Γυναίκες, η μία στηρίζεται στην άλλη Facebook Twitter
Ο ιδιαίτερος κόσμος της γυναικείας φιλίας, αποτυπωμένος με τέτοιο τρόπο που μοιάζει διαχρονικός και ταυτόχρονα εντυπωσιακά σύγχρονος. Φωτ.: Theresa Babb

Γυναίκες, η μία να στηρίζει την άλλη

0

Γεννημένη και μεγαλωμένη στο Κάμντεν του Μέιν, η Theresa Babb (1868-1948) κατέγραψε τόσο τη ρουτίνα της κοινωνικής ζωής όσο και τις βιομηχανικές και ναυτικές παραδόσεις της γενέτειράς της στις αρχές του εικοστού αιώνα.

Αυτό που ξεχωρίζει περισσότερο στις εικόνες της Babb είναι ο ιδιαίτερος κόσμος της γυναικείας φιλίας, αποτυπωμένος με τέτοιο τρόπο που μοιάζει διαχρονικός και ταυτόχρονα εντυπωσιακά σύγχρονος.

Στα πορτρέτα της Babb βρίσκουμε χαρούμενες και κωμικές απεικονίσεις της φιλίας μεταξύ γυναικών, συχνά σε εξορμήσεις στην εξοχή, κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας στην ιστορία των ΗΠΑ που έμεινε γνωστή ως «Τhe Gay Nineties».

Οι επιλεγμένες γωνίες της Babb κάνουν τις, 120 ετών, εικόνες της να μοιάζουν εξαιρετικά σύγχρονες. Οι δραστηριότητες που καταγράφει είναι πολυάριθμες: ο χορός, το πικνίκ, η βόλτα με το σκύλο, τα δείπνα, η φωτογραφία, η ποδηλασία, η φροντίδα των παιδιών, η αιώρα και ο ύπνος στην παραλία.

Στα πορτρέτα της Babb βρίσκουμε χαρούμενες και κωμικές απεικονίσεις της φιλίας μεταξύ γυναικών, συχνά σε εξορμήσεις στην εξοχή, κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας στην ιστορία των ΗΠΑ που έμεινε γνωστή ως «Τhe Gay Nineties».

Περνώντας χρόνο με αυτές τις εικόνες, αρχίζουμε να αισθανόμαστε ότι γνωρίζουμε την Theresa Babb και όμως, όσον αφορά τις βιογραφικές πληροφορίες της, πολύ λίγα είναι γνωστά. Η ίδια συνόδευσε τα αρνητικά αυτών των φωτογραφιών με λεπτομερείς λεζάντες, μικρές επιστολές προς κάποιον μελλοντικό θεατή.

Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Πικνίκ στο Sherman's Point, 1900. Η Theresa Babb κάθεται στα βράχια, δεύτερη από αριστερά. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Η Grace Parker κολυμπάει, Αύγουστος 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Φώτα & ώρα για φαγητό, Φεβρουάριος 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Στο Ballard Park στις 14 Αυγούστου 1898. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Οι Grace G. και Grace Parker στο Lake City, Σεπτέμβριος 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Μια ευχάριστη μέρα στο Oakland Park. Φωτ.: Theresa Babb

Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Φίλοι και συγγενείς της Theresa Babb σκαρφαλωμένοι σε μια σκάλα δίπλα στην κούνια του Summit House στις 17 Αυγούστου 1898. Η αδελφή της Grace Parker βρίσκεται στην κορυφή της σκάλας. Το ξενοδοχείο Summit House χτίστηκε το 1897 από τον Columbus Buswell. Το ακίνητο αγοράστηκε το 1899 από την Ένωση Mt. Battie και ανακαινίστηκε την ίδια χρονιά. Το ακίνητο κατεδαφίστηκε το 1920. Φωτ.: Theresa Babb
 

Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Κατασκηνώτριες στο Ogier Point. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Οι αμμόλοφοι στην παραλία του Ipswich, 30 Μαΐου 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Μερικά από τα κορίτσια της δεσποινίδας Garland, τάξη του 1900. Τραβηγμένες στο Milton [MA] τον Ιούνιο του 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Εικόνες από την παραλία Crescent, 2 Σεπτεμβρίου 1898. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Fannie, Lillie & Harry & τα ποδήλατά τους. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Η Γκρέις και η Μαίρη στην παραλία του Ίπσουιτς, 30 Μαΐου 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Πικνίκ στο Sherman's Point στο Camden το 1900. Η Theresa κάθεται μπροστά. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Η Γκρέις και η Μαίρη στην παραλία του Ίπσουιτς, 30 Μαΐου 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ