Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση-ξέφρενο πάρτι της διαφορετικότητας

Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση για τη διαφορετικότητα Facebook Twitter
Με ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ σε πρωτότυπο κείμενο και μουσική οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου
0

Με την παράσταση «Κάτι διαφορετικό 2», που ανεβαίνει στο θέατρο Τζένη Καρέζη από την Παρασκευή 10 Μαΐου 2024 οι C for Circus, μετά την επιτυχία του «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον», γιορτάζουν τα δέκα χρόνια από την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα.

Η παράσταση, μια ξέφρενη γιορτή της ζωής και της διαφορετικότητας, σηματοδοτεί την επιστροφή στο σουρεαλιστικό τσίρκο της νεανικής ορμής και αθωότητας, την εμπιστοσύνη στην πολυφωνία της ζωής, την αποδόμηση της κοινωνικής πραγματικότητας και τη συνεχή αλλαγή.

Με ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ σε πρωτότυπο κείμενο και μουσική, οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. Ένα πάρτι ενηλικίωσης που υμνεί τη ζωή, την αντίσταση στη ρουτίνα και τη σοβαροφάνεια, που τολμάει να ρισκάρει και να πλάθει κόσμους παράδοξους, αλλά πέρα για πέρα αληθινούς.

«Ενηλικίωση είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι οι γονείς σου δεν είναι μόνο οι γονείς σου. Δεν είναι αυτή η αψεγάδιαστη εικόνα δύο ανθρώπων που μπορούν να βοηθήσουν στα πάντα, να λύνουν προβλήματα και να είναι πάντα εκεί για σένα. Ενηλικίωση είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι οι γονείς σου είναι απλώς δύο άνθρωποι που απέχουν από την τελειότητα, έχουν τα θέματα και τις αδυναμίες τους. Εσύ δεν είσαι η μόνη τους προτεραιότητα και γνωρίζεις μόνο ένα κομμάτι τους και όχι το όλον», λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Παναγιώτης Γαβρέλας.

Πέρασαν δέκα χρόνια από το «Κάτι Διαφορετικό 1» και οι C. for Circus αποφάσισαν να δοκιμάσουν τον εαυτό τους και να γιορτάσουν. Θέλουν να δουν αν έχουν το ίδιο θράσος που είχαν και τότε, αν θα βουτήξουν στα βαθιά όπως τότε.

Το όνομα «C. for Circus» τους το έδωσε ο Κ. Ισαακίδης, όταν τα πρώτα χρόνια η ομάδα ήταν υπό την καθοδήγησή του. «Μετά τους πρώτους μήνες δουλειάς, ένα βράδυ, σε μια παραλία, πήραμε ένα μήνυμα που έλεγε "C. for Circus", κατ’ ευφημισμόν του V. For Vendetta. Έτσι κι εμείς από τότε είμαστε κατ’ ευφημισμόν τσίρκο, η δουλειά μας δεν σχετίζεται με το ευρέως εννοούμενο τσίρκο. Τώρα, γιατί C. for Circus και όχι E. for Ensemble ή οτιδήποτε παρεμφερές, δεν γνωρίζω. Πάντως, όπως και τότε για εμάς ήταν απλώς ένα όνομα, έτσι και τώρα αισθάνομαι ότι οι δουλειές μας δίνουν περισσότερο την ταυτότητα στο όνομα παρά το αντίθετο», λέει ο Παναγιώτης.

Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση για τη διαφορετικότητα Facebook Twitter
«Ενηλικίωση είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι οι γονείς σου δεν είναι μόνο οι γονείς σου», λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Παναγιώτης Γαβρέλας.

Σχεδόν όλοι ξεκίνησαν ως φοιτητές από τη θεατρική ομάδα του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ. Διαφορετικές σχολές, διαφορετικές καταγωγές και διαφορετική πρόθεση σε σχέση με το θέατρο. Κάτι τους ένωσε που ακόμα και τώρα δεν έχουν ορίσει. Το θέατρο ήταν ο καταλύτης για να υπάρξει αυτή η ζύμωση και αυτή η φιλία όσων έγιναν ερασιτεχνική ομάδα, έφτιαξαν χώρο και έκαναν τις πρώτες τους παραστάσεις. Συνέχισαν για κάποια χρόνια και από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 πολλά μέλη της ομάδας άρχισαν να μπαίνουν σε δραματικές σχολές και να κατεβαίνουν στην Αθήνα.

Έτσι προέκυψε η πρόταση για το «Κάτι Διαφορετικό» στο καινούργιο τότε θέατρο Skrow, που κατέβασε και τους τελευταίους που ήθελαν να μετακομίσουν στην πρωτεύουσα. Στη Θεσσαλονίκη έμειναν μόνο η Μαρία κι ο Γιωργής (Σφυρής), όμως η απόσταση αυτή δεν τους απομάκρυνε συναισθηματικά και τα παιδιά συνέχισαν να συμμετέχουν στην ομάδα με όποιον τρόπο μπορούσαν.

Παρά την πολύχρονη τριβή, δεν έχει επέλθει αισθητική και καλλιτεχνική ομοιογένεια. Ίσα ίσα, με τα χρόνια ο καθένας και η καθεμία μέσα στην ομάδα αποκτά όλο και πιο στιβαρή ταυτότητα και θέση στα πράγματα.

«Το θετικό είναι ότι στην ομάδα σκηνοθετούμε κυκλικά. Δηλαδή όποιος/-α έχει την ανάγκη να κάνει μια παράσταση, αν θέλει να καταπιαστεί με ένα ζήτημα ή ένα κείμενο, η ομάδα τον/την στηρίζει. Οι υπόλοιποι λειτουργούν συμπληρωματικά και προσπαθούν να βοηθήσουν στο όραμα του εκάστοτε σκηνοθέτη. Αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον, καθώς ο θεατής δεν ξέρει τι παράσταση θα δει. Έχουμε κάνει πολύ διαφορετικές παραστάσεις. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί και μειονέκτημα, το ότι δεν έχουμε σαφές αποτύπωμα και χαρακτήρα στην τέχνη, αλλά, από την άλλη, εγώ το βλέπω θετικά, δηλαδή ότι καταπιανόμαστε με πολλά διαφορετικά είδη και εξερευνούμε πολλούς τρόπους αφήγησης», λέει ο Παναγιώτης.

Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση για τη διαφορετικότητα Facebook Twitter
«Θέλαμε να παρουσιάσουμε κάτι που το κοινό δεν θα περιμένει. Η ανατροπή και το χιούμορ ήταν πολύ βασικά στοιχεία. Κάθε φορά που σκέφτομαι ότι χωρίς να έχουμε βγάλει σχολές οι περισσότεροι, και χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία, είχαμε τόσο θράσος, συγκινούμαι», λέει ο Παναγιώτης. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Όπως όλοι οι καλλιτέχνες που άρχισαν να δραστηριοποιούνται μέσα στην κρίση, τα μέλη των C for Circus έχουν πολλές φορές αναρωτηθεί γιατί κάνουν αυτό το επάγγελμα και γιατί έχουν επιλέξει να έρθουν αντιμέτωποι μ’ αυτές τις δυσκολίες που όλοι ξέρουμε ότι συνοδεύουν το επάγγελμά τους. Έχουν καταλήξει ότι απλώς δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, είναι κάτι που τους επιλέγει, δεν το επιλέγουν. Κάπως έτσι βλέπουν και το γεγονός ότι είναι παιδιά της κρίσης. Ευτυχώς ή δυστυχώς, τους επέλεξε η τέχνη και κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να δημιουργήσουν μέσα σε αυτή την κοινωνική συνθήκη. Η παράσταση «Κάτι Διαφορετικό 2» είναι μια απάντηση και μια αντίδραση στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Από την πρώτη παράσταση στη «Διαφορετικότητα 2»

«Είναι άνοιξη του 2013. Εκείνη την περίοδο με απασχολεί το θέμα της διαφορετικότητας και έχω βρει ένα παραμύθι που κάτι μου έκανε, το "Κάτι άλλο" της Κάθριν Κέιβ. Χωρίς να έχω τίποτα άλλο στο μυαλό μου και με μηδενική εμπειρία, λέω στα παιδιά “θέλω να το κάνω αυτό παράσταση. Δεν ξέρω τίποτε άλλο.” Και επειδή είναι ομάδα, απαντάνε “πάμε”», λέει ο Παναγιώτης.

Σε μία από τις πρώτες πρόβες ήταν ο Σπύρος Χατζηαγγελάκης, ο οποίος τους ανακοίνωσε ότι δήλωσε συμμετοχή σε ένα φεστιβάλ στην Αθήνα, το Βοb Theatre Festival, στο διαγωνιστικό των scratch. Τα scratch ήταν μικρές παραστάσεις 15 λεπτών μάξιμουμ όπου ουσιαστικά παρουσίαζες την ιδέα σου και αν κέρδιζες, είχες ένα χρηματικό έπαθλο και τη δυνατότητα να παρουσιάσεις ολοκληρωμένη τη δουλειά σου στο Bios. Για τους C. for Circus τότε ήταν όλα άγνωστα. Μόνο σαν θηλιά στον λαιμό τους λειτούργησε το συγκεκριμένο deadline. Παρ' όλα αυτά, το πρώτο 15λεπτο ετοιμάστηκε, κατέβηκε στην Αθήνα και παίχτηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία στο Bob Festival.

Δεν κέρδισαν, βγήκαν  δεύτεροι. Αλλά το τιμώμενο πρόσωπο του φεστιβάλ εκείνη τη χρονιά, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, τους κάλεσε στο νέο, τότε, Skrow να παρουσιάσουν την παράσταση ολοκληρωμένη. Η παράσταση εκείνη είχε μια νεανική ορμή και έναν αντικομφορμισμό. «Θέλαμε να παρουσιάσουμε κάτι που το κοινό δεν θα περίμενε. Η ανατροπή και το χιούμορ ήταν πολύ βασικά στοιχεία. Κάθε φορά που σκέφτομαι ότι χωρίς να έχουμε βγάλει σχολές οι περισσότεροι, και χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία, είχαμε τόσο θράσος, συγκινούμαι», λέει ο Παναγιώτης.

Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση για τη διαφορετικότητα Facebook Twitter
Με τα χρόνια ο καθένας και η καθεμία μέσα στην ομάδα αποκτά όλο και πιο στιβαρή ταυτότητα και θέση στα πράγματα. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Στην αρχή της πορείας τους έψαχναν έργα που χωρίς να υπάρχει σαφές κριτήριο. Έπειτα, ήθελαν περισσότερο να καταπιαστούν με θεματικές που τους απασχολούσαν κατά περιόδους. Έτσι ήρθαν θαρραλέα αντιμέτωποι με τον θάνατο, την κακοποίηση των γυναικών ή το πολύ σκληρό θέμα του trafficking, όπως στην τελευταία τους παράσταση, το «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον» που πήρε δυο βραβεία ως καλύτερο νεοελληνικό κείμενο τη χρονιά που πέρασε.

Η ομάδα, που ιδρύθηκε το 2008, βρίσκεται σήμερα στην εφηβεία της, είναι 16 χρονών και μία τις μακροβιότερες, καθώς, αφού αλλάζουν οι ανάγκες των ανθρώπων, συνήθως χωρίζονται. Οι C. for Circus μεταβάλλουν το πλαίσιο της ομάδας ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες τους και όχι εκείνοι τις ανάγκες της ομάδας. Η σημερινή σύνθεση περιλαμβάνει τους/τις Βαλέρια Δημητριάδου, Ειρήνη Μακρή, Μαρία Ελισάβετ Κοτίνη, Σπύρο Χατζηγγελάκη, Νικόλα Παπαδομιχελάκη, Παύλο Παυλίδη, Χρύσα Κοτταράκου, Παναγιώτη Γαβρέλα.

«Με όλους είμαστε μαζί από την ίδρυση της ομάδας στη Θεσσαλονίκη, εκτός από τον Νικόλα Παπαδομιχελάκη, ο οποίος είναι το νεότερο μέλος μας. Μας είχε δανείσει κάτι ακριβά παπούτσια για μια παράσταση και τα χάσαμε και, αντί για εξόφληση του χρέους, ζήτησε να μπει στην ομάδα. Τέλος, είναι και ο Γιωργής στη Θεσσαλονίκη, που έχει πλέον τη δική του ομάδα και εργαστήριο εκεί», λέει ο Παναγιώτης που είχε μεγάλη να ανάγκη να κάνει κάτι κωμικό, το έβλεπε και σε άτομα της ομάδας αυτό αλλά και στην κοινωνία. Κάπως έτσι έπεσε η ιδέα που τον ιντρίγκαρε πολύ και ετοιμάστηκε η πρόταση που γέννησε το «Κάτι Διαφορετικό 2».

Η παράσταση είναι ένα σουρεαλιστικό βαριετέ. Δηλαδή πιάνεται από θεματικές της κοινωνίας μας και τις μετακινεί σε ένα πιο παράδοξο σύμπαν με στόχο τον κοινωνικό σχολιασμό. Είναι μια κοινωνική σάτιρα. «Παρουσιάζει τις δικές μας διαφορετικότητες και πράγματα που μας απασχολούν μέσα σε μια κοινωνία που δεν μας δίνει καμία ελπίδα και διέξοδο. Είμαστε πλέον στα 35+/- και έχουμε μπει για τα καλά στην "ενήλικη ζωή", όσο κι αν θέλαμε να το καθυστερήσουμε. Οπότε ήρθε η ώρα να αξιοποιήσουμε δημιουργικά τις ματαιώσεις μας. Ακολουθούμε το νήμα της ζωής από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο», λέει ο Παναγιώτης.

Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση για τη διαφορετικότητα Facebook Twitter
Η παράσταση είναι ένα σουρεαλιστικό βαριετέ. Δηλαδή πιάνεται από θεματικές της κοινωνίας μας και τις μετακινεί σε ένα πιο παράδοξο σύμπαν με στόχο τον κοινωνικό σχολιασμό. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ξεδιπλώνεται ένα παράδοξο σύμπαν και μαζί του κάποιοι χαρακτήρες που θα παρακολουθήσουμε την ιστορία τους. Με πολλή μουσική και χιούμορ και εμείς οι θεατές θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά που μας δυσκολεύουν καθημερινά και να τα ξορκίσουμε. Καθημερινά η ζωή μάς ξεπερνάει. Συμβαίνουν πράγματα που δεν πιστεύουμε ότι είναι πραγματικότητα, αλλά δυστυχώς είναι. Δεν τα διαχειριζόμαστε και πάμε παρακάτω. Όταν αυτά συσσωρεύονται, κάπως πρέπει να εκτονωθούν. «Η εξερεύνηση ενός θεατρικού δρόμου που δεν ακουμπάει στη λογική είναι κάτι που με ιντριγκάρει. Ένας κόσμος με γκροτέσκους χαρακτήρες που έχουν κάτι το "αναποδογυρισμένο", κάτι που τραβάει το χαλί στην ίδια την κοινωνία μας, σε εμάς τους ίδιους», λέει ο Παναγιώτης.

Πέρασαν δέκα χρόνια από το «Κάτι Διαφορετικό 1» και οι C. for Circus αποφάσισαν να δοκιμάσουν τον εαυτό τους και να γιορτάσουν. Θέλουν να δουν αν έχουν το ίδιο θράσος που είχαν τότε, αν θα βουτήξουν στα βαθιά όπως τότε. Θα θυμηθούν τον καιρό που εξερευνούσαν τη θεατρική πράξη χωρίς να τους νοιάζει τι είναι σωστό και τι λάθος. Θα επιχειρήσουν να αποδομήσουν τις θεατρικές τους νόρμες, τον ίδιο τους τον εαυτό για να φτιάξουν έναν δικό τους κόσμο που μέσα από το αδιέξοδο και τη ματαίωση γεννά χιούμορ και ελπίδα. Μια παρεΐστικη παράσταση που έχει να πει πως το μόνο που αξίζει στη ζωή είναι ο έρωτας και το «μαζί».

Οι C for Circus γιορτάζουν δέκα χρόνια με μια παράσταση για τη διαφορετικότητα Facebook Twitter
Η ομάδα, που ιδρύθηκε το 2008, βρίσκεται σήμερα στην εφηβεία της, είναι 16 χρονών, και μία τις μακροβιότερες, αφού συνήθως αλλάζουν οι ανάγκες των ανθρώπων και συνήθως οι δρόμοι τους χωρίζουν. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «C for Circus. Κάτι διαφορετικό 2» εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Θέατρο / Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Μια από τις μακροβιότερες και πιο δραστήριες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας εκτονώνει την ανάγκη της για καλλιτεχνική έκφραση μέσα στην πανδημία επιλέγοντας το κλασικό έργο του Τσέχοφ και κάνοντας μέρος των ασκήσεων και των προβών της στον Βοτανικό Κήπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ