Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Μiguel Γutierrez, Αge & Βeauty Part1: Mid-career Artist/Suicide Note
0

Το βράδυ της Κυριακής 13 Νοεμβρίου 46 Αθηναίοι και Αθηναίες, από 11 μέχρι 39 ετών, θα εμφανιστούν στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχουν στην παράσταση της Abigail Browde και του Michael Silverstone, The Record 600 HIGHWAYMEN, ανοίγοντας το φεστιβάλ Made in USA. Ένα φεστιβάλ «συνάντηση», όπως προτιμάει να το χαρακτηρίζει η καλλιτεχνική του διευθύντρια Κάτια Αρφαρά, μέσω της οποίας σε διάστημα 17 ημερών θα γνωρίσουμε δειγματοληπτικά τη σύγχρονη αμερικανική πρωτοπορία στις παραστατικές τέχνες. Σε μια εποχή που η αμερικανική κοινωνία αλλάζει και ένα νέο πρόσωπο αναδύεται, ο διάλογος με τη «νέα» πρωτοπορία και οι θεατρικές δράσεις που ακολούθησαν τους πειραματισμούς των δεκαετιών του '70 και του '80 δεν μπορεί παρά να αποκαλύπτουν και μια γενιά με ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό λεξιλόγιο, με επιρροές από την ποπ κουλτούρα, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις εναλλακτικές εφαρμογές της.

Αυτά είναι τα highlights της σημαντικής διοργάνωσης:

Οι Αθηναίοι που συμμετέχουν στην παράσταση 600 HIGHWAYMEN δεν είναι ούτε ηθοποιοί ούτε χορευτές. Επιλέχτηκαν από τους δύο καλλιτέχνες μετά από ακρόαση και ανάμεσα σε 200 υποψήφιους. Επίσης, δεν θα έχουν ξανασυναντηθεί μεταξύ τους και τη βραδιά της παράστασης θα είναι και η πρώτη φορά που θα αντικρίσουν ο ένας τον άλλον! Το καλλιτεχνικό δίδυμο δημιούργησε το έργο αυτό το 2014 στη Νέα Υόρκη και έκτοτε το έχουν επαναλάβει σε διάφορες πόλεις ανά την υφήλιο, κρατώντας μία βασική χορογραφία και μουσική, αλλά καθώς πρόκειται για μια ζωντανή συνθήκη, δεν μπορεί παρά να διαφέρει κάθε φορά, ανάλογα με το «υλικό», δηλαδή τους ίδιους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι και οι οποίες αποτελούν και το θέμα του όλου πρότζεκτ.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
600 Highwaymen


● Ο Trajal Harrell, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει ως έδρα του την Αθήνα, θα παρουσιάσει το Twenty looks or Paris is burning at the Judson Church. Η Judson Church του Χάρλεμ αποτελεί εμβληματικό χώρο του μεταμοντέρνου χορού. Στο Χάρλεμ επίσης αναπτύχθηκε ήδη από τη δεκαετία του '60 το voguing. Ο χορογράφος, ο οποίος ανάλογα με τον χώρο όπου καλείται να παρουσιάσει το έργο του προσαρμόζει και το made-to-measure μέγεθός του, φέρνει στην Αθήνα μια εκδοχή με τρεις χορευτές. Ο ίδιος δεν μεγάλωσε στο Χάρλεμ, ούτε είναι οπαδός του voguing. Παρ' όλα αυτά, ένιωσε ότι όφειλε, σε μια εποχή που οι χορευτές είχαν πάψει να χορεύουν επηρεασμένοι από τον conceptual χορό και τον μεταμοντερνισμό, να επιστρέψει στον χορό. Έθεσε, λοιπόν, το ερώτημα τι θα συνέβαινε ιστορικά αν ο μεταμοντέρνος χορός συναντούσε το voguing. Ένα προκλητικό και υποθετικό ερώτημα που εξετάζει τον τρόπο που η ιστορία κατασκευάζεται και ερμηνεύεται. Η «απάντηση» επί σκηνής...


Η Annie Dorsen, στο A piece of work, χρησιμοποιεί αλγόριθμους σε μια ιδιότυπη θεατρική πρόταση, στήνοντας έναν Άμλετ ο οποίος «ερμηνεύεται» από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Σε αυτό το μετα-ντανταϊστικό εγχείρημα, η βετεράνος ηθοποιός Joan Macintoch του περίφημου Performance Group ερμηνεύει την τρίτη πράξη της σαιξπηρικής τραγωδίας, συμπράττοντας σε ένα ιδιοφυές σκηνικό παιχνίδι ανθρώπου και μηχανών, ζωντανής θεατρικής πράξης και new media.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
A piece of work, Annie Dorsen


Ο Daniel Fish με την περφόρμανς Who left this fork here παντρεύει τις Τρεις Αδελφές του Τσέχοφ με το video art διά χειρός Jim Findlay, αιώνιου μέλους του Wooster Group. Η Όλια, η Ιρίνα και η Μάσα αποτελούν μέρος ενός ηλεκτρισμένου σκηνικού ποιήματος αυτού του ιδιοφυούς καλλιτέχνη που αρέσκεται να συναλλάσσεται με σημαντικά κείμενα μέσα από τη δική του live-mixing εκδοχή.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Who left this fork here, Daniel Fish. Φωτο: Paula


Η Michelle Ellsworth βρέθηκε από την Αριζόνα στην Κάλυμνο για sabbatical – σύντομη άδεια που δικαιούνται οι ακαδημαϊκοί στην Αμερική κατά διαστήματα. Το ίδιο διάστημα μελετούσε την Ιλιάδα του Ομήρου, παράλληλα με την Ορέστεια του Αισχύλου. Επέλεξε την Κλυταιμνήστρα ως αρχετυπική γυναίκα, που μέσα από την εξόντωση του άντρα της Αγαμέμνονα επιτελεί πολιτική πράξη. Και την έκανε θεατρική πράξη. Δημιούργησε μέσω του Ίντερνετ 35 ιστότοπους αφιερωμένους στην εμβληματική βασίλισσα του αρχαίου κόσμου, ενώ για την παράσταση της Αθήνας πρόσθεσε άλλους 12. Virtual σύμπαντα τα οποία συμμετέχουν στην περφόρμανς της, συμπληρώνοντας τη διερεύνηση αυτής της γυναίκας από το μακρινό παρελθόν που συναντάει το σήμερα, με αναφορά στη θρυλική χορογράφο Μάρθα Γκράχαμ.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Phone Hommer, Michelle Ellsworth


Η ελληνικής καταγωγής Heather Kravas, στο δημιούργημα της A quartet, φέρνει επί σκηνής τέσσερις χορευτές, οι οποίοι εμπνέονται από τις μαζορέτες, τον κλασικό χορό, τους ελληνικούς δημοτικούς χορούς και τον ρωσικό κονστρουκτιβισμό. Μια χορογραφία για τη διαφορετικότητα, μέσα από την απόλυτη συμμετρία σε αντιπαραβολή με την αντίθεση, όπου η λέξη «θέλω» ενώνει τους πάντες, ενώ μέσα από τη συνεχή επανάληψή της στοιχειώνει την περφόρμανς μέχρι το τέλος.


Ο Miguel Gutierrez με το Age & Beauty Part1: Mid-Career Artist/Suicide Note σχολιάζει την κρίση της μέσης ηλικίας ενός γκέι άντρα σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η νεότητα και η ομορφιά. Ακτιβιστής ο ίδιος της γκέι κοινότητας και πολυβραβευμένος περφόρμερ, ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της Whitney Biennial, δημιουργώντας το έργο μέσα από τα προσωπικά του βιώματα και αγωνίες σχετικές με την ηλικία.

 
Ο συγγραφέας και συνθέτης Richard Maxwell εμπνεύστηκε το Εvening από το Ιnferno της Θείας Κωμωδίας. Πρόκειται για μια ελεγεία στημένη σε ένα κακόφημο μπαρ της αμερικανικής ενδοχώρας, όπου συναντιούνται τρεις αρχετυπικοί Αμερικανοί αντιήρωες: ένας παλαιστής, ο διεφθαρμένος μάνατζέρ του και μια πόρνη. Συνδράμει ο περίφημος θίασος New York City Players, με ζωντανή μουσική του ίδιου του Maxwell. Παράλληλα, παρουσιάζει το Showcase. Σε ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου Intercontinental ένας γυμνός άντρας με τους θεατές σε απόσταση αναπνοής θα μονολογεί υποδυόμενος με ανυπόκριτο τρόπο έναν επιχειρηματία που κλείνει συμφωνίες, εκφράζοντας, όμως, τη δυσκολία του να διαχειριστεί απλά διλήμματα της προσωπικής του ζωής.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Showcase


Στο Tell me love is real ο Zachary Oberzan περιγράφει πώς κατάφερε να ξεπεράσει έναν παραλίγο θάνατο από overdose από Xanax σε ένα ανώνυμο δωμάτιο ξενοδοχείου, αυτό που δεν κατάφερε να ξεπεράσει η διάσημη τραγουδίστρια Γουίτνι Χιούστον. Χορεύει, τραγουδάει τα τραγούδια της αδικοχαμένης σούπερ-σταρ, συνδιαλέγεται με το βίντεο, αναρωτιέται «γιατί ζούμε», γελάει, κλαίει.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Tell me love is real, Zachary Oberzan


Η χορεύτρια και χορογράφος Faye Driscoll, στο Thank you for coming: Attendance, εμπνέεται από τους ανθρώπους της πόλης και του δρόμου, ενώ καλεί τους θεατές της να γίνουν μέρος αυτού που συμβαίνει επί σκηνής, σχηματίζοντας έναν κλοιό γύρω από τους ερμηνευτές. Ένα απολαυστικό χαοτικό συνονθύλευμα που ολοκληρώνεται με ένα αποθεωτικό βακχικό φινάλε!

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Attendance, Faye Driscoll

Info:

Made in USA

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107

13-29/11

www.sgt.gr

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ