Stelios ♥ mamma

Stelios ♥ mamma Facebook Twitter
0

Αν ακούσουμε όλα τα τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη, θα διαπιστώσουμε πως αυτά που εμπεριέχουν την λέξη μάνα είναι πολύ περισσότερα από 50.


Δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο στην δισκογραφία κανενός Έλληνα τραγουδιστή ― ούτε καν Ναπολιτάνου!

Αν και ορισμένοι θα τα βρουν σήμερα γκροτέσκα, τις περισσότερες φορές, πρόκειται για ωραία, ρωμαλέα τραγούδια στα οποία πλανάται βέβαια η ιστορική κλάψα για τις δυσκολίες της εποχής― ξενητειά/ ορφάνια/ φτώχεια. Έτσι όπως πάει η Ελλάδα, ίσως ξαναχρειαστούμε τέτοια τραγούδια. Ήδη στις μανούλες γυρνάνε πάλι τα άνεργα παιδιά.

Έτσι όπως πάει η Ελλάδα, ίσως ξαναχρειαστούμε τέτοια τραγούδια. Ήδη στις μανούλες γυρνάνε πάλι τα άνεργα παιδιά.

Σε κάθε περίπτωση, η μάνα είναι η καθοριστικότερη παράμετρος στο έργο του μέγιστου Έλληνα λαϊκού τραγουδιστή. Εις επίρρωσιν όσων λέμε, ας παρατεθεί ένα απόσπασμα από συνέντευξη του Κώστα Βίρβου:

«Κάποιοι κορόιδεψαν τη μεγάλη αδυναμία που είχε ο Καζαντζίδης στη μάνα του. Άδειοι θα' ταν οι άνθρωποι! Δεν είχαν πονέσει, δεν είχαν κλάψει, δεν είχαν ορφανέψει. Δεν πούλησαν τσιγάρα στην Ομόνοια σε ηλικία οχτώ χρόνων. Δεν ήξεραν τα υλικά που άπλωσαν τη φωνή του Στέλιου στον ουρανό, στα πέλαγα, στα πέρατα της γης!


Στης Νέας Ιωνίας τα βαμβάκια / εργάτης από δώδεκα χρονών /πικρές κουβέντες, δάκρυα, φαρμάκια / η άπονη ζωή των ορφανών/ πατέρα του και άγια μανούλα / τον βράχο! την κυρά Γεθσημανή / το βράδυ ακουμπούσε την καρδούλα / να κλάψει στην ποδιά της την αγνή!»

 

Μάνα γλυκιά, Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης, Θεσσαλός, Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης, Πρώτη εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης

Μερικοί τίτλοι τραγουδιών του : 
Αλοίμονο στη μάνα μου - Άνοιξε μάνα άνοιξε - Απόψε μάνα σε συλλογιέμαι - Ας είχα τη μανούλα μου - Γλυκειά μου μάνα σήμερα - Γράμμα σου στέλνω μάνα μου - Γυναίκα μάνα κι ερωμένη - Μάνα γλυκειά - Μάνα και πάλι μάνα - Μάνα μου - Μάνα με γέννησε κι εμένα και άλλα πολλά.

Και ένα βιντεο-απάνθισμα από τα πιο γνωστά και καλά του:

Μάνα μου (Τάκη Σούκα-Νίκου Λουκά) 1988

 
Απόψε μάνα σε συλλογιέμαι (Θόδωρου Δερβενιώτη-Γιάννη Λελάκη) 1956

 
Μάνα και πάλι μάνα (Βασίλη Καραπατάκη-Χρήστου Κολοκοτρώνη) 1957

 
Ας είχα τη μανούλα μου (Κολοκοτρώνη - Παπαδόπουλου) 




Μάνα μου (Τόλη Χάρμα) 1989



Η καρδιά της μάνας  (Στ. Καζαντζίδη - Ν. Πετρίδη - Πυθαγόρα ) 1968


Άνοιξε μάνα άνοιξε (Θόδωρου Δερβενιώτη-Κώστα Βίρβου) 1958



 Η καρδιά της μάνας (Θόδωρος Κολοκοτρώνης) 1965




Γράμμα σου στέλνω μάνα μου (Κώστας Δελαγραμάτης, Στέλιος Καζαντζίδης)



Παλικάρι μου ξενιτεμένο (Βασίλη Καραπατάκη-Χρήστου Κολοκοτρώνη) Τραγουδούν ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Γιώτα Λύδια. 1957



Ένα τραγούδι για τη μάνα (Θόδωρου Δερβενιώτη-Κώστα Βίρβου) β' φωνή η Μαρινέλλα. 1964




Η μάνα του λεβέντη (Στέλιου Καζαντζίδη) Τραγουδούν ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Πόλυ Πάνου. 1958

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT