Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Summer Preview – Θέατρο Facebook Twitter
0

Η μέρα που το Φεστιβάλ Αθηνών ανακοίνωσε το φετινό του πρόγραμμα, σηματοδοτώντας την έναρξη του πολιτιστικού καλοκαιριού και το τέλος της πολύμηνης καλλιτεχνικής νέκρωσης, ήταν μέρα χαράς για όλους τους θεατρόφιλους. Έπειτα από τόνους ψηφιακών δεδομένων που ξοδεύτηκαν στα live streaming, με το άνοιγμα των υπαίθριων θεατρικών χώρων να έχει οριστεί στις 28/5 και τη μέγιστη χωρητικότητα στο 50%, το ελεύθερο θέατρο έχει να προτείνει, ίσως για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση, αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα ‒νέες παραστάσεις αλλά και επαναλήψεις‒ που κατάφεραν να βρουν στέγη σε κάποιο open air space ή στα περιφερειακά φεστιβάλ, για να εξασφαλίσουν τη φυσική παρουσία του κοινού.

Αφήνοντας έξω από την παρακάτω λίστα τις παραστάσεις που θα ανέβουν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, στην Πειραιώς 260, τη μικρή ή τη μεγάλη Επίδαυρο (θα επανέλθουμε προσεχώς σε σχετικά αφιερώματα), ανατρέξαμε σε όσα έχουν ανακοινώσει οι θεατρικές επιχειρήσεις, με πολλές ημερομηνίες και το πλήρες πρόγραμμα των φεστιβάλ να εκκρεμούν και με την ευχή, φυσικά, να μην υπάρξουν άλλες αναβολές ή ακυρώσεις λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων.

Χωρίς αμφιβολία, η μεγάλη παραγωγή του καλοκαιριού είναι το 1821 – Η επιθεώρηση των Δημήτρη Καραντζά και Φοίβου Δεληβοριά, που παρουσιάσαμε εκτενώς σε προηγούμενο τεύχος, θα κάνει πρεμιέρα στο Βεάκειο στις 4/6 και θα παίζεται κάθε Παρασκευοσαββατοκύριακο του Ιουνίου και Ιουλίου. Επιστροφή σε ένα λαοφιλές είδος που το κοινό έχει μεγάλη ανάγκη, μεγαλειώδης διανομή και αναμονή για να δούμε πώς θα κυλήσει το φιλόδοξο κάλεσμα ενός μεγάλου κοινού σε σταθερές μέρες, ώρες και χώρο που δεν συνηθίζεται τα καλοκαίρια (εκτός, ίσως, από τις παραγωγές στο Δελφινάριο).

1821 – Η επιθεώρηση Facebook Twitter
«1821 – Η επιθεώρηση» των Δημήτρη Καραντζά και Φοίβου Δεληβοριά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στην κωμωδία που γνωρίζει καλά και στο επίκαιρο στοιχείο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του ’21 ποντάρει και ο Λάκης Λαζόπουλος με το Περιμένοντας τον Καραïσκάκη. Πρόκειται για ένα δικό του κείμενο με θέμα τη μορφή του αγωνιστή μέσα από τα μάτια δυο ανθρώπων της εποχής του που θα σκηνοθετήσει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σε μια παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κοσμου που θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα. Μαζί του στη σκηνή η Ελένη Ουζουνίδου και ο Σπύρος Γραμμένος, που έχει αναλάβει τη μουσική σύνθεση και επιμέλεια της παράστασης.

686
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Από την εποποιία του 1821 αντλεί τη θεματική του και το νέο έργο Φιλική Εταιρεία ‒ Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη και πρωτότυπο κείμενο της ίδιας και του Άρη Ασπρούλη. Συνδυασμός ιστορικών γεγονότων και μυθοπλασίας, με επίκεντρο τις ζωές των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρείας, η παράσταση του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου και να περιοδεύσει το καλοκαίρι του 2021 στους ανοιχτούς χώρους των εννέα μουσείων του ΠΙΟΠ. Θα δοθεί παράσταση και στο Ιστορικό Αρχείο του Ιδρύματος στην Αθήνα, με δωρεάν είσοδο για το κοινό.

Η θεατρική διασκευή του διηγήματος Λουκής Λάρας (1883) του Δημητρίου Βικέλα είναι η πρόταση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και του καλλιτεχνικού του διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη για τον εορτασμό της επετείου. Μια παράσταση για τους αντι-ήρωες της Ιστορίας, με τον Μανώλη Μαυροματάκη στον ομώνυμο ρόλο, που πρόκειται να ξεκινήσει την περιοδεία της στις 28/6. Ο Γιοβανίδης υπογράφει επίσης τη σκηνοθεσία στην παράσταση MANTΩ: La bella Greca σε κείμενο της Θεοδώρας Καπράλου, αφιερωμένο στη Μαντώ Μαυρογένους.

Λουκής Λάρας Facebook Twitter
Λουκής Λάρας

Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια του Τηλέμαχου Τσαρδάκα είναι μια ιστορία αγάπης και ενηλικίωσης για τις μεγάλες προσδοκίες και τη σκληρή πραγματικότητα με φόντο τη μικρή κοινωνία της επαρχίας, τις παραλίες του καλοκαιριού και την ξέγνοιαστη εποχή της αθωότητας. Ο εφηβικός έρωτας της Λίλας Μπακλέση και του Κωνσταντίνου Μπιμπή επιστρέφει για τρίτη χρονιά, μετά από διεθνή και εγχώρια περιοδεία, στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη (για επτά παραστάσεις: 29, 30, 31/5 & 1, 7, 8, 14/6).

Η επιστροφή της πάντα ενδιαφέρουσας θεατρικής ομάδας C for Circus γίνεται με τον Γλάρο του Τσέχοφ που έχει αναλάβει να σκηνοθετήσει ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης. Ανήσυχη και απαυδησμένη από το πολύμηνο lockdown, η ομάδα κάνει πρόβες ήδη εδώ και καιρό, ακόμα και στον Βοτανικό Κήπο, χωρίς να έχει ανακοινωθεί προς το παρόν πού θα ανέβει η παράσταση, στοιχείο που προσδίδει έξτρα πόντους ενδιαφέροντος στο εγχείρημά τους και αποκαλύπτει πολλά για τη νέα θεατρική πραγματικότητα που διαμορφώνεται εν καιρώ πανδημίας (προβλεπόμενη πρεμιέρα τον Ιούνιο).

Ο Γλάρος Facebook Twitter
Ο «Γλάρος» από την ομάδα C for Circus. Φωτ.: Στέλιος Χουστουλάκης

Περιοδεία θα κάνει και η σοφόκλεια Αντιγόνη του Σάββα Στρούμπου (μτφρ. Δημήτρης Δημητριάδης), μια παράσταση που επίσης έχει δουλευτεί πολύ τα τελευταία τρία χρόνια, κατά τη συνήθη μέθοδο μελέτης που ακολουθεί η ομάδα Σημείο Μηδέν και ο ταλαντούχος σκηνοθέτης. Την εκδοχή β’ θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε σε επιλεγμένους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα (27/8 Ελευσίνα, στο πλαίσιο των Αισχυλείων, το πλήρες πρόγραμμα της περιοδείας θα ανακοινωθούν σύντομα).

Ο Σαίξπηρ του φετινού καλοκαιριού θα είναι ο Οθέλος σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια, με τον Γιάννη Μπέζο και τον ίδιο τον Χειλάκη να ηγούνται της διανομής. Σίγουρος σταθμός της περιοδείας είναι το Ηρώδειο, στις 26 και 27/8.

Το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει Το Γεφύρι της Άρτας σε νέα δραματουργία και σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη και πρωτότυπη μουσική σύνθεση από τον Θοδωρή Αμπαζή. Η παράσταση, που συνδυάζει αφήγηση, ζωντανή μουσική απόδοση από μικρό μουσικό σύνολο, χορό και ακροβασία, πρόκειται να κάνει πρεμιέρα στις 20 και 21 Ιουλίου στον φυσικό της χώρο, το Γεφύρι της Άρτας, στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», και θα ακολουθήσει περιοδεία, της οποίας οι σταθμοί θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η Κληρονομιά. Facebook Twitter
Η Κληρονομιά. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Άλλες παραστάσεις που έχουν ανακοινώσει ήδη ότι θα περιοδεύσουν είναι δύο παραγωγές του Από Μηχανής Θεάτρου, το Δάνειο του Ισπανού Τζόρντι Γκαλθεράν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, με τους Σωτήρη Χατζάκη και Δημήτρη Μυλωνά, και η Κληρονομιά του Μαριβό, σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη. Επίσης, η Ιστορία χωρίς όνομα του Στέφανου Δάνδολου, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, με τον Τάσο Νούσια και την Μπέτυ Λιβανού (28-31/5 Βεάκειο, 11-12/6 Θέατρο Πέτρας, 18-19/6 Θέατρο Βράχων), το Νυφικό Κρεβάτι του Ολλανδού Γιαν Ντε Χάρτογκ, σε διασκευή των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Aποστόλου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, με πρωταγωνιστές την Πηνελόπη Αναστασοπούλου και τον Ορέστη Τζιόβα [17/6 Ελληνίς Cinemax, 22/6 Βεάκειο, 30/6 Δημοτικό θέατρο του Άλσους (Δ. Κιντής) - Ηλιούπολη, 6/7 Κηποθέατρο Παπάγου, 7/7 Κηποθέατρο Νίκαιας, 8/7, 8/9 Θέατρο Πέτρας, μεταξύ άλλων) και οι Γειτονιές του κόσμου του Γιάννη Ρίτσου, σε διασκευή και σκηνοθεσία Νάντιας Δαλκυριάδου.

Στη θεατρική ατζέντα του καλοκαιριού προστίθεται και η επιστροφή του MIRfestival με έργα Ελλήνων και ξένων συντελεστών (28/6-4/7, σε διάφορους χώρους), οι Ανθισμένες Μανόλιες του Ρόμπερτ Χάρλινγκ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού, στο Θέατρο Χυτήριο, ενώ στο Ηρώδειο θα παρουσιαστεί και η μουσική-θεατρική-εικαστική παράσταση Ο Μεγάλος Ξεσηκωμός από το Σπίτι του Ηθοποιού, σε σκηνοθεσία Ζαχαρία Ρόχα, με τη συμμετοχή ονομάτων όπως οι Άννα Φόνσου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Νόρα Κατσέλη, Ελένη Ράντου, Καίτη Φίνου, Μάνια Παπαδημητρίου, Σπύρος Μπίμπιλας κ.ά. και τη συνοδεία ζωντανής ορχήστρας.

Γειτονιές του κόσμου. Facebook Twitter
Γειτονιές του κόσμου.

Στο καλεντάρι του Σεπτεμβρίου αξίζει να σημειώσουμε από τώρα τα εξής: την πολυαναμενόμενη εμφάνιση της Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο, όπου η Ιταλίδα σταρ θα διαβάσει αδημοσίευτα κείμενα της Μαρίας Κάλλας που έχει συλλέξει ο σκηνοθέτης Τομ Γουλφ, με τη συμμετοχή της Καμεράτας (21-23/9). Τα εγκαίνια του νέου καλλιτεχνικού χώρου «Κάμιρος» της Ηλέκτρας Ελληνικιώτη και της ομάδας Θέρος στην Κυψέλη, με το ανέβασμα της Γραμμής του ορίζοντος του Χρήστου Βακαλόπουλου. Τέλος, την παράσταση Κάποιος θα έρθει του Γιον Φόσε, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, που θα κάνει πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Γιον Φόσε από το Νορβηγικό Θέατρο του Όσλο και στη συνέχεια θα δώσει δεκατέσσερις παραστάσεις στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ, από τις 24/9 έως τις 12/10.

Μόνικα Μπελούτσι Facebook Twitter
H Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο θα διαβάσει αδημοσίευτα κείμενα της Μαρίας Κάλλας που έχει συλλέξει ο σκηνοθέτης Τομ Γουλφ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Θέατρο / Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Μια από τις μακροβιότερες και πιο δραστήριες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας εκτονώνει την ανάγκη της για καλλιτεχνική έκφραση μέσα στην πανδημία επιλέγοντας το κλασικό έργο του Τσέχοφ και κάνοντας μέρος των ασκήσεων και των προβών της στον Βοτανικό Κήπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Θέατρο / Η «Κάμιρος» της Ηλέκτρας Ελληνικιώτη δεν είναι ένας ακόμη θεατρικός χώρος στην Κυψέλη

Η σκηνοθέτις πήρε το ρίσκο της δημιουργίας, μέσα στην καραντίνα, ενός νέου τόπου με επίκεντρο τη θεατρική τέχνη και αφορμή τη «Γραμμή του ορίζοντος» του Χρήστου Βακαλόπουλου, και μας τον παρουσιάζει, τοποθετώντας τον στον χάρτη της σημερινής καλλιτεχνικής πραγματικότητας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Θέατρο / Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Η μεγάλη θεατρική παραγωγή του φετινού καλοκαιριού έρχεται τον Ιούνιο στο Βεάκειο, με μια πληθώρα ταλαντούχων συντελεστών, ανανεώνοντας το είδος της επιθεώρησης, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παρακολουθήσαμε τις πρόβες και μιλήσαμε με τους εμπνευστές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόνικα Μπελούτσι: «Είναι πολύ επικίνδυνο να ταυτίζεις την εικόνα σου με αυτό που είσαι»

Aποκλειστική συνέντευξη / Μόνικα Μπελούτσι: «Είναι πολύ επικίνδυνο να ταυτίζεις την εικόνα σου με αυτό που είσαι»

H Ιταλίδα ντίβα που θα ερμηνεύσει τέλη Σεπτέμβρη στο Ηρώδειο τις επιστολές και της αναμνήσεις της Μαρίας Κάλλας υπό τη σκηνοθεσία του Τομ Βολφ, μιλά αποκλειστικά στη LIFO.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετεί Γιον Φόσσε στο Θόλο του ΚΠΙΣΝ το φθινόπρωρο 2021

Πολιτισμός / Ο Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετεί Γιον Φόσσε στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ το φθινόπωρο 2021

Ο Νορβηγός ποιητής, μυθιστοριογράφος, δοκιμιογράφος και θεατρικός συγγραφέας Γιον Φόσσε, ο πιο πολυπαιγμένος Ευρωπαίος συγγραφέας της εποχής μας, θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες φωνές της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ