Οι δυο γυναίκες του Ρενουάρ που είχαν κλαπεί από τους Ναζί, επέστρεψαν στον κήπο τους

Οι δυο γυναίκες του Ρενουάρ που είχαν κλαπεί από τους Ναζί, επέστρεψαν στον κήπο τους Facebook Twitter
«Δυο γυναίκες στον κήπο»
0

Στα χέρια της εγγονής ενός Εβραίου συλλέκτη έργων τέχνης, του οποίου οι πίνακες είχαν κλαπεί από τους Ναζί, επέστρεψε ένας πίνακας του Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ, μετά από σχεδόν οκτώ δεκαετίες. 

Το «Δυο γυναίκες στον κήπο» επιστράφηκε στην Sylvie Sulitzer στη διάρκεια επίσημης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Εβραϊκής Κληρονομιάς της Νέας Υόρκης, καθώς είναι η μοναδική ζωντανή απόγονος των παππούδων της. 

«Είμαι ευγνώμων που μπορώ να δείξω στην αγαπημένη μου οικογένεια, όπου κι αν βρίσκονται, πως μετά από όλα όσα έχουν περάσει, υπάρχει δικαιοσύνη», είπε με δάκρυα στα μάτια. 

Ο παππούς της, Alfred Weinberger, ήταν συλλέκτης έργων τέχνης στο Παρίσι, το οποίο εγκατέλειψε μετά την γερμανική εισβολή το 1940 για να αποφύγει την «στρατολόγησή» του από τους Ναζί λόγω των γνώσεών του πάνω στις τέχνες. Έβαλε μερικούς από τους πίνακες σε χρηματοκιβώτιο αλλά οι Ναζί κατάσχεσαν την συλλογή του τον Δεκέμβριο του 1941. Πέθανε όταν η εγγονή του, που σήμερα είναι 59 ετών, ήταν ακόμη έφηβη, χωρίς ποτέ να του επιστραφεί ο πίνακας του Ρενουάρ και οι υπόλοιποι της συλλογής. 

Οι δυο γυναίκες του Ρενουάρ που είχαν κλαπεί από τους Ναζί, επέστρεψαν στον κήπο τους Facebook Twitter
Η Sylvie Sulitzer δεν είχε ιδέα για την ύπαρξη των πινάκων, καθώς όπως είπε, ποτέ κανείς στην οικογένεια δεν αναφέρθηκε στο θέμα.

Η Sylvie Sulitzer δεν είχε ιδέα για την ύπαρξη των πινάκων, καθώς όπως είπε, ποτέ κανείς στην οικογένεια δεν αναφέρθηκε στο θέμα. «Ο πόλεμος ήταν θέμα ταμπού, ποτέ δεν μιλούσαμε γι' αυτόν», εξήγησε η 59χρονη. 

Ωστόσο ο Alfred Weinberger είχε κάνει καταγραφή της απολεσθείσας περιουσίας του στις αρχές και το 2013 προστέθηκε σε μια διαδικτυακή βάση δεδομένων, βασισμένη στα έργα τέχνης που είχαν κλέψει και λεηλατήσει οι Ναζί. 

Εκείνη τη χρονιά η Sylvie έμαθε πως ο πίνακας, που κατά καιρούς είχε συμπεριληφθεί σε διάφορες δημοπρασίες, θα έβγαινε ξανά στο σφυρί. Οι δικηγόροι της επικοινώνησαν με τον οίκο δημοπρασιών, που με τη σειρά του απευθύνθηκε στο FBI για να ξεδιαλύνει την υπόθεση. Κατόπιν έρευνας διαπιστώθηκε πως ο πίνακας του Ρενουάρ είχε κάνει σχεδόν τον γύρο του κόσμου από τότε που τον πήραν οι Ναζί, με «στάσεις» από το Γιοχάνεσμπουργκ και το Λονδίνο μέχρι τη Ζυρίχη. 

Ο τελευταίος ιδιοκτήτης του πίνακα τον παρέδωσε οικειοθελώς προκειμένου να επιστραφεί στην Sylvie Sulitzer. Ωστόσο η 59χρονη θα αναγκαστεί να τον πουλήσει σε κάποια δημοπρασία καθώς δεν διαθέτει τα χρηματικό ποσά που απαιτούνται για να τα επιστρέψει στο γαλλικό αλλά και στο γερμανικό κράτος και τα οποία πήρε ως αποζημίωση για τους χαμένους πίνακες.

Με πληροφορίες από New York Times

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.