Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου επαναφέρει το ραδιοφωνικό θέατρο με 5 νέες παραγωγές

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου επαναφέρει το ραδιοφωνικό θέατρο με 5 νέες παραγωγές Facebook Twitter
Τα νέα radio plays θα αρχίσουν να μεταδίδονται στις αρχές Δεκεμβρίου, ένα κάθε βδομάδα, με κοινό θέμα το ελληνικό αστυνομικό διήγημα. Οι πέντε σκηνοθέτες που θα παρουσιάσουν αυτά τα πρότζεκτ (από πάνω αριστερά στην εικόνα) είναι η Μαρία Μαγκανάρη, ο Αργύρης Ξάφης, ο Δημήτρης Καταλειφός, η Ελένη Σκότη και ο Γιάννης Χουβαρδάς. Εικονογράφηση: Ατελιέ LiFO
0



ΜΠΟΡΕΙ Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ
να είχε ως αποτέλεσμα μια κλειστή Πειραιώς 260 καθ' όλη τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού και ένα «υποσύνολο» του αρχικά σχεδιασμένου προγράμματος για το 2020 σε Ηρώδειο και Επίδαυρο, όμως η ευχάριστη είδηση της ανακοίνωσης των χειμερινών δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου έρχεται να καλύψει τα κενά τόσο για το κοινό όσο και για μια μερίδα καλλιτεχνών που έμειναν μετέωροι.

Λειτουργώντας, τρόπον τινά, σαν μια μετάβαση από τις καλοκαιρινές παραστάσεις στον σχεδιασμό ενός πανηγυρικού, διευρυμένου φεστιβάλ για το 2021, αλλά και σηματοδοτώντας παράλληλα τη νέα εποχή (και τους νέους στόχους) που εκφράζει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κατερίνα Ευαγγελάτου, τα workshops, τα σεμινάρια και όλα όσα θα πραγματοποιηθούν από τέλη Οκτωβρίου μέχρι τα Χριστούγεννα αναμένεται να προσελκύσουν ξανά το ενδιαφέρον κοινού και επαγγελματιών στην Πειραιώς.

Πιο συγκεκριμένα, το «Open Plan», που έχει ανακοινωθεί ήδη, είναι η νέα ενότητα που εγκαινιάζει φέτος το Φεστιβάλ και περιλαμβάνει πλήθος δράσεων: εργαστήρια, σεμινάρια και masterclasses. «Μας ενδιαφέρει η προετοιμασία του κοινού μας και των καλλιτεχνών για ενότητες που θα δούμε του χρόνου το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ, όπως το street dance και η ηλεκτρονική/πειραματική μουσική», εξηγεί στη LiFO η Κατερίνα Ευαγγελάτου, «αλλά και η μετεξέλιξη και το μπόλιασμα άλλων τεχνών με το αρχαίο δράμα. Ταυτόχρονα επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε δημιουργική γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών».

Έτσι, το φεστιβάλ διοργανώνει εργαστήριο μόδας με την Ιωάννα Κουρμπέλα (που απευθύνεται σε όλους), εργαστήριο χορογραφίας για εφήβους με τη Μαριάννα Καβαλλιεράτου και τον Γιώργο Μιζήθρα, σεμινάρια όπως αυτό του Kader Attou πάνω στο street dance για επαγγελματίες χορευτές και χορεύτριες και, φυσικά, τα ήδη πολυαναμενόμενα «Long Weekends», τριήμερα workshops με σημαντικούς εισηγητές, ξεκινώντας από τον Κρίστοφερ Ρίπινγκ και συνεχίζοντας με τον Τόμας Οστερμάιερ και την ομάδα της Μαγκί Μαρέν, ώστε να έρθουν οι επαγγελματίες του θεάτρου και του χορού σε επαφή με διεθνείς καλλιτέχνες, να καλλιεργήσουν τα εργαλεία τους, να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν.

Το ραδιοφωνικό θέατρο είναι ένα πολύ ιδιαίτερο είδος, που θέλει ειδική αντιμετώπιση, και οι συνάδελφοι σκηνοθέτες που θα ασχοληθούν θα το καταλάβουν όταν βρεθούν στο στούντιο για την πρόβα. Έχει μεγάλη σημασία το ποιοι ηθοποιοί θα επιλεγούν, καθώς αυτή η καθαρά ακουστική συνθήκη διογκώνει τη δύναμη του λόγου. Αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειάζεται μια ειδική αισθητική αντιμετώπιση στην εκφορά του λόγου, στη χρήση του μικροφώνου και γενικότερα στο sound design.

Με ποια κριτήρια θα γίνει όμως η επιλογή των συμμετεχόντων καλλιτεχνών; «Ο καθένας από τους εισηγητές έχει ζητήσει διαφορετικά πράγματα στις αιτήσεις και οι ίδιοι, μαζί με την ομάδα του Φεστιβάλ, θα κάνουν την τελική επιλογή».

Ενώ όμως όλα τα παραπάνω απευθύνονται σε επαγγελματίες ή σε κοινό με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα (χορός, μόδα), μια άλλη δράση του Φεστιβάλ έρχεται να «κουμπώσει» πάνω σε ένα καίριο trend της εποχής και αναμένεται να αγκαλιαστεί από μια ευρύτερη μερίδα του κοινού: όπως αποκαλύπτει αποκλειστικά στη LiFO η Κατερίνα Ευαγγελάτου, το Φεστιβάλ Αθηνών πρόκειται να επαναφέρει το είδος του ραδιοφωνικού θεάτρου με πέντε νέες παραγωγές που θα κάνουν πρεμιέρα προσεχώς.

«Όλη η ομάδα του Φεστιβάλ προβληματίζεται σχετικά με την τεράστια δυσκολία που έχει βρει τους ανθρώπους του πολιτισμού αλλά και την κοινωνία γενικότερα. Μια κοινωνία χωρίς πνευματική τροφή είναι νεκρή» ξεκινά να περιγράφει σχετικά με αυτή την καινοτομία η κ. Ευαγγελάτου.

«Προσπαθούμε, όλο αυτό το διάστημα, να βρούμε τρόπους να μη σταματήσει η ενασχόληση των καλλιτεχνών με το αντικείμενό τους αλλά και να μη σταματήσει ο διάλογος ανάμεσα στους καλλιτέχνες και το κοινό. Ένα πρώτο, πολύ έντονο κύμα προέκυψε παγκοσμίως με τις ψηφιακές αναμεταδόσεις, τα live streamings, την οπτική αναμετάδοση των παραστάσεων και την παραγωγή νέων ταινιών μικρού ή μεγάλου μήκους, εμπνευσμένων από την τωρινή κατάσταση.

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου επαναφέρει το ραδιοφωνικό θέατρο με 5 νέες παραγωγές Facebook Twitter
Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Μας ενδιέφερε πολύ να διερευνήσουμε κάτι που μοιάζει να πηγαίνει κόντρα στην εποχή του, που ωστόσο κρύβει κατά τη γνώμη μου πολλές δυνατότητες από πλευράς σκηνοθεσίας, υποκριτικής, μουσικής, sound design και πολλών άλλων παραμέτρων, σε ένα πολύ ανοιχτό πλαίσιο». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Ένα άλλο ενδιαφέρον πεδίο, όμως, που εξελίσσεται, και με τα podcasts τελευταία, είναι το αυστηρά ακουστικό, που δεν περιλαμβάνει το οπτικό ερέθισμα. Στην Ελλάδα έχουμε μεγάλη παράδοση ραδιοφωνικού θεάτρου, που σταδιακά ατόνησε και τελικά εξαφανίστηκε με την έλευση της τηλεόρασης. Κατά τη γνώμη μου, όμως, το ραδιόφωνο δημιουργεί μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση ακροάματος και ακροατή. Βάζει τον ακροατή σε μια άλλη θέση, εντελώς συμπρωταγωνιστική, σε μια μοναχική εμπειρία υψηλής συγκέντρωσης, για να μπορέσει να αφουγκραστεί τον καινούργιο κόσμο που ανοίγεται μπροστά του μόνο μέσω της αίσθησης της ακοής, να αφήσει τη φαντασία του πολύ περισσότερο ελεύθερη, ώστε να μπορέσει να φτάσει σε πολύ βαθιές περιοχές.

Εξάλλου, ακριβώς επειδή το θέατρο αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε κίνδυνο και αντιμετωπίζει τεράστιους περιορισμούς, η σκέψη ήταν με ποιον τρόπο θα φτιάξουμε πρότζεκτ που να είναι υλοποιήσιμα και να βοηθήσουν όχι μόνο το κοινό να έχει επαφή με το θέατρο αλλά και τους καλλιτέχνες να είναι ενεργοί. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει μια πρακτική διασφάλιση για έναν αριθμό καλλιτεχνών, και μάλιστα με κάτι που αποτελεί πρόκληση, γιατί πιθανότατα οι ηθοποιοί και οι σκηνοθέτες δεν θα το έχουν δοκιμάσει ξανά. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προσφέρουμε εργασία με έναν τρόπο δημιουργικό».

Αποτελεί σαφώς στοίχημα για το Φεστιβάλ Αθηνών αυτό το νέο εγχείρημα του να φέρει το νεανικό κοινό κοντά σε ένα είδος που του είναι άγνωστο και, κατά κάποιον τρόπο, αντιτίθεται στην πρωτοκαθεδρία της εικόνας. Η κ. Ευαγγελάτου επιβεβαιώνει: «Μας ενδιέφερε πολύ να διερευνήσουμε κάτι που μοιάζει να πηγαίνει κόντρα στην εποχή του, που ωστόσο κρύβει κατά τη γνώμη μου πολλές δυνατότητες από πλευράς σκηνοθεσίας, υποκριτικής, μουσικής, sound design και πολλών άλλων παραμέτρων, σε ένα πολύ ανοιχτό πλαίσιο».

Ποιες απαιτήσεις έχει, όμως, ένα τέτοιο εγχείρημα; «Το ραδιοφωνικό θέατρο είναι ένα πολύ ιδιαίτερο είδος, που θέλει ειδική αντιμετώπιση, και οι συνάδελφοι σκηνοθέτες που θα ασχοληθούν θα το καταλάβουν όταν βρεθούν στο στούντιο για την πρόβα. Έχει μεγάλη σημασία το ποιοι ηθοποιοί θα επιλεγούν, καθώς αυτή η καθαρά ακουστική συνθήκη διογκώνει τη δύναμη του λόγου. Αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειάζεται μια ειδική αισθητική αντιμετώπιση στην εκφορά του λόγου, στη χρήση του μικροφώνου και γενικότερα στο sound design».

Τα νέα radio plays θα αρχίσουν, λοιπόν, να μεταδίδονται στις αρχές Δεκεμβρίου, ένα κάθε βδομάδα, με κοινό θέμα το ελληνικό αστυνομικό διήγημα. «Διάλεξα αυτόν τον άξονα γιατί μου αρέσουν πολύ τα αστυνομικά και πιστεύω ότι θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπό αυτό το πρίσμα, του ραδιοφωνικού θεάτρου. Το μυστήριο, η ατμόσφαιρά τους είναι ιδανική για τον ελλειπτικό κόσμο του ραδιοφώνου. Διαβάζω αστυνομικά από μικρή, στο γυμνάσιο έτρεφα μια ιδιαίτερη αδυναμία στην Άγκαθα Κρίστι, λατρεύω το ιδιαίτερο χιούμορ αυτής της λογοτεχνίας» καταλήγει η κ. Ευαγγελάτου. Οι πέντε σκηνοθέτες που θα παρουσιάσουν αυτά τα πρότζεκτ είναι ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο Δημήτρης Καταλειφός, η Ελένη Σκότη, ο Αργύρης Ξάφης και η Μαρία Μαγκανάρη. Προσεχώς θα ανακοινωθούν οι τίτλοι των έργων και οι ερμηνευτές.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στην έρημη Πειραιώς 260

Θέατρο / Στην έρημη Πειραιώς 260

Η LiFO περιπλανήθηκε με 8 καλλιτέχνες στα κτίρια και στο προαύλιο του «σπιτιού» του Φεστιβάλ Αθηνών, που φέτος θα παραμείνει κλειστό, και συνομίλησε μαζί τους για τις αναμνήσεις τους, αναμένοντας τη διευρυμένη διοργάνωση του 2021.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑ / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
«Ο Βυσσινόκηπος»: Ακούστε το αριστούργημα του Τσέχοφ, με την Μαίρη Αρώνη στο ρόλο της Λιούμποφ Αντρέγιεβνα

Podcast / «Ο Βυσσινόκηπος»: Ακούστε το αριστούργημα του Τσέχοφ, με την Μαίρη Αρώνη στο ρόλο της Λιούμποφ Αντρέγιεβνα

Είναι Μάιος και οι βυσσινιές έχουν ανθίσει. Δώδεκα άτομα συγκεντρώνονται στο κτήμα της Λιούμποφ, στην εξοχή. Μαζί θα περάσουν τους επόμενους μήνες, μέχρις ότου ο ξακουστός βυσσινόκηπος της οικογένειας χαθεί οριστικά λόγω ανεξόφλητων χρεών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: Ο θάνατος είναι μια αποθέωση 

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ