Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση» Facebook Twitter
Το STEGI.RADIO γίνεται τόπος συνεύρεσης των επισκεπτών της έκθεσης, των κατοίκων της πόλης, των μουσικών της κοινοτήτων και της νέας αθηναϊκής γενιάς DJs, μουσικών και παραγωγών. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0


ΤΟ STEGI.RADIO γίνεται σημείο συνάντησης για τα Plāsmata του πάρκου, φιλοξενώντας περισσότερους από 70 παραγωγούς και DJs, ζωντανές εμφανίσεις, μουσικές που ξεπερνούν είδη και σύνορα και ενδιαφέρουσες συζητήσεις, οι οποίες αφήνουν τη μουσική να αφηγηθεί μια διαφορετική ιστορία του κόσμου μας. Πρόκειται για μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση που ξεκινά από το Πεδίον του Άρεως και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. 

«To STEGI.RADIO στο Πεδίον του Άρεως είναι ένα ανοιχτό booth, public and live broadcast, και είναι στημένο στο θέατρο Αλίκη. Περίπου 70 εγχώριοι παραγωγοί αλλά και παραγωγοί από το εξωτερικό θα συναντιούνται στο Πεδίον του Άρεως από τις 19:00 έως τις 23:00 κάθε μέρα για τρεις εβδομάδες, με μουσική και listening sessions απ’ όλο το φάσμα της μουσικής, συγκροτώντας οργανικά αυτό που είναι το STEGI.RADIO, το soundtrack της πόλης. 

«Πιστεύουμε αληθινά πως το πρόγραμμα που έχουμε φτιάξει για το booth του ραδιοφώνου έχει κάτι για τον καθένα και ανυπομονούμε να δούμε την Αθήνα να το ανακαλύπτει». 

Είναι η πρώτη φορά που το STEGI.RADIO βγαίνει με πρόσωπο, εικόνα και δομή, για τέσσερις ώρες κάθε μέρα, στο κέντρο της πόλης, και συνδέεται με τα Plāsmata μέσα σε αυτόν τον ιστορικό αστικό χώρο που είναι ταυτόχρονα μια σελίδα της ελληνικής ιστορίας και μια ακτινογραφία του τρόπου που διαμορφώθηκε το ελληνικό κράτος. Δημιουργείται, λοιπόν, στο Πεδίον του Άρεως ένα είδος μουσικού και ιστορικού αστικού παλίμψηστου σε πραγματικό χρόνο. Το STEGI.RADIO γίνεται τόπος συνεύρεσης των επισκεπτών της έκθεσης, των κατοίκων της πόλης, των μουσικών της κοινοτήτων και της νέας αθηναϊκής γενιάς DJs, μουσικών και παραγωγών.

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση» Facebook Twitter
«Θα κινηματογραφηθούν όλα τα sets, όλες οι ομιλίες που θα γίνουν εκεί, και θα ανέβουν αργότερα στο κανάλι μας στο Youtube. Είναι η πρώτη φορά που θα έχουμε μια παρακαταθήκη μουσικού προγράμματος στα Plāsmata κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί θα μπορεί κανείς να ξαναζήσει αυτήν τη στιγμή, εντός και εκτός Ελλάδας». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν σίγουρα άνθρωποι που έρχονται από άλλα ραδιόφωνα και μέρη του κόσμου, όπως ο GG Albuquerque που θα μας μιλήσει για το baile funk και πώς αυτό διαμορφώνεται πολιτικά και κοινωνικά, ξεκινώντας απ’ τις φαβέλες της Βραζιλίας και φτάνοντας στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου· ο Christopher King θα κάνει αναδρομή στο φεστιβάλ που κάνει στην Κόνιτσα με τίτλο “Γιατί είναι μαύρα τα βουνά”: μέσα από δέκα βινύλια θα μας αφηγηθεί σε μία ώρα την ιστορία του φεστιβάλ από την αρχή μέχρι τη φετινή εκδοχή του· η Tash LC έρχεται με μουσικές από την Τζαμάικα και την Καραϊβική· ο Edward George από τους Black Audio Film Collective θα παρουσιάσει δύο πολύ ιδιαίτερες εκπομπές, το “Strangeness of jazz” και το “Strangeness of dub”, συνδέοντας μουσικές που δεν έχουμε σκεφτεί ότι θα μπορούσαν να συνδεθούν, απ’ τον Duke Ellington μέχρι την Grace Jones. Επίσης, θα γίνουν εμφανίσεις-έκπληξη, όπως αυτές του The Boy και του Metaman

Για πρώτη φορά φιλοξενούμε το African Voices στο πλαίσιο των Πλασμάτων, ένα φεστιβάλ που “τρέχει” εδώ και κάποια χρόνια. Για δύο ημέρες θα διεξαχθούν στη Στέγη εντατικά workshops σχετικά με αφρικανικό τραγούδι και χορό.

Η πρώτη μέρα περιλαμβάνει μια σειρά από ζωντανές εκπομπές με συζητήσεις σχετικά με τις διασπορικές κουλτούρες και τη μετανάστευση, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει και το κοινό. Το φεστιβάλ θα κλείσει με μια συναυλία η οποία έχει ως βάση τα κρουστά της Kelenya Band, μιας μπάντας που γυρίζει όλα τα φεστιβάλ και έρχεται από το Μάλι, και τους Arsenal Mikebe, ένα μοναδικό τρίο από percussionists. 

Η Christina Hazboun, ερευνήτρια αραβικής μουσικής από την Παλαιστίνη, κάνει ένα session με σχολιασμό, διατρέχοντας την ιστορία της Παλαιστίνης μέσα από δέκα τραγούδια. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στο νέο αίμα της Αθήνας που συμμετέχει, σε όλους τους DJs που μας τιμούν και βρίσκονται στο roster του STEGI.RADIO, όπως οι TIMES FLIES, pink.wav και Poor j Darr, δημιουργώντας μουσικές γέφυρες στην Αθήνα αλλά και στο εξωτερικό, φτιάχνοντας μια νέα ιστορία και εικόνα της πόλης. 

Τέλος, στο πλαίσιο της έκθεσης έρχεται στην Αθήνα από τις Βρυξέλλες το Kiosk Radio, το ραδιόφωνο που έδωσε την ιδέα της εγκατάστασης ενός booth σε πάρκο στο κέντρο της πόλης. Είναι στενοί συνεργάτες του ραδιοφώνου μας και μαζί έχουμε χτίσει ένα consortium, ανταλλάζοντας ιδέες. Θα είναι μαζί μας το τελευταίο διήμερο και θα συνεργαστούν με τέσσερις δικούς μας DJs – ένας από αυτούς είναι ο Τάσος Στάμου, ο οποίος παίζει μόνο βαλκανική μουσική, τσιφτετέλια, κλαρίνα. 

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση» Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Εμφανίζονται, επίσης, η Coco Maria, μια συλλέκτρια μουσικής με απίστευτο ταλέντο και μαθητευόμενη του Gilles Peterson, που παίζει μόνο βινύλια, λάτιν μουσική και ξεσηκώνει τους πάντες, ο Low Jack και ο ανερχόμενος Αθηναίος ράπερ Κάτοχος – θα παίξει και ελληνικό χιπ χοπ. Κλείνουμε με τη UΝIIQU3, τη βασίλισσα του Jersey Club από τις ΗΠΑ.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι θα κινηματογραφηθούν όλα τα sets, όλες οι ομιλίες που θα γίνουν εκεί, και θα ανέβουν αργότερα στο κανάλι μας στο Youtube. Είναι η πρώτη φορά που θα έχουμε μια παρακαταθήκη μουσικού προγράμματος στα Plāsmata κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί θα μπορεί κανείς να ξαναζήσει αυτήν τη στιγμή, εντός και εκτός Ελλάδας.  

Η κατάσταση θα είναι σε μεγάλο ποσοστό ήπια, δηλαδή θα μπορείς να κάτσεις και να χαλαρώσεις, να πιεις το ποτό σου, να γνωρίσεις κόσμο και να συζητήσεις. Πιστεύουμε αληθινά πως το πρόγραμμα που έχουμε φτιάξει για το booth του ραδιοφώνου έχει κάτι για τον καθένα και ανυπομονούμε να δούμε την Αθήνα να το ανακαλύπτει». 

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ