Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Από το 1979, που ιδρύθηκαν, έως σήμερα, οι La Fura dels Baus έχουν ασχοληθεί με κάθε μορφή των παραστατικών τεχνών: θέατρο δρόμου, ψηφιακό θέατρο, τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης και όπερα, στην οποία μοιάζει να βρήκαν την ιδανική μορφή έκφρασής τους. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Mέχρι να φτάσω στο ραντεβού, είχε στήσει ήδη στο τραπεζάκι μπροστά του ένα μίνι γραφείο: τα ηχεία του λάπτοπ έπαιζαν μουσική από το «Game of Thrones», οι πολύχρωμες ξυλομπογιές είχαν βγει από την κασετίνα, ένα μεγάλο μπλοκ ζωγραφικής είχε ένα προσχέδιο του Ηρωδείου, το backpack ήταν ανοιχτό και στον καναπέ είχαν απλωθεί σημειώσεις, ημερολόγια, διορίες. Πέντε βράδια έχουν στη διάθεσή τους οι La Fura dels Baus στην Αθήνα και η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει ήδη. Σε περίπου είκοσι μέρες από σήμερα, όταν ο ήλιος πίσω από το Ηρώδειο θα δύει, τα φώτα θα ανάβουν, οι προβοκάτορες από τη Βαρκελώνη θα παραδίδουν στο αθηναϊκό κοινό τη δική τους εκδοχή για μια εμβληματική ηρωίδα του οπερατικού ρεπερτορίου.


Η Νόρμα του Μπελίνι επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και σηκώνει την αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο, με την εκκεντρική καλλιτεχνική κολεκτίβα να έχει απίθανα σχέδια. Μπορεί να εγκατέλειψαν γρήγορα τη σκέψη να τοποθετήσουν τη χορωδία στις θέσεις των θεατών, αλλά ας είμαστε έτοιμοι για μια φουτουριστική παράσταση με φωτισμένα κοστούμια, ακροβάτες και μέλη του θιάσου που θα κινούνται ανάμεσα στο κοινό σαν τους λύκους από το «Game of Thrones», περιβαλλοντικές ανησυχίες, σκηνικά από ανακυκλώσιμα υλικά και για πρωταγωνίστρια μια απεγνωσμένη ιέρεια σε περιβάλλον... Mad Max. «Προτιμώ το Interstellar γιατί έχει καλύτερη μουσική. Υπόσχομαι ότι σας περιμένει μια εμπειρία 360 μοιρών» λέει γελώντας.

Aυτή η ομάδα, από χρόνια ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή θεατρική πρωτοπορία, θα ξαναζωντανέψει το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στην επίορκη πρωθιέρεια των Δρυιδών, τη νεότερη συνάδελφό της Ανταλτζίζα και τον Ρωμαίο ανθύπατο, ιδωμένο μέσα από μια προχριστιανική οπτική και με οδηγό το έργο του Νίτσε Η γέννηση της τραγωδίας.


Απέναντί μου βρίσκονται ο Κάρλους Παντρίσα, ένας από τους έξι καλλιτεχνικούς διευθυντές της διάσημης κολεκτίβας από τη Βαρκελώνη, και η συνεργάτις του Μιρέγια Ρομέρο Μιράλες. Φιλικός και άνετος, μιλάει κάνοντας χειρονομίες, γελάει δυνατά, εξηγεί σκέψεις, επιστρατεύει βιώματα και αναλύει πεποιθήσεις σε τρεις διαφορετικές γλώσσες, ονειρεύεται να κάνει τον γύρο του κόσμου σαν ένας σύγχρονος Μαγγελάνος, παραδέχεται πως το μόνο που φοβάται για την πρεμιέρα του Ηρωδείου είναι η βροχή, εξομολογείται πως καμιά ηρωίδα της αρχαιότητας δεν τον συγκινεί όσο η Ηλέκτρα και με προειδοποιεί: «Σας παρακαλώ, μετά τον αποκλεισμό της Μπαρτσελόνα από τον τελικό του Champions League υποφέρω. Ας μιλήσουμε για όλα, εκτός από ποδόσφαιρο».

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Ο Κάρλους Παντρίσα ζωγραφίζει στο μπλοκ του όση ώρα μιλάμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Ρίχνοντας μια ακόμα κλεφτή ματιά στο μπλοκ που κρατά και στο οποίο ζωγραφίζει όση ώρα μιλάμε, βλέπω πια ότι στη μια μεριά της σκηνής έχει προστεθεί ένα πελώριο δέντρο και στην άλλη ένας γερανός. Γερανός στο Ηρώδειο; «Ναι, από τη μία μεριά το πελώριο άγιο δέντρο, ντυμένο με πλαστικό, σαν αντίφαση στη φύση που την έχουμε γεμίσει σκουπίδια. Και από την άλλη, όντως ένας γερανός. Η Νόρμα είναι μια τραγωδία του Μπελίνι που μιλάει για μια γενοκτονία. Εμείς θα αναφερθούμε στη γενοκτονία των ημερών μας: στη γη που καταστρέφουμε και διαλυμένη την κληροδοτούμε στα δικά μας παιδιά».


Με τα πολλά αντιλαμβάνομαι πως αυτή η ομάδα, από χρόνια ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή θεατρική πρωτοπορία, θα ξαναζωντανέψει το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στην επίορκη πρωθιέρεια των Δρυιδών, τη νεότερη συνάδελφό της Ανταλτζίζα και τον Ρωμαίο ανθύπατο, ιδωμένο μέσα από μια προχριστιανική οπτική και με οδηγό το έργο του Νίτσε Η γέννηση της τραγωδίας.

Από το 1979, που ιδρύθηκαν, έως σήμερα, οι La Fura dels Baus έχουν ασχοληθεί με κάθε μορφή των παραστατικών τεχνών: θέατρο δρόμου, ψηφιακό θέατρο, τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης και όπερα, στην οποία μοιάζει να βρήκαν την ιδανική μορφή έκφρασής τους. Διαρκώς ανήσυχοι και δραστήριοι ακτιβιστές, περιζήτητοι και τολμηροί, αγαπούν να καταργούν τα όρια ανάμεσα στη σκηνή και το κοινό, να παιδεύουν τις παραστάσεις τους στο πλαίσιο της επικαιρότητας.

H λίστα των συνεργασιών τους με σπουδαία λυρικά θέατρα και φεστιβάλ είναι ατελείωτη: Όπερα του Παρισιού, Βασιλική Όπερα Λονδίνου, Τεάτρο Ρεάλ Μαδρίτης, Ζάλτσμπουργκ, Βερόνα, Βρυξέλλες, Λιόν, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Σίδνεϊ, Μόναχο, Χιούστον κ.ά. «Τα πρώτα χρόνια νιώθαμε την ανάγκη να κάνουμε ακρότητες. Σπάγαμε αυτοκίνητα, δεν μας επηρέαζε η ιερότητα των κειμένων, αντιμετωπιστήκαμε ως κάτι προχωρημένο, σχεδόν εξωτικό. Η όπερα, όμως, είναι ο χώρος όπου έχουμε τα μεγαλύτερα κρατήματα. Σε μια σκηνή συνυπάρχουν συμπυκνωμένες όλες οι τέχνες.

Προφανώς, όταν έχουμε ένα έργο που συνδυάζει μουσική του Βάγκνερ ή του Βέρντι ή του Μπελίνι και κείμενο του Σαίξπηρ δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε όπως όταν δίναμε παραστάσεις στον δρόμο. Όχι γιατί συμβιβαστήκαμε ή απωλέσαμε το στυλ μας αλλά γιατί εξελιχθήκαμε. Αφήστε που στην όπερα κουμάντο κάνει ο μαέστρος. Καμία σκηνοθετική ιδέα ή επινόηση δεν είναι πάνω από τη μουσική. Όσα αυτοκίνητα κι αν σπάσαμε στη ζωή μας, τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει την ορμή της παρτιτούρας».

Κι αυτή η διαρκής επιθυμία τους να μετατρέπουν την επικαιρότητα σε πηγή έμπνευσης γιατί δεν κοπάζει με τον χρόνο; «Την έχουμε απόλυτη ανάγκη. Όχι γιατί πρέπει να έχουμε άποψη για όλα. Κανονικά, πρέπει να σιωπάς για όσα δεν γνωρίζεις. Θέλουμε απλώς να τοποθετούμε τις παραγωγές μας σε αυτόν τον μεγάλο, δημιουργικό κύκλο, όπου το χθες συνομιλεί με το σήμερα, όπου οι σοβαρές ανησυχίες των καιρών μας θα συμβαδίζουν με τα ιερά κείμενα».

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Η «Νόρμα» του Μπελίνι επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και σηκώνει την αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο, με την εκκεντρική καλλιτεχνική κολεκτίβα να έχει απίθανα σχέδια. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τουλάχιστον, αυτήν τη φορά στην Αθήνα έρχονται υποψιασμένοι. Ξέρουν πως η όπερα αυτή είναι απολύτως και πολλαπλά συνδεδεμένη με την Ελλάδα (υπήρξε από τις πρώτες που παρουσιάστηκαν στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου κράτους το 1837). Με τον χρόνο έχει αποκτήσει ιερές διαστάσεις για τους Έλληνες και είναι στοιχειωμένη από τη Μαρία Κάλλας, την κορυφαία Νόρμα του περασμένου αιώνα.

«Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει το φάντασμα της μεγάλης αυτής τραγουδίστριας, κι εμείς δεν μπορούσαμε να αποτελέσουμε εξαίρεση. Η φωνή της στην προσευχή "Casta Diva" πραγματικά αποτελεί την ύψιστη ερμηνεία. Ακόμα και ως φόβητρο τη θέλουμε στην παράστασή μας. Θα υπάρξει, μάλιστα, μια στιγμή που η φωνή της θα κάνει "ντουέτο" με τη δική μας ερμηνεύτρια. Φιλοδοξούμε να φτάσουμε στην απόλυτη ένωση...».

  

Ούτε και η δική τους Νόρμα είναι τυχαία. Τον απαιτητικό ομώνυμο ρόλο έχει αναλάβει η διάσημη Ιταλίδα υψίφωνος Κάρμεν Τζανατάζιο, μια συναρπαστική πρωταγωνίστρια των κορυφαίων λυρικών θεάτρων που οι κριτικοί συγκρίνουν ‒σε ταμπεραμέντο‒ με σταρ του κινηματογράφου σαν τη συμπατριώτισσά της Άνα Μανιάνι και την Τζίνα Λολομπρίτζιτα. Αρκετά σύνθετη προσωπικότητα, η ιέρεια Νόρμα, πριν καταλήξει στην πυρά, θα βασανιστεί από ενδόμυχα συναισθήματα, θα συγκρουστεί με το καθήκον, θα νιώσει απελπισία από την απόρριψη, θα χρειαστεί να αποφασίσει αν θα θυσιάσει τα παιδιά της στον βωμό της εκδίκησης.

«Βρισκόμαστε στο 2050, μετά την κλιματική καταστροφή, και η Νόρμα είναι η ιέρεια, το πρόσωπο της ελπίδας και της γονιμότητας, το φως το ίδιο, η γυναίκα που θα διχαστεί απέναντι στο καθήκον και τον έρωτα που την κατακαίει. Στα συναισθήματα θα παραμείνουμε γήινοι, αλλά για την ανάπτυξη του σκηνικού και των πενιχρών κοστουμιών ανακυκλώνουμε λύματα της Μεσογείου. Μέχρι και φωτισμένα με led κοστούμια θα δείτε».

Αέρας, φωτιά, χώμα, πόλεμοι, προδοσίες, γενναιότητα, ανυπότακτα συναισθήματα, αισθησιασμός και σκηνικό από ανακυκλωμένα λύματα της Μεσογείου. Αντέχει τόσο ξεγύμνωμα η όπερα; Αντέχει να της ψαλιδίζετε το μεγαλείο; «Δεν θέλουμε να στερήσουμε το γκλάμουρ από την όπερα. Απλώς να την φέρουμε στα σημερινά μέτρα. Το Ηρώδειο, σε αυτή την κατάσταση η οποία μαρτυρά το παρελθόν, τις απώλειές του στον χρόνο, θυμίζει κατεστραμμένο σκηνικό. Είναι ό,τι ιδανικότερο μπορούσαμε να βρούμε».

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ιnfo

Εθνική Λυρική Σκηνή - Κάρλους Παντρίσα - Λα Φούρα ντελς Μπάους - Γιώργος Μπαλατσινός

Βιντσέντζο Μπελίνι - Νόρμα

Συμπαραγωγή με τους Λα Φούρα ντελς Μπάους

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Κύκλος Ιταλική Όπερα - Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών

5, 7, 9, 11/6, 21:00

www.nationalopera.gr

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ