Κρατήρες: Μια περφόρμανς για τους ανθρώπους που άλλαξαν πατρίδα

Κρατήρες: Μια performance που εμπνέεται από τους ανθρώπους που άλλαξαν πατρίδα Facebook Twitter
Στόχος μας είναι οι θεατές σε κάθε περφόρμανς μας να βιώνουν μια ξεχωριστή εμπειρία, αυτό θέλουμε να συμβεί και στους «Κρατήρες». Φωτ.: Κατερίνα Δρούκα
0

Η Κατερίνα Αναστασίου και ο Χρήστος Καπενής γνωρίστηκαν και δουλεύουν μαζί από τον Δεκέμβριο του 2021. Η νέα θεατρική περφόρμανς που έχουν ετοιμάσει και ερευνά το κενό που δημιουργείται στους ανθρώπους οι οποίοι χάνουν τα πάντα καθώς και την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα νέο κέλυφος σε έναν καινούργιο τόπο θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα στο Εθνικό Ωδείο στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Το μικρό Παρίσι των Αθηνών».

«Γνωριστήκαμε στην έκθεση σύγχρονης τέχνης "Αδράνεια ΙΙ" του The Krank, στην οποία είχαμε λάβει και οι δύο μέρος», λένε. «Έκτοτε ξεκίνησε η συνεργασία μας, αρχικά με τη θεατρική περφόρμανς "Ρέντγκεν" κι έπειτα με την περφόρμανς "Common".

Αυτόν τον καιρό δουλεύουμε τους "Κρατήρες", τους οποίους θα παρουσιάσουμε στις 6 και 7 Οκτωβρίου στο Εθνικό Ωδείο. Επίσης, έχουμε ξεκινήσει πρόβες για το έργο "Ο οίκος των χοίρων" σε κείμενο Αριστείδη Αντονά που θα σκηνοθετήσουμε και θα παρουσιαστεί στα μέσα Νοεμβρίου. Εκτός από αυτά, σχεδιάζουμε ακόμη ένα πρότζεκτ που θα ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες.

Στην αναζήτησή μας είδαμε πόσο σημαντικό είναι το κέλυφος για έναν άνθρωπο που μετακινείται, χρειάζεται ένα σπίτι στον νέο του τόπο και αυτό είναι που μπορεί να τον κάνει να δημιουργήσει μια νέα ζωή. 

Κρατήρες: Μια performance που εμπνέεται από τους ανθρώπους που άλλαξαν πατρίδα Facebook Twitter
Φωτ.: Κατερίνα Δρούκα

Στόχος μας είναι οι θεατές σε κάθε περφόρμανς μας να βιώνουν μια ξεχωριστή εμπειρία, αυτό θέλουμε να συμβεί και στους "Κρατήρες". Έμπνευσή μας υπήρξε η αληθινή μαρτυρία μιας γυναίκας που έφυγε από τη Σμύρνη και εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 1922, έχτισε με τα ίδια της τα χέρια επτά διαφορετικά σπίτια και έθαψε τα δυο της παιδιά. Επίσης, έμπνευση για την παράσταση μας έδωσε η αρχιτεκτονική των προσφυγικών κτιρίων και σπιτιών της Αθήνας, όπου διαμένουν άνθρωποι μέχρι και σήμερα.

Βάσει των παραπάνω, λοιπόν, συνθέτουμε μια δική μας αφήγηση που αφορά τον σύγχρονο άνθρωπο της πόλης. Στην παράσταση αυτή το σώμα λειτουργεί ως ένας κρατήρας, ένα δοχείο βιωμάτων, το εσωτερικό του οποίου ορίζεται από το έξω, όπως τα σώματα και τα σπίτια των ανθρώπων. Κρατήρες στην αρχαιότητα ήταν τα δοχεία στα οποία αναμείγνυαν κρασί με νερό. Ο κρατήρας έχει περίβλημα, έχει κέλυφος. Αυτός είναι και ο λόγος που η περφόρμανς ονομάστηκε “Κρατήρες”. Στην αναζήτησή μας είδαμε πόσο σημαντικό είναι το κέλυφος για έναν άνθρωπο που μετακινείται, χρειάζεται ένα σπίτι στον νέο του τόπο και αυτό είναι που μπορεί να τον κάνει να δημιουργήσει μια νέα ζωή. Το κτίσμα, όπως και ο κρατήρας, δημιουργείται για να καλυφθεί το κενό που υπάρχει μέσα τους.

Κρατήρες: Μια performance που εμπνέεται από τους ανθρώπους που άλλαξαν πατρίδα Facebook Twitter
Φωτ.: Κατερίνα Δρούκα

Τα μέσα που χρησιμοποιούμε είναι τα σώματά μας μπλεγμένα με υλικά οικοδόμησης κτιρίων, ηχοτοπία, μουσική και βιντεο-προβολές. Οι εικόνες που θα παρουσιάσουμε αφορούν τον ξεριζωμό, τη μετακίνηση, την αλλαγή, την εδραίωση.

Η βίαιη μετακίνηση σημαδεύει και διαμορφώνει κάθε άνθρωπο κι αυτό είναι κάτι που κουβαλάει όλη του τη ζωή, σε κάθε τόπο, μαζί με την ταυτότητα του πρόσφυγα. Θέλοντας να κατανοήσουμε αυτή την ταυτότητα, προσπαθούμε, με τα μέσα που χρησιμοποιούμε στην παράσταση, να μεταδώσουμε στον θεατή διαφορετικά ερεθίσματα μέσω της δικής μας οπτικής και της δικής μας έρευνας πάνω σε αυτό το ζήτημα. Γι’ αυτό και επιλέξαμε το αίθριο του Εθνικού Ωδείου που ως ένας άλλος κρατήρας περιβάλλεται από κτίρια που κατοικούνται από ανθρώπους προερχόμενους από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς. Θα θέλαμε η παράσταση να έχει συνέχεια και να μετακινηθεί και σε άλλα μέρη».

Κρατήρες: Μια performance που εμπνέεται από τους ανθρώπους που άλλαξαν πατρίδα Facebook Twitter
Φωτ.: Κατερίνα Δρούκα

«Κρατήρες»
Σύλληψη, σκηνοθεσία, κείμενο, σκηνική-ηχητική εγκατάσταση, βίντεο προβολή, ερμηνεία: Κατερίνα Αναστασίου (Nerisisty) & Χρήστος Καπενής

Εθνικό Ωδείο, Μάγερ 18, πλατεία Βάθης

6 & 7/10, 20:30, γενική είσοδος: €10, €8 (προπώληση), €6 (μειωμένο)

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πρωτοποριακό θέατρο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη καθιερώνεται στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / Το πρωτοποριακό θέατρο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη καθιερώνεται στη Νέα Υόρκη

Η LiFO ταξίδεψε στο Μανχάταν και παρακολούθησε από κοντά τη νέα παράσταση των Ελλήνων δημιουργών, οι οποίοι επέστρεψαν για πέμπτη συνεχή χρονιά στο φημισμένο The Tank Theater, δείχνοντας τον δρόμο για την ουσιαστική εξωστρέφεια του ελληνικού θεάτρου. Διακεκριμένοι Αμερικανοί που παρακολούθησαν την παράσταση περιγράφουν τις εντυπώσεις τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η τραγική ιστορία του Βαγγέλη Γιακουμάκη γίνεται θεατρική παράσταση

Θέατρο / Η σοκαριστική ιστορία του Βαγγέλη Γιακουμάκη έγινε θεατρική παράσταση

Η παράσταση-ντοκουμέντο «801,5 μ.» βασίζεται στην υπόθεση του αδικοχαμένου φοιτητή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων και ανεβαίνει από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η οδύνη που δεν εκλύεται

Θέατρο / Η οδύνη που δεν εκλύεται

Μέσα από μια πολυπρισματική θεατρική αφήγηση ο συγγραφέας του έργου «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» επιχειρεί να αναδείξει το πολυσύνθετο τοπίο καταπίεσης και εκφοβισμού που οδηγεί σε ακραία φαινόμενα βίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Φωκάς Ευαγγελινός: «Με ζουρνάδες έχω μεγαλώσει, στις ντίσκο χόρευα επειδή χόρευαν γύρω μου»

Οι Αθηναίοι / Φωκάς Ευαγγελινός: «Με ζουρνάδες έχω μεγαλώσει, στις ντίσκο χόρευα»

Από τους πιο αγαπητούς χορευτές και χορογράφους της Ελλάδας, ο Φωκάς Ευαγγελινός αφηγείται την πορεία του από τις εποχές που η τέχνη του χορού δεν έχαιρε μεγάλης αναγνώρισης μέχρι σήμερα που -ευτυχώς- τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ