Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
1

 ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΑΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO

«Παναγιά μου, έχει ακόμη οκτώ ώρες» σκέφτηκε ο Παναγιώτης Βεληνικόπουλος, καθώς άνοιγε τη βαριά πόρτα της αίθουσας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και από το πρωινό, μουντό φως έμπαινε γι ακόμα μία φορά στην υποφωτισμένη σκηνή της 24ωρης περφόρμανς του Γιαν Φαμπρ «Mount Olympus». Ο Παναγιώτης ήταν από τους λίγους που έμειναν 24 ώρες απέναντι από τους ηθοποιούς του Φαμπρ και είχε μια στιγμή αδυναμίας, την οποία γρήγορα ξεπέρασε με τη βοήθεια των τυμπάνων στην εντυπωσιακή σκηνή του «ξυπνήματος» των ηθοποιών και του κοινού. «Ήθελα να δω πώς μπορεί να φτιάξει μια τόσο μεγάλη παράσταση και να αντιμετωπίσει την τραγωδία ως ενιαίο σώμα και όχι ως μεμονωμένο έργο» μας λέει ο Παναγιώτης για τον Βέλγο καλλιτέχνη. Μαζί του είχε δύο θερμός γεμάτα καφέ για τις δύσκολες ώρες, ενώ ακολούθησε τους τρεις σύντομους «ύπνους» των ηθοποιών επάνω σκηνή για να ξεκουραστεί. «Τα ερεθίσματα που δίνει σε κρατάνε. Είναι εξαιρετικό που ήρθε στην πόλη. Αν εξαιρέσεις ένα πιάσιμο στη μέση, νιώθω μια χαρά» τονίζει λίγο πριν από το τέλος της επικής παράστασης που καταγράφηκε στο κοντέρ των 50ών Δημητρίων.


«Οι ηθοποιοί προτιμούν να ξεκουράζονται στη σκηνή παρά στα κρεβάτια που τους παρέχουμε» μας λέει ο υπεύθυνος οργάνωσης της παραγωγής Σεμπάστιαν Πέετερς. Ανησυχούν, μας λέει, μήπως δεν ξυπνήσουν και χάσουν τη σειρά τους στη λίγη ώρα ξεκούρασης που έχουν στη διάθεσή τους. Συναντήσαμε τον Σεμπάστιαν για να ρίξουμε μια ματιά στα παρασκήνια της περφόρμανς. Καλλυντικά και υλικά μακιγιάζ, φρούτα, γλυκά, λουλούδια, μαγειρεμένο φαγητό, βιταμίνες και μέλι, κούπες γεμάτες καφέ και τσάι, βούρτσες και χτένες μαλλιών, δεκάδες φιάλες με λακ και σελίδες με μονολόγους βρίσκονται πάνω στα τραπέζια της παραγωγής. Κάποιοι παίρνουν μια ανάσα πριν μπουν για ένα γρήγορο ντους, γι' άλλους είναι ώρα για μια σέλφι, ενώ ορισμένοι τσεκάρουν τις τελευταίες λεπτομέρειες πριν βγουν ξανά στη σκηνή. Μας δείχνει τους χώρους ξεκούρασης και φαγητού αλλά και το ψυγείο όπου αποθηκεύουν τα περίφημα κομμάτια κρέατος που χρησιμοποιεί κατά κόρον ο Φαμπρ στην περφόρμανς. «Δεν είναι οποιοδήποτε κρέας» μου λέει ο Νίκος από τη διοργάνωση των Δημητρίων και μου δείχνει τη λίστα με τα περίπου 200 κιλά από χοιρινούς πνεύμονες, καρδιές, γλώσσες κ.ά. που παρήγγειλε ο σκηνοθέτης. Τίποτε απ' ό,τι βγαίνει στη σκηνή δεν είναι τυχαίο, ακόμη και τα χρώματα των φυτών έχουν κάποιον συμβολισμό, μου λένε. Πλησιάζουμε τη Γαλλίδα ηθοποιό Ανί Τζουπέρ για να τη ρωτήσουμε πώς αντεπεξέρχεται στις απαιτήσεις της παράστασης. «Το βουνό είναι πολύ μεγάλο για να το ανέβουμε. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνουμε κάθε φορά. Ο καθένας μας είναι σαν ήρωας» μας λέει. «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς που είμαστε τόσο κοντά στον Όλυμπο. Θα επισκεφθούμε και την περιοχή τις επόμενες μέρες» μας λέει και η σημασία της διοργάνωσης μεγεθύνεται από το γεγονός ότι ο Φαμπρ δέχτηκε να φέρει την παράσταση στη Θεσσαλονίκη χωρίς αμοιβή, παρά μόνο με την κάλυψη των εξόδων παραγωγής.

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Έχοντας συμπληρώσει περίπου 12 ώρες «ανάβασης», νιώθουμε ότι ο Φαμπρ, ο οποίος περιφερόταν μεταξύ των παρασκηνίων και του κοντρόλ, μας νίκησε. Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO


Αποχαιρετούμε την Ανί και επιστρέφουμε στο φουαγέ του Μεγάρου Μουσικής. Το εισιτήριο σου έδινε τη δυνατότητα να μπεις και να βγεις από την αίθουσα χωρίς αυτό να δημιουργεί πρόβλημα στη ροή της παράστασης. Για πρώτη φορά το Μέγαρο μένει ανοιχτό όλη τη νύχτα και η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη για όλους. Η Ελπίδα και ο Ανδρέας έχουν ήδη παραγγείλει ντελίβερι: γύρος και κινέζικο φτάνουν στο Μέγαρο, ενώ άλλοι, πιο υποψιασμένοι για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, έχουν προμηθευτεί φρούτα, ξηρούς καρπούς και δημητριακά για ενέργεια. «Έχω την εντύπωση ότι οι ηθοποιοί είναι τρομερά εκπαιδευμένοι. Διατηρούν μια απίστευτη αρμονία, παρά την κούραση. Κοιμήθηκα για λίγο πάνω στην καρέκλα, αλλά αν χρειαστεί έχουμε υπνόσακους στο αυτοκίνητο» μας λέει η Δήμητρα Παπαδημητρίου και μας προσφέρει από τα μπισκότα της.


Η ώρα έχει πάει 3 ξημερώματα Κυριακής και μετράμε έξι ώρες παράστασης, με τους ηθοποιούς να κάνουν το πρώτο άτυπο διάλειμμα στην «Ώρα του Ονείρου». Μέσα στην αίθουσα μετράμε περίπου 150 άτομα. Ορισμένοι κοιμούνται στο κάθισμά τους, άλλοι βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ενώ κάποιοι βγαίνουν έξω και ξαπλώνουν στα στρώματα που βρίσκονται στον χώρο. Στις γωνιές βγαίνουν υπνόσακοι και κουβέρτες και για λίγο το φουαγέ θυμίζει κατάστρωμα πλοίου σ' εκείνα τα πολύωρα, ατέλειωτα ταξίδια που έκανες όταν ήσουν νέος. Καθισμένη σε μια γωνιά συναντώ την Ολέσια Γιακουνίνα, δημοσιογράφο από τη Ρωσία, η οποία δουλεύει αυτή την περίοδο στην Αθήνα και ήρθε στη Θεσσαλονίκη μόνο για την παράσταση του Φαμπρ. «Οι φίλοι μου δεν πίστευαν ότι θα έρθω και θα μείνω. Είναι προσωπική μου πρόκληση. Αν μπορώ να περιγράψω με μια λέξη την περφόρμανς, θα έλεγα ότι είναι υπνωτιστική, σε μαγνητίζει, εκμηδενίζει τα όρια μεταξύ του κοινού και των ηθοποιών» σημειώνει.


Οι ώρες περνούν και πλησιάζει το ξημέρωμα. Πάνω στη σκηνή η περφόρμανς συνεχίζεται απρόσκοπτα, ενώ έξω από την αίθουσα υπάρχει μια περίεργη ησυχία. Είναι η δύσκολη ώρα που αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι τα πρώτα έντονα σημάδια της κούρασης στο σώμα σου. Τα μάτια τσούζουν, κρυώνεις λίγο περισσότερο, νιώθεις πιο βαρύς, πρέπει να κοιμηθείς. «Για εμάς περνάει η ώρα πολύ εύκολα» μας λένε οι φύλακες του Μεγάρου, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που βρίσκονται στους χώρους του εκείνες τις ώρες, και η αποψινή «ολονυχτία» τούς φαίνεται υπέροχη. Ο Βαλάντης και η Ειρήνη ποζάρουν στον καναπέ του φουαγέ με ένα ποτήρι κρασί. Πήρανε τα εισιτήρια των 16 ωρών κι έφτασαν πριν από λίγο. «Ξυπνήσαμε μετά τη 1 τα ξημερώματα, φάγαμε καλά και ήρθαμε. Είναι μια επική παραγωγή και μπροστά σ' αυτό που κάνουν οι ηθοποιοί, ο ύπνος που χάσαμε δεν είναι τίποτα» μας λένε.

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ορισμένοι κοιμούνται στο κάθισμά τους, άλλοι βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ενώ κάποιοι βγαίνουν έξω και ξαπλώνουν στα στρώματα που βρίσκονται στον χώρο. Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO


Μετά τις 7 το πρωί και ενώ η παράσταση βρίσκεται στο κεφάλαιο του «Ηρακλή», νιώθουμε ότι αγγίξαμε τα δικά μας όρια. Έχοντας συμπληρώσει περίπου 12 ώρες «ανάβασης», νιώθουμε ότι ο Φαμπρ, ο οποίος περιφερόταν μεταξύ των παρασκηνίων και του κοντρόλ, μας νίκησε. Στην επιστροφή μας βρίσκουμε με χαρά την αίθουσα γεμάτη, με διπλάσιο κόσμο απ' ό,τι την προηγούμενη μέρα. Οι περφόρμερ είναι εκεί, σαν να ξεκινήσανε μόλις το πρωί, αδυσώπητα αρμονικοί και ακούραστοι, συνεχίζουν με τον Αγαμέμνονα, τη Μήδεια, την Αντιγόνη και τον Αίαντα για να φτάσουν στο Τέλος. Δεν μας αφήνουν να δούμε την κούραση στα πρόσωπα και το κορμί τους. Από την αρχή ο Φαμπρ δοκιμάζει τις αντοχές των ηθοποιών και του κοινού. Το σώμα γίνεται εργαλείο, χοάνη χρησμών, παιχνίδι στα χέρια του μυθικού θεού Διόνυσου, αντικείμενο ηδονής και λαγνείας, τραυματίζεται, πεθαίνει, κατασπαράζεται και διαμελίζεται, κορδώνεται υπερήφανο και γκρεμίζεται από την ύβρη, υμνείται και εκδικείται, βάφεται με αίμα και χρώμα, ιδρώνει και εκστασιάζεται, τρελαίνεται σε ένα γαϊτανάκι, με την κορύφωση και την ηρεμία να έρχονται κατά κύματα πάνω σου. Ο Φλαμανδός καλλιτέχνης σε πιάνει από το χέρι και σε βομβαρδίζει με εικόνες και ερεθίσματα, προκαλώντας τα πιο ακραία και ζωώδη ένστικτα, με φόντο την καταστροφή, τους αρχαίους τραγικούς ήρωες που ποτέ δεν πετυχαίνουν την κάθαρση.


Η πλατεία γεμίζει και ο κόσμος βγαίνει στα θεωρεία. Συμπάσχουμε με τους ηθοποιούς και σχεδόν νιώθουμε την εξάντλησή τους. Είκοσι τέσσερις ώρες μετά κι έχοντας φτάσει στα όριά τους, ξεκινούν ένα τελευταίο «καψόνι»: ένα επιτόπιο τρέξιμο όσο βάφονται με ζωντανά χρώματα και χρυσόσκονη. Για να έρθει η τελευταία έκπληξη του Φαμπρ: η μουσική αλλάζει και αρχίζει ένας καταιγιστικός, οργιαστικός χορός από όλο το καστ, μια διονυσιακή χορογραφία που παρασύρει όλη την αίθουσα στον ρυθμό της!


«Is this the end, my obnoxious friend, the end?» ρωτάει ο θεός Διόνυσος. «Αναπνεύστε, απλώς αναπνεύστε και φανταστείτε κάτι καινούργιο» η απάντηση. Και μετά η αποθέωση.

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ο Βαλάντης και η Ειρήνη ποζάρουν στον καναπέ του φουαγέ με ένα ποτήρι κρασί. Πήρανε τα εισιτήρια των 16 ωρών κι έφτασαν πριν από λίγο. «Ξυπνήσαμε μετά τη 1 τα ξημερώματα, φάγαμε καλά και ήρθαμε. Είναι μια επική παραγωγή και μπροστά σ' αυτό που κάνουν οι ηθοποιοί, ο ύπνος που χάσαμε δεν είναι τίποτα» μας λένε. Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια