Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024 Facebook Twitter
«Έχω συναντήσει, ελάχιστες φορές ευτυχώς, συμπεριφορές που θεωρώ απαράδεκτες, ανεξάρτητα από το πού θα τις συναντήσεις. Αλλά κάθε φορά τις αντιμετωπίζω με τη βοήθεια των συναδέλφων μου». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Όσο ο κόσμος κινείται εκεί έξω, στο TikTok κορίτσια και αγόρια χορεύουν, μετατρέποντας χορογραφίες τραγουδιών σε viral περιεχόμενο. Αν η πιο viral χορογραφία διεθνώς γι’ αυτήν τη χρονιά ήταν εκείνη του «Apple» της Charlie XCX, για το ελληνικό TikTok το «Αριστούργημα» της Ελένης Φουρέιρα τρύπωσε με τεράστια ευκολία στο υποσυνείδητο όσων σκρολάρουμε αναπολογητικά στο πιο άφιλτρο μέσο κοινωνικής δικτύωσης εκεί έξω. «Νεφέλη, τι έφτιαξες πάλι;» διαβάσαμε ξανά και ξανά σε σχόλια, παρόλο που η ίδια η Νεφέλη Θεοδότου, η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, προσπαθεί να μη μετράει το virality της στο TikTok ως δείγμα ουσιαστικής επιτυχίας. 

«Οφείλω να πω ότι αποφεύγω το TikTok ως εφαρμογή, αλλά αναγνωρίζω πως είναι επιτυχία το να γίνεται μια χορογραφία viral, ιδίως στη συγκεκριμένη πλατφόρμα», μου λέει όσο συζητάμε πόσους Έλληνες χρήστες είδαμε να χορεύουν το «Αριστούργημα», προσπαθώντας να νιώσουν για λίγο Φουρέιρα στην τοποθεσία TikTok. «Προσπαθώ να μην κάνω τη συγκεκριμένη επιτυχία αυτοσκοπό, όμως είμαι ευγνώμων σε κάθε περίπτωση και σίγουρα αποτελεί επιβεβαίωση». 

Μπορεί το να δουλεύεις νύχτα να είναι ψαρωτικό για κάποιους, αλλά για μένα, που το ζω από 18 χρονών, είναι απλώς ο χώρος στον οποίο εργάζομαι. Το μόνο που με δυσκολεύει μερικές φορές είναι το ωράριο, ειδικά όταν είναι απαιτητικό το show

Η Νεφέλη δεν εμφανίστηκε στο χορογραφικό σύμπαν το 2024, ωστόσο αυτήν τη χρονιά ένιωσε να ξεπερνά τον εαυτό της. «Φέτος ήταν μια χρονιά προσωπικής βελτίωσης από πολλές απόψεις», ομολογεί. «Επαγγελματικά υπήρξαν πολλές ευκαιρίες και σιγά σιγά νιώθω πιο σίγουρη για τον εαυτό μου. Ανέλαβα την καλλιτεχνική επιμέλεια και τις χορογραφίες για τα Mad Video Music Awards, το Mad Walk και το καλοκαιρινό tour της Ελένης Φουρέιρα. Χορογράφησα τη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο, όπως επίσης και το Έναστρον» αναφέρει, μιλώντας ίσως για την πιο σημαντική on stage συνεργασία της χρονιάς, εκείνη της Ελένης Φουρέιρα και του Χρήστου Μάστορα, που μας συστήθηκε με ένα iconic teaser, με τους δυο καλλιτέχνες να μεταμορφώνονται σε Mr. and Mrs. Smith, τρολάροντας το στερεότυπο της λύσσας για τη μαρκίζα στα μπουζούκια. «Μέσα από αυτές τις συνεργασίες βρίσκω την ταυτότητά μου και εμπλέκομαι με καλλιτέχνες και συνεργάτες που με εμπνέουν. Προσπαθώ να βρω τις ισορροπίες μου και να ξεκουράζομαι», τονίζει η Νεφέλη που μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ Αθήνας και Ελευσίνας, λόγω του καλλιτεχνικού προγράμματος «U(R)TOPIAS Ακαδημία Χορογραφίας» που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστικής Πρωτεύουσας.

Στα highlights του 2024 βάζει χωρίς δεύτερη σκέψη την εμφάνιση που έστησε από το μηδέν για το «Αριστούργημα» της Ελένης Φουρέιρα αλλά και τη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. «Η εμφάνιση για το “Αριστούργημα” της Φουρέιρα νομίζω πως ήταν από τις καλύτερες που έχουμε κάνει έως τώρα. Εμπιστεύτηκα πολύ το ένστικτό μου και όλη η ομάδα συντονίστηκε με πολύ όμορφο και αρμονικό τρόπο. Επίσης, η συνεργασία με την Άννα Βίσση για τη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο με ξεκλείδωσε σε πολλούς τομείς – η εμπειρία της συναυλίας είναι κάτι που δυσκολεύομαι να περιγράψω. Ήμουν απορροφημένη με τις πρόβες και τη συναυλία, το βίωσα στο έπακρο», εξηγεί. «Ήταν τιμή μου να χορογραφώ τραγούδια που έχουν αφήσει ιστορία και να συνεργάζομαι με την Άννα και την ομάδα της». 

Προφανώς η χρονιά είχε και τα lows της, ειδικά για τη Νεφέλη, που είναι αυτοδίδακτη. «Τον Ιούνιο έπρεπε να παρουσιάσω μια performance στο πλαίσιο της Ακαδημίας Χορογραφίας, από την οποία εξαρτιόταν το αν θα συνέχιζα στο δεύτερο έτος του προγράμματος. Έπρεπε να κάνω έρευνα στην Ελευσίνα και να δουλέψω με έναν τρόπο που μου ήταν άγνωστος. Επειδή δεν έχω σπουδάσει, συνήθως μαθαίνω μέσα από τη δουλειά, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έπρεπε να διαβάσω αρκετά και να εμβαθύνω πολύ σε πρακτικές με τις οποίες ακόμα εξοικειώνομαι. Το πιο δύσκολο κομμάτι της διαδικασίας, βέβαια, ήταν το να δημιουργήσω κάτι δικό μου, χωρίς να συνεργάζομαι με καλλιτέχνες. Αυτό έφερε στην επιφάνεια πολλές ανασφάλειες που γενικά προσπαθώ να τις βιώνω χωρίς φόβο», περιγράφει. 

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024 Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Έχοντας συνεργαστεί με καλλιτέχνιδες και καλλιτέχνες όπως η Τάμτα, η Ελένη Φουρέιρα, οι Μέλισσες, το Παρασκευοσάββατο στο Έναστρον αυτήν τη σεζόν δεν είναι η πρώτη της δουλειά σε αυτό που αποκαλείται «νύχτα», συχνά με μια υπόνοια φόβου ή περιφρόνηση. Σε κάθε περίπτωση, είναι λίγο ψαρωτικό και αυτό η Νεφέλη το ξέρει καλά. Μόνο που η κούραση που προϋποθέτει το όλο concept είναι η βασικότερη έγνοια της και όχι όλη η μυθολογία που το ακολουθεί. «Το να δουλεύεις νύχτα είναι επιβαρυντικό συναισθηματικά και απαιτητικό σωματικά, είτε είσαι γυναίκα είτε είσαι άντρας. Αυτή η συνθήκη, βέβαια, είναι μια επιλογή που κάνω κάθε χρόνο, γιατί δεν θα μπορούσα ποτέ να με φανταστώ σε μια δουλειά με σταθερό, πρωινό ωράριο, αν και σχεδόν πάντα τα πρωινά ασχολούμαι με τη δουλειά, κάνω πρόβες και συναντήσεις», μου λέει. «Μπορεί το να δουλεύεις νύχτα να είναι ψαρωτικό για κάποιους, αλλά για μένα, που το ζω από 18 χρονών, είναι απλώς ο χώρος στον οποίο εργάζομαι. Το μόνο που με δυσκολεύει μερικές φορές είναι το ωράριο, ειδικά όταν είναι απαιτητικό το show». 

Για να σας προλάβω, τις ανορίοτες συμπεριφορές και τον σεξισμό δεν τα αποφεύγεις. Αλλά σε ποιον χώρο είναι εφικτό αυτό, τελικά; «Έχω συναντήσει, ελάχιστες φορές ευτυχώς, συμπεριφορές που θεωρώ απαράδεκτες, ανεξάρτητα από το πού θα τις συναντήσεις. Αλλά κάθε φορά τις αντιμετωπίζω με τη βοήθεια των συναδέλφων μου», τονίζει.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ