Ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί «μια ιστορία αγάπης» δυο γυναικών στο Θέατρο Άνεσις

Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek
0

Το φθινόπωρο του 2019, το γαλλικό κοινοβούλιο ξεκίνησε τη συζήτηση σχετικά με την πρώτη σημαντική κοινωνική μεταρρύθμιση του Εμανουέλ Μακρόν: τον νόμο για τον τερματισμό των διακρίσεων όσον αφορά τα αναπαραγωγικά δικαιώματα των γυναικών, επιτρέποντας σε ζευγάρια λεσβιών και μονογονεϊκές γυναίκες την πρόσβαση στην ιατρικά υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, όπως η εξωσωματική και η δωρεά σπέρματος.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα γαλλικό νόμο, μόνο τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια που έχουν παντρευτεί ή ζουν μαζί για περισσότερα από δύο χρόνια έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε τέτοιες διαδικασίες.

Οι αντιδράσεις ήταν οι αναμενόμενες, με συντηρητικές ομάδες να λένε ότι ο νέος νόμος θα «στερήσει τον πατέρα από τα παιδιά» και τον επικεφαλής των Καθολικών επισκόπων να υποστηρίζει ότι είναι καθήκον όλων των πολιτών να σταθούν ενάντια στο νομοσχέδιο.

Ο νέος νόμος που ευθυγραμμίζει τη Γαλλία με πολλές γειτονικές χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και το Βέλγιο, όπου οι ιατρικές αυτές διαδικασίες είναι ανοιχτές σε όλες τις γυναίκες, ψηφίστηκε με πολλές καθυστερήσεις, ενώ η συγκεκριμένη διαδικασία είναι εξαιρετικά δύσκολη ακόμα και σήμερα, με τις Γαλλίδες να καταφεύγουν σε άλλες χώρες και τις ενώσεις των γυναικών να διαμαρτύρονται ότι ένα πρόγραμμα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έχει αναμονή που ξεπερνά τον έναν χρόνο, κάτι που αποκλείει λόγω ορίου ηλικίας πολλές γυναίκες.

Η Βίκυ Βολιώτη εντυπωσιάστηκε από αυτό το πολύ καινούργιο, πολύ κουλ έργο, που μιλάει με τρόπο καθημερινό και ποιητικό, με χαλαρότητα και ελευθερία, και αντιμετωπίζει το θέμα του ομοφυλόφιλου έρωτα χωρίς ταμπέλες και στόμφο, σαν μια καθημερινή ιστορία της διπλανής πόρτας, με φυσικότητα και λεπτότητα. Ο καθένας μπορεί να αγαπήσει όποιον θέλει, ανεξάρτητα από το φύλο του.

Το ακροδεξιό κόμμα της Μαρίν Λε Πεν είναι μεγάλος πολέμιος του νομοσχεδίου και ζήτησε να τεθεί το θέμα σε δημοψήφισμα, αλλά και ο Μακρόν καθυστέρησε την ψήφιση του νομοσχεδίου υπό τον φόβο των αντιδράσεων των δεξιών ψηφοφόρων του. Μάλιστα, δεν μίλησε δημοσίως για το θέμα από τότε που έγινε Πρόεδρος το 2017, αφήνοντας τον πρωθυπουργό και τους ανώτερους υπουργούς να επιμείνουν ότι η Γαλλία είναι έτοιμη για την αλλαγή.

Το 2013, η νομιμοποίηση του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων στη Γαλλία ήταν μοναδική μεταξύ των Ευρωπαίων γειτόνων της και πυροδότησε μήνες διαδηλώσεων με βίαιες συγκρούσεις ανάμεσα στις ακροδεξιές ομάδες και την αστυνομία, ενώ σημειώθηκε και άνοδος των ομοφοβικών επιθέσεων.

Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek

Το συμβούλιο δεοντολογίας της Εθνικής Ιατρικής Ακαδημίας της Γαλλίας δημοσίευσε μια έκθεση που προειδοποιεί ότι «η σύλληψη ενός παιδιού χωρίς πατέρα δεν είναι χωρίς κίνδυνο για την ανάπτυξη του παιδιού». Πολλοί υπουργοί της κυβέρνησης αντέδρασαν λέγοντας ότι αυτό ήταν λάθος. Η υπουργός Υγείας Agnès Buzyn δήλωσε ότι είναι ψευδές να ισχυρίζεται κανείς ότι υπάρχει σχέση μεταξύ προβλημάτων σε ένα παιδί με το να μεγαλώνει σε μονογονεϊκή οικογένεια.

Βάσει του νομοσχεδίου, το πιστοποιητικό γέννησης του παιδιού θα αναφέρει τα ονόματα «της μητέρας και της μητέρας» αντί «της μητέρας και του πατέρα».

Με αφορμή αυτά τα γεγονότα, ο Γάλλος συγγραφέας και σκηνοθέτης Alexis Michalik, που θεωρείται ένα από τα νέα μεγάλα ταλέντα της γαλλικής θεατρικής σκηνής, έγραψε το έργο Μια ιστορία αγάπης που ανέβηκε στο Παρίσι το 2020, κέρδισε τέσσερα βραβεία Moliere και παίζεται μέχρι σήμερα στο Θέατρο Scala στο Παρίσι με μεγάλη επιτυχία και την κριτική να υμνεί τον έργο και την παράσταση.

Το έργο, που αποθεώνει την απλότητα και την πολυπλοκότητα των σχέσεων και της ζωής, ανεβαίνει στο Θέατρο Άνεσις με τη Βίκυ Βολιώτη, την Ευδοκία Ρουμελιώτη, τον Σίμο Κακάλα που σκηνοθετεί και την παράσταση, την Τζίνη Παπαδοπούλου και τη Στεφανία Ζώρα.

Η ιστορία αγάπης είναι η ιστορία της Κάτια και της Ζιστίν, που ερωτεύονται και ζουν μια ιστορία σαν παραμύθι. Η Ζιστίν θέλει ένα παιδί και καταφέρνει να κάμψει τις αμφιβολίες της Κάτια, που έχει ένα δύσκολο οικογενειακό ιστορικό και φοβάται να γίνει μητέρα. Οι δυο γυναίκες δοκιμάζουν την τεχνητή γονιμοποίηση, αλλά μόλις η Κάτια μένει έγκυος, η Ζιστίν την εγκαταλείπει για έναν άντρα και ξεκινά μια νέα ζωή. Εξαφανίζεται για δώδεκα ολόκληρα χρόνια.

Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek

Η Κάτια, άρρωστη και λίγο πριν το τέλος, με μια δωδεκάχρονη κόρη, αναγκάζεται να αναζητήσει τον αλκοολικό αδερφό της, έναν κυνικό συγγραφέα που έχει να δει χρόνια, για να εξασφαλίσει στην κόρη της έναν άνθρωπο που θα την καθοδηγήσει στη ζωή. Και εκείνος ψάχνει να βρει τη Ζιστίν. Όλοι θα έρθουν αντιμέτωποι με τη ζωή τους, τα κρυμμένα κομμάτια της και την αλήθεια τους, που πρέπει να αντιμετωπίσουν.

«Με τη δική μου ανάγνωση, είναι ο έρωτας δυο ανθρώπων ανεξάρτητα από το φύλο. Ο καθένας μπορεί να πάρει το δικό του μήνυμα και κατά την άποψή μου είναι τόσο μεγάλη η αγάπη και το χτίσιμο της σχέσης, που είναι πέρα από το αν είναι άντρας και γυναίκα ή πρόσωπα του ίδιου φύλου, είναι δυο ανθρώπινες ψυχές που συναντήθηκαν και αποφάσισαν να κάνουν μια οικογένεια. Το έργο αυτό έχει μια γκάμα πολύπλοκων σχέσεων, μιας μητέρας με το παιδί της, ενός αδελφού  με μια αδελφή, και πώς αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να φτάσουν σε ένα επίπεδο συμφιλίωσης» μας λέει η Ευδοκία Ρουμελιώτη.

Η Βίκυ Βολιώτη εντυπωσιάστηκε από αυτό το πολύ καινούργιο, πολύ κουλ έργο, που μιλάει με τρόπο καθημερινό και ποιητικό, με χαλαρότητα και ελευθερία και αντιμετωπίζει το θέμα του ομοφυλόφιλου έρωτα χωρίς ταμπέλες και στόμφο, σαν μια καθημερινή ιστορία της διπλανής πόρτας, με φυσικότητα και λεπτότητα. Ο καθένας μπορεί να αγαπήσει όποιον θέλει, ανεξάρτητα από το φύλο του.

Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek

«Αυτό που με συγκίνησε είναι ότι μιλάει για έναν έρωτα ομοφυλόφιλο σε ένα πλαίσιο της ζωής που είναι δύσκολη και διαποτισμένη με πολλές προκαταλήψεις. Αισθάνομαι ότι έχουμε και μια μεγάλη ευθύνη απέναντι στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, γιατί βγαίνουμε μπροστά με ένα έργο που μιλάει πολύ ανοιχτά για αυτό το θέμα, και ότι αυτή την εποχή που το πράγμα είναι σε συζήτηση ερχόμαστε να μιλήσουμε γι' αυτό.

Θέλουμε -και μακάρι να τα καταφέρουμε- μέσα από τη δική μας παρουσία και την παράσταση να διαλύσουμε και ένα άλλο στερεότυπο, που θέλει αυτές τις σχέσεις να είναι στο περιθώριο, τους ανθρώπους να μοιάζουν παράξενοι, ενώ είναι οι διπλανοί μας, οι άνθρωποι στο γραφείο μας ή στη δουλειά μας ή στην πολυκατοικία μας, και έχουν τις ίδιες σχέσεις, τις ίδιες επιθυμίες με εμάς. Και το άλλο ενδιαφέρον του έργου είναι το πόσο μεγάλα μυστικά κομμάτια κρύβει η ζωή μας όταν αποφασίζουμε να αλλάξουμε πορεία».

«Είναι ένα έργο πολύ φρέσκο, όπως είναι φρέσκο και το θέμα της υιοθεσίας, και γράφτηκε σε ένα κοινωνικό πλαίσιο στη Γαλλία πολύ συντηρητικό», λέει ο σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας. «Οπότε νομίζω ότι είναι σημαντικό και για τη συζήτηση που πάει να ξεκινήσει και εδώ και έχει μεγάλο λόγο ύπαρξης στην Αθήνα αυτήν τη στιγμή, είναι ένα έργο γραμμένο με ρεαλισμό και για μένα πρέπει να ακουστεί και να υπάρξει.

Μιλήσαμε με πολλούς ανθρώπους από αυτές τις κοινότητες για τη δυσκολία ακόμα και να αποκαλύψουν την ταυτότητά τους μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες, αλλά εγώ βλέπω ότι είναι νέοι άνθρωποι, είναι δυναμικοί, ακτιβιστές, και δεν θα δειλιάσουν όπως εμείς οι προηγούμενοι, έχουν θέσεις και πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις. Αυτά τα παιδιά έρχονται με ορμή και αυτή θα μας συμπαρασύρει όλους να πάρουμε πολύ σοβαρά τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα».

Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek
Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek
Ο έρωτας δυο γυναικών και ένας δραματικός θάνατος που σφραγίζει σχέσεις και ζωές στο Θέατρο Άνεσις Facebook Twitter
Φωτο: © Karol Jarek

«Μια ιστορία αγάπης»  του Alexis Michalik

Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Ενδυματολόγος: Κλαιρ Μπρέισγουελ

Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης

Φωτισμοί-Φωτογραφίες: Karol Jarek

Διανομή: Βίκυ Βολιώτη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Σίμος Κακάλας, Τζίνη Παπαδοπούλου, Στεφανία Ζώρα

Θέατρο Άνεσις

Πεμ. 20:15, Πάρ. 19:00, Σάβ. 21:30, Κυρ. 21:15

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ευδοκία Ρουμελιώτη: «Είμαι ανάδοχη μητέρα. Δεν έχει ολοκληρωθεί η υιοθεσία του Μάριου - Έχω θυμό»

Πολιτισμός / Ευδοκία Ρουμελιώτη: «Είμαι ανάδοχη μητέρα. Δεν έχει ολοκληρωθεί η υιοθεσία του Μάριου - Έχω θυμό»

Η Ευδοκία Ρουμελιώτη μίλησε για τα εμπόδια που έχει συναντήσει με την διαδικασία υιοθεσίας ενός αγοριού, του οποίου είναι ανάδοχη μητέρα τα τελευταία τρία χρόνια

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ