώργο Γάλλο μπροστά από ένα αγγείο όπου απεικονίζεται ο μύθος της Μήδειας Facebook Twitter
Μου έχει ξανατύχει να δουλέψω γυναικείο ρόλο, τη λαίδη Μάκβεθ πριν από δέκα χρόνια, και παραμένει η σημαντικότερη εμπειρία που είχα ως ηθοποιός. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Γιώργος Γάλλος προσπαθεί να αναγνωρίσει όλους τους ήρωες και να βρει τις διαφορές που υπάρχουν σε όσα αναφέρει ο Ευριπίδης στην ιστορία του. Κοιτάζοντάς τον την ώρα που κάνει τις παρατηρήσεις, προσέχω ότι το προφίλ του είναι εντελώς αρχαιοελληνικό, όμοιο με τις φιγούρες του αγγείου. Θυμίζει έντονα τον Ιάσονα, ο οποίος βρίσκεται στην κάτω ζώνη του αγγείου, τραγική φιγούρα, συγκλονισμένος από την αποτρόπαια πράξη της πρώην γυναίκας του. Η Μήδεια, τυφλή από το πάθος της, κορυφώνει την εκδίκησή της απέναντί του, σκοτώνοντας τα παιδιά τους. Στο αγγείο, αρπάζει με βία το ένα παιδί της για να του αφαιρέσει τη ζωή, ενώ αυτό απλεπισμένο και ανήμπορο αποζητά τη σωτηρία του. Ο αδελφός του, με την πλάτη γυρισμένη, προσπαθεί μάταια να ξεφύγει, βρίσκοντας καταφύγιο πίσω από κάποιον άγνωστο άντρα.


Ο Γιώργος είναι ένας από τους τρεις πρωταγωνιστές στην παράσταση της Μήδειας που ξεκίνησε από την μικρή Επίδαυρο το καλοκαίρι και μετά την τεράστια επιτυχία της συνεχίστηκε τη νέα σεζόν στο θέατρο Πορεία. «Ως γονιός, μου είναι δύσκολο να κατανοήσω την πράξη της» λέει. «Όπως κι αν το δεις, είτε ως μητροκτονία είτε ως θυσία, η πράξη της αυτή με ξεπερνάει. Όμως η Μήδεια είναι ένα ιδιαίτερο ον. Έχει εντρυφήσει στην απώλεια. Ως κόρη, προδίδοντας τον πατέρα της. Ως αδερφή, σκοτώνοντας τον αδερφό της. Ως σύζυγος, χάνοντας τον άντρα της. Και όταν το καλούπι της Μήδειας νοικοκυράς αποδεικνύεται ιδιαίτερα ασφυκτικό, "δραπετεύει" μέσω της απώλειας των παιδιών – κάτι σαν φυσική συνέχεια της όλης πορείας της. Αυτό το έκθεμα ήταν αφορμή να ξαναθυμηθώ πόσο πίσω, βαθιά μέσα στον χρόνο, πάει αυτός ο μύθος, αυτό το πρόσωπο, το κείμενο του Ευριπίδη. Βρισκόμαστε στο 2017 και, παράλληλα με την καθημερινότητά μας, προσπαθούμε να ερευνήσουμε, να ανακαλύψουμε, να ζωντανέψουμε αυτή την αρχαία ιστορία. Προς στιγμήν ξεχνάμε αυτά τα τόσα χρόνια που μας χωρίζουν απ' τη γέννηση του μύθου. Συνομιλούμε με το πρόσωπο. Το έργο γίνεται αφορμή να αναρωτηθούμε. Είναι η μαγεία της Τέχνης, την ίδια στιγμή μιλάει για το χθες, το τώρα, το μετά».


Συνεχίζουμε να παρατηρούμε το αγγείο, φτάνοντας στο κέντρο του. «Μου αρέσει η καθαρότητα της αφήγησης μέσα από τις εικόνες. Τα πρόσωπα που απεικονίζονται έχουν το καθένα μια απόλυτη πρόθεση. Στη σύνθεση, όμως, ενυπάρχουν όλες οι αντίθετες κατευθύνσεις. Από τη μια πλευρά, η συντριβή του Κρέοντα, ο θρήνος της Μερόπης, η απελπισία του Ιππότη, ο θάνατος της Γλαύκης και δίπλα σ' αυτά η μανία της Μήδειας που οδηγεί στη λύτρωσή της, στο Φως, στον Ήλιο. Επίσης, υπάρχει και αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί, να εκφραστεί με λόγια, που είναι το πρόσωπο του φαντάσματος του Αιήτη που παρακολουθεί σε μια άκρη τις ενέργειες της κόρης του. Στον κρατήρα υπάρχουν και όλα τα υπόλοιπα πρόσωπα της ιστορίας που συμπληρώνουν τον μύθο. Η συντριβή από την απώλεια της Γλαύκης δεν προσωποποιείται μόνο στον Κρέοντα αλλά σε όλο τον βασιλικο οίκο. Συμμετέχει και η γυναίκα του η Μερόπη αλλά και ο γιος του ο Ιππότης».

Συζητώντας με τον Γιώργο Γάλλο μπροστά από ένα αγγείο όπου απεικονίζεται ο μύθος της Μήδειας Facebook Twitter
Ο Γιώργος Γάλλος με τον Χρήστο Λούλη στη «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.


Τον ρωτάω πώς είναι να υποδύεσαι ένα πρόσωπου του αντίθετου φύλου – στην απόδοση του Δημήτρη Καραντζά υποδύεται τη Μήδεια. «Είναι, κατά κάποιον τρόπο, η επιτομή της γοητείας αυτού του επαγγέλματος» εξηγεί. «Ενώ συνήθως προηγείται μια θεωρητική έρευνα για έναν ρόλο και στη συνέχεια ακολουθεί η πρακτική ανίχνευσή του, σ' αυτή την περίπτωση μόνο μέσω της σκηνικής εμπειρίας γίνεται να "συναντηθείς" με μια τόσο αντίθετη ιδιοσυγκρασία, σκέψη, συμπεριφορά, με ένα τόσο διαφορετικό σώμα. Είναι επίσης πιθανό κάποιες δράσεις να σου "αποκαλυφθούν" κατά τη διαδικασία, να μην είναι αποτέλεσμα εγκεφαλικών διεργασίων, να μην τις γνωρίζεις. Αυτές οι λειτουργίες είναι και οι πιο πολύτιμες. Μου έχει ξανατύχει να δουλέψω γυναικείο ρόλο, τη λαίδη Μάκβεθ πριν από δέκα χρόνια, και παραμένει η σημαντικότερη εμπειρία που είχα ως ηθοποιός.


Η Μήδεια είναι πολύπλοκος ρόλος. Ζει ανάμεσα στη θεϊκή υπόσταση και στην ανθρώπινη. Για τον έρωτά της απαρνιέται τη μία, τη θυσιάζει για να ζήσει σαν κοινός άνθρωπος (σύζυγος, νοικοκυρά, μητέρα), αλλά όταν προδίδεται επιστρέφει με ορμή στη σχέση της με το Θείο, αφανίζοντας οτιδήποτε έχει σχέση με την "επίγεια" ζωή της. Θεωρητικά ακούγεται απλό, αλλά όταν καλείσαι να κάνεις πράξη αυτή την πορεία στη σκηνή, αρχίζουν τα δύσκολα. Η Μήδεια πρέπει να πείσει με επιχειρήματα τους παρευρισκομένους αλλά και τον εαυτό της ότι η απόφαση για τον φόνο των παιδιών είναι πράξη υπέρτατη. Δεν είναι απλώς μια εκδίκηση αλλά μια θυσία. Είναι το "όχημα" που θα αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη, τη δική της και μαζί όλου του κόσμου. Στόχος της είναι να συναντηθεί με τον Ήλιο. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να πετύχει κάτι τέτοιο, παρά με μια πράξη τεράστιου μεγέθους; Και όντως, τελικά, ο Ήλιος αναμειγνύεται στην υπόθεση της εγγονής του. Στέλνει το άρμα του να τη σώσει».


Σχολιάζουμε τις προσθήκες που έκανε ο άγνωστος καλλιτέχνης πάνω στο αγγείο, τοποθετώντας πρόσωπα που λείπουν από το κείμενο του Ευριπίδη. Ο Ιππότης π.χ., ο αδερφός της Γλαύκης, της βγάζει το θανατηφόρο στεφάνι, άρα είναι καταδικασμένος να πεθάνει κι αυτός. Όποιος άγγιζε το στεφάνι της Μήδειας θα είχε το ίδιο τέλος με την ίδια. Στο έργο υπάρχει μόνο ο Κρέοντας ο οποίος την αγγίζει και πεθαίνει μαζί της. Τον ρωτάω να μου πει για τις προσθήκες που έγιναν στο έργο, πέρα από το κείμενο του Ευριπίδη.


«Όλες οι προσθήκες σκοπό έχουν να φωτίσουν περισσότερο την ιέρεια Μήδεια» λέει. «Όλα όσα απαρνήθηκε και πρόδωσε για χάρη του έρωτά της για τον Ιάσονα. Παράλληλα, μαθαίνουμε πιο πολλές λεπτομέρειες για το αιματηρό της παρελθόν. Στο κείμενο έχουν προστεθεί μέρη από το σενάριο του Πιερ-Πάολο Παζολίνι για την ταινία Μήδεια, κομμάτια από το ομώνυμο έργο του Ζαν Ανούιγ και κάποιοι στίχοι από το έργο Μήδειας Υλικό του Χάινερ Μίλερ».

Συζητώντας με τον Γιώργο Γάλλο μπροστά από ένα αγγείο όπου απεικονίζεται ο μύθος της Μήδειας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ