Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
1

 ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΑΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO

«Παναγιά μου, έχει ακόμη οκτώ ώρες» σκέφτηκε ο Παναγιώτης Βεληνικόπουλος, καθώς άνοιγε τη βαριά πόρτα της αίθουσας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και από το πρωινό, μουντό φως έμπαινε γι ακόμα μία φορά στην υποφωτισμένη σκηνή της 24ωρης περφόρμανς του Γιαν Φαμπρ «Mount Olympus». Ο Παναγιώτης ήταν από τους λίγους που έμειναν 24 ώρες απέναντι από τους ηθοποιούς του Φαμπρ και είχε μια στιγμή αδυναμίας, την οποία γρήγορα ξεπέρασε με τη βοήθεια των τυμπάνων στην εντυπωσιακή σκηνή του «ξυπνήματος» των ηθοποιών και του κοινού. «Ήθελα να δω πώς μπορεί να φτιάξει μια τόσο μεγάλη παράσταση και να αντιμετωπίσει την τραγωδία ως ενιαίο σώμα και όχι ως μεμονωμένο έργο» μας λέει ο Παναγιώτης για τον Βέλγο καλλιτέχνη. Μαζί του είχε δύο θερμός γεμάτα καφέ για τις δύσκολες ώρες, ενώ ακολούθησε τους τρεις σύντομους «ύπνους» των ηθοποιών επάνω σκηνή για να ξεκουραστεί. «Τα ερεθίσματα που δίνει σε κρατάνε. Είναι εξαιρετικό που ήρθε στην πόλη. Αν εξαιρέσεις ένα πιάσιμο στη μέση, νιώθω μια χαρά» τονίζει λίγο πριν από το τέλος της επικής παράστασης που καταγράφηκε στο κοντέρ των 50ών Δημητρίων.


«Οι ηθοποιοί προτιμούν να ξεκουράζονται στη σκηνή παρά στα κρεβάτια που τους παρέχουμε» μας λέει ο υπεύθυνος οργάνωσης της παραγωγής Σεμπάστιαν Πέετερς. Ανησυχούν, μας λέει, μήπως δεν ξυπνήσουν και χάσουν τη σειρά τους στη λίγη ώρα ξεκούρασης που έχουν στη διάθεσή τους. Συναντήσαμε τον Σεμπάστιαν για να ρίξουμε μια ματιά στα παρασκήνια της περφόρμανς. Καλλυντικά και υλικά μακιγιάζ, φρούτα, γλυκά, λουλούδια, μαγειρεμένο φαγητό, βιταμίνες και μέλι, κούπες γεμάτες καφέ και τσάι, βούρτσες και χτένες μαλλιών, δεκάδες φιάλες με λακ και σελίδες με μονολόγους βρίσκονται πάνω στα τραπέζια της παραγωγής. Κάποιοι παίρνουν μια ανάσα πριν μπουν για ένα γρήγορο ντους, γι' άλλους είναι ώρα για μια σέλφι, ενώ ορισμένοι τσεκάρουν τις τελευταίες λεπτομέρειες πριν βγουν ξανά στη σκηνή. Μας δείχνει τους χώρους ξεκούρασης και φαγητού αλλά και το ψυγείο όπου αποθηκεύουν τα περίφημα κομμάτια κρέατος που χρησιμοποιεί κατά κόρον ο Φαμπρ στην περφόρμανς. «Δεν είναι οποιοδήποτε κρέας» μου λέει ο Νίκος από τη διοργάνωση των Δημητρίων και μου δείχνει τη λίστα με τα περίπου 200 κιλά από χοιρινούς πνεύμονες, καρδιές, γλώσσες κ.ά. που παρήγγειλε ο σκηνοθέτης. Τίποτε απ' ό,τι βγαίνει στη σκηνή δεν είναι τυχαίο, ακόμη και τα χρώματα των φυτών έχουν κάποιον συμβολισμό, μου λένε. Πλησιάζουμε τη Γαλλίδα ηθοποιό Ανί Τζουπέρ για να τη ρωτήσουμε πώς αντεπεξέρχεται στις απαιτήσεις της παράστασης. «Το βουνό είναι πολύ μεγάλο για να το ανέβουμε. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνουμε κάθε φορά. Ο καθένας μας είναι σαν ήρωας» μας λέει. «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς που είμαστε τόσο κοντά στον Όλυμπο. Θα επισκεφθούμε και την περιοχή τις επόμενες μέρες» μας λέει και η σημασία της διοργάνωσης μεγεθύνεται από το γεγονός ότι ο Φαμπρ δέχτηκε να φέρει την παράσταση στη Θεσσαλονίκη χωρίς αμοιβή, παρά μόνο με την κάλυψη των εξόδων παραγωγής.

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Έχοντας συμπληρώσει περίπου 12 ώρες «ανάβασης», νιώθουμε ότι ο Φαμπρ, ο οποίος περιφερόταν μεταξύ των παρασκηνίων και του κοντρόλ, μας νίκησε. Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO


Αποχαιρετούμε την Ανί και επιστρέφουμε στο φουαγέ του Μεγάρου Μουσικής. Το εισιτήριο σου έδινε τη δυνατότητα να μπεις και να βγεις από την αίθουσα χωρίς αυτό να δημιουργεί πρόβλημα στη ροή της παράστασης. Για πρώτη φορά το Μέγαρο μένει ανοιχτό όλη τη νύχτα και η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη για όλους. Η Ελπίδα και ο Ανδρέας έχουν ήδη παραγγείλει ντελίβερι: γύρος και κινέζικο φτάνουν στο Μέγαρο, ενώ άλλοι, πιο υποψιασμένοι για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, έχουν προμηθευτεί φρούτα, ξηρούς καρπούς και δημητριακά για ενέργεια. «Έχω την εντύπωση ότι οι ηθοποιοί είναι τρομερά εκπαιδευμένοι. Διατηρούν μια απίστευτη αρμονία, παρά την κούραση. Κοιμήθηκα για λίγο πάνω στην καρέκλα, αλλά αν χρειαστεί έχουμε υπνόσακους στο αυτοκίνητο» μας λέει η Δήμητρα Παπαδημητρίου και μας προσφέρει από τα μπισκότα της.


Η ώρα έχει πάει 3 ξημερώματα Κυριακής και μετράμε έξι ώρες παράστασης, με τους ηθοποιούς να κάνουν το πρώτο άτυπο διάλειμμα στην «Ώρα του Ονείρου». Μέσα στην αίθουσα μετράμε περίπου 150 άτομα. Ορισμένοι κοιμούνται στο κάθισμά τους, άλλοι βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ενώ κάποιοι βγαίνουν έξω και ξαπλώνουν στα στρώματα που βρίσκονται στον χώρο. Στις γωνιές βγαίνουν υπνόσακοι και κουβέρτες και για λίγο το φουαγέ θυμίζει κατάστρωμα πλοίου σ' εκείνα τα πολύωρα, ατέλειωτα ταξίδια που έκανες όταν ήσουν νέος. Καθισμένη σε μια γωνιά συναντώ την Ολέσια Γιακουνίνα, δημοσιογράφο από τη Ρωσία, η οποία δουλεύει αυτή την περίοδο στην Αθήνα και ήρθε στη Θεσσαλονίκη μόνο για την παράσταση του Φαμπρ. «Οι φίλοι μου δεν πίστευαν ότι θα έρθω και θα μείνω. Είναι προσωπική μου πρόκληση. Αν μπορώ να περιγράψω με μια λέξη την περφόρμανς, θα έλεγα ότι είναι υπνωτιστική, σε μαγνητίζει, εκμηδενίζει τα όρια μεταξύ του κοινού και των ηθοποιών» σημειώνει.


Οι ώρες περνούν και πλησιάζει το ξημέρωμα. Πάνω στη σκηνή η περφόρμανς συνεχίζεται απρόσκοπτα, ενώ έξω από την αίθουσα υπάρχει μια περίεργη ησυχία. Είναι η δύσκολη ώρα που αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι τα πρώτα έντονα σημάδια της κούρασης στο σώμα σου. Τα μάτια τσούζουν, κρυώνεις λίγο περισσότερο, νιώθεις πιο βαρύς, πρέπει να κοιμηθείς. «Για εμάς περνάει η ώρα πολύ εύκολα» μας λένε οι φύλακες του Μεγάρου, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που βρίσκονται στους χώρους του εκείνες τις ώρες, και η αποψινή «ολονυχτία» τούς φαίνεται υπέροχη. Ο Βαλάντης και η Ειρήνη ποζάρουν στον καναπέ του φουαγέ με ένα ποτήρι κρασί. Πήρανε τα εισιτήρια των 16 ωρών κι έφτασαν πριν από λίγο. «Ξυπνήσαμε μετά τη 1 τα ξημερώματα, φάγαμε καλά και ήρθαμε. Είναι μια επική παραγωγή και μπροστά σ' αυτό που κάνουν οι ηθοποιοί, ο ύπνος που χάσαμε δεν είναι τίποτα» μας λένε.

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ορισμένοι κοιμούνται στο κάθισμά τους, άλλοι βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ενώ κάποιοι βγαίνουν έξω και ξαπλώνουν στα στρώματα που βρίσκονται στον χώρο. Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO


Μετά τις 7 το πρωί και ενώ η παράσταση βρίσκεται στο κεφάλαιο του «Ηρακλή», νιώθουμε ότι αγγίξαμε τα δικά μας όρια. Έχοντας συμπληρώσει περίπου 12 ώρες «ανάβασης», νιώθουμε ότι ο Φαμπρ, ο οποίος περιφερόταν μεταξύ των παρασκηνίων και του κοντρόλ, μας νίκησε. Στην επιστροφή μας βρίσκουμε με χαρά την αίθουσα γεμάτη, με διπλάσιο κόσμο απ' ό,τι την προηγούμενη μέρα. Οι περφόρμερ είναι εκεί, σαν να ξεκινήσανε μόλις το πρωί, αδυσώπητα αρμονικοί και ακούραστοι, συνεχίζουν με τον Αγαμέμνονα, τη Μήδεια, την Αντιγόνη και τον Αίαντα για να φτάσουν στο Τέλος. Δεν μας αφήνουν να δούμε την κούραση στα πρόσωπα και το κορμί τους. Από την αρχή ο Φαμπρ δοκιμάζει τις αντοχές των ηθοποιών και του κοινού. Το σώμα γίνεται εργαλείο, χοάνη χρησμών, παιχνίδι στα χέρια του μυθικού θεού Διόνυσου, αντικείμενο ηδονής και λαγνείας, τραυματίζεται, πεθαίνει, κατασπαράζεται και διαμελίζεται, κορδώνεται υπερήφανο και γκρεμίζεται από την ύβρη, υμνείται και εκδικείται, βάφεται με αίμα και χρώμα, ιδρώνει και εκστασιάζεται, τρελαίνεται σε ένα γαϊτανάκι, με την κορύφωση και την ηρεμία να έρχονται κατά κύματα πάνω σου. Ο Φλαμανδός καλλιτέχνης σε πιάνει από το χέρι και σε βομβαρδίζει με εικόνες και ερεθίσματα, προκαλώντας τα πιο ακραία και ζωώδη ένστικτα, με φόντο την καταστροφή, τους αρχαίους τραγικούς ήρωες που ποτέ δεν πετυχαίνουν την κάθαρση.


Η πλατεία γεμίζει και ο κόσμος βγαίνει στα θεωρεία. Συμπάσχουμε με τους ηθοποιούς και σχεδόν νιώθουμε την εξάντλησή τους. Είκοσι τέσσερις ώρες μετά κι έχοντας φτάσει στα όριά τους, ξεκινούν ένα τελευταίο «καψόνι»: ένα επιτόπιο τρέξιμο όσο βάφονται με ζωντανά χρώματα και χρυσόσκονη. Για να έρθει η τελευταία έκπληξη του Φαμπρ: η μουσική αλλάζει και αρχίζει ένας καταιγιστικός, οργιαστικός χορός από όλο το καστ, μια διονυσιακή χορογραφία που παρασύρει όλη την αίθουσα στον ρυθμό της!


«Is this the end, my obnoxious friend, the end?» ρωτάει ο θεός Διόνυσος. «Αναπνεύστε, απλώς αναπνεύστε και φανταστείτε κάτι καινούργιο» η απάντηση. Και μετά η αποθέωση.

Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ο Βαλάντης και η Ειρήνη ποζάρουν στον καναπέ του φουαγέ με ένα ποτήρι κρασί. Πήρανε τα εισιτήρια των 16 ωρών κι έφτασαν πριν από λίγο. «Ξυπνήσαμε μετά τη 1 τα ξημερώματα, φάγαμε καλά και ήρθαμε. Είναι μια επική παραγωγή και μπροστά σ' αυτό που κάνουν οι ηθοποιοί, ο ύπνος που χάσαμε δεν είναι τίποτα» μας λένε. Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
Ένα Σαββατοκύριακο με τον Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαδόπουλος/LIFO
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια