Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ

0

Σε τι χρειάζονται στα ιόντα οι νυχτοφύλακες; Όπου νυχτοφύλακες, εμείς το κοινό που ψάχνοντας πάνω και κάτω από τη σκηνή το καινό, πολλές φορές πέφτουμε στο κενό. Σαν σβησμένα ιόντα.

Αυτό σκεφτόμουν καθώς πήγαινα να παρακολουθήσω τη πρεμιέρα του ΙΟΝ του χορευτή και χορογράφου Χρήστου Παπαδόπουλου, του οποίου η κενταυρίσια φιγούρα υπό την μπαγκέτα του Δημήτρη Παπαϊωάννου στην τελετή έναρξης το 2004 μου είχε εγγραφεί ανεξίτηλα στο φαντασιακό, όπως φαντάζομαι και στους περισσότερους.

Κι αν ο once in a lifetime ιονισμός αυτής της χρονολογίας αποφορτίστηκε, κατασυκοφαντήθηκε και σχεδόν διαλύθηκε σε κομμάτια κι αποσπάσματα από την άρρωστη ελληνική πανίδα και τη φούσκα της κρίσης που φουριόζα ήρθε στο προσκήνιο, ο ιονισμός της παράστασης που ετοίμασαν ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ο δραματουργός της παράστασης Τάσος Κούκουτας, ο ηλεκτρονικός μάγιστρος Coti k και η εξαιρετικής υφής χορευτική ομάδα με φόρτισε με ένα τρόπο που δεν περίμενα.

Στο νταρκ ρουμ της ανθρώπινης ύπαρξης είμαστε όλοι μαζί κι ένας ένας. Βουτάμε στα σκοτ-άδεια, αναζητώντας ο καθένας αυτό που του λύπη. Το φως βρίσκεται πάντα εκεί.

Μπορεί παροδικά να μεταμορφώνεται σε μαύρο ήλιο και να ρίχνει βαριά τη σκιά του πάνω μας αλλά σημασία έχει να θυμάσαι πως αν καταφέρεις και κρατήσεις σφιχτά στη φούχτα σου τη φωτίτσα του δικού σου προσωπικού ιόντος και επιμείνεις στην κίνηση, στην οποιαδήποτε κίνηση, όχι ως παροξυσμικός μητροπολιτικός δερβίσης αλλά ως ένα μεταταρκοφσκικό ιόν, τότε κάτι θα έχει διασωθεί.

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Κάτι ήδη έχει διασωθεί. Κι αυτό είναι η πολλές φορές εμβαπτισμένη σε δίσεκτα φορτία σάρκα, που γεμάτη χαρμολύπη ταλαντεύεται ανάμεσα στο κάψιμο και στη διάρκεια. Η διαδικασία δεν είναι εύκολη όπως τίποτα απ' ό,τι απαρτίζει αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινη κατάσταση.

 

Μικρές «μετά το πείσεις» γύρω από τον πυρήνα σου, απαλά τραντάγματα καθώς ιονίζεις τον πυρήνα σου και βαδίζεις στον παράξενο και -ας το παραδεχθούμε - άγνωστο και χωρίς νόημα προορισμό σου. Σημασία έχει να ιονίζεις και να κινείσαι. Να κινείσαι και να ιονίζεις.

Κάπως έτσι είχαν τα πράγματα χθες και πάνω στη σκηνή (και κάτω από τη σκηνή, ποτέ μη το ξεχνάς αυτό). Αν περίμενες να δεις επτάκερους μονόκερους και πτολεμαίους φύλαρχους του hype, εσύ θα απογοητευτείς. Η παράσταση λειτουργεί σαν ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα. Κι όμως τόσο φορτισμένα! Και τόσο απλά.

Γιατί τίποτα δεν είναι πιο φορτισμένο κι απλό από τη ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη που μεταξύ εφέσεως και αφέσεως επιμένει να κινείται, να κινείται, να κινείται.

Να θυμάσαι: η ζωή μπορεί να μην έχει κανένα απολύτως νόημα όταν το ψάχνεις σε μάταιες πόρπες χρυσές ενώ αυτό σε περιμένει να κινηθείς, να ιονιστείς και να το προσπεράσεις γιατί απέναντι σε περιμένουν τα υπόλοιπα ιόντα.

Να φω(ρ)τιστείτε.

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ Τζόαν Κόπτζεκ: «O Ζίζεκ κρατά ζωντανή τη θεματολογία της ψυχανάλυσης όλα αυτά τα χρόνια»

Θέατρο / Τζόαν Κόπτζεκ: «O Ζίζεκ κρατά ζωντανή τη θεματολογία της ψυχανάλυσης»

Η κορυφαία Αμερικανίδα φιλόσοφος και ψυχαναλύτρια συζητά με τον συνθέτη Χαράλαμπο Γωγιό πριν από την εμφάνισή της στη διημερίδα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ για τη νέα όπερα του συνθέτη «Ο θάνατος του Άντονυ».
THE LIFO TEAM
Αγορίτσα Οικονόμου: Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω απεριόριστα την Κοκκίδου

Θέατρο / Αγορίτσα Οικονόμου: «Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω την Κοκκίδου»

Η ηθοποιός που υποδύεται τη Μαρία στη μιούζικαλ διασκευή της ταινίας του Οικονομίδη εξηγεί γιατί απέφυγε να δει την ταινία και μιλά για τον ρόλο της ως σταυροδρόμι γυναικείας υποτίμησης και επανάστασης.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΟΡΘΩΘΗΚΕ- Πόσο διαφέρει η «Στέλλα» σε σκηνοθεσία Γ. Περλέγκα από την ταινία του Κακογιάννη;

The Review / Πόσο διαφέρει η «Στέλλα» σε σκηνοθεσία Γ. Περλέγκα από την ταινία του Κακογιάννη;

Ο Χρήστος Παρίδης και η Χριστίνα Γαλανοπούλου, διευθύντρια σύνταξης του φεμινιστικού microsite ampa του LIFO.gr, συζητάνε για την παράσταση «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ: Η παθογένεια και το μεγαλείο της μικροαστικής οικογένειας σε ένα μοναδικό μουσικό έργο στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο / «Σπιρτόκουτο The Musical»: Η πυριτιδαποθήκη της μικροαστικής οικογένειας στη σκηνή της Στέγης

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος συζητούν για το χρονικό δημιουργίας του (μιούζικαλ) «Σπιρτόκουτου» είκοσι χρόνια μετά τη θρυλική ταινία.
M. HULOT
Μπένος-Χαλκιάς: Οι πρωταγωνιστές του Παπακαλιάτη στην πρώτη τους κοινή συνέντευξη

Οθόνες / Μπένος-Χαλκιάς: Οι πρωταγωνιστές του Παπακαλιάτη στην πρώτη τους κοινή συνέντευξη

Οι δύο νεαροί ηθοποιοί του «Maestro», της πρώτης ελληνικής σειράς που θα προβληθεί μέσω της streaming πλατφόρμας του Netflix, έχουν διαφορετική αφετηρία, όμως οι δρόμοι τους διασταυρώνονται συχνά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Την πόρτα της γελοιότητας την περνά κανείς πάρα πολύ εύκολα»

Χορός / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Την πόρτα της γελοιότητας την περνά κανείς πολύ εύκολα»

Θα είναι η τελευταία φορά που θα συμμετάσχει ο ίδιος «με σάρκα και αίμα» στη δική του δουλειά, δηλώνει ο Έλληνας δημιουργός για το νέο του έργο που έχει τίτλο «INK» και θα κάνει πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής τον Ιανουάριο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Δάκρυα και αίμα: «Ο Πύργος του Κυανοπώγωνα» στη Λυρική

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Δάκρυα και αίμα: «Ο Πύργος του Κυανοπώγωνα» στη Λυρική

Το σκοτεινό, αιμοσταγές αριστούργημα του Μπέλα Μπάρτοκ θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2023 στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μουσική διεύθυνση Βασίλη Χριστόπουλου, σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση και σκηνικά-κοστούμια του Λέσλι Τράβερς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΚΡΙΣ ΡΑΝΤΑΝΟΦ

Θέατρο / Κρις Ραντάνοφ: «Από μια μικρή πόλη της Βουλγαρίας βρέθηκα ξαφνικά στο κόκκινο χαλί»

Από τις πιο ευγενικές και χαμογελαστές παρουσίες του ελληνικού θεάτρου, ο ηθοποιός μιλά για τα παιδικά του χρόνια στη Βουλγαρία του «Παραπετάσματος», τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα και τα συναρπαστικά πρότζεκτ που τον απασχολούν σήμερα - από την παράσταση του Εθνικού «Τα φώτα της πόλης/Τσάρλι Τσάπλιν» μέχρι την ταινία «Dodo» του Πάνου Κούτρα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ