Ο Bέλγος Jan Fabre αναλαμβάνει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ

Ο Bέλγος Jan Fabre αναλαμβάνει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ Facebook Twitter
4

 

Ο Bέλγος Jan Fabre αναλαμβάνει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ Facebook Twitter

Ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Αριστείδης Μπαλτάς ανακοίνωσε με δελτίο τύπου την Τετάρτη το απόγευμα, ότι την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ αναλαμβάνει ο Jan Fabre, διακεκριμένος Βέλγος καλλιτέχνης με μεγάλη ευρωπαϊκή απήχηση.


Οι προτάσεις του κ. Fabre για το Ελληνικό Φεστιβάλ, συζητήθηκαν με τον Υπουργό και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες,  θα ανακοινωθούν σε κοινή συνέντευξη τύπου, κατά την επικείμενη επίσκεψη του κ. Fabre στην Αθήνα.

Ο Jan Fabre είναι διεθνώς αναγνωρισμένος, πολυτάλαντος καλλιτέχνης που εκτός από τη σκηνοθεσία και τα εικαστικά έχει επίσης ασχοληθεί με τη σκηνογραφία, το design και τη χορογραφία. Ο ρηξικέλευθος, νέος διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ γεννήθηκε το 1958 στην Αμβέρσα και σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Βελγίου και το Δημοτικό Ινστιτούτο Διακοσμητικών Τεχνών.

Ο Bέλγος Jan Fabre αναλαμβάνει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Οκτώβριο όπου παρουσίασε το μεγαλεπήβολο πρότζεκτ «Mount Olympus/ 24h: Η αποθέωση της κουλτούρας της τραγωδίας» στο πλαίσιο των 50ων ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ. φωτό: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από το σοκ της Peaches μέχρι τη σιωπηρή δύναμη σωμάτων που άντεξαν χωρίς να εξηγηθούν, ο Πάνος Μιχαήλ εξερευνά τι σημαίνει να κατοικείς το σώμα σου χωρίς διαπραγμάτευση. Ένα πολυποστ της ΟΑΣΗΣ για την επιθυμία ως πολιτισμό και την αντοχή ως μορφή αλήθειας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Culture / Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Από τις θεατρικές σκηνές και τις σκοτεινές αίθουσες μέχρι τα μεγάλα dance events και τα πιο περιζήτητα τραπέζια της Αθήνας, πόσο κοστίζει πραγματικά η επαφή με όσα συμβαίνουν στην πόλη; Πού βρισκόμαστε σε σχέση με λίγα χρόνια πριν και πού σε σχέση με το εξωτερικό;
THE LIFO TEAM
Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Portraits 2025 / Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Kάποιοι το κάνουν για χρόνια, άλλοι εμφανίζονται πρώτη φορά ή είναι ακόμα στην αρχή της θαυμαστής τους πορείας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 2024 έκαναν τη διαφορά και απ' ό,τι φαίνεται το 2025 θα συνεχίσουν ακάθεκτοι. Η ομάδα της LifΟ μίλησε μαζί τους.
THE LIFO TEAM
«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.

σχόλια

3 σχόλια
Εχουμε θαυμασει επανειλημμενα την δουλεια του και ελπιζουμε να αφεθει ελευθερος να διαμορφωσει την ταυτοτητα του Ελληνικου Φεστιβαλ. Ευχομαστε να αντεξει την κομματικη καμαριλα των "αγωνιστων", "αφισοκολλητων" και λοιπων "καταξιωμενων ΑΠΑΕδων φανατικων" που σιγουρα θα του φορτωσουν
Μια χαρά επιλογή. Και ο Τερζοπουλος είχε γυμνό πάρα πολύ στις Βάκχες και σωματικό θέατρο και μάλιστα το 1986. Αλλά τότε ο κόσμος που πήγαινε να δει θέατρο ίσως ήταν λιγότερο στοκος . Τώρα τι θα δούμ και σε ποιο μνημείο θα πρέπει να μας το εγκρίνει ο Άνθιμος.