Στο hard techno σετ του, ο Vendex μπήκε αμέσως στο θέμα

Vendex Facebook Twitter
H μουσική του μοιάζει με ένα ισορροπημένο συνδυασμό industrial techno, hard techno/trance με λίγη hardstyle.
0


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΟΙ DJs 
στη hard techno σκηνή που επιλέγουν να κρύψουν το πρόσωπό τους όταν παίζουν. Κι ενώ τρανά παραδείγματα όπως o I hate models, ο DJ Stingray και ο Pawlowski απλώς δένουν πρόχειρα ένα κομμάτι υφάσματος για να κρύψουν όπως όπως τα χαρακτηριστικά τους και να αποφύγουν τα περιττά φώτα της διασημότητας, υπάρχουν και οι πιο «look-at-me» λύσεις με επιβλητικές, ανατριχιαστικές μάσκες σαν αυτές του SNTS, του Carv και του Vendex. Αυτό τους πρόσφερε μια σαφή ώθηση στην αρχή της καριέρας τους, αφού τους έκανε να ξεχωρίσουν αμέσως από τις ορδές των πρωτοεμφανιζόμενων DJs, δίνοντας στο όνομά τους έναν αέρα μυστηρίου. Η επιλογή μασκών φυσικά δεν είναι τυχαία, μια και το πρώτο πράγμα που φέρνουν στο μυαλό είναι κάτι σκοτεινό, «σατανικό», ακριβώς για να προϊδεάσουν το κοινό για το αντίστοιχο ύφος της μουσικής τους. Κι ενώ είναι ξεκάθαρο το αρχικό boost, ο ρυθμός αύξησης της δημοτικότητάς τους κάποια στιγμή φτάνει σε σημείο καμπής επειδή ο κόσμος μπορεί πολύ πιο εύκολα να δεθεί με ένα πρόσωπο, όμορφο ή μη. Αυτό που μένει, λοιπόν, για να διατηρηθούν επίκαιροι είναι η ένταση, η διαφορετικότητα και η ποιότητα της μουσικής τους.

Η μουσική του Vendex δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αρκετά samples και μουσικές του μοιάζουν «κλεμμένα» από άλλους DJs, αλλά το αποτέλεσμα είναι σωστό και εν τέλει δικό του, δηλαδή έχει δικό του ήχο.

Ο Ισπανός και μεγαλωμένος στην Ίμπιζα, Vendex, δεν έχει ιδιαίτερα μακρά πορεία στη hard techno σκηνή (γράφει, βέβαια, μουσική εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια), η δημοτικότητά του όμως έχει φτάσει ήδη τα πιο εδραιωμένα ονόματα στον χώρο. Όπως έχω ξαναγράψει, το ζήτημα με το υποείδος αυτό της techno, που μοιάζει τόσο κορεσμένο, είναι να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς και να βρεις ένα niche μέσα στο οποίο να αναπτυχθείς. Ο Vendex νιώθω πως το έχει καταφέρει αυτό, η μουσική του μοιάζει να είναι ένας ισορροπημένος συνδυασμός industrial techno και hard techno/trance με λίγη hardstyle. Κατά κάποιον τρόπο, είναι το «παιδί» του Azyr και του SNTS. Η μουσική του δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αρκετά samples και μουσικές του μοιάζουν «κλεμμένα» από άλλους DJs, αλλά το αποτέλεσμα είναι σωστό και εν τέλει δικό του, δηλαδή έχει δικό του ήχο. Υπάρχουν, βέβαια, και επιφυλάξεις, καθώς οποιαδήποτε προσπάθεια ενός DJ να μοιάσει στον συγκλονιστικό SNTS οδηγεί στη σύγκριση μαζί του, και μάλλον στην ήττα. Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή ήχος πιο σκληρός, βιομηχανικός, έντονος και συνάμα συναισθηματικός από του SNTS (συχνά τα sets του με την Paula Temple σχολιάζονται ως τα μόνα με αληθινή hard/industrial techno). 

Vendex Facebook Twitter
Δεν έχει ιδιαίτερα μακρά πορεία στη hard techno σκηνή (γράφει, βέβαια, μουσική εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια), η δημοτικότητά του όμως έχει φτάσει ήδη τα πιο εδραιωμένα ονόματα στον χώρο. 

Χάρη στο εντυπωσιακό οπτικοακουστικό show του στο φεστιβάλ Duro στη Βαρκελώνη, ένα από τα πιο «σκληρά» φεστιβάλ techno στην Ευρώπη, τον είδαν χιλιάδες θεατές. Όσον αφορά τώρα την παρθενική του εμφάνιση στο Oddity το Σάββατο, το mood ήταν κορυφαίο, αυτό που απολαμβάνεις σε hard techno events, όπου ο ήχος απευθύνεται μόνο σε μυημένους και το κοινό δεν είναι ετερόκλητο. Τα φώτα ήταν ωραία, ο ήχος δυνατός, μα όχι καθαρός (θες ωτοασπίδες), και στις τρεις ακριβώς βγήκε ο Vendex. Από τα πρώτα λεπτά έδειχνε πως δεν είχε έρθει ούτε για να κάνει εισαγωγές ούτε για να χτίσει κλιμακωτά το set του. Μπήκε αμέσως στο θέμα, έπαιξε σε υψηλά BPMs, με νεύρο και θυμό, και σε έβαζε στο κλίμα απευθείας. Ομολογώ πως, ενώ ανυπομονούσα για το event, δεν είχα ιδιαίτερες προσδοκίες για το πώς θα έπαιζε, μια και τα sets αυτά συχνά «φλυαρούν». Σε κάποια σημεία βγήκα σωστός.

CHECK Vendex Facebook Twitter
Ο Vendex χόρευε και γινόταν ένα με τον κόσμο, το tracklist ήταν γενικά προσεγμένο, το μπάσο έντονο και βαθιά ικανοποιητικό

Τις αλλαγές δεν τις έλεγες πάντα βελούδινες, υπήρχαν κάποια κομμάτια με αχρείαστες γέφυρες ή που προσέγγιζαν την dubstep και μια κάποια επαναληψιμότητητα προς το τέλος του set, που ήταν δυόμισι ώρες. Είχε, βέβαια, πολλά και σημαντικά καλά, διάθεση και όρεξη. Ο Vendex χόρευε και γινόταν ένα με τον κόσμο, το tracklist ήταν γενικά προσεγμένο, το μπάσο έντονο και βαθιά ικανοποιητικό· ένιωθες να χάνεσαι, οι κοιλιές ήταν ελάχιστες (αυτός ο κίνδυνος πάντα ελλοχεύει σε extended hard techno sets). Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως για τον Vendex είναι το πώς έδενε τα κομμάτια μεταξύ τους. Δεν ξέρω πώς να το διατυπώσω σωστά, μια και δεν είμαι μουσικός, αλλά η ιδέα είναι ότι χρησιμοποιούν μια σειρά από μελωδίες/samples που επαναλαμβάνονται και δένουν τα κομμάτια με έναν μαγικό τρόπο, σχεδόν σαν να είναι live set – αυτές είναι πρακτικές και του Ben Klock και του SNTS, και πολλών άλλων κορυφαίων DJs, ανεξάρτητα από το ύφος που παίζουν. Συνολικά, αυτό που εκλάμβανες ήταν μια πραγματικά διασκεδαστική νύχτα με ένα φρέσκο όνομα, πολύ καλή μουσική (που είναι λιγότερη σε σχέση με πέρσι, που είχαμε και το Eon) και χορό ως το πρωί.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT