Στο πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα και σε μια σπιντάτη παράσταση στην Πειραματική

Tο πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα και μια κεφάτη παράσταση στην Πειραματική Σκηνή Facebook Twitter
Στο Δε Φάιναλ Θολούθιον, με κεντρικό στοιχείο το εύρημα του rewind στη ζωή μας, «που περνά σαν ταινία μπροστά στα μάτια μας» σε μια δύσκολη στιγμή, οι συγγραφείς αναλογίζονται τι πήγε λάθος και αναρωτιούνται αν όντως θα μπορούσε κάτι να διορθωθεί. Φωτ.: Θεόφιλος Τσίμας
0

Δε Φάιναλ Θολούθιον

Εθνικό Θέατρο - Πειραματική Σκηνή

Είναι πραγματικά ευχάριστο να βλέπεις την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου να επιστρέφει στις ένδοξες μέρες που γνώρισε επί Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη και να επιτελεί αυτόν ακριβώς τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε: καλλιτεχνικές ζυμώσεις, δημιουργικά ρίσκα, πειραματισμός, φρέσκες, τολμηρές, καινοτόμες ιδέες.

Υπό την καλλιτεχνική επίβλεψη του Γιώργου Κουτλή (θα ακολουθήσουν η Κατερίνα Γιαννοπούλου και η Ελένη Ευθυμίου τις δύο προσεχείς σεζόν) η Πειραματική προτείνει φέτος πέντε νέα έργα και μια σειρά άλλων δράσεων, όπως τα θεατρικά αναλόγια που παρουσιάζονται αυτές τις μέρες, εστιάζοντας σε δημιουργούς νεοεμφανιζόμενους που αναζητούν τη φωνή τους και σίγουρα κάτι έχουν να μας πουν.

Το Δε Φάιναλ Θολούθιον, που αντλεί υλικό από τα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako (aka Βασίλη Μαγουλιώτη), δεν στερείται πρωτοτυπίας, παρόλο που ακουμπά καταστάσεις γνώριμες σε όλους.

Ακόμα κι αν η «δραματουργία της κρίσης» έχει πολυφορεθεί τα τελευταία χρόνια, με αρκετές παραστάσεις βασισμένες σε σύγχρονα κείμενα, από δραματικά έως εντελώς σατιρικά, να αφορούν τα δεινά και τα αδιέξοδα των νέων που μεγάλωσαν, ενηλικιώθηκαν και βγήκαν στην αγορά εργασίας μέσα στα χρόνια της κρίσης, το Δε Φάιναλ Θολούθιον, που αντλεί υλικό από τα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako (aka Βασίλη Μαγουλιώτη), δεν στερείται πρωτοτυπίας, παρόλο που ακουμπά καταστάσεις γνώριμες σε όλους.

I Was There Facebook Twitter
Το Δε Φάιναλ Θολούθιον αφορά τα δεινά και τα αδιέξοδα των νέων που μεγάλωσαν, ενηλικιώθηκαν και βγήκαν στην αγορά εργασίας μέσα στα χρόνια της κρίσης. Φωτ.: Θεόφιλος Τσίμας

Με κεντρικό στοιχείο το εύρημα του rewind στη ζωή μας, «που περνά σαν ταινία μπροστά στα μάτια μας» σε μια δύσκολη στιγμή, οι συγγραφείς αναλογίζονται τι πήγε λάθος και αναρωτιούνται αν όντως θα μπορούσε κάτι να διορθωθεί, οι επτά νεαροί ηθοποιοί (Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Τάσος Ροδοβίτης, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Αφροδίτη Σόβολου, Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής) αλωνίζουν αεικίνητοι στη σκηνή, εναλλάσσοντας πρόσωπα και καταστάσεις, και ο σκηνοθέτης Σωτήρης Ρουμελιώτης στήνει μια κεφάτη, ευχάριστη και με ρυθμό παράσταση που κυλάει σαν νεράκι. Και όλο αυτό που γίνεται στην Πειραματική Σκηνή είναι η καλύτερη απάντηση σε κάθε προσπάθεια απαξίωσης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Δε Φάιναλ Θολούθιον» εδώ 

(σ.σ. αυτές τις μέρες το Εθνικό Θέατρο τελεί υπό κατάληψη εξαιτίας της υποβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών)

— Αλέξανδρος Διακοσάββας

Brown Sugar Pizza πάρτι

Bronco, Πέμπτη 2/2

I Was There Facebook Twitter
Στο Bronco κάθε Πέμπτη βράδυ στήνεται μια πολύ ξεχωριστή φάση με μουσικές που απαιτούν booze και δίνουν motivation για να κουνηθείς.

Ω, ναι, αυτό είναι το πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα. Στο Κολωνάκι, σε μία από τις ανηφόρες της οδού Πλουτάρχου, όπου βρίσκεται σκαρφαλωμένο το Bronco. Εκεί κάθε Πέμπτη βράδυ στήνεται μια πολύ ξεχωριστή φάση με μουσικές που απαιτούν booze και δίνουν motivation για να κουνηθείς.

Οι ηλικίες των θαμώνων μικρές, όλοι τους γύρω στα είκοσι με είκοσι-δύο. Είναι γύρω στις δώδεκα, γίνεται το αδιαχώρητο και ο DJ δίνει beats που ταρακουνάνε, Snoop Dog, Drake, Eminem, Asap Rocky. Ο κόσμος χορεύει non-stop. Η ελληνική trap και οι πίτσες που ακολουθούν λίγο αργότερα προκαλούν πανζουρλισμό: όμορφες, νεανικές φάτσες με ιδιαίτερα outfits, αρπάζουν από ένα κομμάτι πίτσα και το συνοδεύουν με τα σφηνάκια που βγαίνουν πάνω σε σανίδες του σερφ.

Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young, ο οποίος, παίζοντας χρόνια μουσική στα κλαμπ, αποφάσισε το 2017 να διοργανώσει τα δικά του events με τη βοήθεια των φίλων του.

Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young, ο οποίος, παίζοντας χρόνια μουσική στα κλαμπ, αποφάσισε το 2017 να διοργανώσει τα δικά του events με τη βοήθεια των φίλων του. «Θέλαμε να διασκεδάζουμε με τον τρόπο μας, αυτός ήταν και ο λόγος που ξεκινήσαμε τα πάρτι», λέει.

I Was There Facebook Twitter
Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young.

«Τις Πέμπτες κάνουμε πάρτι που ταιριάζουν στα μέτρα μας. Προσωπικά, λατρεύω τη μουσική και το φαγητό και αποφάσισα να τα συνδυάσω. Αυτά τα πάρτι έχουν μέσα τους τη μουσική κουλτούρα με την οποία μεγαλώσαμε, μαζί με το nightlife που γνωρίσαμε παίζοντας σε πολλά κλαμπ της πόλης. Είδαμε ότι αυτό που θέλαμε να βιώσουμε ως εμπειρία έλειπε και το δημιουργήσαμε μόνοι μας». Τα events στο Bronco είναι μοναδικά, όπως και η συνθήκη του να χορεύεις και να μοιράζεσαι το φαγητό σου, ειδικά την πίτσα σου, με αγνώστους. Όλα αυτά σε φέρνουν πιο κοντά στον διπλανό σου, κάνεις γνωριμίες, διασκεδάζεις. Το δύσκολο είναι να αποχωρήσεις, γιατί τα πάρτι μαζεύουν τόσο κόσμο, που η έξοδος από το μαγαζί θέλει λίγη υπομονή….

Bronco, Πλουτάρχου 10, Αθήνα

Instagram: @brownsugarpizza

TikTok: @brownsugarpizza

— Μίνα Καλογερά

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ