Στο πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα και σε μια σπιντάτη παράσταση στην Πειραματική

Tο πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα και μια κεφάτη παράσταση στην Πειραματική Σκηνή Facebook Twitter
Στο Δε Φάιναλ Θολούθιον, με κεντρικό στοιχείο το εύρημα του rewind στη ζωή μας, «που περνά σαν ταινία μπροστά στα μάτια μας» σε μια δύσκολη στιγμή, οι συγγραφείς αναλογίζονται τι πήγε λάθος και αναρωτιούνται αν όντως θα μπορούσε κάτι να διορθωθεί. Φωτ.: Θεόφιλος Τσίμας
0

Δε Φάιναλ Θολούθιον

Εθνικό Θέατρο - Πειραματική Σκηνή

Είναι πραγματικά ευχάριστο να βλέπεις την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου να επιστρέφει στις ένδοξες μέρες που γνώρισε επί Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη και να επιτελεί αυτόν ακριβώς τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε: καλλιτεχνικές ζυμώσεις, δημιουργικά ρίσκα, πειραματισμός, φρέσκες, τολμηρές, καινοτόμες ιδέες.

Υπό την καλλιτεχνική επίβλεψη του Γιώργου Κουτλή (θα ακολουθήσουν η Κατερίνα Γιαννοπούλου και η Ελένη Ευθυμίου τις δύο προσεχείς σεζόν) η Πειραματική προτείνει φέτος πέντε νέα έργα και μια σειρά άλλων δράσεων, όπως τα θεατρικά αναλόγια που παρουσιάζονται αυτές τις μέρες, εστιάζοντας σε δημιουργούς νεοεμφανιζόμενους που αναζητούν τη φωνή τους και σίγουρα κάτι έχουν να μας πουν.

Το Δε Φάιναλ Θολούθιον, που αντλεί υλικό από τα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako (aka Βασίλη Μαγουλιώτη), δεν στερείται πρωτοτυπίας, παρόλο που ακουμπά καταστάσεις γνώριμες σε όλους.

Ακόμα κι αν η «δραματουργία της κρίσης» έχει πολυφορεθεί τα τελευταία χρόνια, με αρκετές παραστάσεις βασισμένες σε σύγχρονα κείμενα, από δραματικά έως εντελώς σατιρικά, να αφορούν τα δεινά και τα αδιέξοδα των νέων που μεγάλωσαν, ενηλικιώθηκαν και βγήκαν στην αγορά εργασίας μέσα στα χρόνια της κρίσης, το Δε Φάιναλ Θολούθιον, που αντλεί υλικό από τα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako (aka Βασίλη Μαγουλιώτη), δεν στερείται πρωτοτυπίας, παρόλο που ακουμπά καταστάσεις γνώριμες σε όλους.

I Was There Facebook Twitter
Το Δε Φάιναλ Θολούθιον αφορά τα δεινά και τα αδιέξοδα των νέων που μεγάλωσαν, ενηλικιώθηκαν και βγήκαν στην αγορά εργασίας μέσα στα χρόνια της κρίσης. Φωτ.: Θεόφιλος Τσίμας

Με κεντρικό στοιχείο το εύρημα του rewind στη ζωή μας, «που περνά σαν ταινία μπροστά στα μάτια μας» σε μια δύσκολη στιγμή, οι συγγραφείς αναλογίζονται τι πήγε λάθος και αναρωτιούνται αν όντως θα μπορούσε κάτι να διορθωθεί, οι επτά νεαροί ηθοποιοί (Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Τάσος Ροδοβίτης, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Αφροδίτη Σόβολου, Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής) αλωνίζουν αεικίνητοι στη σκηνή, εναλλάσσοντας πρόσωπα και καταστάσεις, και ο σκηνοθέτης Σωτήρης Ρουμελιώτης στήνει μια κεφάτη, ευχάριστη και με ρυθμό παράσταση που κυλάει σαν νεράκι. Και όλο αυτό που γίνεται στην Πειραματική Σκηνή είναι η καλύτερη απάντηση σε κάθε προσπάθεια απαξίωσης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Δε Φάιναλ Θολούθιον» εδώ 

(σ.σ. αυτές τις μέρες το Εθνικό Θέατρο τελεί υπό κατάληψη εξαιτίας της υποβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών)

— Αλέξανδρος Διακοσάββας

Brown Sugar Pizza πάρτι

Bronco, Πέμπτη 2/2

I Was There Facebook Twitter
Στο Bronco κάθε Πέμπτη βράδυ στήνεται μια πολύ ξεχωριστή φάση με μουσικές που απαιτούν booze και δίνουν motivation για να κουνηθείς.

Ω, ναι, αυτό είναι το πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα. Στο Κολωνάκι, σε μία από τις ανηφόρες της οδού Πλουτάρχου, όπου βρίσκεται σκαρφαλωμένο το Bronco. Εκεί κάθε Πέμπτη βράδυ στήνεται μια πολύ ξεχωριστή φάση με μουσικές που απαιτούν booze και δίνουν motivation για να κουνηθείς.

Οι ηλικίες των θαμώνων μικρές, όλοι τους γύρω στα είκοσι με είκοσι-δύο. Είναι γύρω στις δώδεκα, γίνεται το αδιαχώρητο και ο DJ δίνει beats που ταρακουνάνε, Snoop Dog, Drake, Eminem, Asap Rocky. Ο κόσμος χορεύει non-stop. Η ελληνική trap και οι πίτσες που ακολουθούν λίγο αργότερα προκαλούν πανζουρλισμό: όμορφες, νεανικές φάτσες με ιδιαίτερα outfits, αρπάζουν από ένα κομμάτι πίτσα και το συνοδεύουν με τα σφηνάκια που βγαίνουν πάνω σε σανίδες του σερφ.

Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young, ο οποίος, παίζοντας χρόνια μουσική στα κλαμπ, αποφάσισε το 2017 να διοργανώσει τα δικά του events με τη βοήθεια των φίλων του.

Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young, ο οποίος, παίζοντας χρόνια μουσική στα κλαμπ, αποφάσισε το 2017 να διοργανώσει τα δικά του events με τη βοήθεια των φίλων του. «Θέλαμε να διασκεδάζουμε με τον τρόπο μας, αυτός ήταν και ο λόγος που ξεκινήσαμε τα πάρτι», λέει.

I Was There Facebook Twitter
Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young.

«Τις Πέμπτες κάνουμε πάρτι που ταιριάζουν στα μέτρα μας. Προσωπικά, λατρεύω τη μουσική και το φαγητό και αποφάσισα να τα συνδυάσω. Αυτά τα πάρτι έχουν μέσα τους τη μουσική κουλτούρα με την οποία μεγαλώσαμε, μαζί με το nightlife που γνωρίσαμε παίζοντας σε πολλά κλαμπ της πόλης. Είδαμε ότι αυτό που θέλαμε να βιώσουμε ως εμπειρία έλειπε και το δημιουργήσαμε μόνοι μας». Τα events στο Bronco είναι μοναδικά, όπως και η συνθήκη του να χορεύεις και να μοιράζεσαι το φαγητό σου, ειδικά την πίτσα σου, με αγνώστους. Όλα αυτά σε φέρνουν πιο κοντά στον διπλανό σου, κάνεις γνωριμίες, διασκεδάζεις. Το δύσκολο είναι να αποχωρήσεις, γιατί τα πάρτι μαζεύουν τόσο κόσμο, που η έξοδος από το μαγαζί θέλει λίγη υπομονή….

Bronco, Πλουτάρχου 10, Αθήνα

Instagram: @brownsugarpizza

TikTok: @brownsugarpizza

— Μίνα Καλογερά

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Θέατρο / Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές και προκαλεί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στο κοινό; Μήπως η μαζική προσέλευση πολλές φορές υπονομεύει την παράσταση; Το sold-out στην Επίδαυρο είναι συχνά αμφιλεγόμενο. Πολλοί το περιφρονούν, αλλά όλοι το επιθυμούν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βίκυ Μαραγκοπούλου

Θέατρο / Η Βίκυ Μαραγκοπούλου έκανε το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας case study

Η θρυλική καλλιτεχνική διευθύντρια ανέλαβε να στήσει και να τρέξει το Διεθνές Φεστιβάλ σε μια πόλη και μια χώρα χωρίς προηγούμενη παράδοση στον σύγχρονο χορό. Με τη δουλειά της έδωσε φόρα στους Έλληνες χορογράφους στο διεθνές πεδίο και σήμερα, στην πρώτη αυτοβιογραφική της συνέντευξη, αφηγείται μια πλούσια διαδρομή στον κόσμο της τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Απώλειες / Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Ο θεατρικός σκηνοθέτης που πέθανε σήμερα σε ηλικία 83 ετών είχε μιλήσει στη LiFO με αφορμή το έργο του Ευγένιου Ο’Νιλ «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» που σκηνοθέτησε το 2017 για το Εθνικό Θέατρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗΣ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Το φετινό καλοκαίρι θα το θυμόμαστε για χρόνια για τον παρατεταμένο καύσωνα και την «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου. Οι δύο παραστάσεις της στην Επίδαυρο συζητήθηκαν όσο λίγες, ενθουσίασαν, προκάλεσαν σχόλια και αντιδράσεις, έδωσαν ερμηνείες συγκλονιστικές, όπως αυτή της Έβελυν Ασουάντ που, ως Κασσάνδρα, συντάραξε με το αραβικό μοιρολόι και έκανε πολύ κόσμο να ψάξει το όνομά της.
M. HULOT
Η Στεφανία Γουλιώτη θα χωρίσει 100 φορές μέσα σε 24 ώρες

Θέατρο / Η Στεφανία Γουλιώτη θα χωρίσει 100 φορές μέσα σε 24 ώρες

Ενώ βρίσκεται σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα με τον «Ηρακλή Μαινόμενο», προετοιμάζεται ήδη σωματικά και –κυρίως– ψυχικά για έναν αδιανόητο θεατρικό μαραθώνιο: τον Οκτώβριο θα αναμετρηθεί με 100 άντρες ή non-binary/queer άτομα στην παράσταση «The Second Woman», για τις ανάγκες της οποίας θα βρίσκεται επί 24 συνεχόμενες ώρες στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Πλούτος» του Αριστοφάνη: Η φαντασία στην εξουσία

Αρχαίο Δράμα Explained / «Πλούτος» του Αριστοφάνη: Η φαντασία στην εξουσία

Τι κρύβεται πίσω από τη φαντασίωση του ξαφνικού πλουτισμού των φτωχών Αθηναίων που παρουσιάζεται στο κείμενο του Αριστοφάνη. Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του «Πλούτου».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Το τέλος είναι εδώ (και ο Αισχύλος το είχε προβλέψει)

Θέατρο / Το τέλος είναι εδώ (και ο Αισχύλος το είχε προβλέψει)

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου που έκανε πρεμιέρα στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο δεν συνομιλεί μονάχα με το υπαρξιακό έρεβος του τραγικού, σμιλεύοντας τα πετρώματα του ασυνειδήτου σε εκθαμβωτικές εικόνες. Αφηγείται ταυτόχρονα την ιστορία του θεάτρου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ