Τα 10 τραγούδια που χαρακτήρισαν το καλοκαίρι του 2022

10 τεράστιες επιτυχίες του φετινού καλοκαιριού Facebook Twitter
0

Και ξαφνικά ο ήχος ξαναέγινε χορευτικός, house, disco, speed garage, techno, λες και ξαναζούμε τα ’90s (όσοι τα ζήσαμε) ή ανακαλύπτουν τι άκουγαν οι γονείς τους (όσοι δεν τα έζησαν). Δεν είναι μόνο η Beyoncé, το house και το λατινο-funky έγιναν ο ήχος της Μεσογείου το φετινό καλοκαίρι και αυτές είναι μερικές από τις μεγαλύτερες καλοκαιρινές επιτυχίες, ακόμα και αν δεν τις πέτυχες πουθενά, ή ακόμα και αν βλαστήμαγες την ώρα που τις άκουγες στο repeat. (σσ. Καμία δεν είναι τραπ).  

Eliza Rose - B.O.T.A. (Baddest Of Them All)

Μια τεράστια καλοκαιρινή επιτυχία στα μπαράκια της δυτικής Μεσογείου, που κουβαλάνε μαζί τους οι Άγγλοι επιστρέφοντας απ’ τις διακοπές και σαρώνει και στη Βρετανία. Το κομμάτι της Eliza Rose που έχει κάνει παραγωγή ο & Interplanetary Criminal κυκλοφόρησε τον Ιούνιο και άργησε να μπει στα αγγλικά τσαρτ, αλλά είναι απ’ αυτά που έτσι και μπει στο airplay δεν βγαίνει ποτέ. Βασισμένο στο LL with Love RC Mix του «Let The Beat Hit'Em» των Lisa Lisa & Cult Jam, έχει τον ’90s speed garage ήχο που αναβιώνει δυναμικά και είναι οικείος σε όλους. Ήχος διακοπών και παραλίας, στο τέλος του καλοκαιριού κουβαλάει ευχάριστες μνήμες και είναι λογικό να σαρώνει.   

Kate Bush-Running Up that Hill

Είναι περίεργο να ακούς την Kate Bush να παίζει στα κινητά 15χρονων, αλλά το κατάφερε μια σειρά και το «Running Up That Hill» ακούστηκε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Η Kate Bush αναγεννήθηκε, κάνει δεύτερη καριέρα και έγινε ύμνος του ’22 ένα τραγούδι που δεν είχε αγαπηθεί τόσο ούτε το 1985.  

Beyoncé-Break My Soul

Η υποδοχή ήταν κάπως μουδιασμένη, αναπόφευκτο banger αλλά όχι και τόσο Beyoncé, εντελώς ’90s και χιλιοακουσμένο, αλλά με κάθε play κέρδιζε πόντους, μέχρι που έγινε το απόλυτο dance hit και σε μερικά χρόνια θα θεωρείται και από τις κορυφαίες στιγμές της. Το έκανε ρεμίξ και η Madonna παντρεύοντάς το με το «Vogue», δίνοντάς του ένα πολύ έξυπνο «σπρώξιμο» και βρέθηκε στην κορυφή της Αμερικής. Είναι μάλλον και το καλύτερο κομμάτι του άλμπουμ της.  

Sidarta, Saske-Mediterranean

Το άκουγες πρωί, μεσημέρι, βράδυ, όπως και όλα τα κομμάτια του Sidarta –που αυτό το καλοκαίρι έγινε σταρ- το άκουσα με μεγάλη έκπληξη να παίζει και στο πλοίο που μας πήγαινε από την Varenna στο Bellagio στην λίμνη Κόμο, το μοναδικό ελληνικό κομμάτι που άκουσα να παίζει στην Ιταλία, το «Mediterranean» είναι αδιαμφισβήτητο χιτ και άλλη μια μεγάλη καλοκαιρινή επιτυχία του Saske.  

LF SYSTEM - Afraid To Feel

To σκωτσέζικο ντουέτο των LF SYSTEM «πάτησε» στο «I Can’t Stop (Turning You On)» των Silk από το 1979 για να φτιάξει το «Afraid To Feel», ένα κομμάτι που δεν μπορείς να πάρεις στα σοβαρά, αλλά κολλάει σαν τσίχλα και είναι τόσο εθιστικό όσο πρέπει για να γίνει το τραγούδι του καλοκαιριού στα βρετανικά νησιά.   

Latto-Big Energy

Για να πω την αλήθεια, όταν το άκουσα να παίζει για πρώτη φορά ήμουν σίγουρος ότι είναι κάποιο παλιό κομμάτι σκέφτηκα «πού το θυμήθηκαν;» –και όντως είναι, το «Fantasy» της Mariah Carey απ’ το 1995 μαζί με το «Genius of Love» των Tom Tom Club του 1981. Είναι καλοκαίρι αναβίωσης και επιστροφής στα παλιά, δεν είναι να απορεί κανείς γιατί είναι τόσους μήνες στα πρώτα της Αμερικής και έχει τέτοιο τρελό airplay.   

Light x Trannos-24hrs

Κάθε μέρα από τις 8 το πρωί με ξύπναγαν τα παιδιά των γειτόνων με το «24 ώρες τη μέρα» και τη φωνή του Τραννού που μου θυμίζει γήπεδο ή τον τύπο που πουλάει αυγά στη λαϊκή και φωνάζει «δύο ευρώ η δωδεκάδα» (ή φώναζε κάποτε, έχω πολύ καιρό να πάω λαϊκή). Μετά έβαζαν το «Δεξί τεσσάρι» του Lil Barty και άρχιζε να φωνάζει το σκυλί τους, κι ήταν η ώρα να σηκωθώ για καφέ. Το «24 ώρες» έπαιζε και στο καφέ, ακουγόταν και από τα αυτοκίνητα που πήγαιναν για μπάνιο στην παραλία, ακουγόταν και στην παραλία, κι όταν επέστρεφα στο σπίτι και καθόμουν στο μπαλκόνι να διαβάσω το έρμο το βιβλίο που σέρνω μαζί μου όλο τον Αύγουστο κι είμαι ακόμα στη σελ. 27, τα παιδιά έβαζαν τέρμα πάλι το «24 ώρες». Και μετά καπάκι το «Δεξί τεσσάρι». Δεν βάζω και το «Δεξί Τεσσάρι» γιατί σίγουρα δεν θέλεις να ξέρεις τι λέει.  

Rack-Favela (Prod. By Oge & Menju)

Πιασάρικο, με ρεφρέν ’90s, με τον Rack να τραγουδάει, νομίζω ότι είναι και ο καλύτερος Rack που έχω ακούσει, στο Νο 1 του ελληνικού τσαρτ της IFPI αυτή τη στιγμή που γράφω, νο 1 και στις τάσεις του YouTube, όχι ότι έχει και καμία σημασία, αλλά ας πούμε ότι είναι ένα κομμάτι που αρέσει στον κόσμο. Ο Rack έχει δεύτερη χρονιά σερί από τα χιτ του καλοκαιριού.    

Harry Styles-As It Was

Τον βαριέμαι λίγο τον Harry Styles, αλλά θα τον βαριόμουν και αν είχε βγει και όταν ήμουν 15άρης. Ωστόσο, θα μπορούσε να είχε βγει το 1989, το 1993, το 2002 και να είχε γίνει ο ίδιος χαμός. Btw, αν ψάξεις τα καλοκαιρινά χιτ των συγκεκριμένων χρόνων, ήταν σχεδόν όλα κομμάτια που άρεσαν στους 15άρηδες και τους 20άρηδες και κάποιοι έλεγαν ότι θα ξεχαστούν σε μερικούς μήνες. Ε, σχεδόν όλα είναι σήμερα «κλασικά».  

Lizzo-About Damn Time 

Στην Ιταλία, οδηγώντας ώρες, προσπαθούσα να βρω σταθμό που ΝΑ ΜΗΝ παίζει Lizzo και ήταν αδύνατο, το «About Damn Time» ήταν κάτι σαν κατάρα. Και έγινε για μένα πιο μισητό-λατρεμένο τραγούδι μετά το «Heaven is a place on earth» που με πιάνει φρίκη όταν αρχίζει να παίζει αλλά είναι αδύνατο να μην το ακούσω μέχρι το τέλος…      

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ