Stelios ♥ mamma

Stelios ♥ mamma Facebook Twitter
0

Αν ακούσουμε όλα τα τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη, θα διαπιστώσουμε πως αυτά που εμπεριέχουν την λέξη μάνα είναι πολύ περισσότερα από 50.


Δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο στην δισκογραφία κανενός Έλληνα τραγουδιστή ― ούτε καν Ναπολιτάνου!

Αν και ορισμένοι θα τα βρουν σήμερα γκροτέσκα, τις περισσότερες φορές, πρόκειται για ωραία, ρωμαλέα τραγούδια στα οποία πλανάται βέβαια η ιστορική κλάψα για τις δυσκολίες της εποχής― ξενητειά/ ορφάνια/ φτώχεια. Έτσι όπως πάει η Ελλάδα, ίσως ξαναχρειαστούμε τέτοια τραγούδια. Ήδη στις μανούλες γυρνάνε πάλι τα άνεργα παιδιά.

Έτσι όπως πάει η Ελλάδα, ίσως ξαναχρειαστούμε τέτοια τραγούδια. Ήδη στις μανούλες γυρνάνε πάλι τα άνεργα παιδιά.

Σε κάθε περίπτωση, η μάνα είναι η καθοριστικότερη παράμετρος στο έργο του μέγιστου Έλληνα λαϊκού τραγουδιστή. Εις επίρρωσιν όσων λέμε, ας παρατεθεί ένα απόσπασμα από συνέντευξη του Κώστα Βίρβου:

«Κάποιοι κορόιδεψαν τη μεγάλη αδυναμία που είχε ο Καζαντζίδης στη μάνα του. Άδειοι θα' ταν οι άνθρωποι! Δεν είχαν πονέσει, δεν είχαν κλάψει, δεν είχαν ορφανέψει. Δεν πούλησαν τσιγάρα στην Ομόνοια σε ηλικία οχτώ χρόνων. Δεν ήξεραν τα υλικά που άπλωσαν τη φωνή του Στέλιου στον ουρανό, στα πέλαγα, στα πέρατα της γης!


Στης Νέας Ιωνίας τα βαμβάκια / εργάτης από δώδεκα χρονών /πικρές κουβέντες, δάκρυα, φαρμάκια / η άπονη ζωή των ορφανών/ πατέρα του και άγια μανούλα / τον βράχο! την κυρά Γεθσημανή / το βράδυ ακουμπούσε την καρδούλα / να κλάψει στην ποδιά της την αγνή!»

 

Μάνα γλυκιά, Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης, Θεσσαλός, Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης, Πρώτη εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης

Μερικοί τίτλοι τραγουδιών του : 
Αλοίμονο στη μάνα μου - Άνοιξε μάνα άνοιξε - Απόψε μάνα σε συλλογιέμαι - Ας είχα τη μανούλα μου - Γλυκειά μου μάνα σήμερα - Γράμμα σου στέλνω μάνα μου - Γυναίκα μάνα κι ερωμένη - Μάνα γλυκειά - Μάνα και πάλι μάνα - Μάνα μου - Μάνα με γέννησε κι εμένα και άλλα πολλά.

Και ένα βιντεο-απάνθισμα από τα πιο γνωστά και καλά του:

Μάνα μου (Τάκη Σούκα-Νίκου Λουκά) 1988

 
Απόψε μάνα σε συλλογιέμαι (Θόδωρου Δερβενιώτη-Γιάννη Λελάκη) 1956

 
Μάνα και πάλι μάνα (Βασίλη Καραπατάκη-Χρήστου Κολοκοτρώνη) 1957

 
Ας είχα τη μανούλα μου (Κολοκοτρώνη - Παπαδόπουλου) 




Μάνα μου (Τόλη Χάρμα) 1989



Η καρδιά της μάνας  (Στ. Καζαντζίδη - Ν. Πετρίδη - Πυθαγόρα ) 1968


Άνοιξε μάνα άνοιξε (Θόδωρου Δερβενιώτη-Κώστα Βίρβου) 1958



 Η καρδιά της μάνας (Θόδωρος Κολοκοτρώνης) 1965




Γράμμα σου στέλνω μάνα μου (Κώστας Δελαγραμάτης, Στέλιος Καζαντζίδης)



Παλικάρι μου ξενιτεμένο (Βασίλη Καραπατάκη-Χρήστου Κολοκοτρώνη) Τραγουδούν ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Γιώτα Λύδια. 1957



Ένα τραγούδι για τη μάνα (Θόδωρου Δερβενιώτη-Κώστα Βίρβου) β' φωνή η Μαρινέλλα. 1964




Η μάνα του λεβέντη (Στέλιου Καζαντζίδη) Τραγουδούν ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Πόλυ Πάνου. 1958

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ