Ο διάβολος είναι η πλήξη

Ο διάβολος είναι η πλήξη Facebook Twitter
1
Ο διάβολος είναι η πλήξη Facebook Twitter
Crave

Μιλώντας για την περιπετειώδη διαδρομή του Θεάτρου Τέχνης από το 1942 μέχρι τον χρόνο που απέκτησε μόνιμη στέγη στο Υπόγειο της οδού Πεσμαζόγλου 5, ο Κάρολος Κουν είπε κάποτε: «Μαζεύοντας συνδρομές, διαμορφώσαμε τον χώρο στο Υπόγειο του Ορφέα. Το 1954 ανάψαμε πρόχειρους προβολείς για να φωτίσουμε μπρος σε καμιά εκατοστή θεατές τη Μικρή μας Πόλη του Θόρντον Ουάιλντερ. Έτσι, λειτούργησε πάλι το Θέατρο Τέχνης σχεδόν αποκλειστικά με νέους αδειούχους μαθητές». Ήταν μια ρηξικέλευθη επιλογή στην τότε αγορά των εμπορικών θεάτρων και ηθοποιών του αθηναϊκού κέντρου: ένας περιορισμένης χωρητικότητας υπόγειος χώρος όπου μπορούσε, επιτέλους, αν και όχι χωρίς οικονομικές δυσκολίες, να ασχοληθεί με το θέατρο τέχνης που ήθελε. Το 1980 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, με Προεδρικό Διάταγμα, ορίζει ετήσια επιχορήγηση 30 εκατ. δραχμές στο Θέατρο Τέχνης «όσο θα υπάρχει και όσο θα λειτουργεί» και το 1985 η Μελίνα Μερκούρη παραχωρεί στον Κουν το θέατρο της οδού Φρυνίχου.


Μια νέα εποχή ξεκίνησε, στην οποία ο τρόπος και ο χώρος του Θεάτρου Τέχνης, από εξαίρεση που ήταν, έγινε κανόνας. Οι επιχορηγήσεις που σωστά καθιέρωσε η Μερκούρη το 1983 για να ενισχυθεί το ποιοτικό θέατρο (ας μου επιτραπεί αυτός ο σχηματικός προσδιορισμός, σε αντιπαραβολή με το εμπορικό θέατρο, που μπορεί να έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά, αλλά με πρώτο και κύριο μέλημα την ταμειακή ευφορία) έδωσαν κίνητρα σε πολλούς και διάφορους να μετατρέψουν σε θέατρα πρώην αποθήκες και βιοτεχνίες. Επρόκειτο για χώρους ακατάλληλους τόσο ως προς τις καλλιτεχνικές δυνατότητές τους όσο και ως προς τα χαρακτηριστικά που πρέπει να πληρούν αίθουσες στις οποίες συγκεντρώνεται κόσμος. Το 2013 έγινε μια κίνηση να «εξυγιανθεί» η κατάσταση από τον δήμαρχο Καμίνη, η οποία (ως συνήθως συμβαίνει σε αυτό το κράτος-οπερέτα που ζούμε) δεν προχώρησε. Στο όνομα της «τέχνης» και του σκληρού βιοπορισμού των καλλιτεχνών, ιδίως μετά το τέλος της εποχής των επιχορηγήσεων, πάρα πολλά από τα θέατρα εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς να πληρούν στοιχειώδεις όρους ασφάλειας. Ευτυχώς, τραγωδία δεν έχει συμβεί.

Το παράδειγμα του Λευτέρη Βογιατζή, η «εμμονή» του για τη σκηνογραφική διαμόρφωση του (προβληματικού) σκηνικού χώρου του Θεάτρου της οδού Κυκλάδων, όπως και η πολύμηνη, κοπιαστική δουλειά του με τους ηθοποιούς, προκειμένου η παράσταση να αποτελεί μια συνολική πρόταση, θα έπρεπε να είναι μάθημα στους νεότερους.


Κάπως έτσι, το μικρό πλοιάριο που αποτέλεσε αντίπαλον δέος στις εμπορικές «ναυαρχίδες» (πριν από χρόνια το είχε επισημάνει ο πάντα εύστοχος στις παρατηρήσεις του Βασίλης Παπαβασιλείου) άνοιξε τον δρόμο για τη σημερινή, στρεβλή συνθήκη, η οποία, αν κρίνουμε από τους καινούργιους χώρους που εξακολουθούν να δημιουργούνται, αυτοαναπαράγεται πέραν κάθε λογικής εκτίμησης. Αυτό που δείχνουν να αγνοούν πολλοί καλλιτέχνες του θεάτρου, ηθοποιοί κατά κύριο λόγο που συστήνουν ομάδες και σκηνοθετούν, είναι ότι ο χώρος δεν είναι ένας ασήμαντος, «εξωγενής» παράγων αλλά ποιοτικό στοιχείο της θεατρικής τέχνης. Αν ο χώρος αποκλείει τη σκηνογραφική πρόταση, επιτρέποντας μόνο στοιχειώδεις λύσεις, αν είναι τύπου black box και μάλιστα χωρίς τις αναγκαίες πόρτες για την είσοδο και την έξοδο των δραματικών προσώπων/ηθοποιών, αν η τοποθέτηση των καθισμάτων γύρω από τον χώρο της (ανοιχτής) σκηνής εμποδίζει τη δημιουργία της αναγκαίας ατμόσφαιρας, τότε ο χώρος «οδηγεί» στην επιλογή των έργων που μπορούν να παρουσιαστούν εντός του. Υποδεικνύει τι μπορεί να ανεβεί. Γι' αυτό ολοένα και περισσότερο, τώρα πια που τα προβληματικά θέατρα υπερτερούν αριθμητικώς, οι παραστάσεις μοιάζουν μεταξύ τους. Η έκπληξη είναι το ζητούμενο που σπάνια ικανοποιείται και, όπως σωστά το διατύπωσε ο Πίτερ Μπρουκ, Le Diable c' est l' ennui, ο διάβολος είναι η πλήξη.


Το παράδειγμα του Λευτέρη Βογιατζή, η «εμμονή» του για τη σκηνογραφική διαμόρφωση του (προβληματικού) σκηνικού χώρου του Θεάτρου της οδού Κυκλάδων, όπως και η πολύμηνη, κοπιαστική δουλειά του με τους ηθοποιούς, προκειμένου η παράσταση να αποτελεί μια συνολική πρόταση, θα έπρεπε να είναι μάθημα στους νεότερους. Θυμήθηκα την παράσταση του Βογιατζή Λαχταρώ (όπως απέδωσε η Τζένη Μαστοράκη το Crave της Σάρας Κέιν), του 2003, παρακολουθώντας την παράσταση του ίδιου έργου στο θέατρο ΜΠΙΠ. Η Μαγιού Τρικεριώτη στην παράστασή του Βογιατζή είχε γεμίσει νερό τον σκηνικό χώρο και είχε διαμορφώσει τέσσερις «νησίδες», μία για κάθε ηθοποιό. Ακόμα και στον έρωτα, οι άνθρωποι είναι απροσπέλαστοι.


Το ΜΠΙΠ, που πρωτολειτούργησε πέρσι στο τέλος της οδού Κυκλάδων (και Αγίου Μελετίου), είναι ένα μικρό, προσεγμένο ως προς τη διαμόρφωση των χώρων του θέατρο, αλλά με μια σκηνή που είναι κατάλληλη για μονολόγους και έργα δυο-τριών προσώπων, χωρίς πολλές δυνατότητες σκηνογραφικών επεμβάσεων.


Στη σχεδόν άδεια σκηνή του ΜΠΙΠ, λοιπόν, η Μαρία Ξανθοπουλίδου σκηνοθέτησε, δηλαδή ανέθεσε, την ερμηνεία του Crave της Κέιν σε τέσσερις ηθοποιούς, εκ των οποίων μόνον ο Γιάννης Παπαδόπουλος μπόρεσε να δώσει μια ικανοποιητική ερμηνεία. Tο μόνο που μπορώ να πω είναι να δουν την παράστασή τους σε βίντεο και με το χέρι στην καρδιά να κρίνουν οι ίδιοι αν υπάρχει λόγος να τη δει κάποιος.

Ο διάβολος είναι η πλήξη Facebook Twitter
Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα

Τον Λευτέρη Βογιατζή σκέφτηκα παρακολουθώντας και την παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου. Άλλος προβληματικός χώρος αυτός! Δεν ξέρω αν γι' αυτό δεν προχώρησε η σχετική πρόταση που του είχε γίνει, να του δοθεί η σκηνή της Φρυνίχου. Αυτό που ξέρω είναι ότι ο σκηνικός χώρος έχει καπελώσει τις περισσότερες παραστάσεις που έχει φιλοξενήσει – σαν να αντιστέκεται και να απωθεί τη δουλειά των σκηνογράφων, σαν να μην ευνοεί την ατμόσφαιρα που έχει ανάγκη η θεατρική παράσταση για να ανθήσει.


Αυτήν τη φορά, η σκηνική εγκατάσταση του Ανδρέα Κασάπη, ένα πλαίσιο από σανίδες με ένα ράντσο, ένα τραπέζι και μια καρέκλα εντός του, ήταν απολύτως ανεπαρκής για να επιβληθεί στην ψυχρή και αδιάφορη ατμόσφαιρα του χώρου. Παρά το εξαιρετικά καλογραμμένο έργο του Άκη Δήμου, μια καθόλα σημαντική πρόταση για το πώς ένα διήγημα του 1919 (με διαλόγους στη διάλεκτο της Ανατολικής Κρήτης) μπορεί να μεταγραφεί σε ένα σύγχρονο, ισορροπημένα λυρικό, θεατρικό έργο, το Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα δικαιολογεί τον προβληματισμό που μου έχουν προκαλέσει κι άλλες παραστάσεις του Σκουρλέτη, κυρίως ως προς τον τρόπο που χειρίζεται τους ηθοποιούς του. Στις περιπτώσεις που συνεργάζεται με κάποιον γνωστό ή/και έμπειρο ηθοποιό, αφήνει το «σήμα» του να λειτουργήσει από μόνο του. Αυτό σημαίνει ότι το σύνολο των ερμηνευτών στις παραστάσεις του συχνά δεν είναι δεμένο, αλλά ο καθένας κάνει ό,τι ξέρει και μπορεί. Στο Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα το «σήμα» της Τάνιας Τσανακλίδου είναι τόσο ισχυρό, που εξαφανίζει τους υπόλοιπους τρεις ηθοποιούς της νεότερης γενιάς. Η Λένα Δροσάκη, που έχει στηρίξει την έως τώρα πορεία της στις ερμηνείες της σε παραστάσεις του Σκουρλέτη, πρέπει επειγόντως να στραφεί σε άλλους ρόλους, να αρνηθεί άλλες προτάσεις για ρόλους «ξωτικού», «ποιητικών» γυναικών που ζουν κάπου μεταξύ γης και ουρανού, γιατί τείνει να εγκλωβιστεί σε έναν υποκριτικό τύπο που αδικεί τις δυνατότητές της. Αξιοπρόσεκτη η ερμηνεία του Γιάννη Παπαδόπουλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Αντιθέτως, ο Νικόλας Αγγελής ήταν από άλλο σενάριο.


Έξι χρόνια μετά την εντυπωσιακή είσοδο του Γιάννη Σκουρλέτη με το Graveyard Cafe Band: «Ιn Εxtremis» στο TaF, είναι νομίζω καιρός για λίγη απόσταση και περισυλλογή. Τι θέλει ακριβώς, τι μπορεί και τι επιδιώκει με τις σκηνικές του προτάσεις στο πολύβουο θεατρικό σκηνικό της Αθήνας; Κρατώ το ενδιαφέρον του και την προσοχή σε παλιά, και λιγότερο παλιά, κείμενα Ελλήνων συγγραφέων, τα οποία αναδεικνύει μέσα από συνεργασίες του με σύγχρονους συγγραφείς, όπως η Μπασδέκη και ο Δήμου, τη χρήση των παλιών Σφαγείων, την εικαστική μεταμόρφωση του Υπόγειου του Ιδρύματος Κακογιάννη. Αλλά κάτι λείπει, κάτι δεν πατάει καλά στην ενασχόλησή του με το θέατρο.

Crave
της Σάρα Κέιν
Σκηνοθεσία: Μαρία Ξανθοπουλίδου
Ερμ.: Μυρτώ Δελημιχάλη, Παναγιώτης Καλαντζής, Ρίτα Λυτού,
Γιάννης Παπαδόπουλος
Κίνηση: Μαριέλα Νέστορα
Μουσική: Λόλεκ
9/1-13/3
Παραστάσεις: Σάβ., Κυρ. 21.00. Εισ.: €8-12.

ΜΠΙΠ
Αγίου Μελετίου 25 & Κυκλάδων, 213 0344074

 

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα
του Άκη Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Ερμ.: Τάνια Τσανακλίδου, Λένα Δροσάκη,
Γιάννης Παπαδόπουλος, Νικόλας Αγγελής
14/01-21/02. Παραστάσεις: Πέμ.-Σάβ. 21.15, Κυρ. 20.00. Εισ.: €5-18
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Πλάκα)
Φρυνίχου 14, Πλάκα,
210 3222464

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT