Year's End

Year's End Facebook Twitter
0

Heartbeat

Ως συνήθως, οι επόμενες δύο εβδομάδες θα περάσουν με την αναζήτηση του καλύτερου πάρτι κάθε βραδιάς. Λίγο Αβραμιώτου, πολύ Καρύτση και φυσικά τα σπιτικά γλέντια που είναι πάντα εγγυημένη διασκέδαση (γίνονται ελάχιστα πια, ή τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται). Συναυλίες δεν θα έχουμε πολλές και αυτές που ξεχωρίζουν είναι δύο. Αρχικά οι δικοί μας Modrec παίζουν στις 29/12 στο Αν και οι εμφανίσεις τους κάθε φορά είναι και πιο εθιστικές. Εδώ και ενάμιση χρόνο είναι μια από τις καλύτερες μπάντες της χώρας και το ενδιαφέρον στην πορεία τους είναι η πρόοδός τους, που δεν είναι μόνο αποτέλεσμα δουλειάς αλλά κυρίως συνθετικής ωρίμανσης. Εκεί που στις αρχές τους ήταν φανερό πως οι τεχνικές τους αρετές καπέλωναν τα ίδια τους τα τραγούδια, που ακούγονταν σαν πιο πολύπλοκες ρέπλικες των Smashing Pumpkins, το «Mascaradiction» τους ανέβασε σκαλιά απότομα, αποδεικνύοντας γι' άλλη μια φορά πως η τεχνική θα υπολείπεται της έμπνευσης στον αιώνα τον άπαντα. Από την κυκλοφορία του και μετά, οι συναυλίες τους σε καθηλώνουν, αφού πέρα από το αδιαμφισβήτητα καλοκουρδισμένο τους παίξιμο τους υπάρχουν μερικά σχεδόν σημαντικά τραγούδια. Λιγότερο σημαντικά τραγούδια αλλά περίσσιο ταλέντο έχει ο Jose Gonzalez που έρχεται πάλι (12/1, Gagarin 205) και, όπως το 2008, αναμένεται να μαζέψει πολύ κόσμο. Η διασκευή του στο «Heartbeat» των Knife και η μετέπειτα χρήση του σε διαφημιστικό σποτ τον μετέφερε γρήγορα σε μεγαλύτερα ακροατήρια, ίσως μεγαλύτερα από όσο αρμόζει σε έναν τραγουδοποιό που ακόμα δεν έχει φτάσει στο ζενίθ του. Μπορεί το «In our nature» να περιείχε 2 μικρά αριστουργήματα (αυτό το «How low are you willing to go» θα έπρεπε ακόμα να το τραγουδάμε), αλλά με τίποτα δεν ξεχωρίζει ανάμεσα σε τόσους και τόσους που βασίζονται σε μια ακουστική κιθάρα για να γράψουν τα τραγούδια τους. Στην τότε συναυλία του, πάντως, απέδειξε πως αργά ή γρήγορα θα πρέπει να τον πάρουμε στα σοβαρά, μια και είχε καταφέρει να κλείσει το στόμα ακόμα και της γαλαρίας του Gagarin, που πάντα έχει κάτι να πει.

It takes an ocean not to break

Η καταιγιστική αρχή της χρονιάς με τον έναν εξαιρετικό δίσκο να διαδέχεται τον άλλο σχεδόν με ανάγκασε σε μια υπερβολική κατανάλωση μουσικής, μεγαλύτερη από κάθε άλλη, τουλάχιστον τα πέντε τελευταία χρόνια. Κοιτώντας πίσω, οι περισσότεροι δίσκοι που κατέληξαν στη λίστα μου κυκλοφόρησαν τους πρώτους τέσσερις μήνες, αφού στη συνέχεια κατακλυστήκαμε από άπειρες υπερεκτιμημένες δουλειές και αέναες διαφωνίες για τον χαμένο λυρισμό των Arcade Fire. Αν στη μεγαλομανία των Καναδών θυσιάστηκε η γνησιότητα των τραγουδιών τους που γράφτηκαν όχι από δική τους ανάγκη αλλά με στόχο να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των οπαδών τους, το υπέροχο «The inevitable past is the future forgotten» των Three Mile Pilot ξεχειλίζει όχι μόνο από λυρισμό αλλά κυρίως από απλότητα και ψυχή. Από τους δίσκους που ακούς μονορούφι, σε σημείο που μου τη σπάει το διπλό βινύλιο. Σημείο αναφοράς, ο δίσκος των These New Puritans που χαρακτηρίστηκε αφελώς δύστροπος και απόμακρος. Το «Hidden» μπορεί να είναι γεμάτο έπαρση (όπως σωστά διάβασα σε ένα μπλογκ) κι υπερβολικά επιθετικό, φτιάχτηκε όμως με τη μέθοδο της αφαίρεσης μέχρι να καταλήξει να βασιστεί στα ρυθμικά του μέρη και όχι στα μελωδικά. Για τους National έχουν ειπωθεί πολλά. Εκεί που νομίζαμε πως ήρθε η ώρα να τους βαρεθούμε έβγαλαν τον καλύτερο δίσκο της καριέρας τους - για το «Terrible Love» και τον στίχο στο τίτλο της παραγράφου.

Dance Yourself Clean

Από το καλοκαίρι του '09 τα ξαναβρήκαμε με τη χορευτική μουσική. Αρχικά, λόγω δισκοθετικής απόλαυσης κι έπειτα για προσωπική μουσική ικανοποίηση, η συνάντηση βρετανικής και γερμανικής χορευτικής σχολής αποτέλεσε πηγή για τους πιο ενδιαφέροντες ήχους της χρονιάς. Περισσότερο ο Shed και λιγότερο ο James Blake έδειξαν τι θα ακούμε τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον, ελπίζοντας η λαίλαπα του deep house να μας αφήσει σύντομα γιατί πιο μονότονα πεθαίνεις. Με το techno θα αγαπιόμαστε για πάντα, αρκεί να ακούσεις τα πρόσφατα ρεμίξ του Omar S στο προπέρσινο «578» του Gunnar Wendel και αμέσως μετά το «When love feels like crying» του Mathew Jonson.

Ten For Ten

Three Mile Pilot - The Inevitable Past Is The Future Forgotten
National - High Violet
These New Puritans - Hidden
Zola Jesus - Stridulum II
Shed - The Traveler
The Radio Dept. - Clinging To A Scheme
Pantha Du Prince - Black Noise
Gonjasufi - A Sufi And A Killer
Luke Abbott - Holkham Drones
Mathew Dear - Black City
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM