Στο απόγειο...

Στο απόγειο... Facebook Twitter
0

Το Peak του Σεραφείμ Τσοτσώνη είναι με διαφορά ο πιο όμορφος δίσκος ηλεκτρονικής ποπ που εμφανίστηκε φέτος στην Ελλάδα. Μελαγχολικός, με συμφωνικές συνθέσεις κρυμμένες επιμελώς πίσω από ηλεκτρονικούς ήχους και μελωδίες που παραπέμπουν σε new wave συνθέσεις των 80s. Με ενορχηστρώσεις που θυμίζουν τις δουλειές του Craig Armstrong και τα ηχοτοπία του Eno, ονειρικές, λιτές, μετρημένες. Αν ο δίσκος δεν ήταν ελληνικός, πολύ πιθανόν να είχε πολύ καλύτερη τύχη, να είχε ακουστεί περισσότερο, να μην είχε παραμείνει κρυμμένο μυστικό τόσους μήνες μετά την κυκλοφορία του. Αν μάλιστα είχε παρουσιαστεί στο Pitchfork ή στα site που παρακολουθούν ευλαβικά και διαμορφώνουν άποψη στους Έλληνες μουσικόφιλους, ο Σεραφείμ θα ήταν σήμερα πρώτο όνομα. Το άλμπουμ του είναι πολύ καλύτερο απ' όλα σχεδόν τα άριστα του Pitchfork, ιδανικό urban soundtrack για ραστώνη στη βεράντα, ή για συνοδεία στις βόλτες στους δρόμους. Αν το Unite του Burial είναι ο χαρακτηριστικός σύγχρονος ήχος του νότιου Λονδίνου, το Royal Observer είναι το κομμάτι που θα έπρεπε να παίζει από τα ηχεία της πόλης τις καλοκαιρινές νύχτες. Σε κάποια κομμάτια όπως το Girlfist οι μνήμες που ξυπνάνε οι απόηχοι από Στέρεο Νόβα φορτίζουν την ατμόσφαιρα συγκινησιακά. Ο Σεραφείμ είναι 30 χρονών, με σπουδές πιάνου και ανώτερα θεωρητικά στη μουσική. Έχει δουλέψει σαν μηχανικός ήχου, έχει γράψει μουσική για το σινεμά, για βίντεο αρτ παραστάσεις, για την Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2004, για διαφημιστικά, ενώ κομμάτια του πρωτοεμφανίστηκαν σε συλλογές της Klik Records. Το Peak είναι το πρώτο του άλμπουμ. «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, με θυμάμαι να ακούω μουσική», λέει. «Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν κλασική μουσική και στη συνέχεια, μεγαλώνοντας, αναμείχθηκαν με ήχους από συγκροτήματα όπως οι Pink Floyd, o Brian Eno κ.λπ. Αυτές ήταν οι αρχικές επιρροές μου».

«Το Peak ως πρωτοεμφανιζόμενο άλμπουμ είχε την αγωνία του κατά πόσο θα γίνει αποδεκτό σ' ένα ευρύτερο κοινό από αυτό που με ήξερε από άλλες μου δουλειές. Είναι πολύ ενθαρρυντικό για μένα που κατάφερε να γίνει τόσο αρεστό. Είναι αλήθεια ότι οι κριτικές επηρεάζουν μια μερίδα του κοινού, αλλά γενικότερα το κοινό έχει δικά του κριτήρια».

»Νιώθω πως με τη δυνατότητα του internet μπορεί πραγματικά η μουσική να ακούγεται εύκολα παντού, κάτι που σε παλιότερες εποχές θα ήταν αδύνατο ή εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Σήμερα είναι εύκολο και μπορείς να ακούσεις τα πάντα, να σε ακούσουν όλοι και να ξεχωρίσει ό,τι αξίζει.

»Το ταλέντο θεωρώ ότι είναι καθοριστικό αν θέλεις να δημιουργήσεις. Η τεχνολογία μπορεί να σε διευκολύνει, αλλά όσο κι αν σε βοηθούν τα software, οι γνώσεις πάνω στη μουσική είναι απαραίτητες».

Τον ρωτάω πόσο δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό που ασχολείται με την ηλεκτρονική μουσική να παρουσιάσει τη δουλειά του live. «Όταν δεν παίζεις με ένα PC ή Mac, αλλά χρησιμοποιείς και hardware είναι σαφής η διαφορά. Πολλές φορές το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώνεται εκείνη την ώρα του live, ως πάντρεμα της διάθεσης του καλλιτέχνη και της ανταπόκρισης του κοινού».

»Για να βρεθώ στην Klik Records, συνδετικός κρίκος ήταν ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, που επιμελήθηκε τη συλλογή της Klik Records, One Nation 2, στην οποία υπάρχει το κομμάτι μου VIP Area».

»Το περιβάλλον που ζει κάποιος επηρεάζει τον τρόπο που δημιουργεί και τον ήχο του. Νομίζω πως είναι μια σχέση αλληλένδετη. Μία σχέση πομπού και δέκτη. Επηρεαζόμαστε άμεσα ή έμμεσα απ' όσα συμβαίνουν γύρω μας, γεγονός που βγαίνει στη δουλειά μας, στους ήχους μας, τα οποία μεταφέρονται ως πομποί για να γίνουν με τη σειρά τους δέκτες για άλλους κ.ο.κ.».

»Ετοιμάζω μουσική για κάποιες θεατρικές δουλειές για το χειμώνα και βρίσκομαι στο studio σε συνεργασία με τον Γιώργο Κυριάκου, Label Manager της Klik Records για το κοινό μας project». Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης με τον οποίο θα ήθελες να συνεργαστείς; «Εκτιμώ πολύ τη Σαβίνα Γιαννάτου και θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί της».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ