ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Το ξεκατίνιασμα της Beyoncé με τους Right Said Fred

Μπιγιονσέ Facebook Twitter
Η Beyoncé σπάνια παίρνει θέση σε τέτοιες περιπτώσεις ή κάνει δηλώσεις.
0

ΦAINETAI OTI, EKTOΣ ΑΠΟ ΤΗΝ KELIS, και το γνωστό βρετανικό συγκρότημα Right Said Fred έχει πρόβλημα με την Beyoncé επειδή χρησιμοποίησε το μεγαλύτερό τους χιτ, το πασίγνωστο «I'm too sexy», σε ένα τραγούδι του «Renaissance» που κυκλοφόρησε φέτος το καλοκαίρι.

Το τραγούδι που δημιούργησε θέμα στην περίπτωση της Kelis είναι το πέμπτο του δίσκου, το «Energy», στο οποίο υπάρχει sample από το «Milkshake», το χιτ που την έκανε διάσημη στο ευρύτερο κοινό το 2003. Οι τραγουδοποιοί που αναγράφονται στα credits του άλμπουμ της Beyoncé είναι οι Pharrell Williams και Chad Hugo των Neptunes. Η Kelis εξαγριώθηκε και την κατηγόρησε για «κλοπή», έλλειψη «ακεραιότητας» ή «ψυχής», επειδή κυκλοφόρησε το τραγούδι της χωρίς την έγκρισή της.

Το ίδιο, πάνω κάτω, συνέβη με τους Right Said Fred, δηλαδή τα αδέλφια Fred και Richard Fairbrass. Σε δηλώσεις τους στη «Sun» κατά τη διάρκεια των βραβείων Broadcast Music Inc εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους προς τη διάσημη σταρ. Επιπλέον, έμειναν έκπληκτοι με τον τρόπο που η Queen B χρησιμοποίησε το κομμάτι τους στο «Alien Superstar».

Στο συγκεκριμένο, το τρίτο του άλμπουμ, παρεμβάλλονται στοιχεία από τη σύνθεση και τους στίχους του «I'm too sexy». Σε ένα σημείο, π.χ., η Beyoncé τραγουδά «I am too classy for this world», αντικαθιστώντας απλώς τη λέξη «sexy». 

Η αλήθεια είναι ότι οι Right Said Fred το έγραψαν για πλάκα και για να διακωμωδήσουν τα μοντέλα και τους bodybuilders που σύχναζαν στο γυμναστήριο που είχαν στο Λονδίνο. 

«Συνήθως ο καλλιτέχνης αρχικά μας προσεγγίζει, αλλά η Beyoncé δεν το έκανε επειδή φέρεται πολύ αλαζονικά, στο στυλ "πιάστε με, αν μπορείτε". Έτσι, ακούσαμε για πρώτη φορά το κομμάτι όταν το άκουσε και ο υπόλοιπος κόσμος», είπαν. 

Beyoncé - ALIEN SUPERSTAR

Στοιχεία του κομματιού έχουν χρησιμοποιήσει επίσης ο Drake, για το τραγούδι του με τους Future και Young Thug «Way 2 Sexy» το 2021, και η Taylor Swift για το σινγκλ της από το 2017 «Look what you made me do», αλλά προτού κυκλοφορήσουν τη δουλειά τους επικοινώνησαν με τα δυο αδέλφια. Ο Drake το σάμπλαρε και το ενσωμάτωσε στο δικό του κομμάτι, ενώ το ρεφρέν στο τραγούδι της Taylor Swift ακολουθεί το ίδιο ρυθμικό μοτίβο με αυτό του στίχου «I'm too sexy for my shirt». 

«Για να χρησιμοποιήσει κανείς τη μελωδία μας χρειάζεται την άδειά μας. Μας στέλνουν το ντέμο και αν το εγκρίνουμε, μπαίνουμε στα credits, μαζί με τους άλλους δημιουργούς. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου κομματιού της Beyoncé υπάρχουν είκοσι δύο δημιουργοί. Αυτό σημαίνει ότι θα βγάλουμε μόνο 40 πένες (σ.σ. μισό ευρώ). Πιστεύουμε ότι αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν ελάχιστα χρήματα από τις φυσικές πωλήσεις και όλοι θέλουν ένα κομμάτι από την πίτα», σχολίασαν. 

Οι Right Said Fred πρόσθεσαν ότι αναγκάστηκαν να δώσουν τα δικαιώματα, τελικά, επειδή δεν μπορούν να ανοίξουν συζήτηση με κάποιον που έχει μεγαλύτερο εκτόπισμα και περισσότερα χρήματα από εκείνους.  

Η Beyoncé σπάνια παίρνει θέση σε τέτοιες περιπτώσεις ή κάνει δηλώσεις. Στην περίπτωση της Kelis π.χ. απλώς αφαίρεσε από το κομμάτι το συγκεκριμένο sample και έληξε εκεί η υπόθεση και η διαμάχη.

Όσον αφορά τους Right Said Fred, όμως, φαίνεται ότι ενοχλήθηκε και δημιοσίευσε μια ανακοίνωση μέσω των εκπροσώπων της ότι οι ισχυρισμοί του γκρουπ είναι εσφαλμένοι και υποτιμητικοί. 

«Δεν δόθηκε μόνο άδεια για τη χρήση του αλλά εξέφρασαν δημόσια την ευγνωμοσύνη τους που είναι στο άλμπουμ. Για το κομμάτι τους δεν χρησιμοποιήθηκε η ηχογράφηση, μόνο η σύνθεση. Η κατηγορία είναι ψευδής». 

Right Said Fred Facebook Twitter
Οι Right Said Fred σχηματίστηκαν το 1989, με τον Richard στα φωνητικά και το μπάσο, και τον Fred στην κιθάρα.

Τον Ιούλιο το γκρουπ πόσταρε στο Twitter ότι ήταν «ωραίο» που έχουν credit στο τραγούδι. Αυτό όμως δεν αποδεικνύει ότι το είχαν ακούσει κιόλας, κάτι που, όπως φαίνεται, επιβεβαιώνει και η Robin S. Ούτε εκείνη ήξερε ότι η Beyoncé είχε σαμπλάρει το «Show me love» στο «Break my soul». Της το είπε ο γιος της, παρ' όλα αυτά χάρηκε με τα νέα, σε αντίθεση με τους Fairbrass και την Kelis. 

Και καλά, μπορεί να πει κάποιος, γιατί τόση φασαρία για ένα τραγούδι στα όρια του γελοίου; Η αλήθεια είναι ότι τα αδέλφια το έγραψαν για πλάκα και για να διακωμωδήσουν τα μοντέλα και τους bodybuilders που σύχναζαν στο γυμναστήριο που είχαν στο Λονδίνο. 

Δεν περίμενε, κανείς, όμως ότι θα γίνονταν το πρώτο βρετανικό συγκρότημα μετά τους Beatles που ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, και μάλιστα για τρεις εβδομάδες, το 1992. 

Αρχικά έγραψαν το «I'm too sexy» ως ένα indie rock κομμάτι. Αφού το απέρριψαν κάμποσες δισκογραφικές εταιρείες, το έδωσαν σε έναν φίλο τους που δούλευε ως υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων ενός ραδιοφωνικού σταθμού. Αυτός κατάλαβε ότι είχε στα χέρια του ένα χιτ, εφόσον αποκτούσε χορευτικό χαρακτήρα, κάτι που τελικά έγινε. 

Οι Right Said Fred σχηματίστηκαν το 1989, με τον Richard στα φωνητικά και το μπάσο, και τον Fred στην κιθάρα. Το 1990 έγινε μέλος της μπάντας και ο Rob Manzoli, επίσης στην κιθάρα.

Τα δυο αδέρφια δεν ήταν άγνωστα στα μουσικά πράγματα. Έπαιζαν μουσική από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 και εμφανίστηκαν με το γκρουπ που είχαν τότε μαζί με τους Suicide και τους Joy Division. Ο Richard ήταν session μπασίστας για μουσικούς όπως ο Boy George, o Mick Jagger και ο David Bowie και ο Fred είχε συνεργαστεί με τον Bob Dylan. 

H ειρωνεία είναι ότι ούτε το «I'm too sexy» είναι 100% δική τους σύνθεση. Εν αγνοία τους ο Manzoli πρόσθεσε σε αυτό ένα μελωδικό ριφ από το «Third stone from the sun» του Jimi Hendrix. Η διαφορά είναι ότι δεν είχαν είκοσι δύο συνθέτες και παραγωγούς από πίσω. Αν υποθέσουμε, όμως, ότι τους είχαν, αμφιβάλλω αν θα μπορούσε κανείς να σκαρφιστεί τον αξεπέραστο στίχο «I am too sexy for my cat». Κι έπειτα, είναι και αυτό το απερίγραπτο βίντεο… 


 

Right Said Fred - I'm too sexy

Μουσική
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι το «Fossora» το καλύτερο άλμπουμ της Bjork εδώ και πολλά χρόνια

Μουσική / «Fossora»: Το καλύτερο άλμπουμ της Björk εδώ και πολλά χρόνια

Στην πολύ δυναμική επιστροφή της παρουσιάζεται αρκετά αλλαγμένη, γειωμένη, ορφανή από μητέρα και με όλα τα παιδιά της να έχουν εγκαταλείψει την εστία του σπιτιού για να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ