«Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα»: Το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης

"Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης Facebook Twitter
Το έργο άρχισε να γράφεται το 2015. Αφορμή ήταν η τρομοκρατική επίθεση στα γραφεία του σατιρικού περιοδικού Charlie Hebdo στο Παρίσι. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
0

«ΜΙΚΡΟΙ ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ» είναι ο τίτλος του νέου έργου του Γιάννη Καλαβριανού που κάνει πρεμιέρα στις 3 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Τέχνης.

Αφετηρία του νέου έργου του αποτέλεσε η ιστορία του «Μίχαελ Κόλχαας» του Χ. Φ. Κλάιστ, ενός από τα σημαντικότερα έργα της γερμανικής γλώσσας. Πρότυπο για τον Κόλχαας ήταν η αληθινή ιστορία του ληστή Χανς Κολχάζε, ο οποίος έδρασε στην περιοχή της Σαξονίας, από το 1534 έως το 1540.

Μεταφερόμαστε στον 16ο αιώνα, όταν ένας φιλήσυχος και νομοταγής πολίτης, ο εκτροφέας αλόγων Μίχαελ Κόλχαας, ξεκινά από το χωριό του στο Βρανδεμβούργο για να πουλήσει στη γειτονική Σαξονία τα άλογα που με πολύ κόπο εξέθρεψε. Ο νέος άρχοντας της περιοχής, όμως, του κλείνει τον δρόμο και του ζητά χρήματα και άδεια διέλευσης για να του επιτρέψει να συνεχίσει.

Κεντρικό θέμα του έργου είναι η δύναμη που μπορεί να αποκτήσει η φωνή του ενός, αλλά και τα άκρα στα οποία μπορεί να φτάσει μια λογική απαίτηση.

Ο Κόλχαας, που δεν είχε τίποτε από τα δύο, προτείνει να τον αφήσουν να περάσει για μία φορά και να τα φέρει επιστρέφοντας, αφήνοντας ως εγγύηση τα δύο καλύτερα άλογά του. Όταν γυρίζει όμως, τα βρίσκει εξαθλιωμένα, αφού τα είχαν υποχρεώσει σε εξαντλητικές εργασίες, και ζητά να αποζημιωθεί.

"Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης Facebook Twitter
Γιώργος Σαββίδης. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο άρχοντας τον ταπεινώνει, τον διώχνει και σκοτώνει τη γυναίκα του. Ο Κόλχαας προσπαθεί με κάθε έννομο τρόπο να δικαιωθεί. Το Κράτος, ο Νόμος και η Εκκλησία αδιαφορούν. Μη βρίσκοντας στήριξη από πουθενά και νιώθοντας τεράστια απογοήτευση, αποφασίζει να πάρει τον Νόμο στα χέρια του και πυρπολεί τη Βιτεμβέργη.

«Ένα ακόμη παγωμένο δάκρυ κύλησε στο μάγουλο του Κόλχαας.

Βλέπω έναν κήπο να 'ρχεται κατά πάνω μου. Ένα λιβάδι να σηκώνεται από τον βυθό 

της θάλασσας, να βγαίνει στην επιφάνεια, να με παίρνει μαζί με όλους τους άλλους

και να μας πηγαίνει εκεί ψηλά που μόνο λουλούδια πρέπει να υπάρχουν.

Χρατς…χρατς…

Ήρθε η ώρα, να πάψει πια να χτυπά η καρδιά μου. Ανάξια ανθρωπότητα. Που δεν

μπορείς να σταματήσεις το κακό. Για σένα πια, είναι το ίδιο αδιάφορο αν νικά ή αν

ποδοπατιέται το καλό. Ήρθε η ώρα, να πάψει πια να χτυπά η καρδιά μου» (απόσπασμα του έργου).

Το μέτρο και η λογική γρήγορα καταλύονται. Διάφοροι άνθρωποι, απογοητευμένοι από την αδικία που βιώνουν καθημερινά, συντάσσονται δίπλα του και φτιάχνουν έναν μικρό στρατό που καίει, δολοφονεί και λεηλατεί. Ο ηγεμόνας προτείνει, έστω και αργά, να τον αποζημιώσει. Όμως, ο Κόλχαας δεν αρκείται πια σε αυτό. Ο στόχος του είναι πλέον, ο ίδιος ο ηγεμόνας και η υπόθεση δύο αλόγων απειλεί να διαλύσει μία ολόκληρη χώρα.

Κεντρικό θέμα του έργου είναι η δύναμη που μπορεί να αποκτήσει η φωνή του ενός, αλλά και τα άκρα στα οποία μπορεί να φτάσει μια λογική απαίτηση.

"Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης Facebook Twitter
Xριστίνα Μαξούρη. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Κόλχαας αδικήθηκε, αλλά μετατράπηκε σε τρομοκράτη. Μπορεί λοιπόν, ο καθένας να πάρει τον Νόμο στα χέρια του και μέχρι πού μπορεί να φτάσει για να διεκδικήσει το δίκιο του;

«Οι ιδέες του εξαπλώνονται με ταχύτητα μεγαλύτερη από φωτιά σε ξερόχορτα. Είναι σαν να έχουν όλοι τρελαθεί.

Πρώτα το παρατήρησαν οι ζωγράφοι…

Γερανοί άρχισαν να πετάνε από καμβάδες, τουλίπες σε νεκρές φύσεις να

μαραίνονται, ήρεμες θάλασσες να ανταριάζουν, οι άνδρες του Ντύρερ να

ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους, να έχουν λόξυγγα οι Παρθένοι του Ραφαήλ.

Ακολούθησαν οι έμποροι…

Τα σκόρδα που κρέμονται στους τοίχους, ξαναβλασταίνουν, δέρματα περπατάνε από

τους πάγκους του τσαγκάρη και φεύγουν, σφαχτά στα τσιγκέλια των χασάπηδων

βογκάνε, ρούχα ξηλώνονται από μόνα τους, σφυριά και αμόνια τρέχουν πύρινα έξω

από τα σιδεράδικα…

Κεραμίδια ξεκολλάνε ένα ένα από τις στέγες κι εκτοξεύονται, παραθυρόφυλλα

ανοιγοκλείνουν σαν τρελά και πόρτες ξεκλειδώνονται και πάνε προς το δάσος να

ξαναγίνουν δέντρα.

Πουλιά παγώνουν ενώ πετάνε και πέφτουν σα βαρίδια στη γη και σκάνε,

το χώμα ανοιγοκλείνει και καταπίνει τα σπαρτά, τα σκυλιά κοιμούνται όρθια,

τα ρυάκια αλλάζουν πορεία και πηγαίνουν προς τα πίσω ή ξεραίνονται ξαφνικά, ή

βυθίζονται σε μια τρύπα και χάνονται, ψάρια πετάγονται στις όχθες και προσπαθούν

να ροκανίσουν πέτρες. Τα ήσυχα χωριουδάκια θυμίζουν πια πίνακες του Ιερώνυμου

Μπος.

Ιπτάμενα βατράχια κυνηγάνε αρουραίους, ψάρια καταπίνουν πλοία, μαϊμούδες

ιππεύουν δελφίνια, σαύρες μαστιγώνουν με τις ουρές τους γριές, μαύροι λαγοί

χουφτώνουν γυναίκες, χιμαιρικά διαόλια κλωτσάνε βόδια προς την άβυσσο, 

καλόγριες το κάνουν με αρκούδες και καρδερίνες, περιμένουν πότε θα πεθάνουμε,

για να μας τραγουδήσουν. Είναι σαν να μας εχθρεύεται η πλάση…(απόσπασμα του έργου).

"Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης Facebook Twitter
Γιάννης Καλαβριανός

Η συζήτηση για τα ηθικά όρια μιας εξέγερσης, η καχυποψία και οι καθημερινά τεταμένες σχέσεις Πολίτη-Κράτους, τα περιστατικά αστυνομικής βίας και η συνεχής περιθωριοποίηση μη προνομιούχων ομάδων εξαιτίας κυρίως της φτώχειας κάνουν την ιστορία του Κόλχαας να μοιάζει εντελώς σημερινή και εκείνον, τον πιο σύγχρονο Ευρωπαίο πολίτη.

«Το έργο άρχισε να γράφεται το 2015. Αφορμή ήταν η τρομοκρατική επίθεση στα γραφεία του σατιρικού περιοδικού Charlie Hebdo στο Παρίσι. Ξεκίνησα να διαβάζω για το ιστορικό των βίαιων ταραχών στα γαλλικά προάστια και της σύγχρονης ριζοσπαστικοποίησης Γάλλων πολιτών.

Κι αν έχει γραφτεί από την Κρίστεβα το "πουθενά δεν είσαι περισσότερο ξένος απ’ όσο στη Γαλλία", το φαινόμενο να νιώθεις απροστάτευτος και αδικημένος, οπότε παρίας στην ίδια σου την χώρα, είναι τόσο παλιό όσο και η απαρχή της όποιας κοινωνικής δομής.

Ο Κλάιστ έγραψε τη νουβέλα "Μίχαελ Κόλχαας" 200 χρόνια πριν, εμπνευσμένος από την αληθινή ιστορία ενός άλλου αποκλεισμένου, που έζησε στην περιοχή του Βρανδεμβούργου, τον 16ο αιώνα. Και η νουβέλα του ήταν με τη σειρά της η έμπνευση για το "Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Καλαβριανός.

"Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης Facebook Twitter
Γιώργος Γλάστρας. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«Την ιστορία του Κόλχαας στην παράσταση αφηγούνται τα άλογά του. Πρόκειται για την πιο μινιμαλιστική και μάλλον τολμηρή μου σκηνοθεσία. Δεν υπάρχει καν σκηνικό και κανένα σκηνικό αντικείμενο, αλλά μόνο κοστούμια εμπνευσμένα από την ανατομία των αλόγων. Τέσσερις ηθοποιοί, ένας πιανίστας, η συνεχής μουσική, η απολύτως χορογραφημένη κίνηση και οι εναλλαγές σκοταδιού και φωτός συνθέτουν την αυστηρή παρτιτούρα αυτής της γοητευτικής, μα τόσο τραγικής ιστορίας».

«Είναι είκοσι οκτώ χρονών. Πολύ όμορφη

Πολύ.

Αλλά οι γυναίκες των φτωχών δεν αξίζουν δεκάρα.

Την χάσαμε από τα μάτια μας.

Με τράβηξε ένας φρουρός. Με ανέβασε από την πέτρινη στριφογυριστή σκάλα μέσα

στον Πύργο. Ο Βαρόνος μας ακολουθούσε. Ο φρουρός έφυγε. Ο Βαρόνος με πέταξε

σε έναν πάγκο. Και σταμάτησε να με κοιτάζει στα μάτια.

Δεν τη βρίσκαμε πουθενά. Τη φωνάζαμε σε όλο τον δρόμο μέχρι το υποστατικό.

Γύρισα στο σπίτι, χωρίς να ξέρω πόση ώρα πέρασε.

Ο Κόλχαας γυρίζει και τη βλέπει.

Οι κοτσίδες της έτρεμαν στις άκρες τους, σαν ουρές από γατάκια που τα πάτησε

κάρο…Τα σύννεφα, σαν τεράστιες βαμβακένιες μπάλες, πέρναγαν ξυστά από τις

κορυφές των κυπαρισσιών…

Τα πόδια μου ήταν πιο βαριά από ποτέ, δεν με ακολουθούσαν, σαν να πήγαινε το

κεφάλι μου μπροστά και τα πόδια μου να έμεναν πίσω.

Τα χέρια της έπεσαν σαν να ήταν έτοιμα να ξεκολλήσουν.

Και τρέχει να την προλάβει πριν σωριαστεί.

Την έβαλε να ξαπλώσει στο στρώμα που γέννησε τα παιδιά τους.

Ήταν γεμάτο με φλούδες από καλαμπόκια. Το καλοκαίρι, όταν είχε πατηθεί πολύ,

το ξήλωνα σε μια άκρη και το γέμιζα ξανά με καινούριες φλούδες, για να είναι

αφράτο. Και μετά, ξανά έραβα το άνοιγμα με μια χοντρή βελόνα. Και κάνανε τα

καλαμπόκια χρατς χρατς…όταν ξαπλώναμε…

Αγάπη μου…

Ένα ακόμη παγωμένο δάκρυ κύλησε στο μάγουλο του Κόλχαας.

Βλέπω έναν κήπο να ρχεται κατά πάνω μου. Ένα λιβάδι να σηκώνεται από τον βυθό 

της θάλασσας, να βγαίνει στην επιφάνεια, να με παίρνει μαζί με όλους τους άλλους

και να μας πηγαίνει εκεί ψηλά που μόνο λουλούδια πρέπει να υπάρχουν.

Χρατς…χρατς…

Ήρθε η ώρα, να πάψει πια να χτυπά η καρδιά μου. Ανάξια ανθρωπότητα. Που δεν

μπορείς να σταματήσεις το κακό. Για σένα πια, είναι το ίδιο αδιάφορο αν νικά ή αν

ποδοπατιέται το καλό. Ήρθε η ώρα, να πάψει πια να χτυπά η καρδιά μου».(απόσπασμα του έργου).

"Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα", το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης Facebook Twitter
Μάνος Πετράκης. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα»

Ένα νέο έργο με αφορμή τη νουβέλα «Μίχαελ Κόλχαας» του Χάινριχ Φον Κλάιστ

Από την Εταιρεία Θεάτρου Sforaris

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός

Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλους

Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη

Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Χριστίνα Μαξούρη, Μάνος Πετράκης, Γιώργος Σαββίδης

Μουσικός επί σκηνής: Σταύρος Διαμαντόπουλος

Θέατρο Τέχνης - Φρυνίχου

13/12-22/2

Δευτέρα-Τρίτη, 21:00

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ