Σε κρίσιμη καμπή τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των τραγουδοποιών

Σε κρίσιμη καμπή τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των τραγουδοποιών Facebook Twitter
Καλούμε όλους τους δημιουργούς να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση, η οποία διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας, σύγχρονο μηχανογραφικό σύστημα και εξειδικευμένο προσωπικό.
0

Τα πνευματικά δικαιώματα βρίσκονται σε ένα κρίσιμο μεταίχμιο. Όλο αυτό το διάστημα, τα τραγούδια ημών των δημιουργών εξακολουθούν να παίζονται στους σταθμούς, στις μουσικές σκηνές, στα νυχτερινά κέντρα και στο Διαδίκτυο. Κάποιοι εκμεταλλεύονται τα τραγούδια μας κερδοσκοπώντας εις βάρος μας. Δυστυχώς, όμως, οι μόνοι που δεν πληρώνονται όπως θα έπρεπε είναι οι ίδιοι οι δικαιούχοι, οι συνθέτες και οι στιχουργοί, λόγω του χάους που έχει δημιουργηθεί στην αγορά.

Και οι λόγοι είναι οι εξής: Με τη δημιουργία της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ), οι ιθύνοντες παρέσυραν με υποσχέσεις τους απελπισμένους δημιουργούς, πρώην μέλη της ΑΕΠΙ, που εδώ και δύο χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης, σε ένα πείραμα παγκόσμιας πρωτοτυπίας, βάζοντας σε δοκιμασία τα όρια των αντοχών και της αξιοπρέπειάς τους. Όταν τον Μάιο 2018 έγινε η ανάκληση της άδειας της ΑΕΠΙ, η τότε υπουργός Πολιτισμού δημιούργησε, με μία αιφνιδιαστική τροπολογία, την κρατική ΕΥΕΔ, η οποία ανήκει διοικητικά στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) που ελέγχει όλους τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, με αποτέλεσμα ο ίδιος ο ΟΠΙ να καθίσταται στην ουσία ανταγωνιστής της Αυτοδιαχείρισης! Τα δύο τελευταία χρόνια οι κρατικοί λειτουργοί του ΟΠΙ/ΕΥΕΔ αμειβόντουσαν με παχυλούς μισθούς, ενώ παράλληλα οι διανομές για τους δημιουργούς ήταν πενιχρές. Επιπλέον, η ΕΥΕΔ μόνο έλαβε κρατική επιχορήγηση, ενώ η Αυτοδιαχείριση ήρθε αντιμέτωπη με μία μεθοδευμένη εκστρατεία σπίλωσης. Τέλος, οι χρήστες αδυνατούσαν πλέον να ανταποκριθούν οικονομικά στην κατάσταση αυτή.

Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει πάνω από έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Ένας βαθύτερος κατακερματισμός των δικαιωμάτων μας θα βλάψει ανεπανόρθωτα τον κλάδο μας. Πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί, χωρίς ανταγωνισμούς, εμπάθειες και διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων δικαιούχων.


Όλη αυτή η ταλαιπωρία και η διάλυση της αγοράς θα είχαν αποφευχθεί εάν, την αμέσως επόμενη μέρα της ανάκλησης άδειας της ΑΕΠΙ, όλοι οι δικαιούχοι ερχόντουσαν στην Αυτοδιαχείριση που ήδη λειτουργούσε ως μη κερδοσκοπικός συνεταιριστικός οργανισμός. Έτσι μόνο θα είχε γίνει μία ομαλή μετάβαση στην επόμενη μέρα με την ενεργό συμμετοχή όλων στη διοίκηση, την εποπτεία και την περαιτέρω εξέλιξη του οργανισμού.


Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει πάνω από έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Ένας βαθύτερος κατακερματισμός των δικαιωμάτων μας θα βλάψει ανεπανόρθωτα τον κλάδο μας. Πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί, χωρίς ανταγωνισμούς, εμπάθειες και διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων δικαιούχων. Πρέπει να απομονωθούν οι φωνές της διάσπασης και της διχόνοιας, τα μεμονωμένα άτομα που για διαφόρους λόγους έχουν τη δική τους ατζέντα.


Καλούμε όλους τους δημιουργούς και τα σωματεία τους να επανεξετάσουν τη στάση τους και να ευθυγραμμιστούν με το κοινό συμφέρον. Καλούμε όλους τους δημιουργούς να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση, η οποία διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας, σύγχρονο μηχανογραφικό σύστημα και εξειδικευμένο προσωπικό. Είναι ένας οργανισμός που λειτουργεί σε μη κερδοσκοπική βάση, που δεν υπηρετεί συμφέροντα ιδιωτών επενδυτών και που έχει ως κύριο και μοναδικό σκοπό την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και λοιπών δικαιούχων. Συμπράττει ήδη με τη συντριπτική πλειοψηφία των ξένων οργανισμών, αποτελεί μέλος της παγκόσμιας συνομοσπονδίας οργανισμών πνευματικών δικαιωμάτων CISAC (Confédération Internationale des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs) και της ευρωπαϊκής ένωσης οργανισμών GESAC (Groupement Européen des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs). Μόνο μ' αυτό τον τρόπο οι δημιουργοί θα ενισχύσουν τη δική τους θέση και θα βοηθήσουν την ελληνική αγορά να ορθοποδήσει πάλι. Υπάρχει Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) στην Ελλάδα και είναι η Αυτοδιαχείριση. Δεν χρειάζονται άλλοι. Η πολυδιάσπαση δεν εξυπηρετεί κανέναν. Όλες οι χώρες του κόσμου έχουν μόνο έναν ΟΣΔ.


Η μουσική πάντα είχε νόημα στη ζωή μας. Και θα συνεχίσει να έχει. Όλοι μαζί ενωμένοι, με γνώμονα την ακεραιότητα, τη συνεργασία, την ουσιαστική αλληλεγγύη και το κοινό συμφέρον θα κατορθώσουμε να επανακτήσουμε τον φυσικό μας χώρο και χρόνο προκειμένου να συνεχίσουμε να φτιάχνουμε ωραία τραγούδια σε ένα περιβάλλον μακρόπνοης βιωσιμότητας και προοπτικής.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM