Στο απόγειο...

Στο απόγειο... Facebook Twitter
0

Το Peak του Σεραφείμ Τσοτσώνη είναι με διαφορά ο πιο όμορφος δίσκος ηλεκτρονικής ποπ που εμφανίστηκε φέτος στην Ελλάδα. Μελαγχολικός, με συμφωνικές συνθέσεις κρυμμένες επιμελώς πίσω από ηλεκτρονικούς ήχους και μελωδίες που παραπέμπουν σε new wave συνθέσεις των 80s. Με ενορχηστρώσεις που θυμίζουν τις δουλειές του Craig Armstrong και τα ηχοτοπία του Eno, ονειρικές, λιτές, μετρημένες. Αν ο δίσκος δεν ήταν ελληνικός, πολύ πιθανόν να είχε πολύ καλύτερη τύχη, να είχε ακουστεί περισσότερο, να μην είχε παραμείνει κρυμμένο μυστικό τόσους μήνες μετά την κυκλοφορία του. Αν μάλιστα είχε παρουσιαστεί στο Pitchfork ή στα site που παρακολουθούν ευλαβικά και διαμορφώνουν άποψη στους Έλληνες μουσικόφιλους, ο Σεραφείμ θα ήταν σήμερα πρώτο όνομα. Το άλμπουμ του είναι πολύ καλύτερο απ' όλα σχεδόν τα άριστα του Pitchfork, ιδανικό urban soundtrack για ραστώνη στη βεράντα, ή για συνοδεία στις βόλτες στους δρόμους. Αν το Unite του Burial είναι ο χαρακτηριστικός σύγχρονος ήχος του νότιου Λονδίνου, το Royal Observer είναι το κομμάτι που θα έπρεπε να παίζει από τα ηχεία της πόλης τις καλοκαιρινές νύχτες. Σε κάποια κομμάτια όπως το Girlfist οι μνήμες που ξυπνάνε οι απόηχοι από Στέρεο Νόβα φορτίζουν την ατμόσφαιρα συγκινησιακά. Ο Σεραφείμ είναι 30 χρονών, με σπουδές πιάνου και ανώτερα θεωρητικά στη μουσική. Έχει δουλέψει σαν μηχανικός ήχου, έχει γράψει μουσική για το σινεμά, για βίντεο αρτ παραστάσεις, για την Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2004, για διαφημιστικά, ενώ κομμάτια του πρωτοεμφανίστηκαν σε συλλογές της Klik Records. Το Peak είναι το πρώτο του άλμπουμ. «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, με θυμάμαι να ακούω μουσική», λέει. «Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν κλασική μουσική και στη συνέχεια, μεγαλώνοντας, αναμείχθηκαν με ήχους από συγκροτήματα όπως οι Pink Floyd, o Brian Eno κ.λπ. Αυτές ήταν οι αρχικές επιρροές μου».

«Το Peak ως πρωτοεμφανιζόμενο άλμπουμ είχε την αγωνία του κατά πόσο θα γίνει αποδεκτό σ' ένα ευρύτερο κοινό από αυτό που με ήξερε από άλλες μου δουλειές. Είναι πολύ ενθαρρυντικό για μένα που κατάφερε να γίνει τόσο αρεστό. Είναι αλήθεια ότι οι κριτικές επηρεάζουν μια μερίδα του κοινού, αλλά γενικότερα το κοινό έχει δικά του κριτήρια».

»Νιώθω πως με τη δυνατότητα του internet μπορεί πραγματικά η μουσική να ακούγεται εύκολα παντού, κάτι που σε παλιότερες εποχές θα ήταν αδύνατο ή εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Σήμερα είναι εύκολο και μπορείς να ακούσεις τα πάντα, να σε ακούσουν όλοι και να ξεχωρίσει ό,τι αξίζει.

»Το ταλέντο θεωρώ ότι είναι καθοριστικό αν θέλεις να δημιουργήσεις. Η τεχνολογία μπορεί να σε διευκολύνει, αλλά όσο κι αν σε βοηθούν τα software, οι γνώσεις πάνω στη μουσική είναι απαραίτητες».

Τον ρωτάω πόσο δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό που ασχολείται με την ηλεκτρονική μουσική να παρουσιάσει τη δουλειά του live. «Όταν δεν παίζεις με ένα PC ή Mac, αλλά χρησιμοποιείς και hardware είναι σαφής η διαφορά. Πολλές φορές το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώνεται εκείνη την ώρα του live, ως πάντρεμα της διάθεσης του καλλιτέχνη και της ανταπόκρισης του κοινού».

»Για να βρεθώ στην Klik Records, συνδετικός κρίκος ήταν ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, που επιμελήθηκε τη συλλογή της Klik Records, One Nation 2, στην οποία υπάρχει το κομμάτι μου VIP Area».

»Το περιβάλλον που ζει κάποιος επηρεάζει τον τρόπο που δημιουργεί και τον ήχο του. Νομίζω πως είναι μια σχέση αλληλένδετη. Μία σχέση πομπού και δέκτη. Επηρεαζόμαστε άμεσα ή έμμεσα απ' όσα συμβαίνουν γύρω μας, γεγονός που βγαίνει στη δουλειά μας, στους ήχους μας, τα οποία μεταφέρονται ως πομποί για να γίνουν με τη σειρά τους δέκτες για άλλους κ.ο.κ.».

»Ετοιμάζω μουσική για κάποιες θεατρικές δουλειές για το χειμώνα και βρίσκομαι στο studio σε συνεργασία με τον Γιώργο Κυριάκου, Label Manager της Klik Records για το κοινό μας project». Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης με τον οποίο θα ήθελες να συνεργαστείς; «Εκτιμώ πολύ τη Σαβίνα Γιαννάτου και θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί της».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ