Η καλύτερη φωτογραφία μου: Γιάννης Μπουρνιάς

Η καλύτερη φωτογραφία μου: Γιάννης Μπουρνιάς Facebook Twitter
© Γιάννης Μπουρνιάς
0

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στο Πόρτο της Πορτογαλίας πέρσι τον Μάρτιο για το 3ο τεύχος του 6μηνιαίου περιοδικού NOMAS που εκδίδω. Δεν υπήρχε συνθήκη κάτω από την οποία τραβήχτηκε η συγκεκριμένη φωτογραφία. Απλώς περίμενα το κύμα να σκάσει. Και έσκασε! Μοιάζει με έκρηξη, γι' αυτό και την αγαπώ. Στην εικόνα δεν υπάρχει τίποτα που να χρειάζεται αποκωδικοποίηση. Η δύναμη του νερού μιλάει απο μόνη της, και μου «μιλάει» ακόμα κάθε φορά που την κοιτάζω. Είναι σαν να βλέπω το κύμα πάλι μπροστά μου. Είναι φανταστικό συναίσθημα αυτό, να βιώνεις μέσα από μια εικόνα ακριβώς ό,τι ακριβώς βίωσες όταν την τράβηξες! Μια εικόνα που ανακαλεί όχι μονο συναισθήματα αλλά και τη μνήμη του ωκεανού.

 

CV
Γεννημένος: Στην Αθήνα, τέλος φθινοπώρου, το 1971.
Σπουδές:  Marketing στην Αθήνα για 2 χρόνια και Φωτογραφία στο Λονδίνο στη συνέχεια.
μπουρνιαςΕπιρροές:  Είναι τόσοι οι καλλιτέχνες που αγαπώ. Φοβάμαι πως η λίστα δεν θα τελειώσει. Παρ' όλα αυτά, για να αναφέρω μερικά ονόματα, στην κορυφή της λίστας τοποθετώ τον Caravaggio, τον Delacroix, τον Hopper, τον Rothko, τη Nan Goldin, τον Lorca diCorcia και τη Valerie Jouve, της οποίας μάλιστα τη δουλειά περήφανα φιλοξενούμε στο 4ο τεύχος του NOMAS. Επίσης, θαυμάζω τη δουλειά της Τουρκάλας ζωγράφου Necla Ruzgar και αρκετών Ελλήνων εικαστικών, όπως ο Παντελής Χανδρής και η Αλίκη Παλάσκα.
Καλύτερη στιγμή:  Αδιαμφισβήτητα, η έκδοση του NOMAS.
Χειρότερη στιγμή: Η πρώτη φορά που με έστειλε ο Τσαγκαρουσιάνος να κάνω ένα πορτρέτο για το περιοδικό SYMBOL, πολλά χρόνια πριν. Μου ήταν αδιάφορο το πρόσωπο που έπρεπε να φωτογραφίσω και ήμουν ακόμα αρκετά άγουρος για να μπορέσω να αποστασιοποιηθώ. Αναπάντεχα, το αποτέλεσμα ήταν σπουδαίο.

Top tip:Να πιστεύεις σε αυτό που κάνεις και να εξελίσσεσαι διαρκώς.

 

 O Γιάννης Μπουρνιάς είναι φωτογράφος και εκδότης του NOMAS, εξαμηνιαία συλλεκτική έκδοση αφιερωμένη στην περιπλάνηση και στο τυχαίο.  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χους εις τέφραν, εις ύδωρ. Στα νερά του Γάγγη κλείνει ο κύκλος

Φωτογραφία / Άλλη μια μέρα στον Γάγγη που καίνε νεκρούς

Μια φωτογραφική περιπλάνηση στο Βαρανάσι και στον κόσμο του, με τελικό προορισμό τον Γάγγη, όπου η καύση νεκρών, παρότι ενέχει το στοιχείο του μεταφυσικού, μοιάζει με μία ακόμα καθημερινή δραστηριότητα.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ
Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Φωτογραφία / Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Οι φωτογραφίες της Sophy Rickett με τις νεαρές γυναίκες που το 1995 ουρούσαν δημοσίως στις ζώνες εξουσίας του Λονδίνου φορώντας εταιρική ενδυμασία, εκτίθενται αυτές τις μέρες στην βρετανική μητρόπολη.
THE LIFO TEAM
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Φωτογραφία / Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Με αφορμή την έκθεση που φιλοξενείται στο Nationalmuseum της Στοκχόλμης και τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο Liljevalchs, ανατρέχουμε στην καλλιτεχνική φιλοσοφία του κορυφαίου Ευρωπαίου φωτογράφου, η οποία συνοψίζεται σε μία φράση: Νιώσε – δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
THE LIFO TEAM
Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποθέωσε την ατέλεια 

Φωτογραφία / Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποδόμησε το glamour έρχεται στην Αθήνα

Στις εικόνες του ξεδιπλώνει με θάρρος, ωμότητα και χιούμορ την ανθρώπινη ιστορία. Διέλυσε τη γυαλιστερή όψη των περιοδικών και έβαλε, μέσω αυτών, σε κάθε σπίτι τις αντιθέσεις ενός ολόκληρου κόσμου. Σύντομα θα εγκαινιάσει το Onassis Ready με την έκθεση «you are invited».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT