20 παραστάσεις για έναν συναρπαστικό θεατρικό χειμώνα

Preview theatre Facebook Twitter
Μία από τις σημαντικότερες και δημοφιλέστερες όπερες παγκοσμίως, τη Βαλκυρία, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή.
0

Βαλκυρία

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Ο Τζον Φούλτζεϊμς σκηνοθετεί μία από τις σημαντικότερες και δημοφιλέστερες όπερες παγκοσμίως, τη Βαλκυρία, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή – το δεύτερο μέρος της τετραλογίας του Δαχτυλιδιού των Νιμπελούνγκεν του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Σε αυτό το προϊόν των ιδεολογικών ζυμώσεων που κυριαρχούσαν στον γερμανικό χώρο κατά τα μέσα του 19ου αιώνα, ο Βάγκνερ επιχειρεί να ασκήσει κριτική στην κοινωνία της εποχής του, στον θεσμό του γάμου και στις σχέσεις εξουσίας, γράφοντας ένα έργο έντονα δραματικό με πολλές μουσικές καινοτομίες που προσδιόρισαν την εξέλιξη της μουσικής και επηρέασαν τις επόμενες γενιές συνθετών.

Παίζουν: Στέφαν Φίνκε, Πέτρος Μαγουλάς, Τόμι Χακάλα, Άλισον Όουκς, Κάθριν Φόστερ, Μαρίνα Προυντένσκαγια, Χάνε Φίσερ, Κατερίνα Σαντμάιερ, Βιολέττα Λούστα, Ταξιαρχούλα Κανάτη, Νεφέλη Κωτσέλη, Δήμητρα Καλαϊτζή-Τηλικίδου, Φωτεινή Αθανασάκη, Άννα Τσελίκα, Χρυσάνθη Σπιτάδη
10, 13, 16, 19, 24, 31/3

Η προξενήτρα

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΣΚΗΝΗ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ-ΡΕΞ

Preview theatre Facebook Twitter
Η Προξενήτρα σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Την απολαυστική κωμωδία του Θόρντον Ουάιλντερ Η Προξενήτρα σκηνοθετεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος στη σκηνή Κοτοπούλη-Ρεξ του Εθνικού Θεάτρου, φέρνοντας στο προσκήνιο μια τετραπέρατη δυναμική γυναίκα του 19ου αιώνα αποφασισμένη να μην αφήσει τη ζωή να κυλήσει μέσα απ’ τα χέρια της και ενορχηστρώνοντας με μαεστρία απρόσμενες καταστάσεις και απίθανα προξενιά, με το κυνήγι του απόλυτου και του ιδανικού να είναι άσκοπη πολυτέλεια σε έναν κόσμο αβέβαιο που διψά να ζήσει όσο καλύτερα μπορεί, με ρεαλιστικές προσδοκίες και αναζητώντας την εφικτή ευτυχία.

Παίζουν: Ράνια Οικονομίδου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Σίμος Κακάλας, Πάνος Παπαδόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Μελίνα Βαμπούλα, Θανάσης Δήμου, Άλκης Μπακογιάννης, Ιωάννης Μυστακίδης, Θανάσης Ραφτόπουλος, Γιάννης Σαμψαλάκης, Φώτης Στρατηγός, Βιβή Φωτοπούλου
Από 9/2

Onassis Dance Days 2024

Preview theatre Facebook Twitter
MOS, Ιωάννα Παρασκευοπούλου.

Το Onassis Dance Days 2024 προσκαλεί το κοινό να ζήσει μέρες γεμάτες αδρεναλίνη και χορό, δίνοντας το προβάδισμα στο sound design, με χορογράφους, περφόρμερ, συνθέτες και μουσικούς, των οποίων οι μπάντες τα δίνουν όλα live on stage. Επί σκηνής η Βελγίδα εικαστικός Miet Warlop με το One Song, μια εκστατική περφόρμανς χορού που είναι συγχρόνως ζωντανή συναυλία και μαραθώνιος, η πολλά υποσχόμενη χορογράφος Ιωάννα Παρασκευοπούλου με δύο ηχοκινητικά έργα της, το βραβευμένο MOS και το νέο και άκρως προσωπικό πρότζεκτ της All of my love, φόρο τιμής στους Led Zeppelin. Επίσης, θα δούμε τη Χριστιάνα Κοσιάρη με το RUNWAY, όπου ένα γυναικείο σώμα τρέχει υπό το αδυσώπητο σφυροκόπημα του ήχου και του χρόνου, τον Πάνο Μαλακτό να φτιάχνει ένα περιβάλλον group therapy μέσα στους ηλεκτρονικούς ήχους της rave κουλτούρας με το We all need therapy και την Ξένια Κογχυλάκη με το Slamming να μετατρέπει τη σκηνή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο συναυλιακό mosh pit μέσω της άναρχης κίνησης του πλήθους που γίνεται χορός. 

MOS, Ιωάννα Παρασκευοπούλου
24-25/2 & 2-3/03, Μικρή Σκηνή

«All of my love», Ιωάννα Παρασκευοπούλου
23-25/2. 24 & 29/2-3/3, Μικρή Σκηνή

RUNWAY, Χριστιάνα Κoσιάρη
23-25/2, 5ος όροφος

«We all need therapy», Πάνος Μαλακτός
23-25/2, Εκθεσιακός Χώρος -1

«Slamming», Ξένια Κογχυλάκη
23-25/2, Εκθεσιακός Χώρος -1

«One Song», Miet Warlop & Nt Gent
23-25/2, Κεντρική Σκηνή

Ονειρόδραμα

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Το ποιητικής πνοής έργο του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, Ονειρόδραμα, μεταφέρει στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου η Γεωργία Μαυραγάνη. Σε αυτό ο χώρος και ο χρόνος καταργούνται και τα πρόσωπα είναι όλα διαφορετικές όψεις του ατόμου που ονειρεύεται. Η Αγνή, κόρη των θεών, έρχεται στη Γη για να γνωρίσει την ανθρώπινη φύση και όσα βιώνει αυτό το άγνωστο για εκείνη είδος, και ενώ πορεύεται μαζί του και μεταμορφώνεται σε ανθρώπινο ον γνωρίζει από κοντά τις δυσκολίες της ζωής, τις ελπίδες και τις διαψεύσεις της, ερχόμενη αντιμέτωπη με τα μεγάλα ερωτήματα: γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι; Γιατί είναι έτσι φτιαγμένος ο κόσμος; Πώς να ζει κανείς;

Παίζουν: Αλίκη Αλεξανδράκη, Ελίνα Ρίζου, Μαρία Τσιμά, Θανάσης Δόβρης, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Βασίλης Καραμπούλας, Ράνια Κελαϊδίτη, Μελίνα Κοτσέλου, Ερμής Μαλκότσης, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγοπούλος, Μαρίνα Παπούλια, Μαριάμ Ρουχάτζε, Κωνσταντίνος Σιώζος, Γιώργος Σκαρλάτος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης
Από 20/3

Καβαλερία Ρουστικάνα - Παλιάτσοι

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Preview theatre Facebook Twitter
Καβαλερία Ρουστικάνα και Παλιάτσοι στην Εθνική Λυρική Σκηνή σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου.

Στην Εθνική Λυρική Σκηνή ο Νίκος Καραθάνος σκηνοθετεί το δίπτυχο Καβαλερία Ρουστικάνα και Παλιάτσοι, κάνοντας το ντεμπούτο του σε έργα του ρεπερτορίου της όπερας και παρουσιάζοντάς μας μια νέα ανάγνωση των δύο κορυφαίων έργων του βερισμού μέσα από τη δική του αναγνωρίσιμη, ποιητική και ταυτόχρονα ρεαλιστική ματιά, σε έναν κόσμο γεμάτο από το ανοιξιάτικο πασχαλινό φως, την τρέλα της ζωής και την ποιητική διάσταση του ονείρου. «Κανείς άνθρωπος, φτωχός, ψηλός, χοντρός, βαθύς, ρηχός, πλούσιος, δεν μπόρεσε ν’ αντισταθεί στην ιδέα ότι τραγουδάει το “Vesti la giubba”. Τέτοιες στιγμές δεν βλέπει το κοινό μια παράσταση. Ματώνουν τα νιάτα μας», λέει ο σκηνοθέτης.

Παίζουν (Καβαλερία Ρουστικάνα): Εκατερίνα Γκουμπάνοβα, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Αρσέν Σογκομονιάν, Δημήτρης Πλατανιάς, Τζούλια Σουγλάκου, Πέννυ Ρίζου

Παίζουν (Παλιάτσιοι): Τσέλια Κοστέα, Αρσέν Σογκομονιάν, Δημήτρης Πλατανιάς, Γιάννης Καλύβας, Διονύσης Σούρμπης, Θεόδωρος Αϊβαλιώτης, Φίλιππος Δελλατόλας
25, 28/1 & 1, 4, 8, 11/2

Πλατόνοφ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τον Πλατόνοφ του Άντον Τσέχοφ, ένα πρώιμο έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, στο οποίο ενυπάρχουν ήδη τα μοτίβα που τον απασχόλησαν στην ωριμότητά του. Η άφιξη του δάσκαλου Πλατόνοφ αναστατώνει τη θερινή ραστώνη των καλεσμένων της Άννας Πετρόβνα, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη αλλά και ένα υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και φευγαλέο της ζωής. Ένα έργο μυστηριώδες, όπου το υψηλό και το ποταπό, το κωμικό και το τραγικό διαρκώς συνυπάρχουν και συμπλέκονται άρρηκτα, με τους ήρωες να υπάρχουν σε έναν κόσμο σύγκρουσης του παλιού και του νέου και να επιχειρούν να κρατηθούν από τον έρωτα και τις ελπίδες που γεννά, ωθούμενοι σε μια περιδίνηση χωρίς τέλος.

Παίζουν: Γιώργος Χριστοδούλου, Παναγιώτα Βλαντή, Όμηρος Πουλάκης, Έρρικα Μπίγιου, Ειρήνη Καζάκου, Γιώργος Ηλιόπουλος, Κώστας Φλωκατούλας, Θανάσης Ζερίτης, Θανάσης Βλαβιανός, Δημήτρης Καραμπέτσης, Ιώβη Φραγκάτου, Σπύρος Ιωάννου
Από 21/2-28/4

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ - ΥΠΟΓΕΙΟ

Preview theatre Facebook Twitter
Ο Χρήστος Στέργιογλου στον κεντρικό ρόλο της αυταρχικής χήρας.

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί στο Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης το τελευταίο έργου του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, με τον Χρήστο Στέργιογλου στον κεντρικό ρόλο της αυταρχικής χήρας που μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της επιβάλλει στις πέντε κόρες της οκτώ χρόνια πένθους και εγκλεισμού. Εκείνες απεγνωσμένα αντιδρούν, η καθεμία με τον δικό της τρόπο, και με την έλευση ενός νέου άντρα, ο οποίος για άλλη είναι εραστής, για άλλη μνηστήρας, για άλλη φαντασίωση, η ανάγκη για ζωή φουσκώνει, εκρήγνυται και ο θάνατος ξαναχτυπάει το σπίτι, για να το πνίξει σε δεύτερο κύμα πένθους.

Παίζουν: Ευγενία Αποστόλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Δημήτρης Μαργαρίτης, Ελένη Σπετσιώτη, Χρήστος Στέργιογλου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη
Από 27/1

Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Βασισμένο στην ομώνυμη ταινία και κύκνειο άσμα του Πιερ-Πάολο Παζολίνι, το Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη. Η απολύτως οριακή αυτή ψυχοσεξουαλική διερεύνηση της αισθητικής και φιλοσοφίας του ολοκληρωτισμού από τον Παζολίνι μετατρέπεται σε παράσταση μουσικού θεάτρου, ενώ ταυτόχρονα, με αφορμή τις παραστάσεις, ο σκηνοθέτης επιμελείται ένα εκρηκτικό rap concert σε συνεργασία με καλλιτέχνες της ελληνικής ραπ σκηνής.

Παίζουν: Κώστας Μπερικόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιάννης Κότσιφας, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Εβίτα Αγαΐτση, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Γιώργος Ζιάκας, Απόστολος Καμιτσάκης, Νάντια Κατσούρα, Μάριος Κρητικόπουλος, Λένα Μποζάκη, Εύη Οικονόμου, Ειρήνη Τσέλλου, Κώστας Τσουκαλάς, Γιάννης Χαρκοφτάκης
10, 11, 14-18, 21, 22-25, 28, 29/2 & 1-3, 6-10/3

ROHTKO

ΣΤΕΓΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ

Preview theatre Facebook Twitter
Το ROHTKO, μνημειώδες θέαμα-εμπειρία στα όρια θεάτρου, σινεμά και video art που γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό, επαναλαμβάνεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Μια παράσταση με την υπογραφή του Πολωνού Lukasz Twarkowski, το ROHTKO, μνημειώδες θέαμα-εμπειρία στα όρια θεάτρου, σινεμά και video art που γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό, επαναλαμβάνεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, φέρνοντας στο επίκεντρο με τον πλέον ευφυή τρόπο μια αληθινή ιστορία πλαστογραφίας έργου τέχνης του πρωτοπόρου ζωγράφου του αφηρημένου εξπρεσιονισμού Μαρκ Ρόθκο. Με αυτή την αφορμή πραγματεύεται ζητήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη τέχνη: την αληθινή αξία ενός έργου, τη σημασία του στον κόσμο της ψηφιακής πραγματικότητας, την ελευθερία ενός καλλιτέχνη και τις εύθραυστες σχέσεις των καλλιτεχνών, την αβεβαιότητα και τις προσδοκίες τους. Ο αναγραμματισμός του τίτλου που παραπέμπει στο όνομα του Rothko είναι εσκεμμένος. Χάρη σε αυτόν οι δημιουργοί του έργου φτιάχνουν έναν κόσμο που καταλαμβάνεται από διάσημους ζωγράφους και Κινέζους μάγειρες, γκαλερίστες, εμπόρους τέχνης και πλαστογράφους, μαικήνες της τέχνης και courier.
Από 8/3-10/3

Οι δύο χέστηδες

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

20 παραστάσεις Facebook Twitter
Μια μονόπρακτη φαρσοκωμωδία, που μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής. Φωτ.: Ελευθερία Νικολαΐδου

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης του έργου των Eugène Labiche - Marc Michel Οι δύο χέστηδες στο Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, μια μονόπρακτη φαρσοκωμωδία, που μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής. Με το μέλλον της νεαρής Σεσίλ να εξαρτάται από δύο… χέστηδες, έναν πατέρα που δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα και τον αγαπημένο της, που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου, το έργο θίγει τα προβλήματα που προκαλούν η υπερβολική ευγένεια και η δειλία αλλά και το καυτό θέμα της γυναικείας χειραφέτησης.

Παίζουν: Κλέλια Ανδριολάτου, Γιώργος Γλάστρας, Σμαράγδα Κακκίνου, Άγγελος Μπούρας, Θέμης Πάνου
Από 1/2

ΝΥΞ

ΘΕΑΤΡΟ ΣΗΜΕΙΟ

Preview theatre Facebook Twitter
Ο Γιάννης Νιάρρος σε ένα κειμενικό και ηχητικό σύμπαν βασισμένο σε κείμενα του Πάνου Κουτρουμπούση και του Julio Cortasar.

O Γιάννης Νιάρρος, με δύο μουσικούς επί σκηνής, τον Γιάννη Παπαδόπουλο και τον Δημήτρη Κλωνή, αφηγούνται ιστορίες περίεργες στο ΝΥΞ που ανεβαίνει στο θέατρο Σημείο. Ένα αξεδιάλυτο μείγμα πραγματικότητας και φαντασίας, ένα συνειρμικό ντόμινο που οδηγεί σε ένα κειμενικό και ηχητικό σύμπαν βασισμένο σε κείμενα του Πάνου Κουτρουμπούση και του Julio Cortasar. Πίσω από τη συνηθισμένη πληκτική καθημερινότητα κρύβονται πλάσματα απόκοσμα, άνθρωποι που ζουν αυτοεξόριστοι στις φαντασιώσεις τους, προσκολλημένοι σε έμμονες ιδέες, αφημένοι στωικά στα χέρια τραγικών συμπτώσεων του νου και σε ταχυδράματα ενός ασυνείδητου που γελά με τις δοκιμασίες της συνείδησης. Όλα αυτά συνοδεύονται από μουσική, δημιουργώντας ένα αλλόκοσμο σύμπαν.
Από 15/1

Περσεφόνη

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ & ΣΙΝΕ ΕΛΕΥΣΙΣ

797
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Ένα ταξίδι στα σύνορα της νέας όπερας, της cinematic opera, και του θεάτρου, επιχειρούν ο συνθέτης Δημήτρης Μαραγκόπουλος και η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου που συναντιούνται στην Περσεφόνη, μια παράσταση που διερευνά την αέναη, μυστική σχέση ζωής και θανάτου, σε συμπαραγωγή της «2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η Περσεφόνη, η Δήμητρα, ο Πλούτωνας και ο Ερμής μάς οδηγούν στα σταυροδρόμια αρχαίων μύθων, ψυχανάλυσης, οικολογίας και φεμινισμού. Φωνές του κόσμου από την Ινδία, τη Μογγολία, το Θιβέτ, το Μπαλί και τη Μεσόγειο διαπλέκονται με τις φωνές λυρικών τραγουδιστών και χορωδών αλλά και με απόκοσμους, συγκινησιακά φορτισμένους ηλεκτρονικούς και οργανικούς ήχους σε μια «άλλη» εξιστόρηση της ζωής με σημείο εκκίνησης την αρπαγή της Κόρης.

Παίζουν: Σαβίνα Γιαννάτου, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Άννα Σμέρου, Ilya Algaer
(ΜΜΑ) 1/2, (Ελευσίνα) 24-25/2

Η καρδιά του σκύλου

ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ

20 παραστάσεις Facebook Twitter
Με δύο ηθοποιούς που διακρίνονται για την έντονη σωματικότητά τους, τον Άρη Σερβετάλη και τον Αντώνη Μυριαγκό, η ποιητική παράσταση φωτίζει τον σύγχρονο άνθρωπο στον πυρήνα του. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης

Η Καρδιά του σκύλου του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ ή αλλιώς ένα προειδοποιητικό παραμύθι για τη διαφύλαξη της ατομικότητάς μας παρουσιάζεται στο Θέατρο Κιβωτός σε μια νέα ανάγνωση της Έφης Μπίρμπα και του Άρη Σερβετάλη. Η άγρια, ταραχώδης και κωμικά υπερρεαλιστική αυτή σάτιρα για την ανθρώπινη φύση αναδεικνύει έξοχα τον παραλογισμό της βίαιης αλλαγής της ώστε να ταιριάξει σε ένα άκαμπτο ιδεώδες, αποκαλύπτοντας τους κινδύνους της απόλυτης συμμόρφωσης του ανθρώπου στις κοινωνικές επιταγές. Με δύο ηθοποιούς που διακρίνονται για την έντονη σωματικότητά τους, τον Άρη Σερβετάλη και τον Αντώνη Μυριαγκό, η ποιητική παράσταση φωτίζει τον σύγχρονο άνθρωπο στον πυρήνα του, ταυτόχρονα υπενθυμίζοντάς μας ότι πρέπει να παραμένουμε σε εγρήγορση για να διαφυλάσσουμε την ταυτότητά μας.

Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Αντώνης Μυριαγκός, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλης Θεοφάνους, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σπύρος Δέτσικας
Από 11/1

Ο άντρας μου

ΘΕΑΤΡΟ ΘΗΣΕΙΟΝ

Preview theatre Facebook Twitter
Τα διηγήματα της Ρούμενα Μπουζάροφσκα μιλούν κυρίως για γυναίκες, συζύγους, ερωμένες, φίλες, κόρες, μάνες, και περιγράφουν την ανθρώπινη κατάσταση με όρους πατριαρχίας. Φωτ.: Μαρία Τούλτσα

Η Μαρία Μαγκανάρη σκηνοθετεί στο θέατρο Θησείον τη συλλογή διηγημάτων της Ρούμενα Μπουζάροφσκα, Ο άντρας μου, κείμενα που μιλούν κυρίως για γυναίκες, συζύγους, ερωμένες, φίλες, κόρες, μάνες, και περιγράφουν την ανθρώπινη κατάσταση με όρους πατριαρχίας. Χαρτογραφούν με χιούμορ και σκληρότητα τη δυναμική των σχέσεων του ζευγαριού και της οικογένειας μέσα σε μια σύγχρονη πατριαρχική βαλκανική κοινωνία που μοιάζει πολύ με τη δική μας. Αποκαλύπτουν τόσο την πλάνη μας περί γυναικείας απελευθέρωσης όσο και τα αδιέξοδα των ανδρών: και τα δύο φύλα ασφυκτιούν παγιδευμένα σε παραδοσιακούς ρόλους. Σε όλες οι ιστορίες υπάρχουν μυστικά και ψέματα, γιατί όλες οι οικογένειες τα διαθέτουν σε περίσσεια. Τα γυναικεία σώματα γίνονται μνημεία των αποτυχημένων γάμων τους μα και των αποτυχημένων κοινωνιών μας.

Παίζουν: Μαρία Σκουλά, Aμαλία Καβάλη, Μαρία Μαγκανάρη
Από 26/1

Rayman, ούρλιαξε

ΘΕΑΤΡΟ ΣΦΕΝΔΟΝΗ

Το νέο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη σκηνοθετεί ο Περικλής Μουστάκης στο θέατρο Σφενδόνη. Το Rayman, ούρλιαξε εισβάλλει στη μηχανή του σύμπαντος και στον μικρόκοσμο των ατομικών επιδιώξεων, ενώνει τη μεγάλης κλίμακας φιλοδοξία για την ανακάλυψη μιας Θεωρίας των Πάντων με τη μικρής κλίμακας ανάγκη για επιβράβευση, αποδοχή, προνόμια, εξουσία. Ο θεωρητικός φυσικός Rayman ετοιμάζεται να παραλάβει το βραβείο που θα του απονείμει η Ακαδημία Επιστημών ως αναγνώριση για το έργο του. Προσπαθώντας να βγει από την αδράνεια για να ετοιμάσει την ομιλία του, έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρή παραδοχή ότι όσα γνωρίζει και όσα έχει ανακαλύψει δεν είναι τίποτα μπροστά στο μεγάλο άγνωστο που τον περιβάλλει.

Παίζουν: Χάρης Φραγκούλης, Κώστας Νικούλι, Φραγκίσκη Μουστάκη και η υψίφωνος Λητώ Μεσσήνη
Από 15/3

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρένη Πιττακή: «Ούτε νοσταλγώ ούτε επιστρέφω. Ανήκω στο τώρα με όλες τις συνέπειες»

Portraits 2024 / Ρένη Πιττακή: «Ούτε νοσταλγώ ούτε επιστρέφω. Ανήκω στο τώρα με όλες τις συνέπειες»

Εδώ και σχεδόν έξι δεκαετίες δουλεύει ασταμάτητα και χαρίζει την υποκριτική της δεινότητα σε κορυφαίους Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες. Η Ρένη Πιττακή είναι ένας πραγματικός θησαυρός στα χέρια των σημαντικότερων δημιουργών μας. Ξέρει τη θεατρική γλώσσα των πιο καταξιωμένων και μαθαίνει θαυμαστά γρήγορα τους κώδικες των πιο νέων, τολμηρών συνεργατών της. «Γηράσκω αεί πολλά διδασκομένη», μας λέει σήμερα, γελώντας, επικαλούμενη τον Σόλωνα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
5 Μήδειες

Portraits 2024 / 5 έξοχες Μήδειες στην Επίδαυρο

Σε μια από τις πιο πολυσυζητημένες παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Επιδαύρου, την κατά Κάστορφ «Μήδεια», η Μαρία Ναυπλιώτου, η Στεφανία Γουλιώτη, η Ευδοκία Ρουμελιώτη, η Αγγελική Παπούλια και η Σοφία Κόκκαλη προσέγγισαν το πολύπτυχο πρόσωπο της ηρωίδας με ένστικτο, δύναμη, συναίσθημα και πρωτόγνωρη πίστη, εγγράφοντας αλησμόνητες ερμηνείες σε μια ανεπανάληπτη νεωτερική και ποιητική προσέγγιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ