Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Φωτο: Βάσια Αναγνωστοπούλου
Σεπ19
 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»

Η σεζόν ξεκίνησε δυνατά με τη «Μήδεια», και εκτός από τη «Μεγάλη Χίμαιρα», αναμένουμε την «Αγριόπαπια», όπως ποτέ ξανά, και πολλές ακόμη εκπλήξεις σε πρόσωπα και έργα

Το φετινό του πρόγραμμα παρουσίασε το Θέατρο «Πορεία» της Πλατείας Βικτωρίας τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, το οποίο ουσιαστικά έχει ήδη ξεκινήσει από τις 5 Σεπτεμβρίου με τη «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, παράσταση που ξεκίνησε από τη Μικρή Επίδαυρο, κι όπου βρήκε την ιδανική του στέγη αφού έχει σημειώσει μια αναπάντεχα μεγάλη επιτυχία, η οποία θα συνεχιστεί μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.


Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου και σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου πήρε το λόγο ώστε να ξεδιπλώσει το ρεπερτόριο της 19ης θεατρικής περιόδου, η οποία ξεκινάει με την τελική φάση της «Μεγάλης Χίμαιρας» του Μ. Καραγάτση, που έχει ήδη ξεπεράσει τις 300 παραστάσεις και που μετά από τέσσερα χρόνια ολοκληρώνει στις 8 Οκτωβρίου τον κύκλο της στην Αθήνα για να ξεκινήσει την άνοιξη μια περιοδεία ανά την Ελλάδα και την Κύπρο με νέο σκηνικό και εν μέρει με νέα διανομή κι ως εκ τούτου με νέα σκηνοθετική προσέγγιση.


Η Όλια Λαζαρίδου ξεκινώντας να μιλά για το έργο «Ο κήπος του Ραπατσίνι» που ετοιμάζει, βασισμένο στο διήγημα του Αμερικανού πεζογράφου Ναθάναελ Χώθορν «Η κόρη του Ραπατσίνι», ομολόγησε ότι το «Πορεία» είναι το θέατρο όπου ονειρευόταν να το ανεβάσει. Ένας οικείος χώρος ο οποίος, όπως είπε, διαθέτει «Νοικοκυροσύνη και ζεστασιά σπιτικού, σαν να παραμερίζει ο οικοδεσπότης στον καναπέ του, για να καθίσει κι ο επισκέπτης». Μαζί της είχε τον εικαστικό και ηθοποιό Άγγελο Παπαδημητρίου, καλό της φίλο 40 ετών, για τον οποίο θυμήθηκε μια παλιά ιστορία, πώς στο παλιό του σπίτι για να περάσεις από το ένα δωμάτιο στο άλλο έπρεπε να μπεις μέσα από μια ντουλάπα. «Πάντα ονειρευόμουν να μπω στον κόσμο του Άγγελου», συμπλήρωσε, και να που φέτος συνεργάζονται καθώς εκείνος ανέλαβε τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης της. Όπως όμως υπογράμμισε η ηθοποιός και σκηνοθέτις δεν πρόκειται απλά για μια σκηνογραφία αλλά ένα ολόκληρο εικαστικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο πολυτάλαντος και αγαπητός καλλιτέχνης. Η παράσταση «Ο κήπος του Ραπατσίνι» όπου συμμετέχουν και οι νέοι ηθοποιοί (σκηνοθέτες και οι ίδιοι) Ερρίκος Μηλιάρης και Δανάη Ρούσσου, ξεκινάει στις 18 Οκτωβρίου.

 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Λήθη


Ακολούθησε αναφορά στη μεγάλη φετινή παραγωγή του θεάτρου που είναι «Η αγριόπαπια» του Ερρίκου Ίψεν, τη σκηνοθεσία της οποίας υπογράφει ο Δημήτρης Τάρλοου όπως και την νέα μετάφραση σε συνεργασία με την Έρι Κύργια. Ένα πολυσύνθετο project με δεκατέσσερις ηθοποιούς και σύγχρονη ματιά που θα περιλαμβάνει κινηματογραφημένα μέρη, με τους υπολογιστές και το Photoshop να αντικαθιστούν το φωτογραφικό θάλαμο. Τρεις μεγάλες οθόνες θα λειτουργούν παραπληρωματικά της σκηνικής δράσης, μεταφέροντας μας τα τεκταινόμενα στα ενδότερα των σπιτιών και στο κοτέτσι όπου ζουν οι πάπιες και τα υπόλοιπα πτηνά, ενώ θα εστιάζουν σε κοντινά πλάνα ανθρώπων που φωτογραφήθηκαν και υπόκεινται στην ψηφιακή επεξεργασία του Photoshop. Η θεατρική δράση θα συνυπάρχει με την κινηματογραφική, έτσι ώστε η πραγματικότητα να διαθλάται συνεχώς σε πολλαπλές εικόνες που θα συνθέτουν ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Το κοινό θα επιλέξει ποια «πραγματικότητα» θα αποφασίσει να πιστέψει. Τη διανομή απαρτίζουν σημαντικοί ερμηνευτές της παλαιότερης και της νέας γενιάς. Πρεμιέρα στις 22 Νοεμβρίου.


Για το κορυφαίο έργο του Ίψεν ο Δημήτρης Τάρλοου είπε ότι «Έχει ν' ανέβει πολλά χρόνια με ολοκληρωμένη εκδοχή. Το κοιτάμε από την πλευρά του ζωτικού ψεύδους, από τα σημαντικά ζητήματα του σήμερα αυτής της χώρας». Με αφορμή αυτή την επισήμανση παραδέχτηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις η σκέψη της κατάστασης της χώρας επηρεάζει επιλογές και προσεγγίσεις του στο θέατρο και συμπλήρωσε: «Πόσο έτοιμοι είμαστε να διώξουμε τις ψευδαισθήσεις μας και τις αυταπάτες μας, πόσα από όλα όσα υπάρχουν γύρω μας και μας φαίνονται φυσικά και φυσιολογικά θέλουμε να ανατραπούν;»

 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Το ευχαριστημένο. Φωτο: Βάσια Αναγνωστοπούλου


Αμέσως μετά πήρε τη σκυτάλη η «Λήθη» του Δημήτρη Δημητριάδη, έργο που ανεβαίνει στο «Πορεία» στις 5 Δεκεμβρίου για τρίτη φορά, σε μια νέα εκδοχή με την ηθοποιό Μαριάννα Δημητρίου. Ο Θεσσαλονικιός συγγραφέας ο οποίος ήταν παρών μίλησε για το έργο που έγραψε 20 χρόνια πριν, 20 χρόνια μετά το «Πεθαίνω σαν χώρα» όπως επισήμανε, καθώς τα δύο έργα συνδέονται ως προς το ότι έχουν ίδια θεματική, παρόλο που το ένα μιλάει για το «δημόσιο» και το άλλο για το «ιδιωτικό» ενώ η κεντρική ιδέα συνομιλεί με εκείνη της «Αγριόπαπιας». Είπε χαρακτηριστικά: «Στο βάθος και των δύο κειμένων, και πιο ουσιαστικά ή πιο εμπειρικά στη «Λήθη», τίθεται ένα ψέμα ή μια σειρά από ζωτικά ψεύδη, τα οποία εγώ τα ονομάζω «θανάσιμα». Λένε ότι η «Λήθη» είναι ένας μονόλογος άρνησης, μια απόρριψη, καταδίκη και διαγραφή ενός συνόλου αρχών και αξιών που τροφοδότησαν την ανθρωπότητα. Πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Όπως η κατάρριψη του ζωτικού ψεύδους στην «Αγριόπαπια» είναι μια θετική κίνηση, και πάντα συνδεδεμένη με την αυτοκτονία ενός ανθρώπου, και μάλιστα ενός μικρού κοριτσιού, δεν πιστεύω ότι μπορεί να καταρρίπτεται το ζωτικό ψεύδος χωρίς κόστος. Πιστεύω ότι βιώσαμε, και αναφέρομαι στο παρελθόν, ένα μηδέν. Ότι αυτές οι αξίες είναι ένα μηδέν. Άρα η κατάληξη είναι η αλληλουχία του ψεύδους. Πρέπει να γίνει μια οδυνηρή ρήξη και να ομολογηθεί, προκειμένου να γίνει αυτό το άνοιγμα που θα επιτρέψει μια νέα αρχή. Άρα, το αρνητικό που εισπράττει ένας θεατής της «Λήθης» είναι μια θετική κίνηση που θα μας βγάλει από τη σημερινή νέκρα. Δηλαδή, πρέπει να πεθάνει ο θάνατος για να γίνει μια νέα γέννα!»


Μετά από αυτή τη σύντομη αλλά ουσιαστική παρέμβαση του Δημήτρη Δημητριάδη ο Τάρλοου αναφέρθηκε στην παράσταση «Ο Αδαής και ο παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα η οποία θα παρουσιαστεί για ένα νέο κύκλο παραστάσεων μετά το Εθνικό και το Ίδρυμα Κακογιάννης από τις 16 Ιανουαρίου στο «Πορεία». Σημειωτέον ότι ο Περλέγκας συμμετέχει στην «Αγριόπαπια».

 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Μήδεια


Αλλά η πιο συγκινητική για τον ίδιο τον Τάρλοου στιγμή της παρουσίασης, ήταν όταν αναφέρθηκε σε ένα προσωπικό του όραμα που δεν είναι άλλο από τη μεταφορά στη σκηνή του βιβλίου της μητέρας του Μαρίνας Καραγάτση «Το ευχαριστημένο» στις 22 Φεβρουαρίου 2018. «Το πιο δύσκολο για έναν καλλιτέχνη είναι η ενδοσκόπηση της οικογενειακής ιστορίας. Είχα ενδοιασμούς κατ' αρχάς γι' αυτή την παράσταση. Το ζήτημα είναι κατά πόσον εγώ μπορώ να πάρω απόσταση από πρόσωπα που κινούνται μέσα μου. Θα φανεί πόσο έτοιμος είμαι να το κάνω αυτό» παραδέχτηκε πριν καλέσει τη συγγραφέα στη σκηνή να μιλήσει γι'αυτό. Εκείνη ανταποκρίθηκε κι εξέφρασε με αρκετό χιούμορ την αμηχανία της τόσο για το ότι ανεβαίνει έργο στο θέατρο του γιού της όσο και για τις επιφυλάξεις που είχε κατά πόσο μπορεί να ανέβει στο θέατρο το μυθιστόρημα της. Η διασκευή της Έρι Κύργια την διέψευσε καθώς κατάφερε να μεταφέρει στο θεατρικό κείμενο που θα χρησιμοποιηθεί τους τρεις μονολόγους από τους οποίους αποτελείται το μυθιστόρημα με θαυμαστό τρόπο, όπως μας είπε, και το μόνο που έμενε ήταν να γνωρίσει επιτέλους τον Καραγάτση, εννοώντας φυσικά τον ηθοποιό που θα ενσαρκώσει τον πατέρα της. Τότε ανέβηκε στη σκηνή ο ηθοποιός Χρήστος Μαλάκης και διαπιστώσαμε όλοι την εκπληκτική ομοιότητα του με τον συγγραφέα.

 

Μετά από αυτή την «έκπληξη» ο Τάρλοου αποκάλυψε ότι για την 20η επέτειο του θεάτρου «Πορεία», τη σεζόν 2018 – 2019 ετοιμάζει τη μεταφορά του «Γιούγκερμαν» και ο Στρατής Πασχάλης που υπέγραψε και τη διασκευή της «Μεγάλης Χίμαιρας» ήδη έχει έτοιμο ένα πρόπλασμα του έργου. Αυτό ενθουσίασε ιδιαίτερα το κοινό της συνέντευξης τύπου σε σημείο να βγει αβίαστα ένα «Ααααα» επισφραγίζοντας προκαταβολικά την επιτυχία του εγχειρήματος ...

 
Τέλος, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του «Πορεία» που μόνο μεγάλα ιδρύματα έχουν μέχρι τώρα αποτολμήσει, τη διαδικτυακή πλατφόρμα «Γίνε φίλος του θεάτρου» για την προσέλκυση συνδρομητών, μελών, υποστηρικτών και χορηγών. Μέσω της οποίας θα υπάρξει παροχή προνομίων, προσφορών, δώρων, συμμετοχή σε συζητήσεις, παρακολούθηση προβών πριν τη γενική πρόβα, μια σειρά από ιδέες που θα συμβάλουν στην θεατρική παιδεία των Αθηναίων.

 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Μεγάλη Χίμαιρα

 

Πρόγραμμα Παραστάσεων:

Μήδεια

του Ευριπίδη

Παράταση παραστάσεων από 18/9 έως 31/10

18/9, 2/10, 14/10, 15/10, 16/10, 23/10, 24/10, 30/10, 31/10

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Διασκευή - Δραματουργική επεξεργασία: Δημήτρης Καραντζάς, Θεοδώρα Καπράλου

Μουσική: Ανρί Κεργκομάρ

Σκηνικά: Ελένη Μανωλοπούλου

Επιμέλεια Σκηνικού: Νίκος Καρράς

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Χρήστος Λούλης, Μιχάλης Σαράντης

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

Η Μεγάλη Χίμαιρα

του Μ. Καραγάτση

Τελευταίες 18 παραστάσεις στην Αθήνα

Από 19/9 έως 8/10

Διασκευή: Στρατής Πασχάλης

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Κατερίνα Πολέμη

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Κίνηση - Χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου

Σκηνοθεσία κινηματογραφικού μέρους: Χρήστος Δήμας

Διανομή: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάξιμος Μουμούρης, Δημήτρης Μοθωναίος, Σμαράγδα Σμυρναίου, Ειρήνη Φαναριώτη, Καίτη Μανωλιδάκη, Δημήτρης Τάρλοου

Οι μικρές: Αναστασία Γιαννιώτη, Ειρήνη Μπρουλιδάκη, Μυρτώ Μπρουλιδάκη, Μανιώ Τάρλοου

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Ο κήπος του Ραπατσίνι. Φωτο: Χριστίνα Γεωργιάδου

 

Ο Κήπος του Ραπατσίνι

του Ναθάναελ Χώθορν

Από 18/10/2017

Μετάφραση: Στέλιος Βαφέας

Σκηνοθεσία - Διασκευή: Όλια Λαζαρίδου

Εικαστική σύνθεση - Κοστούμια - Φωτισμοί: Άγγελος Παπαδημητρίου

Πρωτότυπη Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Διανομή: Όλια Λαζαρίδου, Ερρίκος Μηλιάρης, Δανάη Ρούσσου

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Ο Αδαής και ο Παράφρων. Φωτο: Karol Jarek

 

Η Αγριόπαπια

του Ερρίκου Ίψεν

Από 22/11/2017

Μετάφραση - Δραματουργία - Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Συνεργάτις Δραματουργός: Έρι Κύργια

Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Nalyssa Green

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Σκηνοθεσία κινηματογραφικού μέρους: Χρήστος Δήμας

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα, Ελένη Μιχαηλίδου, Μάγδα Καυκούλα

Φωτογραφίες - trailer παράστασης: Βάσια Αναγνωστοπούλου

Διανομή: Θέμης Πάνου, Γιάννος Περλέγκας,Γιώργος Μπινιάρης, Γιάννης Κότσιφας, Λένα Δροσάκη, Σίσσυ Τουμάση, Άννα Μάσχα, Αντίνοος Αλμπάνης, Γιάννης Καπελέρης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Στέργιος Κοντακιώτης, Νίκος Πυροκάκος, Ανδρέας Νάτσιος, Γιάννης Γούνας

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

Λήθη

του Δημήτρη Δημητριάδη

Για 14 μόνο παραστάσεις

Από 5/12/2017

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Blaine Reininger

Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου

Φωτογραφίες - trailer παράστασης: Βάσια Αναγνωστοπούλου

Παίζει η Μαριάννα Δημητρίου

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

Όλα τα συναρπαστικά που φέτος έρχονται στο θέατρο «Πορεία»
Φωτο: Βάσια Αναγνωστοπούλου

 

Ο Αδαής και ο Παράφρων

του Τόμας Μπέρνχαρντ

Από 16/01/2018

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας

Σκηνικά - Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα

Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Βίντεο: Ιάσονας Αρβανιτάκης

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου

Σχεδιασμός κομμώσεων: Χρόνης Τζήμος

Σχεδιασμός ήχου: Δημήτρης Τσούκας, Γιώργος Μιχαλόπουλος

Φωνητική διδασκαλία: Ευαγγελία Καρακατσάνη

Διανομή: Ανθή Ευστρατιάδου, Γιάννης Καπελέρης, Χρήστος Μαλάκης, Γιάννος Περλέγκας

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

Το Ευχαριστημένο

της Μαρίνας Καραγάτση

Από 22/2/2018

Διασκευή: Έρι Κύργια

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Nalyssa Green

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα, Θωμαΐς Γκερλεκτσή

Φωτογραφίες - trailer παράστασης: Βάσια Αναγνωστοπούλου

Διανομή: Καίτη Μανωλιδάκη, Σίσσυ Τουμάση, Σμαράδγα Σμυρναίου, Ειρήνη Δράκου, Χρήστος Μαλάκης

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 

 

ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Πλατεία Βικτωρίας

2108210991, 2108210082

www.poreiatheatre.com

 

σχόλια
Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού
 
 
 
 
I WAS THERE
I WAS THERE