Τα 10 τραγούδια που χαρακτήρισαν το καλοκαίρι του 2022

10 τεράστιες επιτυχίες του φετινού καλοκαιριού Facebook Twitter
0

Και ξαφνικά ο ήχος ξαναέγινε χορευτικός, house, disco, speed garage, techno, λες και ξαναζούμε τα ’90s (όσοι τα ζήσαμε) ή ανακαλύπτουν τι άκουγαν οι γονείς τους (όσοι δεν τα έζησαν). Δεν είναι μόνο η Beyoncé, το house και το λατινο-funky έγιναν ο ήχος της Μεσογείου το φετινό καλοκαίρι και αυτές είναι μερικές από τις μεγαλύτερες καλοκαιρινές επιτυχίες, ακόμα και αν δεν τις πέτυχες πουθενά, ή ακόμα και αν βλαστήμαγες την ώρα που τις άκουγες στο repeat. (σσ. Καμία δεν είναι τραπ).  

Eliza Rose - B.O.T.A. (Baddest Of Them All)

Μια τεράστια καλοκαιρινή επιτυχία στα μπαράκια της δυτικής Μεσογείου, που κουβαλάνε μαζί τους οι Άγγλοι επιστρέφοντας απ’ τις διακοπές και σαρώνει και στη Βρετανία. Το κομμάτι της Eliza Rose που έχει κάνει παραγωγή ο & Interplanetary Criminal κυκλοφόρησε τον Ιούνιο και άργησε να μπει στα αγγλικά τσαρτ, αλλά είναι απ’ αυτά που έτσι και μπει στο airplay δεν βγαίνει ποτέ. Βασισμένο στο LL with Love RC Mix του «Let The Beat Hit'Em» των Lisa Lisa & Cult Jam, έχει τον ’90s speed garage ήχο που αναβιώνει δυναμικά και είναι οικείος σε όλους. Ήχος διακοπών και παραλίας, στο τέλος του καλοκαιριού κουβαλάει ευχάριστες μνήμες και είναι λογικό να σαρώνει.   

Kate Bush-Running Up that Hill

Είναι περίεργο να ακούς την Kate Bush να παίζει στα κινητά 15χρονων, αλλά το κατάφερε μια σειρά και το «Running Up That Hill» ακούστηκε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Η Kate Bush αναγεννήθηκε, κάνει δεύτερη καριέρα και έγινε ύμνος του ’22 ένα τραγούδι που δεν είχε αγαπηθεί τόσο ούτε το 1985.  

Beyoncé-Break My Soul

Η υποδοχή ήταν κάπως μουδιασμένη, αναπόφευκτο banger αλλά όχι και τόσο Beyoncé, εντελώς ’90s και χιλιοακουσμένο, αλλά με κάθε play κέρδιζε πόντους, μέχρι που έγινε το απόλυτο dance hit και σε μερικά χρόνια θα θεωρείται και από τις κορυφαίες στιγμές της. Το έκανε ρεμίξ και η Madonna παντρεύοντάς το με το «Vogue», δίνοντάς του ένα πολύ έξυπνο «σπρώξιμο» και βρέθηκε στην κορυφή της Αμερικής. Είναι μάλλον και το καλύτερο κομμάτι του άλμπουμ της.  

Sidarta, Saske-Mediterranean

Το άκουγες πρωί, μεσημέρι, βράδυ, όπως και όλα τα κομμάτια του Sidarta –που αυτό το καλοκαίρι έγινε σταρ- το άκουσα με μεγάλη έκπληξη να παίζει και στο πλοίο που μας πήγαινε από την Varenna στο Bellagio στην λίμνη Κόμο, το μοναδικό ελληνικό κομμάτι που άκουσα να παίζει στην Ιταλία, το «Mediterranean» είναι αδιαμφισβήτητο χιτ και άλλη μια μεγάλη καλοκαιρινή επιτυχία του Saske.  

LF SYSTEM - Afraid To Feel

To σκωτσέζικο ντουέτο των LF SYSTEM «πάτησε» στο «I Can’t Stop (Turning You On)» των Silk από το 1979 για να φτιάξει το «Afraid To Feel», ένα κομμάτι που δεν μπορείς να πάρεις στα σοβαρά, αλλά κολλάει σαν τσίχλα και είναι τόσο εθιστικό όσο πρέπει για να γίνει το τραγούδι του καλοκαιριού στα βρετανικά νησιά.   

Latto-Big Energy

Για να πω την αλήθεια, όταν το άκουσα να παίζει για πρώτη φορά ήμουν σίγουρος ότι είναι κάποιο παλιό κομμάτι σκέφτηκα «πού το θυμήθηκαν;» –και όντως είναι, το «Fantasy» της Mariah Carey απ’ το 1995 μαζί με το «Genius of Love» των Tom Tom Club του 1981. Είναι καλοκαίρι αναβίωσης και επιστροφής στα παλιά, δεν είναι να απορεί κανείς γιατί είναι τόσους μήνες στα πρώτα της Αμερικής και έχει τέτοιο τρελό airplay.   

Light x Trannos-24hrs

Κάθε μέρα από τις 8 το πρωί με ξύπναγαν τα παιδιά των γειτόνων με το «24 ώρες τη μέρα» και τη φωνή του Τραννού που μου θυμίζει γήπεδο ή τον τύπο που πουλάει αυγά στη λαϊκή και φωνάζει «δύο ευρώ η δωδεκάδα» (ή φώναζε κάποτε, έχω πολύ καιρό να πάω λαϊκή). Μετά έβαζαν το «Δεξί τεσσάρι» του Lil Barty και άρχιζε να φωνάζει το σκυλί τους, κι ήταν η ώρα να σηκωθώ για καφέ. Το «24 ώρες» έπαιζε και στο καφέ, ακουγόταν και από τα αυτοκίνητα που πήγαιναν για μπάνιο στην παραλία, ακουγόταν και στην παραλία, κι όταν επέστρεφα στο σπίτι και καθόμουν στο μπαλκόνι να διαβάσω το έρμο το βιβλίο που σέρνω μαζί μου όλο τον Αύγουστο κι είμαι ακόμα στη σελ. 27, τα παιδιά έβαζαν τέρμα πάλι το «24 ώρες». Και μετά καπάκι το «Δεξί τεσσάρι». Δεν βάζω και το «Δεξί Τεσσάρι» γιατί σίγουρα δεν θέλεις να ξέρεις τι λέει.  

Rack-Favela (Prod. By Oge & Menju)

Πιασάρικο, με ρεφρέν ’90s, με τον Rack να τραγουδάει, νομίζω ότι είναι και ο καλύτερος Rack που έχω ακούσει, στο Νο 1 του ελληνικού τσαρτ της IFPI αυτή τη στιγμή που γράφω, νο 1 και στις τάσεις του YouTube, όχι ότι έχει και καμία σημασία, αλλά ας πούμε ότι είναι ένα κομμάτι που αρέσει στον κόσμο. Ο Rack έχει δεύτερη χρονιά σερί από τα χιτ του καλοκαιριού.    

Harry Styles-As It Was

Τον βαριέμαι λίγο τον Harry Styles, αλλά θα τον βαριόμουν και αν είχε βγει και όταν ήμουν 15άρης. Ωστόσο, θα μπορούσε να είχε βγει το 1989, το 1993, το 2002 και να είχε γίνει ο ίδιος χαμός. Btw, αν ψάξεις τα καλοκαιρινά χιτ των συγκεκριμένων χρόνων, ήταν σχεδόν όλα κομμάτια που άρεσαν στους 15άρηδες και τους 20άρηδες και κάποιοι έλεγαν ότι θα ξεχαστούν σε μερικούς μήνες. Ε, σχεδόν όλα είναι σήμερα «κλασικά».  

Lizzo-About Damn Time 

Στην Ιταλία, οδηγώντας ώρες, προσπαθούσα να βρω σταθμό που ΝΑ ΜΗΝ παίζει Lizzo και ήταν αδύνατο, το «About Damn Time» ήταν κάτι σαν κατάρα. Και έγινε για μένα πιο μισητό-λατρεμένο τραγούδι μετά το «Heaven is a place on earth» που με πιάνει φρίκη όταν αρχίζει να παίζει αλλά είναι αδύνατο να μην το ακούσω μέχρι το τέλος…      

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT