Το ξεκατίνιασμα της Beyoncé με τους Right Said Fred

Μπιγιονσέ Facebook Twitter
Η Beyoncé σπάνια παίρνει θέση σε τέτοιες περιπτώσεις ή κάνει δηλώσεις.
0

ΦAINETAI OTI, EKTOΣ ΑΠΟ ΤΗΝ KELIS, και το γνωστό βρετανικό συγκρότημα Right Said Fred έχει πρόβλημα με την Beyoncé επειδή χρησιμοποίησε το μεγαλύτερό τους χιτ, το πασίγνωστο «I'm too sexy», σε ένα τραγούδι του «Renaissance» που κυκλοφόρησε φέτος το καλοκαίρι.

Το τραγούδι που δημιούργησε θέμα στην περίπτωση της Kelis είναι το πέμπτο του δίσκου, το «Energy», στο οποίο υπάρχει sample από το «Milkshake», το χιτ που την έκανε διάσημη στο ευρύτερο κοινό το 2003. Οι τραγουδοποιοί που αναγράφονται στα credits του άλμπουμ της Beyoncé είναι οι Pharrell Williams και Chad Hugo των Neptunes. Η Kelis εξαγριώθηκε και την κατηγόρησε για «κλοπή», έλλειψη «ακεραιότητας» ή «ψυχής», επειδή κυκλοφόρησε το τραγούδι της χωρίς την έγκρισή της.

Το ίδιο, πάνω κάτω, συνέβη με τους Right Said Fred, δηλαδή τα αδέλφια Fred και Richard Fairbrass. Σε δηλώσεις τους στη «Sun» κατά τη διάρκεια των βραβείων Broadcast Music Inc εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους προς τη διάσημη σταρ. Επιπλέον, έμειναν έκπληκτοι με τον τρόπο που η Queen B χρησιμοποίησε το κομμάτι τους στο «Alien Superstar».

Στο συγκεκριμένο, το τρίτο του άλμπουμ, παρεμβάλλονται στοιχεία από τη σύνθεση και τους στίχους του «I'm too sexy». Σε ένα σημείο, π.χ., η Beyoncé τραγουδά «I am too classy for this world», αντικαθιστώντας απλώς τη λέξη «sexy». 

Η αλήθεια είναι ότι οι Right Said Fred το έγραψαν για πλάκα και για να διακωμωδήσουν τα μοντέλα και τους bodybuilders που σύχναζαν στο γυμναστήριο που είχαν στο Λονδίνο. 

«Συνήθως ο καλλιτέχνης αρχικά μας προσεγγίζει, αλλά η Beyoncé δεν το έκανε επειδή φέρεται πολύ αλαζονικά, στο στυλ "πιάστε με, αν μπορείτε". Έτσι, ακούσαμε για πρώτη φορά το κομμάτι όταν το άκουσε και ο υπόλοιπος κόσμος», είπαν. 

Beyoncé - ALIEN SUPERSTAR

Στοιχεία του κομματιού έχουν χρησιμοποιήσει επίσης ο Drake, για το τραγούδι του με τους Future και Young Thug «Way 2 Sexy» το 2021, και η Taylor Swift για το σινγκλ της από το 2017 «Look what you made me do», αλλά προτού κυκλοφορήσουν τη δουλειά τους επικοινώνησαν με τα δυο αδέλφια. Ο Drake το σάμπλαρε και το ενσωμάτωσε στο δικό του κομμάτι, ενώ το ρεφρέν στο τραγούδι της Taylor Swift ακολουθεί το ίδιο ρυθμικό μοτίβο με αυτό του στίχου «I'm too sexy for my shirt». 

«Για να χρησιμοποιήσει κανείς τη μελωδία μας χρειάζεται την άδειά μας. Μας στέλνουν το ντέμο και αν το εγκρίνουμε, μπαίνουμε στα credits, μαζί με τους άλλους δημιουργούς. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου κομματιού της Beyoncé υπάρχουν είκοσι δύο δημιουργοί. Αυτό σημαίνει ότι θα βγάλουμε μόνο 40 πένες (σ.σ. μισό ευρώ). Πιστεύουμε ότι αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν ελάχιστα χρήματα από τις φυσικές πωλήσεις και όλοι θέλουν ένα κομμάτι από την πίτα», σχολίασαν. 

Οι Right Said Fred πρόσθεσαν ότι αναγκάστηκαν να δώσουν τα δικαιώματα, τελικά, επειδή δεν μπορούν να ανοίξουν συζήτηση με κάποιον που έχει μεγαλύτερο εκτόπισμα και περισσότερα χρήματα από εκείνους.  

Η Beyoncé σπάνια παίρνει θέση σε τέτοιες περιπτώσεις ή κάνει δηλώσεις. Στην περίπτωση της Kelis π.χ. απλώς αφαίρεσε από το κομμάτι το συγκεκριμένο sample και έληξε εκεί η υπόθεση και η διαμάχη.

Όσον αφορά τους Right Said Fred, όμως, φαίνεται ότι ενοχλήθηκε και δημιοσίευσε μια ανακοίνωση μέσω των εκπροσώπων της ότι οι ισχυρισμοί του γκρουπ είναι εσφαλμένοι και υποτιμητικοί. 

«Δεν δόθηκε μόνο άδεια για τη χρήση του αλλά εξέφρασαν δημόσια την ευγνωμοσύνη τους που είναι στο άλμπουμ. Για το κομμάτι τους δεν χρησιμοποιήθηκε η ηχογράφηση, μόνο η σύνθεση. Η κατηγορία είναι ψευδής». 

Right Said Fred Facebook Twitter
Οι Right Said Fred σχηματίστηκαν το 1989, με τον Richard στα φωνητικά και το μπάσο, και τον Fred στην κιθάρα.

Τον Ιούλιο το γκρουπ πόσταρε στο Twitter ότι ήταν «ωραίο» που έχουν credit στο τραγούδι. Αυτό όμως δεν αποδεικνύει ότι το είχαν ακούσει κιόλας, κάτι που, όπως φαίνεται, επιβεβαιώνει και η Robin S. Ούτε εκείνη ήξερε ότι η Beyoncé είχε σαμπλάρει το «Show me love» στο «Break my soul». Της το είπε ο γιος της, παρ' όλα αυτά χάρηκε με τα νέα, σε αντίθεση με τους Fairbrass και την Kelis. 

Και καλά, μπορεί να πει κάποιος, γιατί τόση φασαρία για ένα τραγούδι στα όρια του γελοίου; Η αλήθεια είναι ότι τα αδέλφια το έγραψαν για πλάκα και για να διακωμωδήσουν τα μοντέλα και τους bodybuilders που σύχναζαν στο γυμναστήριο που είχαν στο Λονδίνο. 

Δεν περίμενε, κανείς, όμως ότι θα γίνονταν το πρώτο βρετανικό συγκρότημα μετά τους Beatles που ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, και μάλιστα για τρεις εβδομάδες, το 1992. 

Αρχικά έγραψαν το «I'm too sexy» ως ένα indie rock κομμάτι. Αφού το απέρριψαν κάμποσες δισκογραφικές εταιρείες, το έδωσαν σε έναν φίλο τους που δούλευε ως υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων ενός ραδιοφωνικού σταθμού. Αυτός κατάλαβε ότι είχε στα χέρια του ένα χιτ, εφόσον αποκτούσε χορευτικό χαρακτήρα, κάτι που τελικά έγινε. 

Οι Right Said Fred σχηματίστηκαν το 1989, με τον Richard στα φωνητικά και το μπάσο, και τον Fred στην κιθάρα. Το 1990 έγινε μέλος της μπάντας και ο Rob Manzoli, επίσης στην κιθάρα.

Τα δυο αδέρφια δεν ήταν άγνωστα στα μουσικά πράγματα. Έπαιζαν μουσική από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 και εμφανίστηκαν με το γκρουπ που είχαν τότε μαζί με τους Suicide και τους Joy Division. Ο Richard ήταν session μπασίστας για μουσικούς όπως ο Boy George, o Mick Jagger και ο David Bowie και ο Fred είχε συνεργαστεί με τον Bob Dylan. 

H ειρωνεία είναι ότι ούτε το «I'm too sexy» είναι 100% δική τους σύνθεση. Εν αγνοία τους ο Manzoli πρόσθεσε σε αυτό ένα μελωδικό ριφ από το «Third stone from the sun» του Jimi Hendrix. Η διαφορά είναι ότι δεν είχαν είκοσι δύο συνθέτες και παραγωγούς από πίσω. Αν υποθέσουμε, όμως, ότι τους είχαν, αμφιβάλλω αν θα μπορούσε κανείς να σκαρφιστεί τον αξεπέραστο στίχο «I am too sexy for my cat». Κι έπειτα, είναι και αυτό το απερίγραπτο βίντεο… 


 

Right Said Fred - I'm too sexy

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι το «Fossora» το καλύτερο άλμπουμ της Bjork εδώ και πολλά χρόνια

Μουσική / «Fossora»: Το καλύτερο άλμπουμ της Björk εδώ και πολλά χρόνια

Στην πολύ δυναμική επιστροφή της παρουσιάζεται αρκετά αλλαγμένη, γειωμένη, ορφανή από μητέρα και με όλα τα παιδιά της να έχουν εγκαταλείψει την εστία του σπιτιού για να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT