Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις

Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
0
Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO

Πόσο έχει αλλάξει η ζωή σου από τότε που άρχισες να γράφεις και θέατρο;

Δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, απλά τρέχω περισσότερο και δεν είμαι πια τόσο πολύ λυπημένη. Δεν θα πω χαρούμενη αλλά, ναι, λιγότερο λυπημένη.


Το θέατρο σε ταξίδεψε περισσότερο από ό, τι η ποίηση;

Υπάρχει κάτι που σου το δίνει μόνο το θέατρο. Το γράφεις, το παίρνει ο Σκουρλέτης, το στήνει και το βλέπεις. Είναι κάτι μαγικό αυτό. Είναι θαύμα! Η άμεση αυτή υλοποίηση με τρελαίνει, γιατί βαθιά μέσα μου είμαι πολύ πρακτικός άνθρωπος. Δεν μπορώ κάτι που λειτουργεί σε βάθος χρόνου. Για μένα αυτό είναι η απόλυτη γοητεία του θεάτρου - ότι κάτι συντελείται άμεσα.

Εννοείς μια εικόνα, μια σκηνή, μια φράση που σκέφτηκες ένα βράδυ και βλέπεις άνθρωποι να του δίνουν πραγματική υπόσταση σε μία παράσταση, πολύ σύντομα αφότου το ονειρεύτηκες.

Αυτό ακριβώς!

 

Το «γυναικείο» το σιχαίνομαι πρώτα απ' όλα σαν έκφραση. Δεν μ' αρέσει να κατηγοριοποιώ τα πράγματα σε γυναικεία και αντρικά, δεν πιστεύω στο διαχωρισμό των φύλων - υπό οποιαδήποτε έννοια.

Μπήκε και η δημοσιότητα στη ζωή σου;

Το μίνι μάρκετ κάτω από το σπίτι μου δεν ξέρει ότι δραματουργώ... Οι πολύ στενοί μου φίλοι αστειεύονται μαζί μου και με κάνουν να θυμώνω.

Η φήμη σου πάντως έφτασε μέχρι τα μέρη σου. Συμμετείχες με έργο σου στο Φεστιβάλ Καβάλας.

Μόνο χαρά μου δίνει αυτό. Πάντα πίστευα ότι υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι που βλέπουν τον κόσμο με τη δική μου ματιά, κι έτσι το αντιμετωπίζω. Είναι νέοι φίλοι, νέοι άνθρωποι. Κάτι που δεν είχα τη δυνατότητα να το νοιώσω πριν. Όταν καταλαβαίνεις ότι κάτι που κάνεις το βλέπουν κι άλλοι με το δικό σου βλέμμα, πάλι θα πω την ίδια λέξη, είναι σα θαύμα!

Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO
Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO

Η Ραμόνα είναι βασισμένη στο Λεωφορείο ο Πόθος;

Δεν είναι διασκευή αλλά περισσότερο μία μεταγραφή με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Παίρνει σαν έναυσμα το Λεωφορείο ο Πόθος, αλλά γυρίζει γύρω από όλα αυτά...

Με βάση τα προσωπικά σου βιώματα, βέβαια.

Που είναι και παγκόσμια όμως.

Παγκόσμια και γυναικεία;

Μην λες λέξεις που δεν μ' αρέσουνε. Το «γυναικείο» το σιχαίνομαι πρώτα απ' όλα σαν έκφραση. Δεν μ' αρέσει να κατηγοριοποιώ τα πράγματα σε γυναικεία και αντρικά, δεν πιστεύω στο διαχωρισμό των φύλων - υπό οποιαδήποτε έννοια. Κομπλιμάν θα ήταν βέβαια να μου πουν ότι γράφω «αντρικά» αλλά δεν το επιζητώ, δεν είναι κάτι που βγαίνω να το φωνάξω. Δεν θέλω να μυρίζει το έργο μου καθόλου γυναικείο λόγο.

Παρόλ' αυτά είσαι γυναίκα και οι κυρίαρχες φιγούρες του Ραμόνα travel / Η γη της καλοσύνης είναι δύο γυναίκες που αλληλοσπαράζονται.

Δύο αδελφούλες αγαπημένες – έτσι θέλω εγώ να τις βλέπω.

Πίσω από αυτόν τον αλληλοσπαραγμό κρύβεται, λες, η αγάπη;

Πίσω από οτιδήποτε είναι τα πάθη των ανθρώπων.

Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO

Είχες συγκεκριμένους τύπους ανθρώπων και καταστάσεις στο μυαλό σου όταν άρχισες να το γράφεις;

Όχι. Καταρχήν ήταν παραγγελία του Γιάννη Σκουρλέτη και της Bijoux de kant. Όταν γράφω, δεν ξέρω που θα με πάει το κείμενο. Γι' αυτό και πιστεύω ότι όταν κάποιος δημιουργεί, συντελείται κάτι έξω από αυτόν. Εγώ είμαι απόλυτα πεπεισμένη γι' αυτό. Δεν ξέρω τι είναι, ούτε θέλω να μάθω, αλλά σε τρέχουν οι λέξεις. Αυτές σε φτάνουν κάπου.

Δηλαδή δεν τις έχει δει ποτέ αυτές τις δύο γυναίκες εκεί που ζεις, στο παζάρι της Ξάνθης ας πούμε ή στα χωριά εκεί γύρω;

Σίγουρα είναι ένα μωσαϊκό από πάρα πολλούς ανθρώπους, που δεν είναι γυναίκες υποχρεωτικά. Δηλαδή η Ραμόνα είναι και δέκα άντρες που ξέρω. Και ο Ζλάταν είναι τρεις φίλες μου, όσο και αν ακούγεται παράξενο κι ας είναι ένας ματσό Βούλγαρος. Τα φύλα είναι λίγο περίεργη ιστορία. Δεν θα γράψω έναν ρόλο αντρικό σε πρότυπα αντρικά.

Και η σεξουαλικότητα των ρόλων;

Θέλω πάντα η σεξουαλικότητα να υπερβαίνει τα φύλα. Να μην είναι ξεκάθαρα αντρική ή γυναικεία. Γενικώς δεν θέλω τα πράγματα να είναι τόσο ξεκάθαρα και οριοθετημένα. Ας μιλήσουμε για το ανθρώπινο είδος που είναι μια μεγάλη κατηγορία.

Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO
Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO

 

Αν και επιζητείς μια οικουμενικότητα, απ' ότι καταλαβαίνω, στη Ραμόνα ακούγεται η συγκεκριμένη ντοπιολαλιά της Θράκης, που η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη γνωρίζει λόγω καταγωγής της από εκείνα τα μέρη και αποδίδει καταπληκτικά.

Όντως, αλλά πρέπει να σου πω ότι το έργο δεν γράφτηκε σε αυτήν τη ντοπιολαλιά. Ήταν σκηνοθετική επιλογή του Σκουρλέτη στην οποία συμφώνησα βέβαια, και που ήταν μια έκπληξη για μένα γιατί δεν είχα δει πρόβες πριν την πρεμιέρα του έργου.

Γλυκερία Μπασδέκη

Οπότε δεν το τοποθετούσες απαραίτητα στον Βορρά;

Ήταν ένας Βορράς ευρύτερος, ό, τι μπορεί να συμβολίζουν τα όρια των χώρων και των ανθρώπων. Υπήρχαν βέβαια γεωγραφικές συντεταγμένες, μιλάνε στο έργο για το Διδυμότειχο, υπάρχουν συγκεκριμένα γεωγραφικά στοιχεία, αλλά θα μπορούσαν και να λείπουν. Θα μπορούσε να διαδραματίζεται και στα όρια του Νότου. Απλά η Καρυοφυλλιά και οι δικές της προσωπικές μνήμες έπαιξαν ρόλο στη συγγραφή του έργου. Τη σκέφτηκα πάρα πολύ όταν το έγραφα. Έμαθα πράγματα γι' αυτήν που τα εκμεταλλεύτηκα.

Θα λέγαμε ότι είναι ένα έργο γραμμένο επάνω στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη;

Δεν είναι γραμμένο επάνω στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, αλλά ήταν ένα αρχέτυπο γυναίκας για μένα.

Οπότε συνεπακόλουθα ξέροντας ότι τον Ζλάταν θα τον έπαιζε ο Κρις Ραντάνοφ, τον έκανες Βούλγαρο.

Και να μην το ήξερα πάλι Βούλγαρο θα τον έκανα, γιατί η Βουλγαρία αποτελεί επίσης ένα μεγάλο κομμάτι δικό μου. Οι περίφημες εκδρομές που έκαναν οι γονείς μου σε εποχές που η Βουλγαρία ήταν μια πολύ κλειστή κοινωνία, και επέστρεφαν με δίσκους βουλγάρικης μουσικής ή με εκείνα τα μπουκαλάκια με το βαρύ άρωμα από τριαντάφυλλο - το αναφέρω μέσα στο έργο. Μου μύριζε Βουλγαρία από την αρχή.

Ο αμερικανικός Νότος και η Νέα Ορλεάνη είναι ο ελληνικός Βορράς και το Διδυμότειχο;

Ναι, μπορείς να το πεις κι αυτό.

Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO

 

Πώς νοιώθεις που η Ραμόνα αυτή τη στιγμή παίζεται στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων στη σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή;

Απίστευτη συγκίνηση! Και ένα είδος ευλογίας που δόθηκε στη Ραμόνα.

Η σχέση σου με το θέατρο διαφοροποίησε τη σχέση σου με την ποίηση; Σε απελευθέρωσε ή σε μετατόπισε λογοτεχνικά;

Δεν φοβάμαι πια καμία λέξη, κανέναν τρόπο. Το γεγονός ότι δεν ήξερα και δεν ξέρω πώς γράφεται το θέατρο, αυτό το πράγμα ήταν πολύ μεγάλο άνοιγμα. Ό, τι έγραψα το έγραψα θεωρώντας ότι έτσι «πρέπει να γράφεται». Είδα ότι τελικά δεν υπάρχουν μέθοδοι και τρόποι. Πάντοτε το πίστευα αλλά τώρα είμαι απόλυτα βέβαιη.

Εγκατέλειψες την ποίηση οριστικά;

Δεν ήμουν ποτέ πολυγραφότατη. Ας πούμε ότι έστειλα την ποίηση ένα ταξίδι. Αλλά όλα ποίηση είναι, όλα λέξεις είναι. Νομίζω ότι πάντα ποίηση γράφω, ακόμα και αν κάνω μια αίτηση στο δημόσιο σαν ποίηση το αντιμετωπίζω, σαν να γράφω χαϊκού. Ευχαριστώ το Θεό που δεν ξέρω πώς γράφεται ούτε η ποίηση, ούτε το θέατρο, ούτε τίποτα άλλο.

Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO
Η Ραμόνα συνεχίζει την περιπλάνησή της για λίγες παραστάσεις Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ / LIFO

Info

Ραμόνα travel / Η γη της καλοσύνης

Θέατρο Οδού Κυκλάδων, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, 210 8217877

Mέχρι 2/11, Κυρ. 7 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 18, 12, 10, 5.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ