Οφείλουμε πάντα να ψάχνουμε

Οφείλουμε πάντα να ψάχνουμε Facebook Twitter
0
Για ποιον λόγο αποφασίσατε να ανεβάσετε ξανά αυτό το έργο;

Είχα κάνει την ίδια παράσταση πριν από πέντε χρόνια στο Θέατρο Ροές και την είχα συνεχίσει για λίγο στο Άνεσις. Είχα κάνει και μια μικρή περιοδεία τότε στην Κρήτη, την Καλαμάτα και την Κέρκυρα. Τώρα η φιλοδοξία ήταν να κάνουμε ένα νέο ανέβασμα μέσα σε αυτό τον καταπληκτικό χώρο της Θόλου, που είναι σαν ένα μικρό πλανητάριο. Στο τωρινό ανέβασμα μας δόθηκε η δυνατότητα να προβάλουμε ψηφιακές αναπαραστάσεις της κίνησης των ηλεκτρονίων και των πλανητών κατά τη διάρκεια της παράστασης. Αξίζει να σημειώσω ότι είναι η πρώτη φορά που παίζεται θεατρική παράσταση σε αυτόν το χώρο και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που εγκαινιάζεται με τη δική μας παράσταση. Πέρα όμως από αυτές τις παραστάσεις, που θα διαρκέσουν μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου, η φιλοδοξία μου είναι ότι θα πάμε και σε εικοσιπέντε περίπου πόλεις στην επαρχία. Πιστεύω ότι εκεί υπάρχει κόσμος που διψά για να δει κάτι διαφορετικό.

Έχετε μελετήσει αρκετά το έργο του Φάυνμαν. Θέλετε να μου πείτε λίγα πράγματα γι' αυτήν τη σημαντική φυσιογνωμία;

Ήταν μια μεγαλειώδης προσωπικότητα. Από πολύ μικρός ήταν ένα πολύ μεγάλο ταλέντο στη φυσική. Ένας άνθρωπος που στα είκοσι πέντε του είχε ακροατές στις διαλέξεις του όπως ο Αϊνστάιν. Περίπου στην ίδια ηλικία τον είχαν καλέσει στο Μανχάταν Πρότζεκτ, στην κατασκευή της ατομικής βόμβας. Όπως λέει και ο ίδιος «Τότε κάναμε αγώνα δρόμου με τον Χίτλερ ποιος θα φτιάξει πρώτος τη βόμβα. Αν την έφτιαχνε πρώτος αυτός ίσως να ήταν αλλιώς τα πράγματα». Αυτό ήταν που τον έκανε να συμμετέχει στην κατασκευή της. Ενώ είχε τιμηθεί με Νόμπελ δεν είχε πάρει ποτέ τίποτα στα σοβαρά. Ήταν από τη μια νομπελίστας και από την άλλη έπαιζε ντραμς, παραβίαζε χρηματοκιβώτια, ήταν μεγάλος γυναικάς. Είχε επίσης αποκρυπτογραφήσει τα ιερογλυφικά των Μάγια. Ήταν ένας άνθρωπος που είχε ένα πολύ υψηλό βαθμό περιέργειας για τα πάντα. Ένας αναγεννησιακός άνθρωπος στη σημερινή εποχή. Ένας μεγάλος δάσκαλος και φοβερός ρήτορας. Είναι γνωστά τα σχεδιαγράμματα Φάυνμαν που έχουν τη μορφή ιερογλυφικών της σύγχρονης φυσικής και σε αυτά βασίζει η κβαντική ηλεκτροδυναμική τους υπολογισμούς της.

Υπάρχει επιπλέον δυσκολία για έναν ηθοποιό να υποδυθεί ένα υπαρκτό πρόσωπο;

Είναι σίγουρα δυσκολότερο. Και είναι ακόμα πιο δύσκολο να παίζεις μια υπαρκτή μεγαλοφυΐα.

Πώς ασχοληθήκατε με αυτό το έργο;

Τον Φάυνμαν τον ήξερα και πριν δω αυτό το έργο. Είχα διαβάσει ένα-δύο βιβλία του διότι μου αρέσει πολύ η φυσική, είναι η επιστήμη των επιστημών. Είδα λοιπόν πριν από έξι χρόνια στη Νέα Υόρκη αυτή την παράσταση. Έπαιζε ένας εξαιρετικός ηθοποιός, ο Άλαν Άλντα, ο οποίος γνώριζε τον Φάυνμαν. Με συγκίνησε τρομερά. Το είδα μαζί με έναν φίλο μου φυσικό, τον Γιάννη Μήλιο που ζει στην Αμερική, και παρέα αποφασίσαμε να το μεταφράσουμε στα ελληνικά.

Με ποιον τρόπο σας έχει επηρεάσει ο Φάυνμαν;

Αυτό που μου έχει μάθει είναι ότι οφείλουμε πάντα να ψάχνουμε. Ο Φάυνμαν κάθισε και ανακάλυψε από την αρχή πράγματα που είχαν ανακαλυφθεί στη Φυσική γιατί αυτός έλεγε είναι ο μόνος τρόπος που είχε για να τα κατανοήσει σε βάθος. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία βρήκε καινούργια πράγματα. Επίσης, έχω επιβεβαιώσει κάποιες δικές μου στάσεις απέναντι στη ζωή. Δεν το έχαψα ποτέ το παραμύθι της Βίβλου και της δημιουργίας, για παράδειγμα. Δέχομαι τον Δαρβίνο και την ιστορία της εξέλιξης. Λέγοντας κάποια πράγματα κάθε μέρα στις παραστάσεις, μου έχουν επιβεβαιωθεί κάποια πράγματα που πίστευα κι εγώ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ